George Floyd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:20

De dood van GF wordt gewoon uitgebuit om een democraat in het witte huis te krijgen.
Of denken we echt dat Biden het institutioneel racisme gaat oplossen? Biden, really? De man die jonge meisjes seksualiseert en zijn eigen #metoo-verhaaltjes heeft?


Karl66
Berichten: 29718
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:27

Huh? Dus het is de schuld van de democraten dat Trump deze situatie zo slecht aanpakt? Dat hij als president verdeeldheid zaait en dat hij geen verbindende figuur is?

Dat is toch echt de schuld van Trump zelf.

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:30

Ik heb het niet over Trump. Ik heb het over BLM en geld dat zogezegd gaat naar zogenaamd rechttrekken van sociaal onrecht, maar wat puur dient om Biden te sponsoren.

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:39

Tieneke schreef:
De dood van GF wordt gewoon uitgebuit om een democraat in het witte huis te krijgen.
Of denken we echt dat Biden het institutioneel racisme gaat oplossen? Biden, really? De man die jonge meisjes seksualiseert en zijn eigen #metoo-verhaaltjes heeft?

Ach., ach - wat een noderige opmerking.

Aan de overkant van de grote plas lopen ze ruim honderd jaar op Nederland achter : ze hebben het districtenstelsel nog.
Met alle nadelen van dien. Oa dat er slechts tussen twee personen / partijen gekozen wordt in de harde praktijk.

Smaal gerust op wie je smalen wil, maar the grand old party heeft geen beste papieren mbt het oplossen van institutioneel racisme (Trump, ooit democraat, nu republikein, kan het niet omdat het m niet interesseert)
dus is er een democraat in het Witte Huis nodig.

(Bij evenredige vertegenwoordiging hadden we trouwens nu weer een Clinton in het Witte Huis gehad. In plaatselijk jargon: 'she had the popular vote'.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:46

Tieneke schreef:
Ik heb het niet over Trump. Ik heb het over BLM en geld dat zogezegd gaat naar zogenaamd rechttrekken van sociaal onrecht, maar wat puur dient om Biden te sponsoren.


Geloof jij dan dat Trump of de Republikeinen dit sociaal onrecht WEL zullen proberen op te lossen?

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:47

Wie dat daar op de stoel komt, interesseert me bitter weinig, het is voor mij één pot nat. Het zal Trump allicht niet interesseren, maar Biden evenmin.

En bijzonder hoe jullie weigeren inhoudelijk in te gaan op die geldstroom en het misbruiken van deze gebeurtenis, maar meteen switchen naar de Trump-Biden. Of is het te moeilijk om onder ogen te zien dat dit een politieke actie is terwijl de zwarte gemeenschap voorgehouden wordt dat het echt om hen gaat en dat ze dit voor de goeie zaak doen?

Voor de duidelijkheid: ik twijfel niet aan de intenties van de vreedzame demonstraties. En er is een probleem dat erkend moet worden. Maar de organisatie BLM is niet de weg.

Karl66
Berichten: 29718
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:04

Om iets veranderd te krijgen heb je de politiek nodig. Om politieke invloed te krijgen, moet je politici sponsoren. Dus als ze dat geld hebben gekregen om verandering te bewerkstelligen, dan is het niet zo gek dat ze daarmee politici sponsoren.

Ik ben niet zo'n fan van Biden, hij is onder aan de streep ook gewoon een neoliberale politicus, maar wel een politicus met een bovengemiddelde aandacht voor de Afro Amerikanen en hun positie, dus dat je als BLM in hem investeert is niet zo gek. En beweren dat Biden en Trump beide even weinig interesse in de Afro Amerikanen hebben is gewoon belachelijk, je kan naar hun gedrag in het verleden kijken en dan is er een overduidelijk verschil.

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:08

Maar moet de oplossing uit de politiek komen? Wie had het over emancipatie vanuit de gemeenschap, oh, ik denk dat jij dat was ;-)

Edit: over het sponsoren ben ik het oneens met je, Karl. Al het geld gaat daar naartoe. Dan ben je geen sponsor imo, dan ben je gewoon deel van.

Karl66
Berichten: 29718
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:28

Om te kunnen emanciperen, moet de politiek wel voorwaarden scheppen. Simpel voorbeeldje, onderwijs is belangrijk voor emancipatie. In de VS is het zo geregeld, dat onderwijs per district geregeld en betaald wordt. Het gevolg is dat in arme districten er veel minder geld voor onderwijs is en het onderwijs daar dan ook meetbaar slechter is. Laten de Afro Amerikanen nou net voor het overgrote deel in arme districten wonen en dus daardoor alleen toegang hebben tot slechter onderwijs, wat de emancipatie frustreert. Wil je dat veranderen, dan moet je toch echt bij de politiek zijn.

