Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:55

Ik snap nooit zo goed waarom het nou de Joden zijn die het steeds moeten ontgelden en niet de Protestanten of Gereformeerden ofzoiets :o wat hebben de Joden verkeerd gedaan dan?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


ikke
Berichten: 37460
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:59

Magrathea schreef:
Ik snap nooit zo goed waarom het nou de Joden zijn die het steeds moeten ontgelden en niet de Protestanten of Gereformeerden ofzoiets :o wat hebben de Joden verkeerd gedaan dan?

Joden zijn opvallend vaak erg goede handelaars/zakenmensen.

Dat is nier raar gezien hun herkomst van het kruispunt van de (oude) wereld, maar daarmee trek je ook de aandacht.

Bottomline is het gewoon jaloezie.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:38

Daarnaast kan iedereen die dat wil christen of moslim worden, maar kun je alleen joods zijn als je een joodse moeder hebt (een enkele messiasbelijdende stroming daargelaten). Dat maakt het meer besloten en daarmee misschien mysterieuzer?
Overigens is een gereformeerde ook gewoon een protestant. :Y)

mysa
Berichten: 10379
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:44

In eerste instantie ging het om theologie, uitverkoren volk, Christus moordenaars en zo. (vergeten ze dat jezus zelf ook jood was).

Daarna waren joden, waar ze ook terecht kwamen door de diaspora, altijd een etnische minderheid in het land waar ze terecht gekomen waren.

En minderheden zijn sowieso vaak de pineut. Deze minderheid hield ook nog eens halsstarrig vast aan hun geloof en leefregels, dus van assimilatie was nauwelijks sprake.

Vervolgens werden ze op economisch vlak van veel beroepen uitgesloten. Mochten bijvoorbeeld geen lid worden van de gilden. En dus gingen er veel in de handel en het geldwezen. Waarin ze vaak succesvol waren.En dat wekte weer afgunst op.



Neemt niet weg dat het merendeel van de Joden, zeker in Oost Europa, doodarm was.

pien_2010
Berichten: 42815
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:13

Ga mee met Mysa.

Daarbij heeft de profeet Mohammed geprobeerd zowel met de Joden als met de Christenen contact te krijgen met de bedoeling er één geloof van te maken. De Joden zouden erg afwijzend zijn geweest tot op het groffe af, de Christenen wilden ook niet, maar waren wat netter in hun verwoording. Dus tegen zijn oorspronkelijke plannen in , is hij toen gekomen met de op zich zelf staande islam. De geschiedenis zou er wel heel anders hebben uitgezien als het hem wel gelukt was. Zo zonde vind ik het!

Bron het boek van de sociologe Fatima Mernissi, de politieke harem, vrouwen en de profeet.
Spoiler:
Dit boek kan trouwens iedereen aanraden die geïnteresseerd is in geschiedenis in hun algemeen en de islam in het bijzonder waarin Fatima met name veel onderzoek heeft gedaan naar de rol van de vrouw in de vroege geschiedenis van de islam.

Janneke2
Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:44

ikke schreef:
Magrathea schreef:
Ik snap nooit zo goed waarom het nou de Joden zijn die het steeds moeten ontgelden en niet de Protestanten of Gereformeerden ofzoiets :o wat hebben de Joden verkeerd gedaan dan?

Joden zijn opvallend vaak erg goede handelaars/zakenmensen.

Dat is nier raar gezien hun herkomst van het kruispunt van de (oude) wereld, maar daarmee trek je ook de aandacht.

Bottomline is het gewoon jaloezie.


De strategie van de Poolse adel: niet zelf belasting innen, dat vroeg men aan buitenstaanders, in praktijk Joden.

Verder was het in de Middeleeuwen zo dat wat nu beroepsverenigingen zijn, toen: de gilden, christelijke organisaties waren. Joden niet welkom. (= Beroepsverbod, of je kon als 'beunhaas' aan de slag....)

