Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:47

@elnienjo: Weet je zeker dat je stemmingsuitslag goed was? Dat je toch niet meer naar Trump neigt?

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:46

Dus als een 18 jarige uit een mindere wijk gepakt wordt voor drugsbezit, geen geld heeft voor een advocaat, een plea deal maakt, dan is het juist dat hij de rest van zijn leven niet meer mag stemmen? Ik vind het zo'n schandalige regeling. Vooral omdat je weet dat dit vooral de arme, zwarte bevolking treft.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:50

Zoals Trump deze verkiezingen al een keer opmerkte: "Als we alle Amerikanen de mogelijkheid gaan geven om te stemmen, dan krijgen we nooit meer een republikeinse president." Dat is de enige reden die erachter zit.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:13

Karl66 schreef:
Zoals Trump deze verkiezingen al een keer opmerkte: "Als we alle Amerikanen de mogelijkheid gaan geven om te stemmen, dan krijgen we nooit meer een republikeinse president." Dat is de enige reden die erachter zit.

Dit vond ik zó stuitend. Hoe hard wil je verkondigen dat de GOP er alleen maar zit voor een superconservatieve minderheid?
Want je partijprogramma en je campagnes aanpassen zodat je meer kiezers trekt, dat is natuurlijk geen optie :+

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:38


BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:40

Dat kan echt zijn bottleneck zijn. Zeer veel ouderen nemen hem de Corona aanpak voor zover aanwezig zeer kwalijk.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:34

Karl66 schreef:
Zoals Trump deze verkiezingen al een keer opmerkte: "Als we alle Amerikanen de mogelijkheid gaan geven om te stemmen, dan krijgen we nooit meer een republikeinse president." Dat is de enige reden die erachter zit.

Dit inderdaad. Het raakt vooral de arme (zwarte) bevolking. Hoe kun je nou vóór voter suppression zijn. (Ok, behalve als je enorm Trump aanhanger bent :+ ).

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:11

Rinske schreef:
Karl66 schreef:
Zoals Trump deze verkiezingen al een keer opmerkte: "Als we alle Amerikanen de mogelijkheid gaan geven om te stemmen, dan krijgen we nooit meer een republikeinse president." Dat is de enige reden die erachter zit.

Dit inderdaad. Het raakt vooral de arme (zwarte) bevolking. Hoe kun je nou vóór voter suppression zijn. (Ok, behalve als je enorm Trump aanhanger bent :+ ).

En daar zit meteen het probleem, de Republikeinen hebben het al jaren voor het zeggen en ook al word Biden de nieuwe president , wanneer de Democraten niet de totale meerderheid krijgen dan kunnen ze nog niets. Nieuwe wetten worden dan tegengehouden, hetzelfde gebeurde met Obama. Men zegt dat hij weinig heeft bereikt maar je kunt beter stellen dat de Republikeinen hem aan alle kanten hebben tegengewerkt. Ik hoop dat het nu eens veranderd en dat de Democraten het echt voor het zeggen krijgen, eens zien wat ze er van bakken.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:31

Dat is weer een ander probleem. De bevolking is nogal ongelijk verdeeld over het land, de meerderheid woont in een paar staten, die democratisch zijn en een minderheid woont in de rest van de staten, die republikeins zijn. Voor de presidentsverkiezingen is dat nog redelijk uitgemiddeld door het aantal kiesmannen per staat, maar in de senaat heeft elke staat twee senatoren. Dat betekent dat de republikeinen, via al die landelijke en republikeinse staten met weinig inwoners, meestal de meerderheid in de senaat zullen hebben.

