Normen en waarden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Normen en waarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 00:22

Waarom wordt dit bokt gekibbel eigenlijk op "Nieuws en Maatschappij" besproken? Dit onderwerp voldoet totaal niet aan de richtlijnen van dit forumdeel. Met name vreemd omdat het halve mod team hier meepraat.
Zou m.i. beter op zijn plaats zijn op "forumzaken".


imaudy
Berichten: 5007
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 00:44

Kuggur schreef:
Waarom wordt dit bokt gekibbel eigenlijk op "Nieuws en Maatschappij" besproken? Dit onderwerp voldoet totaal niet aan de richtlijnen van dit forumdeel. Met name vreemd omdat het halve mod team hier meepraat.
Zou m.i. beter op zijn plaats zijn op "forumzaken".


TS is van mening dat bepaalde lieden in haar topic van destijds niet volgens de algemeen geldende normen en waarden hebben gereageerd. En de mensen die het over haar paard hadden als ze een groene van haar kregen voor iets wat niet met haar paard te maken had. Zoiets?

[o]

Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 06:08

Goh, dit topic is nog eens ergens goed voor. Nú snap ik waarom ik een tijdje terug boze pb kreeg, die overigens onterecht was imo. >;)
Ik had niet eens weet van het betreffende topic of wat er speelde!

Nu begrijp ik het 2-maten gevoel ook wel.

Olympia
Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:12

Myfairytale schreef:
Goh, dit topic is nog eens ergens goed voor. Nú snap ik waarom ik een tijdje terug boze pb kreeg, die overigens onterecht was imo. >;)
Ik had niet eens weet van het betreffende topic of wat er speelde!

Nu begrijp ik het 2-maten gevoel ook wel.



Dit soort reacties schiet je natuurlijk niks mee op. Op deze manier krijg je allerlei verhalen de wereld in, terwijl het voor een buitenstaander niet te begrijpen is. Eigenlijk zou het modteam veel strakker en strenger op dit soort posts moeten reageren, net zoals gebruikers die continu op het randje zitten of het blijven opzoeken. Je bent te gast op Bokt en zo hoor je je ook te gedragen. En niet omdat het via een schermpje is dat je lekker los kan gaan, zoals de PBs die mods wel eens krijgen. Ik ben ook van mening dat daar veel strakker op gereageerd mag worden. Een waarschuwing van een Oscar of Ods en gebeurd het nog een keer, dan is er geen plek voor jou op Bokt.

Daarnaast vind ik wel dat in het huidige topic veel te laat is ingegrepen. Maar ook TS heeft daar een rol in gehad. Mensen geven adviezen en als die ook steeds worden weergelegd, waarom heeft het topic dan nog een toegevoegde waarde? Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden, ook met hoe je paarden houdt en wanneer je afscheid neemt. Maar ik snap de reacties van de mensen in het topic heel goed. De heksenjacht snap ik niet. Dat was nergens voor nodig.


En wat ik zelf alleen niet zo goed snap, maar wat denk ik heel voorspelbaar was. De vragen in het FZ topic. Had het topic verwijderd, een kleine uitleg in het BBB en klaar. Op deze manier heb je wederom een actie-reactie.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:43

Kuggur schreef:
Waarom wordt dit bokt gekibbel eigenlijk op "Nieuws en Maatschappij" besproken? Dit onderwerp voldoet totaal niet aan de richtlijnen van dit forumdeel. Met name vreemd omdat het halve mod team hier meepraat.
Zou m.i. beter op zijn plaats zijn op "forumzaken".

Het hele doel van dit topic gaat aan mij voorbij.

Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:52

Talietjuh schreef:
Wel als daar een discussiepunt over is of vragen over gesteld worden.


Nee. Prima als je wil rellen, maar kom daar eerlijk voor uit en niet achteraf piepen dat iedereen tegen je is. Zo kinderachtig.

rien10 schreef:
Kuggur schreef:
Waarom wordt dit bokt gekibbel eigenlijk op "Nieuws en Maatschappij" besproken? Dit onderwerp voldoet totaal niet aan de richtlijnen van dit forumdeel. Met name vreemd omdat het halve mod team hier meepraat.
Zou m.i. beter op zijn plaats zijn op "forumzaken".

Het hele doel van dit topic gaat aan mij voorbij.


Volgens mij kan er een slot op. Ik heb niet de indruk dat Shanna open staat voor feedback en het wordt een grote onsamenhangende woord-vomit.

Ze wilde haar zegje doen en gaan, laat haar maar nu gaan dan.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

rien10
Berichten: 14565
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Normen en waarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:53

Wijze woorden MB.