Dus moesten Joden hun toevlucht nemen tot vrije beroepen zoals handel, geldhandel en artsenij. Dat was geen keuze, maar een gevolg van discriminatie.
Discriminatie die dan nog minder populair maakt.
Brrr....

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:21


pien_2010
Berichten: 42815
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:53

Dat lijkt me vrijwel onmogelijk Astorga. Voor beide partijen, want er is toch één plek waar je jezelf thuis wilt voelen met al je denkbeelden. En niet dat je het overal met elkaar eens moet zijn, maar op hele wezenlijke zaken wel.
Klein voorbeeldje. ONlangs met manlief ergens iets wezen drinken. Laten we het als volgt formuleren :+ , de persoon heeft niet alleen zeer afwijkende denkbeelden, vergeleken met ons, maar hij heeft ook hele stevige oplossingen die met harde stem verkondigd worden.
Dus ik drink daar nooit meer alcohol, want ik wil me nooit meer laten verleiden tot zeer vervelende en nare discussies, want die persoon gaat er met onderbuik gevoelens en gestrekt been op in. Door niets meer te drinken blijf ik zeer alert om me niet te laten verleiden tot. Ik moet er niet aan denken om met zo iemand samen te moeten leven, want dan kan ik mezelf niet meer zijn. Vreselijk gewoon.......
En ook is het dan heerlijk als we naar huis rijden, en ik eens diep zucht, manlief hartelijk begint te lachen en zeg: "schat, daar hoeven we voorlopig niet meer naar toe, doordat we ons nu ingehouden hebben verliep het toch vrij aardig en was het ook nog eens gezellig".
In Nederland zouden wij die mensen een beetje mijden, maar hier in de zeer kleine gemeenschap, moet je verstandig zijn en gewoon elkaar wat accepteren en zoiets doen en er iets van maken.

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:58

Hoi! Ik stof dit topic weer even af omdat ik een interessant filmpje tegenkwam.



Zijstraat: die vrouw heeft echt een schattige puppy <3
Maar echt ongelofelijk, je snapt niet dat die mensen echt geloven wat ze nou uitkramen.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Zebrastreep
Berichten: 9690
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:19

Ik zag dit filmpje laatst al maar die mensen maken mij vrij woest dus niet gekeken , maar omdat ik het ook wel interessant vindt , nu maar even mijzelf over die grens getrokken.

Ik reageer even op een aantal stukjes

De vrouw in het begin vindt ik juist wel goed uitleggen wat het is en scheld de presentator niet gelijk uit voor schaap of dat hij niet wakker is. Ook al sta ik er niet achter maar deze vrouw reageert tenminste niet zo agressief op kritische vragen.

Meisje in de zwarte hoodie wordt gevraagd quanon is antwoord letterlijk : 'verder weet ik het ook niet'. Ik vraag mij dan af als je het niet weet hoe kan je er dan een mening over als je geen eens weet waar je mee bezig bent.

Wat mij opvalt is dat de mensen die staan te protesteren wel iet laten zien van een licht verstandelijke beperking of psychiatrische klachten. En natuurlijk kunnen hier ook HBO'ers tussen zitten en hele slimme mensen. Die blijken wel vaker zware psychiatrische klachten te ontwikkelen ( denk aan contante druk van een opleiding doen ect.) Vaak vindt ik het ook wel mensen die er lichamelijk gewoon ongezond uitzien.

En dan tja weer het : onderzoek het zelf! het lijkt mij toch dat mensen juist een beweging willen vergroten? En wat ik lachen vindt die zogenaamde Q verdient hartstikke veel geld aan deze mensen die erin geloven. En wat dacht je van viruswaarheid die donaties vraagt? Maar dan klagen over macht en geld terwijl de opzetters ervan net zo goed bakken met geld verdienen.

