Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-20 23:00

hoi al een tijdje volg ik de coronacrisis in America. En het valt me op dat ondanks meer dan 100.000 doden Trump probeert amerika weer open te maken. Ben ik de enige die zich daar zorgen over maakt?

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

mysa
Berichten: 10440
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:05

De topictitel komt niet helemaal overeen met de inhoud. Maar goed, mijn twee centen: ik vermoed dat Trump weer herkozen wordt, helaas. En ik maak me niet zo heel veel zorgen over het opheffen van de maatregelen in de VS, omdat het overal gebeurt en we hoogst waarschijnlijk met dit virus zullen moeten leren leven. Tenzij er inderdaad een goed en veilig vaccin wordt ontwikkeld. Of totdat het virus muteert naar een onschuldiger vorm.

Levita
Berichten: 1413
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:07

Ik denk dat Trump wel herkozen wordt. Hij is zo doortrapt met campagne voeren, helaas trappen mensen daar toch weer in.

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:10

Ik zie zomaar gebeuren dat hij weer herkozen wordt.
De eerste keer riepen we ook lachend dat ze zo stom toch niet konden zijn, en toch...

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:14

Is dat niet hetzelfde als Rutte in Nederland die steeds Word herkozen terwijl iedereen steen en been klaagt :+
Dus ja imo kan trump best worden herkozen.

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Sas_Mon
Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:15

LukieBradley schreef:
Is dat niet hetzelfde als Rutte in Nederland die steeds Word herkozen terwijl iedereen steen en been klaagt :+
Dus ja imo kan trump best worden herkozen.


Ik vind Trump en Rutte vergelijken niet helemaal eerlijk...

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:16

Je moet eerst weten hoe het er in Amerika aan toe gaat om te snappen waarom mensen Trump stemmen. Ik snapte het ook nooit, nog steeds niet, maar toen ik me liet informeren door mensen die op Trump hebben gestemd, is het me iets duidelijker geworden.

Ze hebben vooral veel propaganda en er wordt ze van alles beloofd. Veel Amerikanen trappen daar in. Men denkt daar niet zo na als de gemiddelde Nederlander. Dat kan ook niet, want je mag in sommige delen van Amerika echt niet zeggen wat je denkt, dus dat leer je dan wel snel af.

Echt, het is totaal niet te vergelijken met hoe wij in Nederland leven en stemmen. Dus een vergelijking met Rutte of Trump gaat meteen mank.

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:18

LukieBradley schreef:
Is dat niet hetzelfde als Rutte in Nederland die steeds Word herkozen terwijl iedereen steen en been klaagt :+
Dus ja imo kan trump best worden herkozen.


:') Ik moest zo hard lachen om een stukje interview na de afgelopen verkiezingen.
"Wat vind u van de uitslag?"
-"Ja echt slecht, Rutte weer premier, bla bla bla"
"Heeft u gestemd?"
-"...nee."

En volgens mij is dat wat er in Amerika ook gebeurt/gaat gebeuren. Mensen klagen steen en been, maar toch zijn er dan nog mensen die bewust niet gaan stemmen. Wat wil je dan?

(Overigens geen aanval op jou, LukieBradley, maar moest hier even aan denken. :) )

fohadie schreef:
Je moet eerst weten hoe het er in Amerika aan toe gaat om te snappen waarom mensen Trump stemmen. Ik snapte het ook nooit, nog steeds niet, maar toen ik me liet informeren door mensen die op Trump hebben gestemd, is het me iets duidelijker geworden.

Ze hebben vooral veel propaganda en er wordt ze van alles beloofd. Veel Amerikanen trappen daar in. Men denkt daar niet zo na als de gemiddelde Nederlander. Dat kan ook niet, want je mag in sommige delen van Amerika echt niet zeggen wat je denkt, dus dat leer je dan wel snel af.

Echt, het is totaal niet te vergelijken met hoe wij in Nederland leven en stemmen. Dus een vergelijking met Rutte of Trump gaat meteen mank.


Dat is ook zo, trouwens. Bovendien schijnt het zo te zijn dat de partijen een hele dikke vinger in de campagnepap hebben met welke kandidaat hun uiteindelijke presidentskandidaat wordt. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, dus ik weet ook niet meer hoe betrouwbaar de bron is, maar er zijn naar het schijnt in de vorige voorverkiezingen veel betere kandidaten dan zowel Trump (duh) als Clinton van tevoren al... nou ja, je zou het bijna gesaboteerd noemen, vanuit de eigen partijen. Vond dat heel bizar.

Maar Amerika is ook wel een beetje bizar.

Edit: heb er iets over gevonden!
Linkje naar de website van Washington Post.
Laatst bijgewerkt door marley93 op 26-05-20 23:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:19

Het was een voorbeeld zoals je ziet.
Ik zeg niet dat de personen te vergelijken zijn en hun visies en dingen etc.

