Gerechtigheid voor slachtoffer schietpartij

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Margrietjuh
Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:09

Allereerst, sterkte voor alle nabestaanden van [naam], dit is een vreselijke manier om iemand te moeten verliezen.


Dan, gerechtigheid voor [naam], wat wordt hiermee bedoeld?
Voor zover ik weet wonen we nog steeds in een rechtsstaat, en zullen politie en justitie alles doen wat in hun macht ligt om een verdachte aan te houden en de juiste dader te laten veroordelen, dat lijkt mij gerechtigheid.
Demonsteren? Waartegen?.... Dat er eventueel een herdenking wordt gehouden kan ik me goed voorstellen... Dat wel...

De vergelijking met de BLM en alles wat er in Amerika gebeurt is appels en peren, daar is het stelselmatig racisme vanuit de handhaving, met doden als gevolg.
Wat er met [naam] is gebeurd is niet minder erg, maar heeft een totaal andere aanleiding, dit is een slachtoffer van een misdrijf gepleegd door een medeburger, zonder racistisch oogmerk.

Nogmaals sterkte voor iedereen die zo abrupt afscheid heeft moeten nemen van het slachtoffer.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Live life.. Follow your dreams.. Never regret!


Hiraeth
Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:12

Ik vind het niet kunnen dat over de rug van een doodnormale jongen er nu protesten e.d. georganiseerd worden. Straks krijg je dat ze niet door mogen gaan vanwege stijgende coronagevallen en krijg je weer de welles-niettes van "maar BLM mocht het wel!" Laat die jongen gewoon met rust. Hij heeft hier niets mee te maken en misschien überhaupt niks mee te maken willen hebben. Mocht je hem wel willen eren of er bij stil willen staan, doe dan een beleefde stille tocht. Daar heeft de familie waarschijnlijk ook veel meer aan dan een demonstratie.

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Onali
Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:13

MarcoBorsato schreef:
Ik vind dit een heel vreemd topic. Wat voor gerechtigheid bedoel je in godsnaam?

Als ik jou was zou ik maar even op mezelf temmen.



Helemaal mee eens.
Ook met Tica.


Triest dat [naam] is overleden, maar dit was gewoon een roofmoord, niks meer niks minder.


Wat uiteraard in en intriest is.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Black is the colour of my true love's hair

speedfiets_2
Badass Cowgirl
Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:15

sorry maar ik vind dit gewoon sensatie zoeken.

[naam] is vermoord vanwege een overval. Wat er in Amerika is gebeurt is dat een politie agent, iemand die het volk moet beschermen iemand vermoord heeft nadat diegene duidelijk aangaf te stikken. En daarmee nota bene probeert weg te komen. Jouw "gerechtigheid" slaat de plank volledig mis. totaal een andere situatie. En tevens ook gewoon flink voorbij gekomen op facebook.

Dusja ik vind het wel terecht dat sommige jou extra erop aan spreken aangezien jijzelf van NR bent. Dan verwacht men wel van je dat jij wat kanalen kunt bij houden ipv een vingertje naar "de media"te wijzen.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Be happy eat a snackkie

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:32

Heel veel sterkte aan de nabestaanden van [naam], wat een ontzettend tragische gebeurtenis ook voor al zijn aanwezige vrienden...

Mijn vriend heeft een mooie collectie horloges, die hij dus naar de grote stad echt niet draagt. Ik vond het eerst raar, maar er zijn zoveel tragische incidenten geweest om zulke horloges dat ik hem volkomen begrijp. Maar dat nu zelfs voor je vriend opkomen al resulteert in een schietpartij is toch echt ongelooflijk... Wat een onrecht Y;(
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:42

Astorga schreef:
Ze willen overigens wel gaan demonstreren n.a.v. zijn dood, al is het mij nog niet helemaal duidelijk waar ze tegen demonstreren: https://nos.nl/artikel/2343574-demonstr ... edorp.html
Heb ook geen idee hoe zijn familie hierin staat.

Lijkt me toch kunnen een demonstratie voor zinloos geweld. Hogere straffen voor dit soort idioten met wapens.

Ik kreeg vandaag pas voor het eerst wat mee van [naam] nu woon ik in Belgie daar was het idd niet in het nieuws.

Mij geeft het toch ook wel een beetje gevoel van blijkbaar ben je toch niet zo belangrijk als je geen kleurtje hebt. Want als het een getint iemand was geweest was zeker de rassisten kaart getrokken geweest.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Marjo
Berichten: 37155
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 15:54

Ik begrijp nu dat de vergelijking met Floyd in de USA een verkeerde was. Hopelijk kunnen we dit achter ons laten en wellicht wel verder gaan in een interessante discussie op basis van dit onderwerp.

