Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:21

_lautje_ schreef:
Actieve donoregistratie

Overigens staan juist abortus en euthanasie onder druk. Ook in Nederland.

Ik ben bewust geen donor en wil ook niet ontvangen.
Ben dus tegen die actieve registratie. Het moeten afscheid nemen van een naaste is een zeer ingrijpend proces, dat moet geen getouwtrek worden met artsen die organen willen oogsten.
Als mensen hier samen met hun dierbaren wél achter staan heb ik daar overigens geen moeite mee.

pien_2010
Berichten: 43131
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:23

Shadow0 schreef:
pien_2010 schreef:
Als die waarden bedreigt worden dan ga ik op de barricade.
Dus daar ben ik het wel eens met Elnienjo.


Die kan ik niet aan elkaar koppelen. Elnienjo wil discriminatie en liefst zelfs uitzetting van mensen op grond van hun afkomst. In onze rechtstaat is discriminatie op afkomst echt heel erg onaanvaardbaar. Hoe ben je het dan eens met het verdedigen van die waarden en met Elnienjo? Die spreken elkaar namelijk tegen.


Je kunt dat zo lezen. Maar ik vraag me dat af of dat zo is en zo gevonden wordt door Elnienjo.
Mocht Elnienjo het niet hebben over de westerse waarde en normen maar over die dingen waar jij het hebt Shadow, dan hoor ik het graag van haar.
Iedereen weet nl wel dat ik absoluut tegen uitzetting ben en tegen discriminatie.

Karl66
Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:24

mysa schreef:
Ach, migratie is van alle tijden en zal dat wel blijven ook. In elk geval zo lang de ene helft van de aarde in weelde baadt en de andere helft crepeert.
Een betere verdeling van de welvaart is de basis voor een betere wereld. Maar hoe daartoe te komen, weet ik ook niet.

Over GL, die is voortgekomen uit partijen die nog wel wat radicaler waren. De PPR en PSP. Maar dat zal wel van voor jullie tijd zijn geweest. Althans, voor de meesten hier, denk ik.


Ik wou net zeggen, GL niet radicaal... _O- Ze hebben juist een extreem radicaal DNA, al is dat in de loop van de tijd wel veranderd en zitten ze wat mij betreft op teveel punten te dicht bij de VVD en D66.

pien_2010
Berichten: 43131
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:31

Toch is GL nooit als zodanig weggezet. Niet dat ik me kan herinneren. Het is ook nooit een schande geweest om er op te stemmen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:32

pien_2010 schreef:
Je kunt dat zo lezen. Maar ik vraag me dat af of dat zo is en zo gevonden wordt door Elnienjo.
Mocht Elnienjo het niet hebben over de westerse waarde en normen maar over die dingen waar jij het hebt Shadow, dan hoor ik het graag van haar.
Iedereen weet nl wel dat ik absoluut tegen uitzetting ben en tegen discriminatie.

Mensen die zich niet crimineel gedragen hoeven zeker niet uitgezet te worden. Maar er moet wat mij betreft wel 'n stop komen op nieuwe import. En uitgeprocedeerden en criminelen actief uitzetten. Ook dubbele paspoorthouders het NL paspoort ontnemen bij geweld/criminaliteit en uitzetten.

purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:39

Import... je hebt het over mensen niet over dingen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Karl66
Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:43

pien_2010 schreef:
Toch is GL nooit als zodanig weggezet. Niet dat ik me kan herinneren. Het is ook nooit een schande geweest om er op te stemmen.


Ze waren dan ook radicaal in een tijd dat het geen schande was om radicaal te zijn. En dan nog, als je stemt op een partij waar je je voor schaamt, dan doe je sowieso iets fout.

Electra63
Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:43

Ik ken wel mensen die vroeger PSP of CP stemden, prima aardige vredelievende mensen.
Daarentegen trokken de Centrum Democraten (Janmaat) en PVV en FvD altijd racisten, fascisten, aanhangers van de Nederlandse Volks-Unie en Pegida aan.
Daar wil ik nooit mee geassocieerd worden.

En PVV en FvD zijn geen democratische partijen en worden gesponsord door dubieuze landen en personen.

Silenna
Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:46

elnienjo schreef:
purny schreef:
En welke moties heeft de PVV de afgelopen 4 jaar ingediend waar Nederland beter van kon worden?

Het immigratiebeleid op de schop, uitgeprocedeerden en criminelen uitzetten, dubbele paspoorten afnemen in geval van misdragingen etc. etc.


Echt opvallend dat ik hier geen topic kan openen (over welk onderwerp dan ook) zonder op jouw altijd zeer luid verkondigde mening te stuiten over hoe waardeloos immigratie is en hoezeer je bepaalde bevolkingsgroepen of religies haat :roll:
En ieder zijn mening hoor, maar oprecht, het is zo bloedirritant. Wat een haat en ergenis draag jij bij je, sjongejonge.