Giolli
Zeg maar Ber!
Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:01

Olympia schreef:
Daarnaast vind ik wel dat in het huidige topic veel te laat is ingegrepen. Maar ook TS heeft daar een rol in gehad. Mensen geven adviezen en als die ook steeds worden weergelegd, waarom heeft het topic dan nog een toegevoegde waarde? Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden, ook met hoe je paarden houdt en wanneer je afscheid neemt. Maar ik snap de reacties van de mensen in het topic heel goed. De heksenjacht snap ik niet. Dat was nergens voor nodig


Ik vind dat je niet verplicht bent om wat met adviezen van andere gebruikers te doen. Er werd ergens gezegd dat TS het topic had geopend om als een soort logboek bij te houden, dat is haar dan goed recht. Dat andere mensen dan gefrustreerd raken omdat er niets met adviezen wordt gedaan is niet het probleem van TS, zij mag deze gewoon naast zich meer leggen en het is de taak van de andere gebruikers om wanneer zij zich gefrustreerd voelen het topic te ontstippen. Je hoéft er niets van te vinden.
Ik vind het merkwaardig dat zoveel mensen een mening hebben over een paard wat ze nog nooit in het echt hebben gezien en vervolgens zulke lelijke dingen kunnen zeggen en er zelfs naar gaan handelen.

Onderschrift

Memories
Berichten: 2621
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:18

rien10 schreef:
Kuggur schreef:
Waarom wordt dit bokt gekibbel eigenlijk op "Nieuws en Maatschappij" besproken? Dit onderwerp voldoet totaal niet aan de richtlijnen van dit forumdeel. Met name vreemd omdat het halve mod team hier meepraat.
Zou m.i. beter op zijn plaats zijn op "forumzaken".

Het hele doel van dit topic gaat aan mij voorbij.


Ik snap idd ook niet waarom dit niet als los statement met gesloten reacties is geplaatst. Dit is gewoon vragen om negativiteit en problemen en zeker gezien het karakter van de openingspost kan ik dat niet goed begrijpen.

Berdien
Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Normen en waarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:30

Ik snap het doel van dit topic ook niet zo goed, zeker niet in combinatie met het anonimiseren van het oude account. Daarnaast: wat is het doel? De discussie uit het topic over Bijke nog eens dunnetjes over doen? De normen en waarden van de huidige maatschappij bespreken? Maar waarom dan aan de hand van dit topic en met dit account? Of de normen en waarden op Bokt? Dan had het op FZ moeten staan.

Hoewel ik het heel sneu vind dat het topic uiteindelijk zo uit de hand is gelopen, vind ik wel dat zowel Shanna als het team hiervoor écht zelf verantwoordelijk zijn. Als je puur een dagboek wilt bij houden dan zijn er zoveel andere manieren van Bokt. Maar door het op Bokt te zetten wéét je (zeker als mod!) dat je er reacties op gaat krijgen. En als je dan een paard in een dergelijke toestand vijf jaar (!) rond laat sukkelen, dan kun je natuurlijk niet gaan piepen dat er mensen zijn die daar wat van vinden. Rechtvaardigt dat een heksenjacht? Nee. Snap ik de melding? Ja, zeker.

Ook het team had veel eerder in moeten grijpen. Bij een gewone gebruiker, maar zeker bij een mod. Je kunt er nog over discussiëren over wat onder 'voorbeeldfunctie' valt, maar door dit zo door te laten gaan is de positie van Shanna uiteindelijk onhoudbaar geworden. Natuurlijk is iemand zelf verantwoordelijk voor zijn of haar berichten, maar in dit geval had het team/beheer écht in moeten grijpen en Shanna tegen zichzelf moeten beschermen. Dat is niet gebeurd, en nou zijn het die gemene gebruikers die dit allemaal hebben veroorzaakt. En dat is imo écht niet terecht.

Ik hoop oprecht dat hier lering uit getrokken wordt, maar ik heb er ook een hard hoofd in. Daarvoor blijft het team al te lang in rondjes draaien, worden signalen niet voldoende opgepakt en is er (helaas!) nog steeds een volledig gebrek aan een missie, visie en plan voor de toekomst. En mochten die er (nu) wel zijn, dan worden ze bij lange na niet voldoende uitgedragen. Zonde!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:31

Moderatoropmerking:
Ik zet dit topic op slot. De OP leidt niet tot een bredere maatschappelijke discussie en alles is wel zo'n beetje gezegd over Shanna's rol, onze rol als team en die van jullie als gebruikers. Ik wil de gebruikers bedanken die oprechte, constructieve reacties hebben gegeven! Ik zag heel fijne berichten voorbij komen. Als iemand naar aanleiding van dit topic nog vragen of suggesties heeft, stuur ons gerust een PB'tje.

Achter de schermen zijn we inmiddels in gesprek over het verwijderbeleid en we werken aan een betere aanpak bij cyberpesten. Er zijn fouten gemaakt, wij doen het zeker niet altijd goed, maar we doen allemaal ons best om Bokt een fijn forum te laten zijn. Wij én jullie. Laten we dat van elkaar niet vergeten. :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, friezenfan2, journee, Sterrendief, Tazzey, Willemiens, Wistaire, Zick_Zack en 81 bezoekers