George Floyd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:57

Tieneke schreef:
Of het legaal mag of niet weet ik niet, ik zeg alleen dat er vraagtekens bij gezet worden. Je mag ook zelf je huiswerk doen en eens wat opzoeken.
Verder denk ik dat ik genoeg mijn standpunt heb uitgelegd over waarom ik het persoonlijk niet ok vind.

Je mag zelf ook wel wat meer bijdragen dan je "ehm" of je foute conclusies op basis van het verdraaien van andermans woorden :-)



Wie zetten er vraagtekens bij dan?
En waarom zou het niet legaal zijn?

Jij doet dit soort beweringen, dan ook graag met bewijzen of linkjes.
Het is jouw stelling en dan kan je niet verwachten dat anderen gaan uitzoeken waarop dat gebaseerd is en of dit wel of niet klopt.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:05

Ik heb niet gezegd dat het niet legaal is, ik heb alleen gezegd dat er vragen bij gesteld worden. Als je een random website of eender wat opent die de geldstroom van BLM ter discussie stelt, staan er genoeg reacties van mensen die zich dat afvragen. Of mogen ze zich dat niet afvragen? Is dat een probleem?

Linkje dat je zo kan vinden via Google, waarin het afgevraagd wordt (ongeacht mijn mening btw): https://medium.com/@dtod95/the-black-li ... 1abba4547e

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:51

Heb je het artikel gelezen? Het is op zijn best een niet zo goed gelukte poging om de financiering van de democraten in een slecht daglicht te stellen. BLM krijgt ook buitenlandse donaties en omdat buitenlanders niet aan de Amerikaanse politiek mogen doneren, omdat zo het buitenland invloed op de Amerikaanse politiek zou kunnen krijgen. Maar BLM is binnenlands en koopt dus gewoon binnenlandse invloed. Net zoals Apple als Amerikaans bedrijf invloed mag kopen, ook al produceren ze in China en verkopen ze hun producten over de hele wereld. Het is gewoon een troll-artikel om wat argwaan over de BLM en de democratische partij te zaaien. Oftewel de gewone politiek in de VS, die voornamelijk draait op moddergooien en insinueren.

BLM is gewoon een Amerikaanse belangenorganisatie, die volgens het Amerikaanse recht gewoon de Amerikaanse politiek mogen sponsoren en op die manier voor hun eigen belangen lobbyen.

Dat jij BLM niet zo'n leuke organisatie vindt, dat kan. Het is alleen geen reden om onzin te insinueren.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:56

Er werd gevraagd om een link waarin men de legaliteit in twijfel trekt, die heb ik gegeven. Niets meer, niets minder. Ik heb er zelfs bijgezet dat het los staat van mijn mening :+

Dat jij het onzin vindt, is helemaal prima. Mij lijkt het minstens een bijzonder creatieve manier om buitenlands geld te kunnen gebruiken voor binnenlandse politiek. Ieder z'n mening, ik trek de jouwe niet in het belachelijke, je hoeft dat bij de mijne ook niet te doen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:11

Alleen dat is het niet, het is geld van de BLM, een Amerikaanse organisatie.

Jij bent degene die begint over de onwenselijkheid dat BLM geld doneert aan politieke partijen. Jij bent degene die stelt dat er vragen worden gesteld bij de geldstromen van de BLM, jij bent degene die stelt dat erbij vragen worden gesteld of wat ze doen wel wettig is. En dan is het enige waar je mee komt een artikel met wat insinuaties, die als je even verder kijkt niks om het lijf hebben.

Als dat de beste argumentatie is, die je kan geven waarom je vindt dat ze geen geld mogen doneren. Dan moet ik je helaas teleurstellen, dan is het niet meer dan een mening, die niet op feiten is gebaseerd.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:14

Tieneke schreef:
Of het legaal mag of niet weet ik niet, ik zeg alleen dat er vraagtekens bij gezet worden. Je mag ook zelf je huiswerk doen en eens wat opzoeken.
Verder denk ik dat ik genoeg mijn standpunt heb uitgelegd over waarom ik het persoonlijk niet ok vind.

Je mag zelf ook wel wat meer bijdragen dan je "ehm" of je foute conclusies op basis van het verdraaien van andermans woorden :-)

Ik ben wel benieuwd wat je dan vindt van bijvoorbeeld een NRA die een dikke lepel in de pap heeft bij de Republikeinen? Ik bedoel, ook dat is een club die belangen behartigt van een deel van de bevolking, een club die een enorme invloed heeft op de politiek, en op hoe de wapenwetten in stand gehouden wordt. En dan komen we eigenlijk direct weer bij het institutioneel racisme, waarbij agenten ongewapende meewerkende zwarte mannen als bedreiging ziet en die onevenredig zwaar aanpakt met in veel gevallen de dood tot gevolg.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:20

Die gaan nog wel wat verder. Die houden van alle politici bij wat hun standpunten over wapenbezit zijn en geeft op basis daarvan stemadviezen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:21

Ja, levensgevaarlijke club.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:24

Karl, het is een feit dat er vragen bij gesteld worden, anders zou er überhaupt geen link zijn :+ Hopen reacties ook trouwens in draadjes op Reddit. Of dat terecht is of niet, is een ander verhaal.