En dat het nu ook speelt toen ik 14 was las ik al verhalen over de illuminatie waarvan echt zoveel dingen niet zijn uitgekomen. En dan met name over de artiesten die dat verspreidden.

En dat deze mensen hun mening niet kunnen toelichten vindt ik ook zeer verontrusten ze weten echt niet waar ze het over hebben.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

secricible
Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:21

Dat niet kunnen toelichten zie ik ook vaak en maakt discussieren ook echt onmogelijk. Vage bewoordingen en er komt geen duidelijkheid bij doorvragen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:13

Ik ben fan van Danny op straat :j hij interviewt heel netjes en respectvol zonder te oordelen. Ben meer afleveringen aan het kijken, ook over 5G. Dan vertelt iemand over een stralingsmetertje dat ie heeft gekocht via een bepaalde website... Ga je kijken op die website wordt er toevallig ook informatie gegeven over hoe schadelijk 5G is en welke producten van hen je kan gebruiken om het te weren := Juist ja

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

ikke
Berichten: 37460
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 06:13

Zebrastreep schreef:
Ik zag dit filmpje laatst al maar die mensen maken mij vrij woest dus niet gekeken , maar omdat ik het ook wel interessant vindt , nu maar even mijzelf over die grens getrokken.

Ik reageer even op een aantal stukjes

De vrouw in het begin vindt ik juist wel goed uitleggen wat het is en scheld de presentator niet gelijk uit voor schaap of dat hij niet wakker is. Ook al sta ik er niet achter maar deze vrouw reageert tenminste niet zo agressief op kritische vragen.

Meisje in de zwarte hoodie wordt gevraagd quanon is antwoord letterlijk : 'verder weet ik het ook niet'. Ik vraag mij dan af als je het niet weet hoe kan je er dan een mening over als je geen eens weet waar je mee bezig bent.

Wat mij opvalt is dat de mensen die staan te protesteren wel iet laten zien van een licht verstandelijke beperking of psychiatrische klachten. En natuurlijk kunnen hier ook HBO'ers tussen zitten en hele slimme mensen. Die blijken wel vaker zware psychiatrische klachten te ontwikkelen ( denk aan contante druk van een opleiding doen ect.) Vaak vindt ik het ook wel mensen die er lichamelijk gewoon ongezond uitzien.

En dan tja weer het : onderzoek het zelf! het lijkt mij toch dat mensen juist een beweging willen vergroten? En wat ik lachen vindt die zogenaamde Q verdient hartstikke veel geld aan deze mensen die erin geloven. En wat dacht je van viruswaarheid die donaties vraagt? Maar dan klagen over macht en geld terwijl de opzetters ervan net zo goed bakken met geld verdienen.

En dat het nu ook speelt toen ik 14 was las ik al verhalen over de illuminatie waarvan echt zoveel dingen niet zijn uitgekomen. En dan met name over de artiesten die dat verspreidden.

En dat deze mensen hun mening niet kunnen toelichten vindt ik ook zeer verontrusten ze weten echt niet waar ze het over hebben.

Arabesk hier schreef ooit een post: hoe wordt ik paardengoeroe.
De gasten achter dit soort bewegingen passen exact dezelfde techniek toe met exact hetzelfde basale doel: er veel geld aan verdienen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

germie
Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 06:31

secricible schreef:
Dat niet kunnen toelichten zie ik ook vaak en maakt discussieren ook echt onmogelijk. Vage bewoordingen en er komt geen duidelijkheid bij doorvragen.

Dat zie je van beide kanten waarbij juist tegenhangers vaak direct komen met dombo's, hersenlozen, alu-hoedjes en meer van dat soort woorden. Er zijn heel veel tegenhangers die totaal niet weten wat een complottheorie inhoudt, maar wel direct gaan lopen schelden (en dan dus echt schelden). Het rare is dan weer dat facebook dat laat staan, maar de andere kant wel weghaalt. Daar heb ik wel moeite mee.
Ik ben verder geen aanhanger van Qanon, maar ik denk wel dat ze de misstand kindermisbruik wel goed aan de kaak stellen, al kun je zeggen dat het dan misschien niet in de juiste context van beschuldigde personen is. Daar komt ineens wel weer meer discussie over. Qanon is meer, maar als er alleen maar meer over bepaalde dingen gesproken kan worden, bereiken ze al wat.

