Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 04:47

Exact 7 over half 4 stil.

Net voor het randje 'ik kleed me aan en ga iemand te lijf met een tuinschep of een steelschoffel ofzoiets'.

Als ik het exacte adres wist zou ik er over een uur of 3 voor de deur staan met een drumstel met versterker, een gedeukte saxofoon en een flink valse blokfluit.

En dan werk ik niet eens in de zorg of bij de politie. Tjemig zeg.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 04:52

Nu van Amsterdam centrum naar Noord gefietst en echt maar 1 knal gehoord. Om 12u even tien minuutjes een paar knallen, maar echt bijna niks. Hoorde van vrienden in Leiden ook dat het echt heel rustig was.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 06:48

Hier nog steeds af en toe.

Ik scheit soms echt wel van die slappe hap die we ook qua handhaving zijn. Met een vingertje foei dat mag niet, maar ondertussen wordt er niet gehandhaafd en heeft het overtreden van regels geen gevolgen 'want het wordt gedoogd of je krijgt een waarschuwing'. Echt slappe hap waar je natuurlijk al je geloofwaardigheid mee verliest en dit soort gedrag in de hand werkt.

hwn
Berichten: 4696
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:04

Hier in België zijn ze denk ik wel strenger qua boetes (overtreders 750 euro, organisatoren zelfs 4000 euro), en hier in de buurt gelukkig geen vuurwerk gehoord (ik sliep wel al om 23u, maar was er vast wel van wakker geworden).

Net wel een nieuwsbericht gelezen van een 28jarige man die toch een vuurpijl wou aansteken, maar die is in zijn gezicht ontploft. De man kan het helaas niet meer navertellen, heeft het niet overleefd.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:54

Ik heb hier ook niks gehoord over de hoogte van boetes oid bedenk ik me. Eigenlijk gaat die handhaving al jaren mis met al het vuurwerk dat al weken en dagen vooraf de lucht ingaat. Dat werkt inderdaad in de hand dat mensen nu ook gewoon afsteken. Bizar als je bedenkt hoeveel slachtoffers en schade het ieder jaar veroorzaakt, dat er zo slecht gehandhaafd wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 10:10

IMANDRA schreef:
Cayenne schreef:
Vanavond bij EditieNL ook een jongetje van 11 die vol trots riep dat hij "schijt had aan de regels".
Nee, het zal je kind maar wezen! Daar moet je trots op zijn :n


Die heeft het wss van de ouders overgenomen... kind kan er dan niks aan doen.

Hier trouwens wel flink wat ME busjes zien rijden.


Rond die leeftijd kun je zelf ook wel een beetje nadenken natuurlijk.

Het is hier nog tot ruim 4 uur onrustig geweest qua knallen %)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:04

Wat zijn we toch ook een poedersuiker he :'). (Ik zit t nieuws te kijken.)

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:07

moyra schreef:
Uitzicht op bollenstreek
[ Video ]

En dan het verrassende, uitzicht op centrum Leiden.
[ Video ]


Wauw, vroeger hoorde je de hele maand december voortdurend vuurwerkgeknetter als achtergrond geluid in Leiden. Overal werd wel vuurwerk afgestoken, is toch flink verbeterd daar! :wow:

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:08

cissy schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou het is echt niet vuurwerkvrij hoor. Gaat net zo los hier als andere jaren.

Waar is die ME dan gebleven?

Hier in Heicop ook vuurwerk maar wel stuk minder. Meeste kabaal komt vd kant van Vianen.

Mijn katten zijn rustig gelukkig.


De ME reed in Vianen rond.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:45


Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:57

Ik zag het idd, doel was de zorg ontlasten en dat lijkt voor nu gelukt.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:58

Ik vond het hier aardig meevallen. Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal, want vorig jaar woonde ik nog in de Gazastrook Ede.
Wel is er 1 of andere dokus die om 2 uur nog wat bommen in putten liet vallen. Man wat een klappen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:40

Hier zagen we vanaf het balkon wel rond om ons heen sier vuurwerk, echt beduidend minder knallen dan andere jaren.