En verder ben ik het met je eens hoor, het is mijn mening, maar wel vooral omdat men zich voordoet als boegbeeld voor de hele zwarte gemeenschap terwijl het enkel over links gaat. Dat die niet in jouw kraam past, dat is niet mijn probleem. Ik snap dat dat lastig voor je is, dat niet iedereen denkt zoals jij, maar dat is de realiteit. En in een vrije samenleving zoals de onze, is het maar goed ook dat we vrij zijn om een eigen mening te vormen, om vragen te stellen ongeacht of die altijd terecht zijn of niet.

Rinske, je mag me ook gerust bronnen/links bezorgen over mogelijke wantoestanden in geldstromen, bewezen of onbewezen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:30

Het is geen boegbeeld van de Afro Amerikaanse gemeenschap. Het is een beweging die institutioneel racisme probeert te bestrijden. Ik snap dus ook niet zo goed waarom jij er maar op terug blijft komen dat ze niet de hele Afro Amerikaanse gemeenschap vertegenwoordigen. Want dat klopt, dat is niet hun doel.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:32

Tieneke schreef:
Karl, het is een feit dat er vragen bij gesteld worden, anders zou er überhaupt geen link zijn :+ Hopen reacties ook trouwens in draadjes op Reddit. Of dat terecht is of niet, is een ander verhaal.

En verder ben ik het met je eens hoor, het is mijn mening, maar wel vooral omdat men zich voordoet als boegbeeld voor de hele zwarte gemeenschap terwijl het enkel over links gaat. Dat die niet in jouw kraam past, dat is niet mijn probleem. Ik snap dat dat lastig voor je is, dat niet iedereen denkt zoals jij, maar dat is de realiteit. En in een vrije samenleving zoals de onze, is het maar goed ook dat we vrij zijn om een eigen mening te vormen, om vragen te stellen ongeacht of die altijd terecht zijn of niet.

Rinske, je mag me ook gerust bronnen/links bezorgen over mogelijke wantoestanden in geldstromen, bewezen of onbewezen.



Je suggereert iets waarvan ik dan denk wat wil je daar nu mee zeggen?

Het lijkt erop, dat je vooral de democraten negatief wil belichten.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:36

Tieneke schreef:
Karl, het is een feit dat er vragen bij gesteld worden, anders zou er überhaupt geen link zijn :+ Hopen reacties ook trouwens in draadjes op Reddit. Of dat terecht is of niet, is een ander verhaal.

En verder ben ik het met je eens hoor, het is mijn mening, maar wel vooral omdat men zich voordoet als boegbeeld voor de hele zwarte gemeenschap terwijl het enkel over links gaat. Dat die niet in jouw kraam past, dat is niet mijn probleem. Ik snap dat dat lastig voor je is, dat niet iedereen denkt zoals jij, maar dat is de realiteit. En in een vrije samenleving zoals de onze, is het maar goed ook dat we vrij zijn om een eigen mening te vormen, om vragen te stellen ongeacht of die altijd terecht zijn of niet.

Rinske, je mag me ook gerust bronnen/links bezorgen over mogelijke wantoestanden in geldstromen, bewezen of onbewezen.

Ik heb het niet over wantoestanden, alhoewel ik het sowieso niet eens ben met zoveel invloed op de politiek door geld. Maar dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was wat je vindt van bijvoorbeeld een NRA die een enorme hoeveelheid geld aan republikeinse kandidaten schenkt. En dat je bij die invloed weer uitkomt op gevallen als Philando Castile of Michael Brown jr of Floyd.

Omdat je graag een link wil.
https://www.marketwatch.com/story/these ... 2019-08-05

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:37

Fijn dat we het eens zijn, Karl!

Electra, fijn dat je het als jouw mening en niet als feit poneert, dat waardeer ik. Dat geeft kans tot verdere uitleg en communicatie. In dit topic? Ja, klopt. Algemeen gezien ben ik noch voor de ene en noch voor de andere en als er een zodanig hot topic op Bokt komt waarbij ik van mening ben dat de republikeinen zaken doen die in mijn ogen niet ok zijn, zal ik dat net zo goed zeggen. Ik hou er alleen niet van als men probeert mij in een Amerikaans linkse of rechtse hoek te duwen.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:44

Rinske schreef:
Ik heb het niet over wantoestanden, alhoewel ik het sowieso niet eens ben met zoveel invloed op de politiek door geld. Maar dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was wat je vindt van bijvoorbeeld een NRA die een enorme hoeveelheid geld aan republikeinse kandidaten schenkt. En dat je bij die invloed weer uitkomt op gevallen als Philando Castile of Michael Brown jr of Floyd.