Het is meer het idee van: het kan alle kanten op want hier gebeurd dat ook

Edit; marley jij verwoord het nog een stukje beter. Zoiets bedoel ik dus :')

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:31

Ik wenk dat Trump een goede kans maakt herverkozen te worden.

Don't take anything for granted

8nnemiek
Berichten: 43369
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:41

Volgens mij is het echt héél uitzonderlijk dat een president de tweede termijn niet gekozen wordt, maar laten we hopen dat mensen deze keer wel eens slim stemmen..

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:41

Denk ook dat hij verkozen word. Hoorde vd week op de radio dat de staten met de meeste kiesmannen voor Trump. De minste mensen met corona zijn. Die zijn dus nog helemaal Pro voor de oranje idioot.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:45

Wij denken allemaal dat die man knettergek is. Ik volg hem op Twitter, hij liegt alles aan elkaar en zet zichzelf voor banketstaaf. Toch lopen veel Amerikanen met hem weg, waarom geen idee. Maar zie het zo voor me dat hij weer herkozen wordt.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:52

Nu voor het eerst waarschuwingen bij enkele van zijn tweets geplaatst door Twitter , zijn reactie : Ik ga alle social media die zich bemoeit met mij en fake news verspreid verbieden. Als er ergens ooit een klassiek voorbeeld van een narcist gezocht word , vijf letters Trump.

Of hij herkozen word ? Geen idee, vorige keer had hij minder stemmen maar meer kiesmannen dus het hangt er maar net vanaf. Dat hij in paniek is , dat is wel duidelijk want hij probeert aan alle kanten de aandacht van Corona af te leiden met nogal aparte tweets . Over Obama en nog een heleboel meer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:59

Om de verdeeldheid in de VS te begrijpen en de stemreden is het misschien wel interessant om te kijken naar deze docu.
https://www.npostart.nl/de-slag-om-texas/VPWON_1303898

Hierin komen zowel republikeinen als democraten aan het woord wonende in Texas.

Erg interessant om hun stemreden aan te horen.

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:00

Ik HOOP dat hij niet herkozen wordt, maar ik ben er bang voor :(


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Jessix
Berichten: 16416
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:14

Ik ben er bang voor dat hij weer gekozen wordt. Vind zijn tegenstander ook niet de juiste persoon om de strijd met hem aan te gaan.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:17

Of ze hem nu wel of niet herkiezen maakt mij niet zoveel uit. Sanders lijkt me ook zeker niet de juiste persoon. Dat is de ellende in usa , je hebt keus uit twee en thats it . Ik had de hoop dat Michelle Obama nog zou gaan voor president maar snap heel goed dat ze er niets meer mee te maken willen hebben. Obama is tijdens zijn zittingsperiode aan alle kanten tegengewerkt door de andere kant en die hadden een meerderheid.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33776
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:45

Amerikanen kiezen alleen maar op hem omdat in hun opinie er geen betere optie is. En hij ook "goede punten" heeft. Dit zijn letterlijk de woorden van een stuk of 10 mensen die ik gesproken heb die op hem gestemd hebben...

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:04

MarlindeRooz schreef:
Amerikanen kiezen alleen maar op hem omdat in hun opinie er geen betere optie is. En hij ook "goede punten" heeft. Dit zijn letterlijk de woorden van een stuk of 10 mensen die ik gesproken heb die op hem gestemd hebben...

Indien Corona er niet was geweest was hij met grote meerderheid herkozen maar nu? Ik weet het nog zo net niet. Maar hij is een ramp voor het milieu, oliepijpleidingen meteen weer toestaan door zeer kwetsbare natuur en zo is er nog veel meer. Hij had wat betreft economie de wind mee maar dat is nu niet het geval bij de komende verkiezingen , usa zit op een historisch dieptepunt en daar komt het niet zo snel uit . Los daarvan moeten mensen zich afvragen of ze hem serieus kunnen nemen, dikke vrienden met Epstein, denktank van deskundigen mbt pandemieën opgeheven vorig jaar ( had Obama opgericht ) en ja, de economie floreerde maar stort nu nog veel harder in dan in andere landen . Als Corona één ding blootlegt is het wel de kwetsbaarheid van de Amerikaanse samenleving .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

LindyH
Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:05

Biden is de Democratische kandidaat. Die ligt ook aardig onder vuur dus ik denk dat Trump best kans heeft om herkozen te worden.

Ik hoop het niet, maar aan de andere kant, het is ook wel inherent aan het Amerikaanse kiesstelsel en de enorme verdeeldheid op dit moment. Dan krijg je zulke uitwassen.
Als er ruimte zou zijn voor meer partijen dan zou er ook ruimte zijn voor meer nuance en meer gematigde partijen/kandidaten.
(Edit: Hoewel... In Nederland hebben we die mogelijkheid wel, maar ook hier zien we sterke polarisatie. En de partijen polariseren gewoon mee.)