Want, de vraag waarom dit nieuws belangrijk is voor mij en waarom ik zo verontwaardigd ben dat dit mij pas nu bereikt, vind ik een hele interessante. Ik kan hem niet objectief beantwoorden, dat zeg ik vast van te voren.

Ik heb namelijk toch het gevoel dat we in een veilig land leven. Vuurwapens zijn voor mij erg ver weg en een roofoverval daar hoor ik niet vaak over. Misschien omdat dat nieuws mij ook niet bereikt heeft? Dat laat ik in het midden.

Als ik dan dit bericht zie dan schrik ik daarvan en denk ik bij mezelf hoe dit kan gebeuren in ons land? Daarnaast vind ik het uitzonderlijk nieuws.
Ik zie dit overigens ook niet als een roofoverval met dodelijke afloop. Naar mijn mening is dit moord met voorbedachte rade. De jongens hebben namelijk iemand opgehaald en zijn teruggekomen en hebben hem daarna doodgeschoten.

En dan zie je de leeftijd. 24 jaar, 3 jaar jonger dan dat ik ben. Dat heeft nog een bepaalde impact. Om zoiets knulligs wat mijn vriendengroepje ook zou kunnen overkomen. Daar schrik ik erg van. En daarom vind ik het belangrijk nieuws en kan ik dus niet goed begrijpen dat ik het niet eerder wist. Maargoed, dat ligt dus blijkbaar aan mij.

Maar vinden jullie het dan niet belangrijk genoeg om breder uit te meten in de media? Wat hier achter zit of wat voor gevolgen het kan hebben voor de maatschappij? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:54

Wat een hysterie. Natuurlijk is het erg dat er een jongen om komt voor een horloge, dat is geen discussie. Maar om dat nu te vergelijken met Floyd of er echt volledig van uit je panty te schieten en op de man te gaan spelen is ook wat.
Buiten proportioneel.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:55

Marjo schreef:
Ik begrijp nu dat de vergelijking met Floyd in de USA een verkeerde was. Hopelijk kunnen we dit achter ons laten en wellicht wel verder gaan in een interessante discussie op basis van dit onderwerp.

Want, de vraag waarom dit nieuws belangrijk is voor mij en waarom ik zo verontwaardigd ben dat dit mij pas nu bereikt, vind ik een hele interessante. Ik kan hem niet objectief beantwoorden, dat zeg ik vast van te voren.

Ik heb namelijk toch het gevoel dat we in een veilig land leven. Vuurwapens zijn voor mij erg ver weg en een roofoverval daar hoor ik niet vaak over. Misschien omdat dat nieuws mij ook niet bereikt heeft? Dat laat ik in het midden.

Als ik dan dit bericht zie dan schrik ik daarvan en denk ik bij mezelf hoe dit kan gebeuren in ons land? Daarnaast vind ik het uitzonderlijk nieuws.
Ik zie dit overigens ook niet als een roofoverval met dodelijke afloop. Naar mijn mening is dit moord met voorbedachte rade. De jongens hebben namelijk iemand opgehaald en zijn teruggekomen en hebben hem daarna doodgeschoten.

En dan zie je de leeftijd. 24 jaar, 3 jaar jonger dan dat ik ben. Dat heeft nog een bepaalde impact. Om zoiets knulligs wat mijn vriendengroepje ook zou kunnen overkomen. Daar schrik ik erg van. En daarom vind ik het belangrijk nieuws en kan ik dus niet goed begrijpen dat ik het niet eerder wist. Maargoed, dat ligt dus blijkbaar aan mij.

Maar vinden jullie het dan niet belangrijk genoeg om breder uit te meten in de media? Wat hier achter zit of wat voor gevolgen het kan hebben voor de maatschappij? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.



We weten niet wat er achter zit. Geef het tijd, het is nog veel te vers zo. En misschien wil de familie het niet. Ook terecht.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:59

Marjo schreef:
Ik begrijp nu dat de vergelijking met Floyd in de USA een verkeerde was. Hopelijk kunnen we dit achter ons laten en wellicht wel verder gaan in een interessante discussie op basis van dit onderwerp.

Want, de vraag waarom dit nieuws belangrijk is voor mij en waarom ik zo verontwaardigd ben dat dit mij pas nu bereikt, vind ik een hele interessante. Ik kan hem niet objectief beantwoorden, dat zeg ik vast van te voren.