Iets meer ontopic: meer mensen die Beau kijken? Ben benieuwd wat showpony Thierry zo uit zijn mouw gaat schudden :D

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:48


pien_2010
Berichten: 43131
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:52

Karl66 schreef:
pien_2010 schreef:
Toch is GL nooit als zodanig weggezet. Niet dat ik me kan herinneren. Het is ook nooit een schande geweest om er op te stemmen.


Ze waren dan ook radicaal in een tijd dat het geen schande was om radicaal te zijn. En dan nog, als je stemt op een partij waar je je voor schaamt, dan doe je sowieso iets fout.


Dat klopt Karl. Actie voeren was veel normaler en massaler en dan denk ik aan vrouwenbeweging, kraakbeweging, kruisraketten ea.

Laatste jaren zijn het de jongeren die zich verzamelen vanwege klimaat.

tamary
Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:52

Shadow0 schreef:
pien_2010 schreef:
Als die waarden bedreigt worden dan ga ik op de barricade.
Dus daar ben ik het wel eens met Elnienjo.


Die kan ik niet aan elkaar koppelen. Elnienjo wil discriminatie en liefst zelfs uitzetting van mensen op grond van hun afkomst. In onze rechtstaat is discriminatie op afkomst echt heel erg onaanvaardbaar. Hoe ben je het dan eens met het verdedigen van die waarden en met Elnienjo? Die spreken elkaar namelijk tegen.

Onze rechtstaat stelt ook dat de grondwet bovenaan staat. Als er een groep wordt grootgebracht met het idee dat het daar boven plaatsen van een ander wetssysteem gewenst is en daar ook in meer of mindere mate naar handeld, dan is die rechtstaat in gevaar. Dan maakt grenzen stellen aan wat acceptabel is binnen de grondrechten zoals die in de grondwet staan noodzakelijk. Alleen al door keihard te stellen dat die vrijheden 100% wederkerig zijn ipv eenzijdig, wat manipulatie en misbruik ervan mogelijk maakt.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-20 23:54

Ik vind het grappig dat GL hier radicaal genoemd wordt want ik vind dat ze op klimaatgebied nog flink wat tandjes bij kunnen zetten hoor :))
In mijn stad zijn ze de grootste partij maar je merkt er niks van :n en het wordt hier nog steeds vol gebouwd met onbetaalbare "starterswoningen"

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Electra63
Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:57

Silenna schreef:
elnienjo schreef:

Het immigratiebeleid op de schop, uitgeprocedeerden en criminelen uitzetten, dubbele paspoorten afnemen in geval van misdragingen etc. etc.


Echt opvallend dat ik hier geen topic kan openen (over welk onderwerp dan ook) zonder op jouw altijd zeer luid verkondigde mening te stuiten over hoe waardeloos immigratie is en hoezeer je bepaalde bevolkingsgroepen of religies haat :roll:
En ieder zijn mening hoor, maar oprecht, het is zo bloedirritant. Wat een haat en ergenis draag jij bij je, sjongejonge.


Iets meer ontopic: meer mensen die Beau kijken? Ben benieuwd wat showpony Thierry zo uit zijn mouw gaat schudden :D



Ik zit ook te wachten, terwijl ik half 6 op moet. :D
Maar natuurlijk pas aan het einde. -:(-
Ik verwacht een monoloog.....weinig tegenspraak.

Karl66
Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:10

Magrathea schreef:
Ik vind het grappig dat GL hier radicaal genoemd wordt want ik vind dat ze op klimaatgebied nog flink wat tandjes bij kunnen zetten hoor :))
In mijn stad zijn ze de grootste partij maar je merkt er niks van :n en het wordt hier nog steeds vol gebouwd met onbetaalbare "starterswoningen"


De PSP, PPR en EVP waren toch echt wel radicale partijen en dit zijn de partijen die in GL opgegaan zijn. Het GL van Klaver is echt een heel slap aftreksel van deze partijen.

IMANDRA
Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:16

Karl66 schreef:
Magrathea schreef:
Ik vind het grappig dat GL hier radicaal genoemd wordt want ik vind dat ze op klimaatgebied nog flink wat tandjes bij kunnen zetten hoor :))
In mijn stad zijn ze de grootste partij maar je merkt er niks van :n en het wordt hier nog steeds vol gebouwd met onbetaalbare "starterswoningen"


De PSP, PPR en EVP waren toch echt wel radicale partijen en dit zijn de partijen die in GL opgegaan zijn. Het GL van Klaver is echt een heel slap aftreksel van deze partijen.


Maar dat er radicale partijen in GL zijn opgegaan wil niet zeggen dat GL zelf radicaal is toch? Bedoel, je zegt het zelf al, slap aftreksel.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

purny
Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:44

Ik heb respect voor beau...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 02:19

Goed te beseffen dat Nederlandse media vaak echt best bagger is (zelfs nu.nl geeft inmiddels waarde oordelen door emoji).
Goed te beseffen dat hoewel er wellicht (nu) geen aandacht voor is, er wel degelijk behoorlijke problemen (nog) zijn.
Goed te beseffen dat veel dingen in het eerste opzicht wellicht leuk klinken maar wanneer je er twee tellen over na denkt (wat vaak niet gebeurt, laat staan het bedenken wat we realistisch haalbaar is), het idee echt wel veel haken en ogen heeft en verandering niet per sé altijd verbetering is.

