Politie geweld tegen hond Tommy

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:55

Duhelo schreef:
pmarena schreef:
Uiteraard zijn die er :j
In alle lagen van de bevolking, en helaas ook in beroepen waar ze juist helemaal niet voor zouden mogen komen...

Maar dat houdt nog niet in dat je meteen maar met goed fatsoen er vanuit moet gaan dat een heel groepje agenten met voorbedachte rade een hond 20 minuten gaat staan martelen. Dat is gewoon niet logisch. Hou dan aan 20% kans dat het t*ringlijers zijn, maar 80% kans dat het martelen van de hond in eerste instantie de insteek niet was maar het ontzettend uit de klauw is gelopen.

En dat het zaak is om uit te zoeken hoe dat anders MOET als er weer een hond in zo'n situatie naar buiten wordt gebracht door onhandige baasjes :(:)

Maar dan nog, dat was misschien de insteek niet. Maar echt 6 keer taseren en blijkbaar op de kop in gaan slaan/schoppen. Niemand kan me wijsmaken dat er in dat groepje agenten niet eentje even gedacht heeft van: "Wat zijn we hier aan het doen?"
Ik snap het taseren, de eerste keer. Misschien nog een 2 de keer ook. Het oog verloren door taseren, het is gemakkelijk gezegd van, richt maar op de bil, als die hond springt en doet is dat niet zo evident. Dus dat kan een ongeluk geweest zijn.
MAar als de eerste 2 tasers niet werken, dan pak je toch een geweer en schiet je hem in de kop als de hond een gevaar is.
Maar 6 keer taseren, en dan dichtbij genoeg kunnen komen om hem schedelbreuken en tanden kapot te meppen/schoppen, dan was die hond op dat moment niet zo gevaarlijk meer imo, anders had die hun dan wel gegrepen.

Nee, gelijk hoe het ook gedraaid en gekeerd wordt, er is hier niks, maar dan ook niks die dergelijke acties kan goed/beter praten.

Dat snap ik ook niet hoor,dat geen 1 collega ingrijpt,je ziet er op een afstandje staan kijken.

Denk ook niet dat iemand het goed praat,enkel dat er een andere versie moet zijn als dat er naar buitengebracht word.Anders hadden ze niet zo in het filmpje moeten knippen


Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:03

beatje schreef:
Alles gaat blijkbaar via een advocaat de advocaat van die mensen zelf spreekt ook over evt gedeeltelijke schadevergoeding. Daarmee vermoed ik dat er IETS gebeurt is wat de idiote reactie van die agent heeft uitgelokt. Dit had nooit niet mogen gebeuren ,maar ik kan me voorstellen dat als je onder hoge druk aan het werk bent en je krijgt dan een bijt in je been dat je door het lint gaat. De agent is daar natuurlijk gewoon buiten zichzelve,denk niet dat een normaal mens anders zo te keer gaat op een hond.
Geen idee of we ooit de echte versie te horen krijgen. Ik hoop enkel dat die eigenaren nu beter met hun hond omgaan en hun hond niet meer in gevaar brengen ipv met een zielig filmpje het heilig boontje uit te hangen,want anders had je de hele versie wel laten zien en niet al die geknipte stukjes.
Agent is daar natuurlijk gewoon niet zichzelf?

In mijn optiek een vrij enge uitspraak.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:20

Wat is daar eng aan? Kan jij je voorstellen dat dit normaal gedrag van iemand is?Dan zou hij toch al eerder door de mand gevallen zijn?

Trouwens als je zoiets bij je volle verstand doet mankeer je volgens mij alsnog iets.

Ailill
Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:28

beatje schreef:
Wat is daar eng aan? Kan jij je voorstellen dat dit normaal gedrag van iemand is?Dan zou hij toch al eerder door de mand gevallen zijn?

Trouwens als je zoiets bij je volle verstand doet mankeer je volgens mij alsnog iets.
Nee dat ik me niet voorstellen, daarom is de impact ook zo groot denk ik.

Ik ben van mening dat je, zeker binnen zo'n functie, nooit zulk gedrag mag vertonen. Of althans, niet onder de omstandigheden waar het hier om lijkt te gaan. Dan is het wat mij betreft per direct exit en succes verder.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:30

beatje schreef:
Wat is daar eng aan? Kan jij je voorstellen dat dit normaal gedrag van iemand is?Dan zou hij toch al eerder door de mand gevallen zijn?

Trouwens als je zoiets bij je volle verstand doet mankeer je volgens mij alsnog iets.

Ik vind het anders ook geen normaal gedrag van iemand die buiten zichzelf is. Als dat gebeurt en je reageer zo extreem, dan zit je in t verkeerde ambt.

En ik zag je iets zeggen over wat ze daar deden, zoals ik het begreep werd er in de woning van de eigenaar van de hond iemand gearresteerd, of ze al buiten waren en terug kwamen van een wandeling en de zooi aantroffen, of dat ze naar buiten werden gestuurd met de hond, dat weet ik niet.