En politieke sponsoring is gewoon een slecht idee. Maar het grootste probleem is dat het grootste deel van alle sponsoring komt van bedrijven en miljardairs, die er baat bij hebben dat er een groot reservoir aan arme, slechtbetaalde arbeiders is, dat is namelijk goed voor hun verdienmodel en hun beurswaarde. Wil je daar iets tegenin brengen als vertegenwoordiger van die arme, slechtbetaalde arbeiders, dan zal je als BLM ook moeten sponsoren. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:34

Maar maak het dan als organisatie ook duidelijk dat BLM er niet is voor de hele zwarte gemeenschap, nee, enkel voor het linkse deel. Ze profileren zich alsof ze zo nobel zijn door te spreken voor elke Afro-Amerikaan, dat is simpelweg niet waar. En dan komen we weer precies waar Assita Kanko het over had. Je kan een "goede" of een "slechte" zwarte zijn.

Stel je maar eens voor, dat GF rechts was...

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:40

Tieneke schreef:
Wie dat daar op de stoel komt, interesseert me bitter weinig, het is voor mij één pot nat.


Vanuit BLM geredeneerd vind ik dit een raar statement.
(Al zijn er uiteraard altijd mensen die geen politici uit elkaar kunnen houden.)

Citaat:
En bijzonder hoe jullie weigeren inhoudelijk in te gaan op die geldstroom en het misbruiken van deze gebeurtenis


Welke geldstroom?
Welk misbruik..?

Wat ik las, was dat jij het had over Trump-Biden.
:o

Citaat:
Of is het te moeilijk om onder ogen te zien dat dit een politieke actie is terwijl de zwarte gemeenschap voorgehouden wordt dat het echt om hen gaat en dat ze dit voor de goeie zaak doen?

Graag ook deze tegenstelling toelichten!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:42

Waar had ik het over Trump-Biden? Ik had het over de geldstroom van BLM naar Biden, niet over de twee en de verkiezingen op zich. Beter lezen, want als je weer mijn woorden gaat verdraaien met je minachtende toon, dan reageer ik niet meer op jou.

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:44

Tieneke schreef:
Maar maak het dan als organisatie ook duidelijk dat BLM er niet is voor de hele zwarte gemeenschap, nee, enkel voor het linkse deel. Ze profileren zich alsof ze zo nobel zijn door te spreken voor elke Afro-Amerikaan, dat is simpelweg niet waar. En dan komen we weer precies waar Assita Kanko het over had. Je kan een "goede" of een "slechte" zwarte zijn.


Nounou....

Wat is er mis met een linkse organisatie?
(Een linkse club zal niet rechts zijn. Nou, dat mag. En als we het over discriminatie hebben : wie gediscrimineerd wordt heeft doorgaans minder macht, geld, aanzien etc etc. - allemaal met links geassocieerd.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:44

Tieneke schreef:
Waar had ik het over Trump-Biden? Ik had het over de geldstroom van BLM naar Biden, niet over de twee en de verkiezingen op zich. Beter lezen, want als je weer mijn woorden gaat verdraaien met je minachtende toon, dan reageer ik niet meer op jou.


Om 11.20 en 11.30

En graag een toelichting mbt 'minachtende toon' en 'woorden verdraaien'.
Dat jij dit vindt, vind ik vervelend, maar zeg dan waar het fout gaat.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:47

Ik heb het nergens over Trump, dat is jouw invulling en veronderstelling. En ik zeg ook nergens dat er iets mis is met een linkse organisatie. Wel zeg ik dat men zich profileert als zijnde een organisatie voor de hele zwarte gemeenschap, wat simpelweg niet klopt als je kijkt naar waar het geld naartoe gaat. Nergens spreek ik me uit over mijn persoonlijke mening notabene, behalve dat ik ervan overtuigd ben dat de dood van GF niet goed te praten is op het moment dat men zijn strafblad erbij haalt en dat er een probleem van racisme is. Verder vul je het echt gewoon in. Ik ben niet pro-Trump en ik ben niet pro-Biden.

Karl66
Berichten: 29718
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:54

BLM is dan ook geen belangenorganisatie voor alle Afro Amerikanen. BLM is een organisatie die strijdt tegen institutionele discriminatie van Afro Amerikanen. Op het moment dat zij denken dat die strijd het beste ondersteund wordt door het sponsoren van bepaalde democratische politici, dan staan ze volledig in hun recht om die politici te sponsoren.

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:59

Of dat allemaal zo "in hun recht" is en legaal is, daar stellen velen ook vraagtekens bij trouwens.

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:15

Tieneke schreef:
Of dat allemaal zo "in hun recht" is en legaal is, daar stellen velen ook vraagtekens bij trouwens.


Waarom zou het illegaal zijn dan?

Dat er in de politiek constant soortgelijke spelletjes worden gespeeld is een vast gegeven natuurlijk. Zowel links als rechts houdt zich daarmee bezig.

