De dood van Samuel Paty

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: De dood van Samuel Paty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:29

Eigen huis en auto zijn zeker belangrijk, al die partijen die veel willen bouwen die vallen voor mij af.

Loretta
Berichten: 8735
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:06

elnienjo schreef:
Eigen huis en auto zijn zeker belangrijk, al die partijen die veel willen bouwen die vallen voor mij af.



Vanuit de positie van een rechtse kiezer kan ik het wel begrijpen. Maar iemand die zegt links te zijn is het een ander verhaal.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: De dood van Samuel Paty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:09

Zolang partijen als GL en D66 maar flink verliezen. Die zijn het schadelijkst voor onze welvaart in mijn optiek.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:56

Loretta schreef:
elnienjo schreef:
Rutte is een uitermate charismatische leider, maar hij moet wat meer ballen tonen.


Als zelfs linkse mensen op de VVD gaan stemmen. Dan lijkt het wel of Rutte zijn glimlach hypnotiserend werkt. Jan Peter Balkenende werd altijd gekscherend Harry Potter genoemd. Maar Rutte is de tovenaar van Oz.



Die ga ik onthouden :D

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:45

elnienjo schreef:
Zolang partijen als GL en D66 maar flink verliezen. Die zijn het schadelijkst voor onze welvaart in mijn optiek.


Dat ligt toch aan wat je belangrijk vindt?

Als je zelfbeschikkingsrecht als abortus en euthanasie belangrijk vindt en bijv. Europa, dan is D66 een zeer goede keuze. Mensen vergeten vaak hoeveel Nederland afhankelijk is van Europa, als handelsland, maar ook bijv. voor de subsidies die bijv. de boeren ontvangen.
Als je voor klimaat en milieu bent, dan is GL een goede keuze. Ik kan me voorstellen, dat als je geen kinderen hebt, dit niet zo belangrijk is, maar voor de toekomst van de leefbaarheid van onze aarde, misschien wel..

En zo heeft iedere partij bepaalde punten die je wel of niet belangrijk vindt.

Ik stem nooit op een partij gebaseerd op godsdienst of op 1-issue, dan valt er al behoorlijk wat af :D .
Dan blijven toch vooral de wat grotere middenpartijen over, met allemaal het accent iets anders.
Omdat wij toch altijd een regering hebben met meerdere partijen, moet er toch water bij de wijn worden gedaan.

Jij hebt toch een uitkering? Dan zou ik maar eens goed kijken in de verkiezingsprogramma's welke partij dan het meest jouw belangen behartigt, daar zou je nog weleens van op kunnen kijken ;)

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:59

Ontopic

Leraar thuis nadat discussie uit de hand loopt op Walburg College in Zwijndrecht

Een leraar van het Walburg College in Zwijndrecht zit thuis na een uit de hand gelopen discussie in zijn klas. De docent zou een opmerking hebben gemaakt over moslims, die bij een aantal leerlingen niet in goede aarde viel. Eén van de scholieren heeft het incident gefilmd.


Marjolein Groenendijk 07-11-20, 08:01

Het incident dateert van afgelopen maandag, de dag waarop bij het Walburg College de vlag halfstok hing vanwege de moord op Samuel Paty. De herdenking van de onthoofde Franse docent heeft op meerdere scholen in het land tot spanningen geleid.

Lees ook
Rutte over bedreigde leraren: ‘Niemand heeft het recht niet beledigd te worden’
Rutte over bedreigde leraren: ‘Niemand heeft het recht niet beledigd te worden’
Leerlingen Emmauscollege na ophef en bedreigingen: spotprent had niet in de klas moeten hangen
PREMIUM
Leerlingen Emmauscollege na ophef en bedreigingen: spotprent had niet in de klas moeten hangen
Volgens de Zwijndrechtse school was dat echter niet de aanleiding voor de ‘verhitte discussie’. De docent in kwestie was helemaal niet van plan daar iets mee te doen, maar heeft zich laten verleiden tot een discussie waarbij hij wel iets over moslims heeft gezegd, vertelt Lisette van de Weijer van Onderwijsgroep Zuid Hollandse Waarden (OZHW).

Rapper Boef
De aanleiding was een ‘logo van een rapper’, schrijft de schooldirecteur aan de ouders. Het zou om een albumhoes van Boef gaan, waarop een bivakmuts en Arabische tekens afgebeeld staan. Van de Weijer: ,,De docent maakte een opmerking, die door een aantal leerlingen uit zijn verband werd getrokken en de discussie escaleerde totdat de leerlingen uiteindelijk tegen hem stonden te schreeuwen.’’

‘De docent wordt door ons aangesproken op zijn buitengewoon onhandige optreden en er worden gepaste maatregelen genomen’, staat in de ouderbrief. ‘De docent heeft inmiddels aan de schoolleiding zijn excuses aangeboden en zal in het bijzijn van een lid van de schoolleiding ook in de klas zijn excuus maken.’

De bedoeling is dat de leraar volgende week gewoon weer naar school komt.

Lisette van de Weijer, OZHW
De leraar is even een ‘time-out’ gegund volgens Van de Weijer. ,,Hij was best ontdaan door wat er gebeurd is en wat zijn eigen rol hierin is geweest. De bedoeling is dat hij volgende week weer gewoon naar school komt.’’

Consequenties
Het incident is ook gefilmd door een leerling. ,,Die heeft het gedeeld met de tekst: ‘Wij hebben een racistische docent’. Het gezicht van de leraar was hierbij geblurd. Echter, omdat hij qua postuur op een andere docent leek, is die door een leerling opgewacht en voor racist uitgemaakt. Die collega voelde zich daardoor bedreigd en is ook even thuis gebleven.’’

Op de vraag of het niet raar is dat de leraar thuis zit en de betrokken leerlingen niet, antwoordt Van de Weijer dat een en ander nog wordt onderzocht. ,,Filmen zonder toestemming is over de grens. Degene die dat heeft gedaan, zal daarop worden aangesproken.’’

Zo gaan we niet met elkaar om

Lisette van de Weijer, OZHW
Tijdens de mentorles zal aandacht worden besteed aan sociale media en privacy. ,,We hebben het hier over een brugklas, leerlingen van 11, 12, jonge pubers die de consequenties van zoiets niet altijd overzien. Daarin hebben wij een pedagogische taak. Zo gaan we niet met elkaar om.’’

Collega’s zijn volgens Van de Weijer geschrokken van wat er gebeurd is. ,,Het is natuurlijk niet fijn als je ineens een klas tegenover je hebt staan. We zijn met elkaar in gesprek over hoe je daar als docent mee om moet gaan, welke rol je hebt en waar de grens ligt.’’

,,Er is sprake van een veranderde mentaliteit in de maatschappij. Dat is iets wat nu speelt in heel Nederland, zeker als je dan hoort over incidenten zoals in Rotterdam. Dat is heftig natuurlijk en echt wat anders dan er hier aan de hand is. Maar er wordt wel op school door docenten over gesproken: wat zouden wij doen als zoiets bij ons gebeurt? Wat tolereren we en wat niet? Doen we dat goed of moet het anders? We proberen hiervan te leren.’’

Je zal nu voor de klas staan.
Bij alles je woorden wegen

En dan vooral die zin...'de herdenkingen hebben tot spanningen geleid'.
Dan ben ik benieuwd wat daar mee bedoeld wordt.
Hoe erg het is dat een docent vermoord wordt? of omdat er een opmerking over de Islam gemaakt is?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: De dood van Samuel Paty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:25

Citaat:
‘De docent wordt door ons aangesproken op zijn buitengewoon onhandige optreden en er worden gepaste maatregelen genomen’, staat in de ouderbrief. ‘De docent heeft inmiddels aan de schoolleiding zijn excuses aangeboden en zal in het bijzijn van een lid van de schoolleiding ook in de klas zijn excuus maken.’

WTF!?

Omgekeerde wereld...
Ik zou als westerse leraar zijnde collectief gaan staken totdat dit soort leerlingen van school worden verwijderd.

Telpeva

Berichten: 14707
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: De dood van Samuel Paty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:30

Gaat het stuk hierboven over de leraar in Rotterdam die was ondergedoken of is dit een andere situatie met een andere leraar op een andere school?
Want eerder werd Rotterdam genoemd, hier staat Zwijndrecht.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:58

Klopt, dit betreft een recente situatie op een school in Zwijndrecht.
Rotterdam en Den Bosch zijn ook gepasseerd.