Je hebt wel eens een uitzondering, zoals nu, dat de bevolking zo zat is van de zittende republikeinse president, dat de senatoren meegezogen worden in het verlies. Maar in een normale situatie is de senaat gewoon republikeins.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:26

Hopelijk worden Graham en McConnell meegezogen in dat verlies in iedergeval. Het is niet voor niets dat ze Amy Barrett erdoorheen proberen te jassen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:02

Graham zit in een donkerrood republikeinse staat in de problemen. Al is de kans groot dat hij het net wel gaat redden. McConnell staat er gewoon goed voor in de peilingen.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:30

Karl66 schreef:
Graham zit in een donkerrood republikeinse staat in de problemen. Al is de kans groot dat hij het net wel gaat redden. McConnell staat er gewoon goed voor in de peilingen.


Weet ondertussen trouwens iemand waarom de handen van McConnell en sinds vorige week uit zien alsof hij heeft gebokst met een betonnen muur? Is daar iets over bekend?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:48

Man is 78, bloedverdunners , Corona, hartmedicatie? Mijn zwager is hartpatiënt, zijn handen zien er net zo uit.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:28

Askja schreef:
Trump dreigt oudere kiezers te verliezen door coronabeleid:

https://www.nos.nl/l/m/2353809 

'Grab him by the ballot' op een golfkarretje. Geweldig.
In een woord fan-tas-tisch <3

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:20

Cowboy55 schreef:
Karl66 schreef:
Graham zit in een donkerrood republikeinse staat in de problemen. Al is de kans groot dat hij het net wel gaat redden. McConnell staat er gewoon goed voor in de peilingen.


Weet ondertussen trouwens iemand waarom de handen van McConnell en sinds vorige week uit zien alsof hij heeft gebokst met een betonnen muur? Is daar iets over bekend?

Wanneer je al dood bent maar toch nog ff blijft hangen om de rechtstaat nog even ten gronde te richten :P .

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:56

bigone schreef:
Rinske schreef:

Dit inderdaad. Het raakt vooral de arme (zwarte) bevolking. Hoe kun je nou vóór voter suppression zijn. (Ok, behalve als je enorm Trump aanhanger bent :+ ).

En daar zit meteen het probleem, de Republikeinen hebben het al jaren voor het zeggen en ook al word Biden de nieuwe president , wanneer de Democraten niet de totale meerderheid krijgen dan kunnen ze nog niets. Nieuwe wetten worden dan tegengehouden, hetzelfde gebeurde met Obama. Men zegt dat hij weinig heeft bereikt maar je kunt beter stellen dat de Republikeinen hem aan alle kanten hebben tegengewerkt. Ik hoop dat het nu eens veranderd en dat de Democraten het echt voor het zeggen krijgen, eens zien wat ze er van bakken.

Had John Oliver er niet laatst een item over, dat senatoren niet zozeer goede sier maken met wat ze wél bereikt hebben maar meer met wat ze tegengewerkt hebben?

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:11

Dat komt vooral omdat het én een twee partijen systeem is en er er in de VS geen duidelijke afbakening tussen de verschillende onderdelen van de politiek is. In een normaal politiek systeem zou het huis de wetgevende macht zijn, de president de uitvoerende macht en de senaat een controlerende macht. Als macht in die onderdelen bij de verschillende partijen liggen en de politiek ook nog eens ernstig gepolariseerd is, dan loopt het gewoon vast. En dat zie je nu in de VS gebeuren.

cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:21

Wat me verbaasd is de vooral negatieve berichtgeving over Trump in de Europese media.
Ik zat laatst ergens een documentaire te kijken waarbij Obama voor de Amerikanen minder gedaan heeft dan Trump. Terwijl de media van Obama bijna een evenbeeld maakt van Moeder Teresa en Nelson Mandela.