Ik heb namelijk toch het gevoel dat we in een veilig land leven. Vuurwapens zijn voor mij erg ver weg en een roofoverval daar hoor ik niet vaak over. Misschien omdat dat nieuws mij ook niet bereikt heeft? Dat laat ik in het midden.

Als ik dan dit bericht zie dan schrik ik daarvan en denk ik bij mezelf hoe dit kan gebeuren in ons land? Daarnaast vind ik het uitzonderlijk nieuws.
Ik zie dit overigens ook niet als een roofoverval met dodelijke afloop. Naar mijn mening is dit moord met voorbedachte rade. De jongens hebben namelijk iemand opgehaald en zijn teruggekomen en hebben hem daarna doodgeschoten.

En dan zie je de leeftijd. 24 jaar, 3 jaar jonger dan dat ik ben. Dat heeft nog een bepaalde impact. Om zoiets knulligs wat mijn vriendengroepje ook zou kunnen overkomen. Daar schrik ik erg van. En daarom vind ik het belangrijk nieuws en kan ik dus niet goed begrijpen dat ik het niet eerder wist. Maargoed, dat ligt dus blijkbaar aan mij.

Maar vinden jullie het dan niet belangrijk genoeg om breder uit te meten in de media? Wat hier achter zit of wat voor gevolgen het kan hebben voor de maatschappij? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.


Tsja, veilig is relatief...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -ik-gedaan
Linkje van vorig jaar maar horloges zijn al lange tijd niet veilig om te dragen in met name grotere steden :n. In een land waar we het toch zo lekker voor elkaar hebben vind ik dat best schokkend. Sowieso is zo'n brute moord nieuwswaardig... Maar hoe moet je het als media dan breder uitmeten dan het plaatsen van een nieuwsbericht?

Margrietjuh
Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:01

Ik vind het ook tragisch dat dit gebeurt.

Ook zie het als positief dat vuurwapens en geweld voor iemand een ver van je bed show zijn, dat betekent dat je er zelf nog nooit mee in aanraking bent geweest.

Wees je bewust van het feit dat er, ondanks de strenge wapenwet in Nederland, best wel vuurwapens in omloop zijn, en lang niet altijd in handen van mensen met een vergunning.

Ik kan me goed voorstellen dat dit je raakt, doordat het confronteert met iets wat je niet in je eigen veilige kikkerlandje verwacht.
Laten we het echter niet uit verband trekken, en in perspectief zien tegen het feit dat er veel vaker doden vallen door (vuur)wapengebruik.

Dit incident springt eruit doordat het overdag op een drukke plek gebeurt, en de manier waarop, maar het is in mijn ogen geen reden om dit slachtoffer nu opeens overal te overbelichten. Dan moet je dat met ieder onschuldig moord of doodslag slachtoffer doen vind ik.

Live life.. Follow your dreams.. Never regret!

Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Gerechtigheid voor Bas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:06

Er worden veel meer roofovervallen gepleegd dan je denkt. Evenals verkrachtingen, moorden en liquidaties.

Korter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:55

Mand schreef:
Er worden veel meer roofovervallen gepleegd dan je denkt. Evenals verkrachtingen, moorden en liquidaties.

Jep... Kijk maar naar Opsporing Verzocht, hoeveel van die zaken zie je terug in het (landelijke) nieuws? En zelfs dat zijn nog niet eens álle zaken. Denken dat dit soort dingen niet voorkomen in Nederland, vind ik wel érg naïef, maar dat betekent niet dat Nederland meteen een onveilig land is.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:00

Wat een naar verloop van dit topic zeg.

Ik begrijp de OP wel.
Ja het is in het nieuws geweest, maar een politiemoord in Amerika lijkt een stuk groter te zijn. Politie geweld wat wij hier zo niet eens kennen.
Terwijl hier een jonge knul om een horloge vermoord word. Gewoon zo maar. En dan lees je mondjesmaat een paar artikelen.

Wat ik me afvraag, als het slachtoffer nu getint was geweest en de dader blank, ipv nu andersom.
Was Nederland dan nu niet ongeveer te klein geweest?
Had BLM dan niet overal staan schreeuwen en waren er 10 artikelen per uur verschenen?

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Margrietjuh
Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:15

Wees nog voorzichtig met het aanmerken van daders en hun huidskleur, men is momenteel opzoek naar een blanke man...

Het zou best hebben gekund dat de BLM er dan op had gereageerd, maar nu gebeurt het omgekeerde en reageert ALM en rechts op de moord.