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:49

Buiten dat, er staan nog meerdere collega’s bij. Dat geen enkele van hen dit heeft geprobeerd te stoppen daar kan ik ook niet bij. En als je ‘buiten jezelf’ van angst bent dan los je een schot, dat is te rechtvaardigen bij een agressief dier. Een martelpartij van 20 minuten op een vastgebonden dier is nooit te rechtvaardigen. In geen enkele situatie, burger of agent.
En erbij stoe taan kijken ook niet.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:50

Ja, het is echt bizar... Ik heb nog steeds het filmpje niet kunnen kijken. Maar ik heb een foto van de dierenartsrekening gezien (1 van de) en een foto van de hond aan het infuus en na de tijd. Pfff...

Nog even een quote uit artikelen over dit voorval:

Citaat:
Aan de boom binden
De Arnhemmer belde aan bij zijn schoonouders Mark en Vivian Damsté in Duiven. Juist toen dochter Cheyenne haar vriend wilde wegsturen, arriveerde ook het arrestatieteam. Dat liet de aanwezigen in de woning één voor één naar buiten komen. Vivian Damsté (39), de vrouw des huizes, stapte met de hond naar buiten. ,,Ik moest Tommy aan de boom binden, dan zou er niets met hem gebeuren”, verklaart ze.


De eigenaresse werd dus verzocht de hond aan de boom te binden. Bronnen zijn zowel de Gelderlander als het AD.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:38

Ze vertellen zelf een ander verhaal op het filmpje.

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 07:28

Gingen ze nou onnozel die honden uitlaten (zo ziet het er uit op het filmpje en dat vertellen ze) of stond er ineens een team agenten aan de deur :? Beetje raar dat er meerdere versies zijn van het verhaal en die handtekeningen verzamelaars een ander verhaal plaatsen dan dat de mensen zelf vertellen op het filmpje...

_San87_ schreef:
Ik vind het anders ook geen normaal gedrag van iemand die buiten zichzelf is. Als dat gebeurt en je reageer zo extreem, dan zit je in t verkeerde ambt.

En ik zag je iets zeggen over wat ze daar deden, zoals ik het begreep werd er in de woning van de eigenaar van de hond iemand gearresteerd, of ze al buiten waren en terug kwamen van een wandeling en de zooi aantroffen, of dat ze naar buiten werden gestuurd met de hond, dat weet ik niet.


San: als je het filmpje kijkt dan weet je het wel :j
Want daar vertellen ze het gewoon. Geen woord over politie in huis: tot dan toe was het een gezellige avond zeggen ze. Eerst uit geweest, thuis nog even naborrelen of wat ze ook deden. Wel hadden ze de straat vol politie gezien en even later besloten de honden uit te gaan laten....

Dan beginnen de camerabeelden en kan je zien dat ze heel nonchelant naar buiten lopen met 2 honden aan de riem. Vervolgens wordt er veelvuldig geknipt en die boom is dermate in de verte dat je amper wat ziet. Hond valt neer, groepje agenten staat / zit er omheen. Je ziet eigenlijk niet wat ze nou precies doen.

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:58

Er stond een arrestatie team die de ex van de dochter kwam op pakken en dat zij inderdaad verzocht werden de hond buiten aan een boom te binden. Dat begreep ik tenminste.
Maar nog geen rede om dat beestje zo gruwelijk toe te takelen

Ik l*l niet met de wind mee nee...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:21

Popstra schreef:
Er stond een arrestatie team die de ex van de dochter kwam op pakken en dat zij inderdaad verzocht werden de hond buiten aan een boom te binden. Dat begreep ik tenminste.
Maar nog geen rede om dat beestje zo gruwelijk toe te takelen

Dat beestje toetakelen is idd geen reden. Maar wel vreemd dat de meeste hier van alles roepen zonder te luisteren wat die mensen zelf vertellen .Want als je het filmpje afspeelt word er een heel ander verhaal verteld.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:14

beatje schreef:
Popstra schreef:
Er stond een arrestatie team die de ex van de dochter kwam op pakken en dat zij inderdaad verzocht werden de hond buiten aan een boom te binden. Dat begreep ik tenminste.
Maar nog geen rede om dat beestje zo gruwelijk toe te takelen

Dat beestje toetakelen is idd geen reden. Maar wel vreemd dat de meeste hier van alles roepen zonder te luisteren wat die mensen zelf vertellen .Want als je het filmpje afspeelt word er een heel ander verhaal verteld.

Wat ik quotte stond letterlijk in de krant. Een citaat van de eigenaresse. Dus twee verhalen?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:24

Blijkbaar san 87 anders moet je enkel het begin van het filmpje kijken daar verteld ze het zelf voor de camera. Dus geen journalist die er aan heeft kunnen prutsen.en dan klik je weg als ze zegt we gingen de honden uit laten.dan krijg je een zwart beeld en daarna het verknipte filmpje van de bewakingscamera. Het bzgin is een soort docu filmpje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla, gillian, lovelucydan, pluisje88, Pommier, Xhiske en 8 bezoekers