Gaat Rutte aftreden in maart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Gaat Rutte aftreden?

Ja
61 (13%)
Nee
404 (86%)

Totaal aantal stemmen: 465


Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:33

Jis_ schreef:
Nayomie schreef:
Hoe kunnen we gaan goedpraten hoe Rutte het in deze crisis heeft aangepakt? Hij heeft alles maandenlang laten aanmodderen. Als we in juli een harde lockdown hadden gehad, hadden we nu waarschijnlijk niet weer in deze golf gezeten. Naast dat ik niet begrijp hoe mensen kunnen denken dat die toeslagenaffaire een kleine fout is. Mensen zijn hier aan kapot gegaan.


Ik vermoed dat we inderdaad langer door hadden moeten gaan met de grenzen dicht houden, mensen wilden te gauw weer het gewone leven oppakken, het vliegtuig weer in naar een vakantiebestemming, terwijl het afgeraden werd. Komt er kort door de bocht voor mij op neer dat we verwende kleuters zijn en als je over schuld wilt praten we niet alles af moet schuiven op Rutte. Blijkbaar moet het volk echt alles voorgekauwd worden en ook dan zullen er mensen ontevreden zijn.


Ik heb de maatregelen altijd opgevat als ´moeten´. Echter zijn er denk ik ook veel mensen die de woorden van Rutte letterlijk genomen hebben en het woord ´advies´ gehoord hebben als zijnde: ´Oh, dus het MOET niet, dus doen we het niet´ Dat stukje kun je inderdaad op Rutte afschuiven aangezien hij het anders had kunnen verwoorden, alleen ook dan had je veel mensen tegen de borst gestoten want ´Wie is Rutte wel niet dat hij denkt te bepalen wat wij wel of niet moeten´

Hoe je het ook went of keert, hij kan het niet goed doen voor iedereen..

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:42

Loretta schreef:
_San87_ schreef:
Hoewel de gemeente idd in haar recht staat, word ik hier wel echt heel erg naar van... Waar is de menselijke maat?


De menselijke maat is al jaren verdwenen. Het feit dat deze wetgeving bestaat zegt al genoeg. Dit soort wetgeving is een voorbeeld van het doorgeslagen VVD beleid wat veel Nederlanders nog steeds helemaal geweldig vinden.


En maar lekker ongenuanceerd hakken op de VVD. Is het je ontgaan dat in het nederlandse parlement altijd coalities gevormd moeten worden. Dus het beleid is nooit het beleid van 1 partij(welke dan ook).
De komende verkiezingen gaan we vanzelf zien wat de kiezer van het beleid vond. Kleine troost, welke coalitie er ook komt, over vier jaar hebben weer zulke discussies, dat hoort gewoon bij ons poldermodel.
Maak het nu al zo'n 40 jaar bewust mee.

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:53

Friesfanaat schreef:
Jis_ schreef:

Ik vermoed dat we inderdaad langer door hadden moeten gaan met de grenzen dicht houden, mensen wilden te gauw weer het gewone leven oppakken, het vliegtuig weer in naar een vakantiebestemming, terwijl het afgeraden werd. Komt er kort door de bocht voor mij op neer dat we verwende kleuters zijn en als je over schuld wilt praten we niet alles af moet schuiven op Rutte. Blijkbaar moet het volk echt alles voorgekauwd worden en ook dan zullen er mensen ontevreden zijn.


Ik heb de maatregelen altijd opgevat als ´moeten´. Echter zijn er denk ik ook veel mensen die de woorden van Rutte letterlijk genomen hebben en het woord ´advies´ gehoord hebben als zijnde: ´Oh, dus het MOET niet, dus doen we het niet´ Dat stukje kun je inderdaad op Rutte afschuiven aangezien hij het anders had kunnen verwoorden, alleen ook dan had je veel mensen tegen de borst gestoten want ´Wie is Rutte wel niet dat hij denkt te bepalen wat wij wel of niet moeten´

Hoe je het ook went of keert, hij kan het niet goed doen voor iedereen..


Precies, zo zag ik het ook.

Uiteindelijk is vinden dat Rutte het fout doet ook maar een mening. Anders denkenden blijken niet normaal of zelfs achterlijk te zijn.

Natuurlijk kan je bij hem neerleggen dat hij het te vrijblijvend gebracht heeft, alleen vind ik dat persoonlijk wat te gemakkelijk.
Dit is een keus/zijn keuzes die hij in overleg gemaakt heeft, daar hebben wij positief of negatief op gereageerd. Dat beetje eigen verantwoordelijkheid, voor elkaar, ook voor vreemden, willen sommige dan toch niet nemen. Ik ken ook helaas een stel dat gewoon nog het vliegtuig instapte deze zomer. Laatst ook beelden van een ontzettend druk Schiphol, waarna Schiphol zelf ook aangaf dat dat mis ging, en dit doen wij zelf, want wij hebben recht op van alles.

Is Rutte perfect, zeker niet, wie wel? Doet hij zijn stinkende best, ik vind van wel.

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:21

ElCid schreef:
Vreemd eigenlijk, die man maakt er een zooitje van, belazerd de boel, brengt ons belastinggeld voor een groot deel naar het buitenland, heeft zoveel geprivatiseerd dat vrijwel alles onbetaalbaar is geworden en waardoor heel veel Nederlanders onder de armoede grens terecht zijn gekomen en nu in deze crisis gedraagt hij zich, samen met maatje de Jonge, als een dictator............Nederlanders zijn blijkbaar allemaal murw en lijken de capaciteit tot nadenken, hun eigen mening hebben en die durven te uiten te zijn verloren. De Nederlandse "welvaart" is ook alleen maar dat, welzijn is er nauwelijks meer en als je je mond durft open te doen wordt je verketterd, hetzij door de overheid, hetzij door de medemens. Individualiteit bestaat nauwelijks meer en het gros loopt braaf achter de massa aan, zonder te weten waarom. Fascisme, dictatuur en het einde van de vrijheid van meningsuiting zijn de kenmerken van ons kleine en kleinzielige landje geworden. Triest, het is wel eens anders geweest.
Ons onderwijs, zorg etc. zijn slechter dan ooit alles door toe doen van dictator en grootverdiener Rutte.


Laat ik er van maken dat ik gewoon een nogal positief ingesteld mens ben.

Fouten die gemaakt zijn moeten recht gezet worden. Altijd. Geen één land wordt perfect geleid, dat is niet mogelijk maar aan de hand van hoeveel mensen er wel tevreden zijn kun je wel zien hoe het er aan toe gaat. In het westen ligt de kwaliteit vrij hoog.

Dat je Rutte een dictator noemt vind ik nogal wat, betekent sowieso dat jij nooit onder een dictatuur geleefd hebt anders zou je dit niet zeggen.
Hij verdient aardig, en terecht, als je kijkt naar het aantal werkuren per week valt het wel mee. De politiek in gaan is een passie als het goed is een gedrevenheid die in je moet zitten want voor het applaus hoef je er niet aan te beginnen, ik zou er zelf niet aan moeten denken. Ik zie, of in ieder geval meen die passie en gedrevenheid bij Rutte te zien, doet het niet voor het geld of de roem.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:35

verootjoo schreef:
purny schreef:
Wat ik best jammer vind is dat de VVD geen vrouwelijk persoon als lijsttrekker heeft aangewezen. Ze zijn de grootste en een vrouwelijke MP zou wel gaaf zijn


Ik hoop eigenlijk vooral dat ze daar degene met de beste kwaliteiten hebben gekeken. Sekse maakt daarbij voor mij niet uit.
Of heb jij een vrouwelijk persoon op de lijst zien staan die meer geschikt zou zijn als lijsttrekker?
Ik heb niet alle mensen gegoogled eerlijk gezegd.


Je bent redelijk naïef als je denk dat de 'beste' persoon hoog op ge lijst staat, minister wordt of zelfs premier. Dat is gewoon strategie, waarbij kwaliteiten maar deels iets mee te maken hebben.

Personen worden bijvoorbeeld minister zodat de partijvoorzitter er daarna minder last/tegenwind van krijgt, want hij heeft zijn 'cadeautje' gekregen; of men kiest juist een onervaren persoon als minister omdat de partijvoorzitter vrees dat hij zijn beste mensen zal 'opbranden' indien hij die in dit klimaat een ministerpost geeft (voor alle duidelijkheid, dit zijn 'fictieve' voorbeelden, naar wat ik gelezen heb uit interviews met Belgische politici en dergelijke).