Is meer werk maar vaak veel interessanter om te kijken naar ingediende moties/wetsvoorstellen.
Ook; imo is de politicus zelf ook wel echt een factor, juist ook hoe deze zichzelf ziet/neerzet/onderhandelt. Je kan nog zo’n prachtig programma hebben maar als je alleen maar kan praten in idealen gebeurd er uiteindelijk weinig concreets. Zelfde als je niet bereid bent samen te werken.

@tamary; artt. 93 en 94 Gw zijn zo’n beetje de enige die in de praktijk nog relevant zijn, EVRM en Europees recht zijn vele malen belangrijker, juist ook voor de fundamentele rechten :)

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-20 08:03

Wow, Baudet is echt compleet van het padje af :\
Dat die man maar heel snel uit de politiek mag verdwijnen
'Baudet is morele grens overgegaan', zegt nummer 3 Pouw-Verweij - https://nos.nl/l/2358110

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

IMANDRA
Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 08:37

Magrathea schreef:
Wow, Baudet is echt compleet van het padje af :\
Dat die man maar heel snel uit de politiek mag verdwijnen
'Baudet is morele grens overgegaan', zegt nummer 3 Pouw-Verweij - https://nos.nl/l/2358110


Wauw... aan de andere kant is het wel het ene woord versus het andere, over die uitspraken van anti-semitisme. Als je iemand eruit wil hebben dan is zo’n uitspraak snel gemaakt, en er lijkt geen bewijs voor de zijn?

Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat verlopen. Baudet is goedschiks of kwaadschiks toch het gezicht van FvD en het zou me niet verbazen als veel FvD stemmers hem blijven aanhangen...

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

ruitje
Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 08:43

pien_2010 schreef:
Greenpeace en PETA zijn niet ontstaan vanuit GL.
Wel hebben zij in het verleden veel acties gevoerd voor allerlei zaken waar geen aandacht voor was. Ze zullen ongetwijfeld wellicht op GL gestemd hebben→ dat weet ik niet, maar Greenpeace En PETA kwamen niet uit de partij voort.


Andersom gebeurt wel:

Activist/programmadirecteur van Greenpeace, nu kamerlid GL

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Suzanne_Kröger

Oud directeur Greenpeace, daarna kamerlid GL

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Liesbeth_van_Tongeren

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

mysa
Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 08:59

Dat Baudet er antisemitische denkbeelden op na houdt was ook hiervoor al duidelijk. Hij ging meermaals op bezoek bij Le Pen, zijn grote voorbeeld is een Franse filosoof (geloof dat hij filosoof is), met wie ik eens een interview las en die man is een enorme antisemiet. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Dus ik geloof die bewering direct.

_lautje_
Berichten: 9254
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:53

Ik wilder zeggen als je weet wie hij als voorbeelden ziet en aanhaalt is dit totaal geen verrassing. Het verbaasd mij meer dat mensen dit nu pas zich realiseren.

Die jongen is overal mislukt. In de wetenschap, in bddrijfsleven, als schrijver. Maar hij vindt zichzelf geweldig. Wil ook dat uitstralen. Wil ook de financiële zekerheid van een succesvol iemand. Dus een politieke partij was een goeie. Alleen hij kan het sociaal wenselijke gedrag wat hij daarvoor moet uitstralen niet volhouden.
Zag laatst ook een filmpje van de tentoonstelling die z’n vriendin gaf. Hij leidde shownieuws even rond. En het was zo geacteerd. En ja dan zie ik dit er in. En zo knap. En zo trots. Het was zo over the top ingestudeerd dat je aan alles voelde het is niet echt.

Rinske
Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:06

_lautje_ schreef:
Ik wilder zeggen als je weet wie hij als voorbeelden ziet en aanhaalt is dit totaal geen verrassing. Het verbaasd mij meer dat mensen dit nu pas zich realiseren.

Die jongen is overal mislukt. In de wetenschap, in bddrijfsleven, als schrijver. Maar hij vindt zichzelf geweldig. Wil ook dat uitstralen. Wil ook de financiële zekerheid van een succesvol iemand. Dus een politieke partij was een goeie. Alleen hij kan het sociaal wenselijke gedrag wat hij daarvoor moet uitstralen niet volhouden.
Zag laatst ook een filmpje van de tentoonstelling die z’n vriendin gaf. Hij leidde shownieuws even rond. En het was zo geacteerd. En ja dan zie ik dit er in. En zo knap. En zo trots. Het was zo over the top ingestudeerd dat je aan alles voelde het is niet echt.

Hahaha dit ja. Heel die partij is racistisch, antisemitisch, trekt op met dictators, ontvangt geld uit dubieuze bronnen en trekt neonazi's aan en dan zijn mensen verbaasd dat ze antisemitisch zijn :)) .

Rinske
Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot, lizy29, Monieck en 35 bezoekers