Omdat je graag een link wil.
https://www.marketwatch.com/story/these ... 2019-08-05


Rinske, maar daar had ik het wel over. Als je mijn meningen wilt vergelijken over links en rechts, moeten het wel appelen en appelen zijn.
Sowieso ben ik tegen het massale wapenbezit in de VS, en tegen institutioneel racisme, en heb ik al verschillende keren herhaald dat de dood van GF op geen enkele manier gerechtvaardigd kan worden en dat zijn strafblad op geen enkele manier als een soort van verzachtende omstandigheid gebruikt mag worden voor de acties van de politie. Daarom dat het mijn mening is dat het hele systeem op de schop moet (wat niet meteen zal gebeuren) en dat er collectieve verontwaardiging over de grenzen van links en rechts nodig zal zijn. Want wat je zegt, over zo veel invloed van geld op de politiek, dàt zou moeten veranderen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:45

Dan zijn we het daar in iedergeval helemaal over eens, haha. Ik vind het bizar dat presidenten wel "gekocht" lijken zeg maar. Als het dan toch moet zie ik het dan overigens liever zoals bij Sanders die het echt via grassroots deed.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:09

De BLM is een belangenorganisatie die opkomt tegen institutioneel racisme. De NRA is een belangenorganisatie die opkomt voor de belangen van wapenbezitters. Beide belangenorganisaties doneren aan de politiek en proberen op die manier hun belangen te behartigen. Dat lijkt mij behoorlijk appels met appels vergelijken.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:12

.... maar wat precies bedoel je als je schrijft
Tieneke schreef:
het is mijn mening, maar wel vooral omdat men zich voordoet als boegbeeld voor de hele zwarte gemeenschap terwijl het enkel over links gaat.


Black Lives Matter spreekt ter wille van de gehele gemeenschap (en heeft indirect financiële banden met bijvoorbeeld Joe Biden, iemand waarvan we weten dat hij het niet erg vindt om een zwarte baas te hebben).

De kernactiviteiten van Black Lives Matter komen neer op verzet tegen lynchpartijen.
Volgens mij is dat verzet niet links. Rechts is ook tegen.
(Ultra Rechts niet.)

En het is zinnig om geen geld te geven aan clubs zoals 'good' old party waar weinig van te verwachten is.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:20

Karl, je weet goed dat ik dat op zich niet bedoel. Maar aangezien je niet wilt dat ik er nog een keer op terugkom, zal ik dat niet meer doen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:29

Maar daar ging de vraag van Rinske wel over.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:33

Karl66 schreef:
Maar daar ging de vraag van Rinske wel over.


Ik heb op die post geantwoord dat ik dat geen correcte vergelijking vind. Dat jij het daar niet mee eens bent is, opnieuw, helemaal prima, maar voor mij niet nodig om weer op door te gaan. We verschillen van mening, mag toch :)

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:34

Ja, dat is natuurlijk ook een manier als je geen argumenten hebt. Zeggen dat je van mening verschilt en dat het dus geen zin heeft om er op door te gaan.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:37

Je moet wel weten wat je wilt, Karl. De ene keer zeg je dat ik er blijf over doorgaan, en nu wil je het zelf? Ik heb uitgelegd waarom ik het geen correcte vergelijking vind, en opnieuw, je mag het er mee oneens zijn. Dat heeft niks met argumenten te maken.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:46

Ik vraag mij af wat de diepere vraag achter deze vraag over BLM.
Wat zou je willen? Dat iedereen zijn mond houdt over onrecht, tenzij iemand voor 100% houdt aan alle voorschriften?
Laten we wel wezen: dan zou er niets gebeuren, geen enkele verkiezing.
De socioloog Sinan Cankaya schreef laatst in een artikel in de Leeuwarder courant: "de USA is in veel opzichten een ontwikkelingsland. Kijk maar eens naar het gezondheidsbeleid en de diepe ongelijkheden. Amerika zou ons schrikbeeld moeten zijn"

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:54

Ik weet niet of die vraag aan mij gericht is, maar persoonlijk, wat ik zou willen is dat een onafhankelijke organisatie het voortouw neemt, met mensen uit zowel linkse als rechtse hoek die opkomen voor een gemeenschappelijk ideaal en die door samenwerking laten zien dat je niet links of rechts moet zijn om tegen racisme en voor emancipatie te zijn. Met mensen met alle kleuren, overtuigingen etc die focussen op gelijkenissen. Los van politieke partijen en politieke sponsoring. Maar of dat realistisch is, is natuurlijk een andere vraag.

Ik ben het ermee eens dat in zekere zin de USA een ontwikkelingsland is idd.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 19:04

Tieneke schreef:
Je moet wel weten wat je wilt, Karl. De ene keer zeg je dat ik er blijf over doorgaan, en nu wil je het zelf? Ik heb uitgelegd waarom ik het geen correcte vergelijking vind, en opnieuw, je mag het er mee oneens zijn. Dat heeft niks met argumenten te maken.


Huh, waar en wanneer heb ik dat gezegd?