Beide keren vind ik dat je het in perspectief moet zien, deze daad heeft niks met racisme te maken, maar met pure hebberigheid en misplaatste wraak om een hele terechte handeling van het door het slachtoffer verdedigen van een eigendom.

Als men een beetje nadenkt, zowel BLM als ALM, moet je wel kunnen bedenken dat je deze moord niet kunt gebruiken voor je politieke agenda omtrent racisme, welke kant ook op.

Live life.. Follow your dreams.. Never regret!

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:27

Mkango schreef:
Mand schreef:
Er worden veel meer roofovervallen gepleegd dan je denkt. Evenals verkrachtingen, moorden en liquidaties.

Jep... Kijk maar naar Opsporing Verzocht, hoeveel van die zaken zie je terug in het (landelijke) nieuws? En zelfs dat zijn nog niet eens álle zaken. Denken dat dit soort dingen niet voorkomen in Nederland, vind ik wel érg naïef, maar dat betekent niet dat Nederland meteen een onveilig land is.

Toch vind ik dit wel een ding. Ik ben niet naïef. Maar zei pas nog tegen mijn partner dat ik het raar vond dat je tig televisieseries over moord, maffia, criminaliteit en andere strafbare zaken hebt, maar dit zelden in het nieuws ziet.
Terwijl je soms nieuw ziet waarvan ik denk: komkommertijd :?

Niet specifiek deze moord op [naam], maar de berichten in de media over het algemeen. Ja, Nederland is een veilig land. Maar minder veilig dan wordt gesteld door de media. Zouden dit soort gebeurtenissen niet vaker/meer/groter in de media moeten komen?

Verder denk ik dat Marjo de boodschap wel heeft begrepen. Niet nodig om haar te blijven aanvallen. :)
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:32

Citaat:
Wees nog voorzichtig met het aanmerken van daders en hun huidskleur, men is momenteel opzoek naar een blanke man...

Nee is niet zo.
De lichte huidskleur in het signalement is geen blanke huidskleur.
Duidelijker was geweest licht getint, zoals getuigen ook hebben aangegeven.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Margrietjuh
Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:34

Ik denk dat de nieuwswaarde afneemt naarmate je meer van deze zaken uitgebreid deelt, mensen raken de interesse kwijt als ze vaak met hetzelfde worden geconfronteerd.
Dit praat het niet goed, maar de media doet het in de eerste instantie voor lees- en kijkcijfers.

Je zou kunnen overwegen jezelf te verdiepen en meer bezig te houden met wat jij kunt betekenen in zaken als deze, kun je helpen door bewustwording, door op een bepaalde manier te stemmen, of je bezig te houden met politiek.

Meer aandacht in de dagelijkse pers lost het niet op, mensen die in beweging komen tegen dit soort zaken wel.
Het gebruik van (social) media kan zeker helpen tot een bepaald punt, maar hou het bij feiten!
En verwacht niet de massa te bereiken, maar ga voor een pay it forward, educatie en bewustwording!

Of dat in deze wat oplevert is lastig te zeggen, de NL wapenwet is een hele goeie, ondanks dat zullen mensen hem blijven omzeilen.

Ik lees net dat het signalement is ingetrokken, wegens tegenstrijdige ooggetuigen, momenteel dus niet een publiek signalement aanwezig.

Live life.. Follow your dreams.. Never regret!

Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:35

Ik begrijp Marjo ook wel eerlijk gezegd, buiten dat het niet te vergelijken valt. Ik denk dat ze haar gevoel misschien niet heel handig verwoord heeft en dat kan ik ook niet, maar ik probeer het voor mezelf te verwoorden.

Voor mij omdat [naam] "één van ons is", een normale jongen die er iets van zei dat iemand beroofd werd van zijn horloge. Het lijkt erop dat je in NL niet meer veilig je mond open kunt trekken.
Je leest veel over dat criminelen elkaar afmaken, daar kijk ik al niet zo heel erg mee van op. Maar zo'n normale jongen, die vermoord wordt door een dief en ook nog eens op klaarlichte dag bij een zeer drukke recreatieplas vind ik angstaanjagend.

Afhankelijk van de wensen van de nabestaanden, vind ik ook dat hier flink tegengeluid gegeven mag worden. Dat het volk dit ook niet accepteert.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Margrietjuh
Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:40

Helemaal eens! Ik vind echter dat een algemene demonstratie tegen zinloos geweld meer op zijn plek is.
Je ziet op dit moment dat vooral rechts zich optrekt aan dit misdrijf, en nergens wordt duidelijk of de familie betrokken wordt bij het protest.

Gerechtigheid voor [naam] is naar mijn idee niet de juiste slogan, aangezien die via andere wegen moet worden bereikt.

