Gerechtigheid voor slachtoffer schietpartij

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:02

Marjo schreef:
Ik begrijp nu dat de vergelijking met Floyd in de USA een verkeerde was. Hopelijk kunnen we dit achter ons laten en wellicht wel verder gaan in een interessante discussie op basis van dit onderwerp.

Want, de vraag waarom dit nieuws belangrijk is voor mij en waarom ik zo verontwaardigd ben dat dit mij pas nu bereikt, vind ik een hele interessante. Ik kan hem niet objectief beantwoorden, dat zeg ik vast van te voren.

Ik heb namelijk toch het gevoel dat we in een veilig land leven. Vuurwapens zijn voor mij erg ver weg en een roofoverval daar hoor ik niet vaak over. Misschien omdat dat nieuws mij ook niet bereikt heeft? Dat laat ik in het midden.

Als ik dan dit bericht zie dan schrik ik daarvan en denk ik bij mezelf hoe dit kan gebeuren in ons land? Daarnaast vind ik het uitzonderlijk nieuws.
Ik zie dit overigens ook niet als een roofoverval met dodelijke afloop. Naar mijn mening is dit moord met voorbedachte rade. De jongens hebben namelijk iemand opgehaald en zijn teruggekomen en hebben hem daarna doodgeschoten.

En dan zie je de leeftijd. 24 jaar, 3 jaar jonger dan dat ik ben. Dat heeft nog een bepaalde impact. Om zoiets knulligs wat mijn vriendengroepje ook zou kunnen overkomen. Daar schrik ik erg van. En daarom vind ik het belangrijk nieuws en kan ik dus niet goed begrijpen dat ik het niet eerder wist. Maargoed, dat ligt dus blijkbaar aan mij.

Maar vinden jullie het dan niet belangrijk genoeg om breder uit te meten in de media? Wat hier achter zit of wat voor gevolgen het kan hebben voor de maatschappij? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.


Er wordt elke dag een moord gepleegd en roofovervallen. Helaas. Krant zou drie keer zo dik moeten zijn om alles te melden. Dus worden er keuzes gemaakt.

Ophef op FB en Twitter wordt ook gaan geïnitieerd vanuit de familie maar die willen dit duidelijk niet. En dat mag.

[o]


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:02

Sammyoo schreef:
Volgens mij begrijp je het niet.
De man waar jij het over hebt is gedood door criminelen.
De man in de VS is gedood door de overheid.
Dat is het verschil.

Volgens mij begrijp je het niet.
Die man is gedood ver weg van hier, hier waar we geen politie geweld kennen wegens huidskleur.
Hou het dan daar!

Maar we gaan hier wel Amerika achterna omdat de gekleurde medemens hier wel vaker gewelddadige overvallen doet dan de niet getinte medemens. (zoek de cijfers maar op)
Een keer gaat ook hier de politie daar op reageren, niet ten goede van die groep.
Misschien had Akwasi daar beter voor op kunnen roepen, beste mede mensen doe dat niet, we willen geen tweede Amerika worden.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:04

verootjoo schreef:
Er wordt elke dag een moord gepleegd en roofovervallen. Helaas. Krant zou drie keer zo dik moeten zijn om alles te melden. Dus worden er keuzes gemaakt.

Ophef op FB en Twitter wordt ook gaan geïnitieerd vanuit de familie maar die willen dit duidelijk niet. En dat mag.

Meestal zijn dat de criminelen onderling die elkaar omleggen.
Wel wat anders dan in je zwembroekje een onschuldige jongen neerknallen.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:04

_Penotti schreef:
Sammyoo schreef:
Volgens mij begrijp je het niet.
De man waar jij het over hebt is gedood door criminelen.
De man in de VS is gedood door de overheid.
Dat is het verschil.

Volgens mij begrijp je het niet.
Die man is gedood ver weg van hier, hier waar we geen politie geweld kennen wegens huidskleur.
Hou het dan daar!

Maar we gaan hier wel Amerika achterna omdat de gekleurde medemens hier wel vaker gewelddadige overvallen doet dan de niet getinte medemens. (zoek de cijfers maar op)
Een keer gaat ook hier de politie daar op reageren, niet ten goede van die groep.
Misschien had Akwasi daar beter voor op kunnen roepen, beste mede mensen doe dat niet, we willen geen tweede Amerika worden.

Amen

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:04

[quote="_Penotti"
Volgens mij begrijp je het niet.
Die man is gedood ver weg van hier, hier waar we geen politie geweld kennen wegens huidskleur.
Hou het dan daar!

[/quote]

Serieus? Nee maar, serieus?