Het filmpje over het zgn. schelden heb ik niet eens bekeken. Sommige filmpjes worden met opzet neergezet om een andere groep belachelijk te maken. Ik heb een keer een interview gezien van die Janet Ossebaard en daar ging het wel goed.

Ik heb overigens een tijd terug de proef op de som genomen om te kijken of mensen überhaupt wel iets van Qanon afwisten, want ze reageren immers altijd negatief. Ik heb op Ali express een shirt besteld voor nog geen 5 euro met de Q (het logo) van Qanon, de wwg1wga en daaronder 'the great awakening' er op. Daar heb ik een selfie van gemaakt, deze weer gespiegeld zodat de tekst normaal leesbaar was en op social media geplaatst. Een week later heb ik mensen gevraagd of ze iets was opgevallen. Helemaal niemand was de boodschap opgevallen. Of het komt omdat ik geen Qanon aanhanger ben, of omdat mensen zich gewoon er echt niet in verdiepen, dat weet ik niet. Een andere test van mij was een foto van mijn rode Wolky schoenen met daarbij de tekst: Hmmm, ik vind het gewoon mooie schoenen, maar anderen geven er een andere betekenis aan. Ook daar werd gevraagd wat ik bedoelde. Ik had die rode schoenen overigens al voordat ik Überhaupt van qanon gehoord had, zeker al een jaar of 7 heb ik ze. Maar ook dit geeft weer aan dat er maar heel weinig mensen iets van enige inhoud afweten. Maar wel een mening vormen. Zo zijn er meer symbolen waar mensen een associatie bij hebben die oorspronkelijk toch echt anders bedoeld zijn en in bepaalde groepen ook nog echt een andere betekenis hebben. Maar waarbij mensen de daadwerkelijke betekenis vergeten zijn of nooit geleerd hebben.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

pien_2010
Berichten: 42815
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 06:48

Germie ik had ook nog nooit van die beweging gehoord, laat staan dat ik een mening zou hebben gehad over jouw kleding keuze alsje in die outfit een kopje koffie bij me kwam drinken. Ik heb er hier op Bokt pas onlangs van gehoord en ken totaal niet hun symbolen. Ik begrijp eigenlijk niet welk statement je op social media wilde maken met je actie en je rode schoenen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-10-20 07:02, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:00

Ik vind het niet zo gek dat mensen niet reageren op zo'n t-shirt. Een deel zal het logo niet herkennen inderdaad, ondanks dat ze vast wel weten waar qanon voor staat.. Maar als ik bv een qanon of viruswaanzin figuur tussen mijn vrienden heb zitten op facebook dan ga ik daar echt niet de discussie mee aan. Heeft totaal geen zin met zo'n mensen. Dus die negeer ik of verwijder ik als vriend.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:04

Sja.. misschien is zo iemand wel een enorme fan van printers ... :+
Het zou mij ten eerste niet opvallen en ten tweede had ik er tot twee weken geleden gelukkig nog nooit van gehoord.. :P

germie
Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:13

8nnemiek schreef:
Ik vind het niet zo gek dat mensen niet reageren op zo'n t-shirt. Een deel zal het logo niet herkennen inderdaad, ondanks dat ze vast wel weten waar qanon voor staat.. Maar als ik bv een qanon of viruswaanzin figuur tussen mijn vrienden heb zitten op facebook dan ga ik daar echt niet de discussie mee aan. Heeft totaal geen zin met zo'n mensen. Dus die negeer ik of verwijder ik als vriend.