Dus het zou me niet verbazen dat hij weer herkozen wordt. Met of zonder hulp van de russen. :-)

Wat mij het meest verbaast is, dat er in heel Amerika niets beters te vinden is dan die 2 bejaarden.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:24

Die twee bejaarden, Trump is een veel te grote egotripper om niet door te gaan en wat betreft Biden, er is al eerder verteld dat de Democraten hun nominee bekend maakten toen er nog geen sprake was van een pandemie. Op het oog leek het fantastisch te gaan onder Trump dus dachten ze nooit dat ze in deze positie te komen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:41

Ik heb inderdaad ook gelezen dat voor Biden is gekozen omdat ze de 'jonge aanvechters' wilden bewaren tot een jaar waarbij ze meer kans maakten: de presidentsverkiezingen ná deze als Trump 8 jaar had volgemaakt (want normaliter wordt een zittende president gewoon herkozen). Corona heeft alles inderdaad anders gemaakt.

En @CJB: misschien is dat ook omdat er gewoon veel en veel meer negatiefs over Trump te vertellen is? Trump heeft week in week uit nieuwe schandalen, opmerkingen die niet kunnen, acties die vreemd zijn, leugens die weer verteld worden... Een documentaire zoals jij hem beschrijft lijkt me juist bevooroordeeld richting Trump.

Vergeet ook niet dat Obama in zijn laatste jaren de (republikeinse) senaat vol tegen hem had, die hem continu dwarsboomde waardoor hij dingen niet door kon voeren of flinke consessies moest doen. Hij mocht geen Justice voor de Senaat laten komen 'want het was een verkiezingsjaar en de kiezers moesten beslissen' (en kijk wat er nu met ACB is gebeurd...).

Dus dat er veel negatiever over Trump wordt bericht is omdat er ook meer negatiefs te vertellen is.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:57

Kijk alleen maar naar de benoeming van een nieuwe opperrechter, tijdens periode van Obama blokkeerden de Republikeinen ruim een half jaar voor de verkiezingen een nieuwe benoeming en nu word het er door de Republikeinen in acht weken doorgedrukt. En dit kan ook tegen Trump werken, de mensen die blij zijn met een conservatieve meerderheid en nu toch voor Biden stemmen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:15

bigone schreef:
Kijk alleen maar naar de benoeming van een nieuwe opperrechter, tijdens periode van Obama blokkeerden de Republikeinen ruim een half jaar voor de verkiezingen een nieuwe benoeming en nu word het er door de Republikeinen in acht weken doorgedrukt. En dit kan ook tegen Trump werken, de mensen die blij zijn met een conservatieve meerderheid en nu toch voor Biden stemmen.


En dan ten tijde van Obama keihard roepen 'JA ALS DAT BIJ ONS HET GEVAL IS DAN DOEN WE DAT OOK NIET HOOR!'
...
uhuh. :')

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:34

Het probleem is ook dat heel veel dingen die onder Obama uitgevoerd zijn, niet erkend worden. Terwijl tegelijkertijd de grootst mogelijke onzin als verdienste van Trump gezien wordt. Je kan bijvoorbeeld het terugdraaien van het nucleaire verdrag met Iran als een verdienste van Trump zien. En doordat Trump het heeft teruggedraaid, het sluiten van dat verdrag niet als verdienste van Obama zien. Maar de werkelijkheid is, is dat Obama met dat verdrag de wereld wat veiliger gemaakt had en dat Trump door het opzeggen de wereld weer wat onveiliger gemaakt heeft.

Ik las vandaag nog wel een mooie opmerking. Het zou bijzonder zijn geweest als na de eerste zwarte president er gelijk de eerste vrouwelijke president zou zijn gekozen. Maar het is ook best bijzonder dat na de eerste zwarte president er nu de eerste kleuter tot president is gekozen. En dat is precies het hele probleem met Trump. Hij vindt het veel belangrijker om het wedstrijdje kijk eens hoe goed ik ben te winnen, in de plaats van echt iets voor het land te betekenen.

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:24

Iemand al plaatjes gezien van de laptop from hell, van Hunter Biden?

In Amerika schijnt er op het moment heel veel gegoogle de vraag of je nog kan switchen als je al gestemd hebt.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:34

Niks van meegekregen, ik dacht dat inmiddels bekend was dat de laptop verzonnen was :=