Kwoot verneukt, sorry.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:06

_Penotti schreef:
verootjoo schreef:
Er wordt elke dag een moord gepleegd en roofovervallen. Helaas. Krant zou drie keer zo dik moeten zijn om alles te melden. Dus worden er keuzes gemaakt.

Ophef op FB en Twitter wordt ook gaan geïnitieerd vanuit de familie maar die willen dit duidelijk niet. En dat mag.

Meestal zijn dat de criminelen onderling die elkaar omleggen.
Wel wat anders dan in je zwembroekje een onschuldige jongen neerknallen.


Snap ik, ik vind dit ook verschrikkelijk.

Maar de kranten melden het toch gewoon? Ik heb het op meerdere nieuwssites gezien.
Het wordt alleen niet zo’n ophef als met eerdere gevallen van zinloos geweld. As ik het goed begrijp op verzoek van de familie.

[o]

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:06

Ja serieus!! Heel erg serieus.

Is er hier discriminatie ja, Is er hier politiegeweld puur op huidskleur, nee (nog) niet.
Maar even doorgaan en je krijgt het hier ook, dat wel.
Meer van dit soort moorden komen, dan gaat dat komen, Helaas.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Margrietjuh
Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Re: Gerechtigheid voor Bas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:07

Als je het dan over cijfers hebt, in de afgelopen 10 jaar is er ieder jaar een afname in het aantal (publieke) geweldsdelicten....

Live life.. Follow your dreams.. Never regret!

Karl66
Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:08

Marjo schreef:
Ik begrijp nu dat de vergelijking met Floyd in de USA een verkeerde was. Hopelijk kunnen we dit achter ons laten en wellicht wel verder gaan in een interessante discussie op basis van dit onderwerp.

Want, de vraag waarom dit nieuws belangrijk is voor mij en waarom ik zo verontwaardigd ben dat dit mij pas nu bereikt, vind ik een hele interessante. Ik kan hem niet objectief beantwoorden, dat zeg ik vast van te voren.

Ik heb namelijk toch het gevoel dat we in een veilig land leven. Vuurwapens zijn voor mij erg ver weg en een roofoverval daar hoor ik niet vaak over. Misschien omdat dat nieuws mij ook niet bereikt heeft? Dat laat ik in het midden.

Als ik dan dit bericht zie dan schrik ik daarvan en denk ik bij mezelf hoe dit kan gebeuren in ons land? Daarnaast vind ik het uitzonderlijk nieuws.
Ik zie dit overigens ook niet als een roofoverval met dodelijke afloop. Naar mijn mening is dit moord met voorbedachte rade. De jongens hebben namelijk iemand opgehaald en zijn teruggekomen en hebben hem daarna doodgeschoten.

En dan zie je de leeftijd. 24 jaar, 3 jaar jonger dan dat ik ben. Dat heeft nog een bepaalde impact. Om zoiets knulligs wat mijn vriendengroepje ook zou kunnen overkomen. Daar schrik ik erg van. En daarom vind ik het belangrijk nieuws en kan ik dus niet goed begrijpen dat ik het niet eerder wist. Maargoed, dat ligt dus blijkbaar aan mij.

Maar vinden jullie het dan niet belangrijk genoeg om breder uit te meten in de media? Wat hier achter zit of wat voor gevolgen het kan hebben voor de maatschappij? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.



Dus je bent er al achter dat de link met Floyd George niet zo slim was. Als je dit topic gelezen hebt, dan zou je er ondertussen ook achter kunnen zijn dat het volop in het nieuws is geweest. Wat dan overblijft is dat jouw internetbubbel dit nieuws niet doorlaat. Wellicht zou je de OP kunnen herschrijven met als nieuwe kop: "Mijn internetbubbel laat niet alle nieuws door en daar ben ik kwaad over". Want dat is dus blijkbaar jouw probleem.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:10

De dood van een onschuldige man om een stom horloge is verschrikkelijk. Zo gaan er helaas veel meer. Sommige moordzaken krijgen meer aandacht dan anderen. Alsof dat opeens een nieuw fenomeen is. Je zou het bijna denken door al die plotselinge verontwaardiging. Waar was die verontwaardiging bij andere zaken wil ik dan als tegenvraag stellen.

De moord om het horloge afzetten tegen de moord op een zwarte man in de VS vind ik vooral populistisch. En zo beschamend om moord en persoonlijk leed te misbruiken voor politieke doeleinden.