Daarom vind ik er niets verkeerd aan dat een strategie ook kan zijn: meer vrouwen op de lijst/in de kamer/in de regering.

Daarnaast is 'geschikt' zijn gewoon zo subjectief dat dit nooit kan ingevuld worden: er is nooit maar 1 persoon de meest geschikte kandidaat voor een functie. De ene persoon scoort beter daarop, de ander op iets anders. Dus in mijn ogen mag de keuze man-vrouw gerust als element meewegen op de beslissing, daar deze keuze ook andere gevolgen inhoudt dan puur persoonlijke kwaliteiten van de kandidaten zelf.
Zo kan kiezen voor een vrouw, ongeacht haar persoonlijke sterktes, positief zijn omdat:
- de partij zo gezien wordt als progressiever
- vrouwen over het algemeen gesproken een andere aanpak hebben dan manen (meer verzoenend, meer zoeken naar compromis,.... )
- een vrouw meer oog zal hebben voor de noden van het vrouwelijk deel van de bevolking
- dit een signaal geeft voor andere andere vrouwen dat ook zij 'hun dromen kunnen bereiken'
....

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:40

Jis_ schreef:
Laat ik er van maken dat ik gewoon een nogal positief ingesteld mens ben.

Fouten die gemaakt zijn moeten recht gezet worden. Altijd.


Dat is het nou juist, die fouten worden niet recht gezet. Sterker nog, er komen er steeds meer bij waar steeds meer mensen de dupe van zijn en worden. De toeslagen affaire wordt bijv. niet rechtgezet, de immer stijgende ziektekostenverzekeringen en andere privatiseringen ook niet. In Nederland leven steeds meer mensen onder de armoede grens doordat ons geld naar het buitenland gaat terwijl en rijken ook hier steeds rijker worden en van gekkigheid niet meer weten wat ze met "ons" geld moeten doen. De overheid doet nu of het hun geld is maar dat betalen wij, met bakken!

En een dictatuur begint ergens; steeds kleine stapjes totdat mensen het "normaal" gaan vinden en dat is exact wat er nu dus gebeurt. Mensen gaan dingen normaal vinden die dat echt niet zijn. Kan je nagaan hoever de meeste al zijn meegegaan in het Nederland verwoestende beleid van R. Mensen onder de armoede grens, censuur, controle op alles, steeds meer geld nodig voor de dagelijkse beslommeringen, etc. etc. etc. We gaan keihard de kant van de dictatuur op als meneer Rutte aan de macht blijft. Orwelliaanse ontwikkelingen!

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:37

De hele toeslagenaffaire is een schande en de afhandeling daarvan duurt veel te lang en met veel te veel horten en stoten. Maar tegelijkertijd kan je ook constateren dat het wel afgehandeld wordt en dat het niet schouderophalend onder het tapijt wordt geschoven.

Dat de ziektekostenverzekeringen jaarlijks omhoog gaan heeft maar twee oorzaken, vergrijzing en het vergroten van de mogelijkheden in de zorg. De verzekering wordt duurder omdat de kosten stijgen en je kan die kosten op een andere manier betalen, maar uiteindelijk betalen wij als Nederlanders die kosten, of het nu via een verzekering, via eigen bijdrage of via de belasting is. Het is op zich ook helemaal niet erg dat het grootste deel via collectieve voorzieningen, belasting en verzekering, betaald wordt en een klein deel via eigen bijdrage. Het voorkomt dat veel mensen, zoals je vaak in België ziet, denken dat de zorg eigenlijk gratis of bijna gratis is, omdat ze het allemaal via een generieke belasting betalen. Zorg is niet gratis en dat mogen we ons best realiseren, graag zelfs.

Tegelijkertijd kan de zorg een stuk beter geregeld worden dan dat het nu is. Geld verdienen, marktwerking en concurrentie zijn geen vieze woorden, ook niet in de zorg, zolang je dat maar op een goede manier begrensd. En dat laatste gebeurt niet goed en te weinig, dat zit de samenwerking in de weg en daardoor wordt heel veel geld in de zorg verkeerd gebruikt.

Wat die dictatuur betreft, je kan echt op een andere partij stemmen als je dat wilt. Dat heel veel mensen dat niet doen en het blijkbaar prima vinden, maakt Nederland nog geen dictatuur. Alleen een land met een regering die niet van jouw signatuur is.