Had het erger verwacht, ook het carbid viel onwijs mee. Eerder had de gemeente in de media te kennen gegeven dat carbid gewoon mocht net als andere jaren. Alleen de 30ste draaide ze dat terug en kwam er een verbod op.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:48

Het dorp bij onze pony's was relatief rustig gelukkig! Pony's hebben buiten in de paddock kunnen blijven, terwijl andere jaren 's middags al sedatie nodig was ivm extreme paniek. Dit jaar voor hen toch duidelijk beter geweest :j

Hier bij ons in Duitsland was eigenlijk ook verbod, maar toch veel knal- en siervuurwerk gezien. Het leek wel later te beginnen en weer eerder te stoppen als andere jaren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 13:04

Ik ben benieuwd of de overheid het vuurwerkverbod nou geslaagd vond of niet?
Want enerzijds werd er nog veel afgestoken, maar anderzijds waren er minder slachtoffers en is het gelukt de zorg te ontzien.
En zou dit een voorbode kunnen zijn voor een algeheel verbod?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:09

Ik hoop het. Die kneuzen met hun protesten tegen een verbod hebben het verder verziekt.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:23

Hier Veendam. Tot half drie aan door.
Grote potten de lucht in hier tegenover. Wel n mooi gezicht.
Dieren reageren er niet op. Behalve dat Rio de kater, de lichtjes wil vangen achter het glas :')

Pup reageert ook niet.

Handhaving?!?! Waar?! Politie reed m'n man voorbij toen hij z'n moeder naar huis reed. Precies daar waar ook potten werden afgestoken.

Niks handhaving, niks bekeuringen hier hoor.

Dus... Welk verbod ook alweer precies?!

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:41

Hier (Arnhem) ging het ook om twaalf uur even los! Hele mooie dingen gezien, ook gewoon simpel (categorie 1) voorwerk. Maar half uur later nagenoeg weer stil, dus dikke prima! Zó anders dan voorgaande jaren dat je dagen/ weken je al rotschrikt van de rotjes en harde knallen ineens.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:17

Hier ook echt beduidend minder dan anders.

En voor de klagers over handhaving: ga er zelf maar eens aan staan. Die mensen kunnen ook niet overal tegelijk zijn hè. Wees blij dat ze niet zijn gaan staken omdat ze het zat zijn met explosieven bekogeld te worden.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:32

Het valt mij vooral op dat ik nu al de hele dag niks hoor, voorgaande jaren werd er op 1 januari in de ochtend en middag nog flink doorgeknald.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:37

Marocje schreef:
Hier (Arnhem) ging het ook om twaalf uur even los! Hele mooie dingen gezien, ook gewoon simpel (categorie 1) voorwerk. Maar half uur later nagenoeg weer stil, dus dikke prima! Zó anders dan voorgaande jaren dat je dagen/ weken je al rotschrikt van de rotjes en harde knallen ineens.


Bij ons in Arnhem ook lekker rustig. Ik heb 2 potjes vuurwerk gezien om 12 uur. Toen we gingen slapen hoorde ik het wel vanuit het centrum nog een paar knallen. Van mij het verbod blijven.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:00

Hier in de omgeving was het goed raak, paardentrailer in de brand, caravan in de brand, huis in de brand gestoken. Hoorde dat er 's middags nog een paard zo geschrokken is door vuurwerk dat deze de wei uit is gesprongen en een aantal uren rond heeft gelopen, is zelfs de snelweg nog over gestoken.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dit nu de enige manier kan zijn om oud en nieuw te vieren, onze buren vonden het ook weer nodig om pal achter de stallen los te gaan terwijl daar toch echt hele duidelijke afspraken met ze over gemaakt zijn. Nee hoor was niet waar, stelletje droeftoeters.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:03

Rytir schreef:
Het valt mij vooral op dat ik nu al de hele dag niks hoor, voorgaande jaren werd er op 1 januari in de ochtend en middag nog flink doorgeknald.

Hier idd ook helemaal niks meer, opvallend.

Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:14

Ik ben dus lang niet de enige die slecht geslapen heeft van het kabaal dat nog uren na de jaarwisseling door ging.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:43

Hm hier wordt er nog genoeg geknald, vannacht ook..enige voordeel was dat het eerder stil was en ik een uurtje eerder kon slapen dan voorheen.