Zullen de nabestaanden dat kunnen waarderen of zullen ze er boos en extra verdrietig over zijn..... Dat laatste lijkt me het meest voor de hand liggend. Wie zit er op te wachten dat je net overleden geliefde gekaapt wordt terwijl je in rouw bent. Is daar bij die arme mensen naar geinformeerd, is er toestemming aan hen gevraagd? Vast niet. Boeit niemand hoe die mensen er extra onder lijden. Aan de dode is natuurlijk zeker geen toestemming gevraagd. Wie weet was de overledene uit het kamp Black lives matter. Gaan ze je tragische dood lopen misbruiken.

Het is gewoon Trumpiaans om zo te handelen. Maar ja, die heeft ook mensen die hem kritiekloos volgen.

Zo'n actie zorgt alleen maar voor meer afstand tussen diverse groepen. Populisten zien dit graag gebeuren, vandaar deze hele actie. Want er zijn altijd mensen die de verontwaardiging oppakken en verder verspreiden, samen met het gif. Je ziet het in de het openingsbericht in dit topic letterlijk gebeuren, het wordt overgenomen en verder verspreid.

En daar is het precies om te doen. Niet om die overleden man. Zijn dood wordt misbruikt. En die van die zwarte man net zo goed.

Respectloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:17

Karl66 schreef:
Dus je bent er al achter dat de link met Floyd George niet zo slim was. Als je dit topic gelezen hebt, dan zou je er ondertussen ook achter kunnen zijn dat het volop in het nieuws is geweest. Wat dan overblijft is dat jouw internetbubbel dit nieuws niet doorlaat. Wellicht zou je de OP kunnen herschrijven met als nieuwe kop: "Mijn internetbubbel laat niet alle nieuws door en daar ben ik kwaad over". Want dat is dus blijkbaar jouw probleem.

Dit.
Of op zijn minst respect tonen en eindelijk de gegevens uit de OP correct (laten) zetten.
Die "kleine details".

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:21

_Penotti schreef:
Sammyoo schreef:
Volgens mij begrijp je het niet.
De man waar jij het over hebt is gedood door criminelen.
De man in de VS is gedood door de overheid.
Dat is het verschil.

Volgens mij begrijp je het niet.
Die man is gedood ver weg van hier, hier waar we geen politie geweld kennen wegens huidskleur.
Hou het dan daar!

Maar we gaan hier wel Amerika achterna omdat de gekleurde medemens hier wel vaker gewelddadige overvallen doet dan de niet getinte medemens. (zoek de cijfers maar op)
Een keer gaat ook hier de politie daar op reageren, niet ten goede van die groep.
Misschien had Akwasi daar beter voor op kunnen roepen, beste mede mensen doe dat niet, we willen geen tweede Amerika worden.

ga je lekker?

dus omdat het ver weg gebeurd, maar het niet onder een grote loep komen? in NL is er misschien geen racisme in de overheidsorganen, maar wel in de medemens. het is best goed dat men daar eens over na gaat denken. gaan de BLM demonstraties soms te ver? ja dat denk ik wel. maar je ziet wel dat het gesprek wordt geopend, en dat is iets heel goeds.

en heel eerlijk? ja je ziet misschien meer incidenten bij niet-blanke mensen. Maar dat heeft vaak een diep onderliggende reden. Het is niet zo dat omdat de huid anders gekleurd is, ze meer overvallen plegen :roll:

racisme in de medemens verdwijnt helaas niet van de een op andere dag, maar wordt hopelijk minder met de tijd.

overigens heb ik getemd op de openingspost. ik hoop dat er een rectificatie komt en dat Marjo als NR lid wel even op de vingers wordt getikt dat dit natuurlijk niet kan, zeker in haar positie
Laatst bijgewerkt door Celiien op 10-08-20 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:24

Ondanks dat ik de toon van Tica te aanvallend vind, snap ik heel goed dat dit topic dit soort reacties krijgt. Het is nogal een vreemd bericht.
Karl66 verwoord het eigenlijke onderwerp van dit topic mooi: "Mijn internetbubbel laat niet alle nieuws door en daar ben ik kwaad over".
Het lijkt mij verstandig je OP en titel aan te passen.
Dan kun je direct de juiste informatie in de OP vernoemen en linkjes plaatsen, zodat het slachtoffer op een waardige manier genoemd wordt op dit forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:27

Celiien schreef:
ga je lekker?

dus omdat het ver weg gebeurd, maar het niet onder een grote loep komen? in NL is er misschien geen racisme in de overheidsorganen, maar wel in de medemens. het is best goed dat men daar eens over na gaat denken. gaan de BLM demonstraties soms te ver? ja dat denk ik wel. maar je ziet wel dat het gesprek wordt geopend, en dat is iets heel goeds.

racisme in de medemens verdwijnt helaas niet van de een op andere dag, maar wordt hopelijk minder met de tijd.


