Groene woning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:22

Berdien schreef:
Ik vind het ook onzin, wat maakt de kleur van je huis nou uit? Het argument dat het huis ernaast er minder waard door zou worden vind ik ook echt kolder.

Bij ons in Groningen is dit één van de meest geliefde wijken op het moment:
[ Afbeelding ]

Zoek maar eens op Reitdiep Haven in Groningen.


Berdien schreef:
Ik vind het ook onzin, wat maakt de kleur van je huis nou uit? Het argument dat het huis ernaast er minder waard door zou worden vind ik ook echt kolder.

Bij ons in Groningen is dit één van de meest geliefde wijken op het moment:
[ Afbeelding ]

Zoek maar eens op Reitdiep Haven in Groningen.


Ja gaaf :+:

Zo heb je bij ons de Vlondertuin en de wijk het 'Water' ook vol kleuren :D ik woon zelf in een gekleurd huis in 'het Water' :+

Het Water:
Afbeelding
http://tlulandschapsarchitecten.nl/port ... on_houten/

Vlondertuin:

Afbeelding

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:40

Jorex schreef:
lnvdh schreef:
toevallig woon ik in den helder en deze kwestie loopt al jaren.. ik persoonlijk snap ook niet zo goed waar mensen zich druk om maken maar goed... het schijnt dat als je in die wijk een woning koopt je een contract tekent waarin staat dat je je huis enkel in pasteltinten mag schilderen.. en daar valt deze groen niet onder.
in Julianadorp hebben we woningen die ooit voor de klm gebouwd zijn daarin stond in koopcontract dat de boeidelen klm blauw moesten blijven.. inmiddels is dat nu niet meer van toepassing maar jaren lang keken we naar blauwe boeidelen aan.. tja ik stoor me er niet aan....

Er staan ook zwarte en dieprode huizen, is ook geen pasteltint, dus dan zou de gemeente die bewoners hun huizen ook moeten laten oververven.


Dit dus..ze mag haar huis wel zwart maken, maar dat felle groen mag dus niet. Tis echt ontzettend krom. Pak of iedereen aan die geen pastelkleur heeft of laat het zitten. Ik vind het trouwens wel leuk als een wijk bontgekleurd is!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:22

superpony schreef:
Wie bepaald wat uit de toon valt of niet? En wat is dan die zogenaamde toon? Dat is toch mensen aangeleerd of gewend zodat we allemaal hetzelfde mooi moeten vinden.

Wie het bepaalt dat is de Welstandscommissie. Wat die toon is, dat is doorgaans dat wat de rest van de straat of buurt ook heeft. Dat is toch niet zo ingewikkeld?

Verder zit je met de meeste gangbare kleuren baksteen, (gebroken) wit, bruin of monumentengroen voor het houtwerk, en oranje tot grijze dakpannen in 90% van de gevallen safe.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:22

Ann schreef:
Zo werkt het niet als je andere huizen om je heen hebt. Dan wordt er gekeken naar een hele wijk of straat.
Bij het voorbeeld van Berdien is er voor gekozen om een woonwijk op deze kleurrijke manier te bouwen, er zullen mensen zijn die het geweldig vinden (en er graag willen wonen) of juist lelijk (en zich liever ergens anders vestigen).
Het is niet perse een kwestie van smaak, maar van rekening houden met je woonomgeving.


Je begrijpt het niet. Ik heb niks te maken met de huizen om me heen. Huizen moeten goed verzorgd zijn en je moet je in je eigen huis en tuin fijn voelen. Maar de kleur van de buitenkant is niet belangrijk voor de kwaliteit. En net als dat ik mijn huis binnen groen mag schilderen, moet ik dat buiten ook gewoon mogen.


BarbaraNova schreef:
Ik vindt het erg leuk, nederland is al saai zat. Kijk bijvoorbeeld naar het gros van de autos...


Ook zoiets; Is zilver in, koopt iedereen zilver. Toen was wit in, moesten ze allemaal een witte. Dan weer die bruine tinten..........Mensen zijn zulke schapen.......


oomens schreef:
Wie het bepaalt dat is de Welstandscommissie. Wat die toon is, dat is doorgaans dat wat de rest van de straat of buurt ook heeft. Dat is toch niet zo ingewikkeld?

Verder zit je met de meeste gangbare kleuren baksteen, (gebroken) wit, bruin of monumentengroen voor het houtwerk, en oranje tot grijze dakpannen in 90% van de gevallen safe.