Ik zou gaan voor een “Stop zinloos geweld” actie, zonder te wijzen naar ons/hun/wij/jullie :)

Edit: Waar zijn we het als ‘volk’ niet mee eens, oftewel, waar gaan we tegen demonstreren?
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-08-20 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam eruit gehaald.

Live life.. Follow your dreams.. Never regret!

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:51

Margrietjuh schreef:
Helemaal eens! Ik vind echter dat een algemene demonstratie tegen zinloos geweld meer op zijn plek is.
Je ziet op dit moment dat vooral rechts zich optrekt aan dit misdrijf, en nergens wordt duidelijk of de familie betrokken wordt bij het protest.

Gerechtigheid voor [naam] is naar mijn idee niet de juiste slogan, aangezien die via andere wegen moet worden bereikt.

Ik zou gaan voor een “Stop zinloos geweld” actie, zonder te wijzen naar ons/hun/wij/jullie :)

Edit: Waar zijn we het als ‘volk’ niet mee eens, oftewel, waar gaan we tegen demonstreren?


De familie wilt een stille tocht zonder onbekenden.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Birdie60
Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:53

Anoniem schreef:
SweetVanille schreef:
Nounou ga es even gauw afkoelen, dat gescheld en gevloek is niet nodig. Ze zal het vast niet zo bedoelen.

Hou je schooljuffenpreek maar mooi voor je.
Ze zou veel en veel beter moeten weten dan dit.
Het is ronduit walgelijk.
Wat maakt zijn leeftijd en sterfdag uit? Zal ik het zijn ouders straks even vragen misschien? Of de rest van de familie?


Jeetje Tica, heb jij peper op vanmorgen?
Doe eens even rustig.
Je kan ook normaal antwoord geven dan telkens iemand aan te vallen.

Sterkte voor de nabestaande.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 10-08-20 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Margrietjuh
Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:54

MarcoBorsato schreef:
De familie wilt een stille tocht zonder onbekenden.


Dank voor je reactie, nou dat lijkt me een duidelijk verhaal, en in mijn belevenis geldt dat wat de nabestaanden willen in deze zaak als het belangrijkste :)

Dat men daarnaast wil demonstreren tegen zinloos geweld, go for it!

Live life.. Follow your dreams.. Never regret!

Sammyoo
Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:55

Marjo schreef:
Bizar. In Amsterdam is gisteren een 23-jarige jongen [naam] doodgeschoten. Een groep dieven wilden het horloge van een vriend stelen, daar zei hij wat van. Die dieven hebben een ouder iemand opgehaald die [naam] met 5 kogels in koele bloeden heeft doodgeschoten.

Alle nieuwsberichten zijn premium die ik kan vinden, ofwel verscholen achter een pay-wall. Op Facebook lees ik er zeer weinig over. Op Twitter is de hashtag inmiddels trending maar meer niet.

De dood van een arrestant in de VS zorgt hier voor een golf van verontwaardiging vanuit politiek en BN'ers. Waar is die verontwaardiging nu? Waarom wordt dit niet net zo breed uitgemeten?

Een bizarre dubbele standaard als je het mij vraagt.

Volgens mij begrijp je het niet.
De man waar jij het over hebt is gedood door criminelen.
De man in de VS is gedood door de overheid.
Dat is het verschil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-20 21:00, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:00

_Penotti schreef:
Wat een naar verloop van dit topic zeg.

Ik begrijp de OP wel.
Ja het is in het nieuws geweest, maar een politiemoord in Amerika lijkt een stuk groter te zijn. Politie geweld wat wij hier zo niet eens kennen.
Terwijl hier een jonge knul om een horloge vermoord word. Gewoon zo maar. En dan lees je mondjesmaat een paar artikelen.

Wat ik me afvraag, als het slachtoffer nu getint was geweest en de dader blank, ipv nu andersom.
Was Nederland dan nu niet ongeveer te klein geweest?
Had BLM dan niet overal staan schreeuwen en waren er 10 artikelen per uur verschenen?

Dan was het land te klein geweest.

Ik snap de OP ook wel, een jongen van 24 wordt koelbloedig neergeschoten om een horloge. Koelbloedige moord, zinloos geweld als je het mij vraagt. Demonstreren tegen zinloos geweld kan ik me dan ook goed voorstellen.

Ik schrik een beetje van de reacties hier, het klinkt een beetje schouderophalend.

Wat er met Floyd gebeurd is, is verschrikkelijk, maar dat maakt dit toch niet minder erg?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 7 bezoekers