Tuurlijk mag dat onder de loep. Dit dan niet?

Het is toch erg dat ten eerste iemand een pistool meeneemt naar een strand, dat diegene daar iemand doodschiet voor een horloge, waar kleine kinderen getuige van zijn. Dat roept toch verontwaardiging op, dat dat gebeurd hier in dit land. Moeten we het dan maar afdoen als "ach het was maar een roofmoord?", nee toch?

Is de dader gevonden?

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:29

SdaphneS schreef:
Ondanks dat ik de toon van Tica te aanvallend vind, snap ik heel goed dat dit topic dit soort reacties krijgt. Het is nogal een vreemd bericht.
Karl66 verwoord het eigenlijke onderwerp van dit topic mooi: "Mijn internetbubbel laat niet alle nieuws door en daar ben ik kwaad over".
Het lijkt mij verstandig je OP en titel aan te passen.
Dan kun je direct de juiste informatie in de OP vernoemen en linkjes plaatsen, zodat het slachtoffer op een waardige manier genoemd wordt op dit forum.


Eens. Dit topic staat openbaar en vol kwetsende aannames. Leuk voor de nabestaanden.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Mand
Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:31

_Penotti schreef:
Sammyoo schreef:
Volgens mij begrijp je het niet.
De man waar jij het over hebt is gedood door criminelen.
De man in de VS is gedood door de overheid.
Dat is het verschil.

Volgens mij begrijp je het niet.
Die man is gedood ver weg van hier, hier waar we geen politie geweld kennen wegens huidskleur.
Hou het dan daar!

Maar we gaan hier wel Amerika achterna omdat de gekleurde medemens hier wel vaker gewelddadige overvallen doet dan de niet getinte medemens. (zoek de cijfers maar op)
Een keer gaat ook hier de politie daar op reageren, niet ten goede van die groep.
Misschien had Akwasi daar beter voor op kunnen roepen, beste mede mensen doe dat niet, we willen geen tweede Amerika worden.


Ik snap werkelijkwaar niet waar jouw intense haat over de George Floyd beweging vandaan komt. Overal pak je de kans om er haat op te gooien. Ben je nou echt zo racistisch als je overal" over komt?

Korter.

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:31

Mindim schreef:
Celiien schreef:
ga je lekker?

dus omdat het ver weg gebeurd, maar het niet onder een grote loep komen? in NL is er misschien geen racisme in de overheidsorganen, maar wel in de medemens. het is best goed dat men daar eens over na gaat denken. gaan de BLM demonstraties soms te ver? ja dat denk ik wel. maar je ziet wel dat het gesprek wordt geopend, en dat is iets heel goeds.

racisme in de medemens verdwijnt helaas niet van de een op andere dag, maar wordt hopelijk minder met de tijd.


Tuurlijk mag dat onder de loep. Dit dan niet?

Het is toch erg dat ten eerste iemand een pistool meeneemt naar een strand, dat diegene daar iemand doodschiet voor een horloge, waar kleine kinderen getuige van zijn. Dat roept toch verontwaardiging op, dat dat gebeurd hier in dit land. Moeten we het dan maar afdoen als "ach het was maar een roofmoord?", nee toch?

Is de dader gevonden?


jij hebt mij nergens zien zeggen dat het niet erg is. ik heb al een paar keer eerder gezegd dat dit in no way te vergelijken is, en dat je dat dus ook niet kan doen. Het is verschrikkelijk, tuurlijk roept het verontwaardiging op en moeten de daders bestraft worden. Maar het is feit dat dit gewoon een heel ander, losstaand geval is. En als dit geval als tegengas gebruikt gaat worden van 'JA MAAR, dit is ook erg en daar horen we niks over terwijl GF wereldnieuws was', dan is het echt diep, diep, dieptriest.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:32

Hoewel het begrijpelijk is dat er veel emoties loskomen bij/door het bericht:

Slotje voor overleg.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Mondy
Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:40

We hebben besloten het topic gesloten te houden i.v.m. de start en verloop van het topic.
Mocht er behoefte zijn voor een topic waar je de gebeurtenis wil bespreken is het vrij die te openen maar we willen deze graag los houden van andere onderwerpen als racisme,BLM enz.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gerechtigheid voor slachtoffer schietpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:09

We hebben besloten de persoonsgegevens van het slachtoffer uit dit gehele topic te halen om de vindbaarheid te verkleinen. Meerdere berichten zijn daarom aangepast. We hopen op jullie begrip hiervoor.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Celebi, dioni, JustMyZtje, MairiMacBran, meggiemeg, Miran, noviceh, pluisje88, shaddy82, Sydney_Zorro en 8 bezoekers