Dat is niet ingewikkeld, het is gewoon onzin. Zo een instantie is gewoon waardeloos. Waar ze echt nodig zijn, zie of hoor je ze niet.
Laat ze bezig gaan met huizen met achterstallig onderhoud die echt een doorn in het oog zijn. Of al die tuinen met steen of achter die helemaal volgebouwd worden met overkappingen......Want als de buren het hebben, moet iedereen het opeens hebben.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:11

superpony schreef:
Dat is niet ingewikkeld, het is gewoon onzin. Zo een instantie is gewoon waardeloos. Waar ze echt nodig zijn, zie of hoor je ze niet.


Ik denk dat je juist vooral niet veel hoort of ziet waar ze hun werk goed doen, en waarbij mensen denken: 'wat een leuke buurt' en niet weten dat het daadwerkelijk het werk is van mensen om dat een beetje zo te houden (enals het echt een goede is, ook nog op een handige manier die niet iedereen op de kast jaagt.)

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:54

Woon in een oud vestingstadje smalle straatjes met apart plaveisel, oude huisjes, veelal gerestaureerd met mooie geveltjes, ankers en meer van dat soort zaken.
Bouwen en verbouwen zijn aan strikte regels gebonden.
Je kan er wat van zeggen of denken maar een straatje met kleine oude huisjes waar ineens een of ander gedrocht staat daar krijgen mensen toch wel commentaar op
En om het nog erger te maken.
Zonnepanelen hier in de oude Binnenstad zijn uit den boze. Er zijn er een paar die het toch gedaan hebben en kregen een fikse boete aan hun kont. Wordt nog wat als we allemaal van het gas af moeten.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:59

Dieselpaard schreef:
Dit dus..ze mag haar huis wel zwart maken, maar dat felle groen mag dus niet. Tis echt ontzettend krom. Pak of iedereen aan die geen pastelkleur heeft of laat het zitten. Ik vind het trouwens wel leuk als een wijk bontgekleurd is!

Zo zie ik het ook, het lijkt er wel op alsof ze alleen deze mevrouw zitten te pesten.
Er staan daar in die buurt inderdaad nog meer huizen die ik echt niet onder de noemer pastel kan zien.

Ofwel je zorgt ervoor dat de regels voor iedereen gelden, of je laat die mevrouw gerust met haar groene huis, dit wat nu gebeurt vind ik niet kunnen.

Of ik dat groen dan mooi vind of niet in het midden gelaten...

anjali
Berichten: 15079
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Groene woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 10:22

Pippi Langkous haar Villa Kakelbont zou in veel Nederlandse gemeentes niet zijn toegestaan vrees ik.....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:01

Morganlefay schreef:
Woon in een oud vestingstadje smalle straatjes met apart plaveisel, oude huisjes, veelal gerestaureerd met mooie geveltjes, ankers en meer van dat soort zaken.
Bouwen en verbouwen zijn aan strikte regels gebonden.
Je kan er wat van zeggen of denken maar een straatje met kleine oude huisjes waar ineens een of ander gedrocht staat daar krijgen mensen toch wel commentaar op
En om het nog erger te maken.
Zonnepanelen hier in de oude Binnenstad zijn uit den boze. Er zijn er een paar die het toch gedaan hebben en kregen een fikse boete aan hun kont. Wordt nog wat als we allemaal van het gas af moeten.


Maar ik vind in een oud vesting stadje gaan wonen waar je vooraf weet wat de afspraken zijn toch anders. Als ik terug wil naar Amsterdam en zou kunnen kiezen voor een oud grachtenpand is dat een bewuste keuze.
Ik baal dan ook van zo een hyper modern pand ertussen als ik die zie, maar het wordt er qua wonen niet anders van.

Daarom is het dus krom dat je bijv tussen de oude panden van Amsterdam iets moderns mag neerzetten en in een gewone woonwijk niet een andere kleur mag kiezen.

Dan meet zo een zogenaamde welstands commissie behoorlijk met 2 maten. En iedereen die ze hoog heeft zitten; Kijk om je heen.......Zo goed doen ze het niet. Het blijft mensen werk waar mensen dus bepalen en kiezen wat wel of niet mag.

Brainless

Berichten: 29735
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:49

anjali schreef:
Pippi Langkous haar Villa Kakelbont zou in veel Nederlandse gemeentes niet zijn toegestaan vrees ik.....

Daarom staat hij ook niet zomaar ergens in Zweden.. maar in een pretpark in Zweden en hebben ze die gebruikt voor de serie.