Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110637
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Dit jaar een landelijk vuurwerkverbod; wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-20 21:38

Er komt dit jaar hoogstwaarschijnlijk een landelijk vuurwerkverbod om oa de zorg zoveel mogelijk te ontlasten. Het zorgpersoneel is al overbelast en hoeven hopelijk door het verbod minder vuurwerkslachtoffers te behandelen. .
Wat vinden jullie van het verbod? Ik ben er zelf stiekem wel blij mee (want ik schrik me altijd te pletter van die knallen :P ), maar volgens velen gaat het verbod juist zorgen voor meer illegaal vuurwerk etc.
Er zijn ook mensen die vinden dat de regering het niet kan maken om mensen het plezier van vuurwerk ook nog eens te ontnemen. Dat kan ik me dan ook wel weer een beetje voorstellen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
https://nos.nl/artikel/2355867-kabinet- ... erbod.html
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-11-20 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Mi_Amore
Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:40

Ik hoop dat het in BE ook komt.
Er is al jaren een gemeentelijk verbod, maar er zijn altijd wel mensen die het toch doen:)

Elke pijl minder is eentje minder...

Ik heb er zelf echt niks mee, heb er alleen al veel ongelukken met zien gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 09-11-20 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Cinnepin
Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:40

Heerlijk! Ik vind dat geknal helemaal niets! En zielig voor de dieren

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:40

Eindelijk! Maar ben ook geen fan van vuurwerk. In professionele shows wel maar dat geknal en paar pijlen van de buren wordt ik niet gelukkig.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:40

Ik ben er ontzettend blij mee, mits er dan ook gehandhaafd wordt. Als er niets mag is het veel makkelijker om ook werkelijk in te grijpen in plaats van het gezever over wel/niet illegaal of mensen die ongein uithalen maar zogenaamd niet te vinden zijn.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Roosch
Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:41

Ik zou er dolblij mee zijn. Nutteloos, slecht voor het milieu, dieren die over de zeik zijn en ik vind het gevaarlijk.

Zou heel opgelucht zijn als het dit jaar vuurwerkvrij zou zijn en wat mij betreft mag dit voor altijd.

Ze knalden hier al van de week. Belachelijk. Zoek een andere hobby.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

wortel115
Berichten: 2125
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:42

Hier in Australie mag je ook geen vuurwerk afsteken maar op verschillende grote plaatsen wordt er wel georganiseerd vuurwerk afgestoken dan kun je daar gaan kijken. Ik vind dat prima.
(Ok niet prima als ze het doen tijdens extreme droogte. 3 jaar geleden ontstond er dus een bushfire. Maar goed daar heeft Nederland geen last van)

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

Rocamor
Berichten: 10826
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:43

Ik ben er niet echt rauwig om, maar hier in de buurt iemand wel. Die heeft vanavond de hele voorraad vuurwerk opgestookt, wat een kabaal.

Rockes <3

Foaly
Berichten: 4818
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:44

Eindelijk inderdaad. En handhaven lijkt me nu ook vrij makkelijk: je hoeft niet uit te zoeken of die knal illegaal was of niet, want elke knal is nu illegaal. Hoppa, schrijf die boete maar uit :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Shadow0
Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:44

Graag. Dat besluit was al een tijd over de houdbaarheid heen, weg ermee, voor heel veel mensen (en dieren) was het al nooit leuk, of misschien een paar minuten rond middernacht maar de rest niet. Jammer dan dat het besluit zo is uitgesteld dat het nu heel veel geld gaat kosten, terwijl we het ook gewoon hadden kunnen verbieden en al die 'steun' geven aan andere dingen die het goed kunnen gebruiken.

En ik zie het alleen in de praktijk nog niet helemaal gebeuren, omdat een goed verbod ook het inzetten op alternatieven inhoudt en dat is nu bijna niet mogelijk.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:44

Roosch schreef:
Ik zou er dolblij mee zijn. Nutteloos, slecht voor het milieu, dieren die over de zeik zijn en ik vind het gevaarlijk.

Zou heel opgelucht zijn als het dit jaar vuurwerkvrij zou zijn en wat mij betreft mag dit voor altijd.

Ze knalden hier al van de week. Belachelijk. Zoek een andere hobby.

Helemaal mee eens. Hier zijn ze al maanden bezig en ben het alweer spuugzat.

Helderder
Berichten: 10126
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:45

Sluiten we dit jaar toch nog goed af. :D
Hopelijk een opstap voor het doortrekken naar volgende jaren.

Suzanne F.
Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:46

Van mij mag het voor altijd zijn. Elk jaar is het oorlogsgebied hier. Alles wordt vernield, dieren over de zeik, veel schade. Maar ik denk dat we dit jaar echt niet vuurwerkvrij zijn en zeker niet overlastvrij. De jeugd verveelt zich stierlijk, kan nergens naar toe. Geen feesten, geen kroegen, geen vuurwerk. Dan gaan we maar zuipen op straat, hangen en leuk dingen vernielen en auto’s opblazen. Oh ja, we kunnen het ook nog illegaal uit Polen gaan halen. Er is toch te weinig politie om er iets aan te doen. Dan blazen we gewoon bushokjes op met illegaal vuurwerk, lekker boeien. Ons vuurwerk pakt niemand ons af....