Het zou eigenlijk het beste zijn als de Republikeinse partij zelf een andere kandidaat voor het volgende presidentschap naar voren zou schuiven. Zij zijn ook echt niet blij met die mafkees.
Ik denk dat veel Republikeinse kiezers ook niet blij zijn met Trump, maar ze zullen gewoon nooit Democratisch stemmen.
Geen idee of dat uberhaupt kan hoor, en ze gaan het ook vast niet doen, maar het zou wel het beste voor iedereen zijn denk ik.

Door de toestand in Amerika weet ik wel weer waarom het zo fijn is dat wij een koning hebben die los van de partijen staat. Die is voor/van iedereen en heeft dus een sterk verbindende rol. Je hoeft geen eremedaille te weigeren omdat je het niet eens bent met degene die hem opspeldt. Toch fijn dat we dat hebben, en verder een premier die niet persoonlijk gekozen wordt.
Wel grappig eigenlijk. We hebben de machtige koningen afgeschaft omdat daar regelmatig incapabele debielen bij zaten. En nu hebben we koningen nodig omdat we soms incapabele debielen kiezen. :D

alice0cullen
Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:14

Het is in Amerika momenteel kiezen uit twee kwaden. Ik hoop van harte dat Trump niet herkozen wordt maar ik ben bang dat de Amerikanen niet zo slim gaan zijn.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:16

bigone schreef:
Maar hij is een ramp voor het milieu, oliepijpleidingen meteen weer toestaan door zeer kwetsbare natuur en zo is er nog veel meer.

Probleem is dat die kwetsbare natuur geen stemrecht heeft, en dat je met oliedollars wel stemmen koopt.
Simpelgezegd levert een investering in die natuur hem minder op dan een handreiking aan de industrie. Op korte termijn (herverkiezing), maar ook op lange termijn (zijn pensioen, en het verzekeren van posities voor de mensen om hem heen door te zorgen dat bedrijven bij hem in het krijt staan).

Schoentje, kerstmuts en [o]

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:24

Trump is goed voor zo’n 2 miljard dus pensioen hoeft hij zich geen zorgen om te maken. En dan komt zijn onroerend goed er nog bij .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Shadow0
Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:25

LindyH schreef:
Ik hoop het niet, maar aan de andere kant, het is ook wel inherent aan het Amerikaanse kiesstelsel en de enorme verdeeldheid op dit moment. Dan krijg je zulke uitwassen.

Het tweepartijenstelsel is een probleem, maar de grotere problemen zijn dat kapitaal (en daarmee macht) zo geconcentreerd is en zo zonder controle macht kan kopen. Zo wordt elk publiek belang stelselmatig uitgehold, en heb je nu een situatie waarin een groot deel van de maatschappij helemaal niet meer bereikt kan worden.

Het maakt overigens helemaal niet uit welke kandidaat er voor de Democraten zou uitkomen. Dit is niet meer iets waar mensen daadwerkelijk in een soort van redelijkheid een keuze maken tussen kandidaten. (En ik hoop dan ook dat die verklaring ooit nog eens verdwijnt. Trump is niet verkozen omdat Clinton vs Sanders een probleem was. Hij is wel verkozen omdat de Amerikaanse samenleving al jaren en jaren is gesaboteerd en ondermijnd - en de verkiezingen zelf ook, door het wegpesten van bepaalde kiezers -, en daar nu een tamelijk effectieve manipulatiecampagne via online kanalen bijkwam.)

Citaat:
Het zou eigenlijk het beste zijn als de Republikeinse partij zelf een andere kandidaat voor het volgende presidentschap naar voren zou schuiven. Zij zijn ook echt niet blij met die mafkees.


Dat is een misvatting. De Republikeinse partij (dan heb ik het niet over de kiezers, maar wel over de partij) accepteert dit zonder meer. Niet omdat ze 'blij' zijn met Trump, maar omdat ze gewoon gaan voor eigen gewin en niet meer geinteresseerd zijn in een rechtstaat of democratie. Er zijn wel honderden momenten geweest dat ze iets anders hadden kunnen doen, dat ze in de Senaat of het Huis van Afgevaardigden hadden kunnen kiezen voor iets anders, maar ze kozen iedere keer om de rechtstaat te negeren, en mensen nog verder te benadelen en in armoede te laten vallen om zichzelf en hun netwerk veilig te houden. Iedere keer weer.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Astrid_Brann, IMAY1990, MerleSimone, NadjaNadja, pluisje88, SoOk, Tazzey en 49 bezoekers