Ik ben er dus ook geen aanhanger van en vond het grappig om te testen of mensen er op zouden reageren. Niet dus. Ook geen negatieve reacties na de uitleg overigens. Sommigen vonden het wel grappig. En ook veel positieve reacties omdat mensen inderdaad dachten er veel van te weten, maar niet eens het logo kenden.
Het shirt heb ik verder nooit gewoon gedragen, gaat gewoon in de winter onder een trui. Want ik ben ook niet van het verspillen van kleding. De reacties waren dus vooral positief. En zetten mensen wel aan het denken. Niet over Qanon, maar over dingen in het algemeen. Dat was het doel en is er mee bereikt.
Ik verwijder geen mensen als vriend. Je kunt een keer het ergens niet over eens zijn, maar ik maak eigenlijk nooit mee dat het om iets extreems gaat wat onoverkomelijk is.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

secricible
Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:47

Ik moet zeggen dat het me een worst zou wezen wat iemand draagt en aanhangt. Ik zou pas een mening over zo iemand hebben als ze daarmee bijvoorbeeld besluiten de maatregelen te negeren. Of anderszins schadelijk gedrag vertonen.

Beetje vergelijkbaar met geloof. Ik zal nooit iemand veroordelen omdat hij moslim, boeddhist of christen is.
Maar als je vanuit je geloof slechte dingen goed praat, dan veroordeel ik je wel.

Ik ken mensen die geloven dat corona een complot is. Echter, ze gedragen zich wel verantwoord mbt maatregelen. En accepteren dat ik er wel in geloof.
En soms hebben we interessante gesprekken/discussies vanuit beide standpunten.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

BigOne
Berichten: 38039
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-21 18:10


We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Arabesk
Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:06

bigone schreef:
Het begint achterlijke vormen aan te nemen :


Begraafplaats in Bodegraven doelwit van complotdenkers over pedo-netwerk

https://www.destentor.nl/binnenland/beg ... ~ab4dab96/


En Van Dissel heeft samen met een huisarts twee kinderen geofferd. Zo meent een flapdrol zich te herinneren.


Er is geen kruid gewassen tegen zoveel waanzin

mysa
Berichten: 10379
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:08

En in Italië wordt een holocaustoverlevende uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is omdat ze vaccinatie tegen het coronavirus openlijk steunt.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:13

Arabesk schreef:
bigone schreef:
Het begint achterlijke vormen aan te nemen :


Begraafplaats in Bodegraven doelwit van complotdenkers over pedo-netwerk

https://www.destentor.nl/binnenland/beg ... ~ab4dab96/


En Van Dissel heeft samen met een huisarts twee kinderen geofferd. Zo meent een flapdrol zich te herinneren.


Er is geen kruid gewassen tegen zoveel waanzin


Jeetje, wat respectloos naar de nabestaanden ook... het zal het graf van je kind maar wezen die zo vervuild wordt ;(

Waarom denken ze dat eigenlijk? Waar zijn die beschuldigingen op gebaseerd?

[o]

Electra63
Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:20

Arabesk schreef:
bigone schreef:
Het begint achterlijke vormen aan te nemen :


Begraafplaats in Bodegraven doelwit van complotdenkers over pedo-netwerk

https://www.destentor.nl/binnenland/beg ... ~ab4dab96/


En Van Dissel heeft samen met een huisarts twee kinderen geofferd. Zo meent een flapdrol zich te herinneren.


Er is geen kruid gewassen tegen zoveel waanzin


Ik vind het wel verontrustende vormen aannemen.

Ik zag 2 dagen geleden ook die holistische tandartsassistente Karin weer Hugo de Jonge op straat lastig vallen.

Ik zie ook sommige FB-vrienden af en toe conspiracy-theorieën delen, waarvan ik echt schrik.

Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:52

Ziekelijk zeg, dat van die begraafplaats...

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, JoT en 6 bezoekers