Zoiets dus. Ik ben er nu al bang voor dat het misschien qua vernielingen nog wel erger wordt dan voorgaande jaren.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Palmera
Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:46

Een uitstekend idee. Ik vind het absurd, zoveel milieuvervuiling als er in een paar uur de lucht ingeknald word

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:46

Als er geen corona was geweest hadden ze het van mij ook al af mogen schaffen.
Voor altijd, scheelt voor het milieu en een hoop stress voor de dieren.
Gewoon op 1 plek centraal door de gemeente afsteken.
Nu in corona tijd kan dat natuurlijk niet centraal omdat het dan te druk word.

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

Birdie60
Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:47

Blij mee. :D

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:49

Suzanne F. schreef:
Van mij mag het voor altijd zijn. Elk jaar is het oorlogsgebied hier. Alles wordt vernield, dieren over de zeik, veel schade. Maar ik denk dat we dit jaar echt niet vuurwerkvrij zijn en zeker niet overlastvrij. De jeugd verveelt zich stierlijk, kan nergens naar toe. Geen feesten, geen kroegen, geen vuurwerk. Dan gaan we maar zuipen op straat, hangen en leuk dingen vernielen en auto’s opblazen. Oh ja, we kunnen het ook nog illegaal uit Polen gaan halen. Er is toch te weinig politie om er iets aan te doen. Dan blazen we gewoon bushokjes op met illegaal vuurwerk, lekker boeien. Ons vuurwerk pakt niemand ons af....

Zoiets dus. Ik ben er nu al bang voor dat het misschien qua vernielingen nog wel erger wordt dan voorgaande jaren.

Dit dus.

Mag van mij voor altijd zijn. Vind het echt verschrikkelijk.. ben altijd bang dat er wat gebeurt bij de paarden en de periode dat er vuurwerk wordt afgestoken.

Elaya

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110637
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-20 21:50

Ja, van mij mag het ook voor altijd zijn.
Ze zijn hier nu al sinds een week best flink aan het knallen, dus ik snap wel dat mensen bang zijn dat er nu veel illegaal vuurwerk wordt ingekocht.
Ik hoop dus dat ze daar idd flink op gaan controleren.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

gerpiegorp
Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:50

Ik vind het ergens wel jammer hoor, de sfeer van oud en nieuw in de kou buiten staan en kijken naar dat mooie siervuurwerk (dat anderen in de lucht schieten hehe), ik vind het wel een bijzonder momentje dan. Zo het nieuwe jaar in. Maar met corona is dat natuurlijk niet te doen.

Maar dat illegale vuurwerk waar de ramen van in de voegen trillen, wat weken voor 31 december al afgestoken wordt en het feit dat mijn kat gedrogeerd moet worden om door die avond(en) te komen, daar ben ik wel zat van. Ik zou het wel missen, maar ach, we vieren het dan wel op een andere manier :)
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 09-11-20 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

...
Ik ben gerpiegorp

Rambogirl
Berichten: 3586
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:50

Ik ben absoluut voor een vuurwerkverbod!!

Echter nu niet meer. Dit kan je niet maken om nog meer ondernemers diep de schulden in te jagen. 90% van t vuurwerk is al in Nederland en de folders zijn al geprint. Dit hadden ze dan in de zomer al moeten verbieden, liefst jaren geleden.
Elke stad/dorp hun eigen gezamelijke vuurwerkshow is goed genoeg.

If You Want To Achive Greatness Don't Ask For Permission

daantjuhhh
Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:50

Voor mij mag dit elk jaar zo zijn.

Ik moet elk jaar mijn hond op 24 december naar de opvang brengen omdat hij trillend in shock onder de tafel kruipt. Wil niet meer plassen, eten, poepen en drinken.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:51

2019 geen vuurwerk te zien
2020 geen vuurwerk te zien

:')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101667
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:55

Roosch schreef:
Ik zou er dolblij mee zijn. Nutteloos, slecht voor het milieu, dieren die over de zeik zijn en ik vind het gevaarlijk.

Zou heel opgelucht zijn als het dit jaar vuurwerkvrij zou zijn en wat mij betreft mag dit voor altijd.

Ze knalden hier al van de week. Belachelijk. Zoek een andere hobby.

Mee eens. :j
Sky van mij zie ik na 1 knal de rest van de dag niet meer.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Telpeva
Berichten: 14691
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:00

Fijn! Hopelijk blijft het verbod ook meteen voor komende jaren, hier zijn ze ook al een week of 2 bezig waaronder ook hele zware knallen. Strontvervelend gewoon.
Voor de mensen die er van houden om op 31 december mooi spul af te steken vind ik het jammer, voor de overlast gevende etterbakken die maandenlang de buurt treiteren kan ik alleen maar denken: net goed, en nu oprotten.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:00

Nou ik ben denk ik de enige die er tegen is :') m’n kind verheugt zich er nu al op.

Maar wat gaan ze dan doen met al dat al ingekochten vuurwerk?? Dat is toch vragen om failissementen?
Ik hoop dat ze echt goed doorrekenen of de voordelen opwegen tegen de nadelen. Belachelijk dat ze er nu pas mee komen :(

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Babootje, BeFunny, Diablo, Fris, Gee, JudithO, Kimsel94, wisja en 47 bezoekers