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:20

Merk op dat de democraten in de VS dan links mogen zijn, hun gedachtengoed lijkt meer op dat van de VVD ofzo :))

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:23

Loretta schreef:
Tieneke schreef:
Of dat allemaal zo "in hun recht" is en legaal is, daar stellen velen ook vraagtekens bij trouwens.


Waarom zou het illegaal zijn dan?

Dat er in de politiek constant soortgelijke spelletjes worden gespeeld is een vast gegeven natuurlijk. Zowel links als rechts houdt zich daarmee bezig.


Goeie vraag, ik weet het antwoord niet, maar ongetwijfeld zal dat uitgezocht worden de komende dagen.

En wat je vervolgens zegt, is ook een feit. Maar op deze schaal wereldwijd en dan nog tijdens een pandemie, dat is voor mij een first. Maar om ècht iets te veranderen zullen die spelletjes er aan beide kanten uit moeten en veroordeeld worden. Links of rechts. En dat is waarom er helemaal niks fundamenteel zal veranderen nu, de contrasten zullen enkel groter worden.

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:29

Tieneke schreef:
Of dat allemaal zo "in hun recht" is en legaal is, daar stellen velen ook vraagtekens bij trouwens.

Ehm....

Die mensen zullen er vast wel zijn.

Maar graag een onderbouwing waarom een beweging (of noem het hoe je het noemen wil)
bijvoorbeeld Black Lives Matter,
wel of niet zus of zo met geld mogen doen.
Op zich is geld geven aan iets politieks volstrekt legaal.
(Maar niet iedereen 'vindt Biden leuk' en dat zou de reden kunnen zijn tot vraagtekens of zelfs verdachtmakingen.)

Voorlopig vind ik het dus maar raar gepraat.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:35

Of het legaal mag of niet weet ik niet, ik zeg alleen dat er vraagtekens bij gezet worden. Je mag ook zelf je huiswerk doen en eens wat opzoeken.
Verder denk ik dat ik genoeg mijn standpunt heb uitgelegd over waarom ik het persoonlijk niet ok vind.

Je mag zelf ook wel wat meer bijdragen dan je "ehm" of je foute conclusies op basis van het verdraaien van andermans woorden :-)

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:38

Janneke2 schreef:
(Maar niet iedereen 'vindt Biden leuk' en dat zou de reden kunnen zijn tot vraagtekens of zelfs verdachtmakingen.)


In de politiek is het altijd de pot verwijt de ketel dat die ..... ziet
Heel erg verontwaardigd over het lobbywerk van de tegenpartij terwijl ze zelf ook een enorm lobby netwerk erop na houden. De groepen in de samenleving zonder lobby netwerk worden het hardst geraakt.

Janneke2
Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:44

Goed dan.

Ik heb in die zin mijn huiswerk gemaakt dat ik opgezocht heb welk geld jij bedoelt.

Ik citeer:
" BLM heeft, zeker de afgelopen tijd, miljoenen en miljoenen dollars gekregen via donaties. BLM is, en dat is te lezen op hun eigen website, deel van ActBlue.

Ga je opzoeken wat de uitgaven zijn van die organisaties in 2020, dan zie je dat er tientallen miljoenen zijn uitgegeven aan verkiezingscampagnes van democraten. Meer dan 5 miljoen naar Bernie, meer dan 4.5 naar Biden, etc etc.

Ik heb het gevoel dat zwarten gewoon gebruikt worden om onvrede tussen burgers te voeden om er een politieke slag uit te halen in de VS. En dat goedbedoeld protest met waarheid in de kern een manier is om een politiek spel te spelen."

Voor mijn gevoel is er een 'gat' in de redenatie tussen de ena laatste en laatste alinea. (Achter de etc.)

Je citeert openbare bronnen, noemt instagram - en dan ligt er naar mijn gevoel out of the blue een opmerking dat jij denkt dat dit een raar spel is.
(Hoezo 'worden zwarten gebruikt om onvrede tussen burgers' te stichten...? Die onvrede is er al erg lang.)

Misbruik lees ik niet.
En feiten voor het rare spel ook niet.

Ik blijf het dus raar gepraat vinden.
Of eigenlijk: naar gepraat.
'Niets zeggen', maar wel allerlei akelige zaken insinueren.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:47

Loretta schreef:
Janneke2 schreef:
(Maar niet iedereen 'vindt Biden leuk' en dat zou de reden kunnen zijn tot vraagtekens of zelfs verdachtmakingen.)


In de politiek is het altijd de pot verwijt de ketel dat die ..... ziet
Heel erg verontwaardigd over het lobbywerk van de tegenpartij terwijl ze zelf ook een enorm lobby netwerk erop na houden. De groepen in de samenleving zonder lobby netwerk worden het hardst geraakt.


Je hebt gelijk hoor. De enige manier voor echte verandering is collectieve verontwaardiging tegen het systeem.

Janneke, ik ga niet meer op jou in. Je mag het raar gepraat vinden, ik heb daar geen probleem mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers