democratie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 17:06

We hadden het over antifacten. ik ben gewoon iemand die in complottheorien geloofd met een aluhoedje op.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:13

Dinopino schreef:
We hadden het over antifacten. ik ben gewoon iemand die in complottheorien geloofd met een aluhoedje op.

Antifacten? En jij trok tegenstanders van Trump gelijk met Satanisten, niet ik. Een logische conclusie is dan dat aanhangers van Trump het tegenovergestelde zijn van Satanisten.

Karl66
Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:29

Kanibalistische satanisten die betaald worden (door wie eigenlijk) om te rellen? Gelukkig is Trump geen satanist, die vindt het zo belangrijk om bij een kerk met een bijbel in de hand gefotografeerd te worden, dat hij een park vol vreedzame demonstranten met rubberen kogels, traangas en flashgranaten schoon laat vegen. De christen in hem vierde die avond duidelijk weer hoogtij...

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:31

OK dus antifa zijn kanabalisten, Dino is een Trumpf-fan met een aluhoedje en Kuggur is een vrouw.
Helder.

Even serieus, Trump probeert de Antifa(scisten)-beweging te framen voor de rellen. Niet dat die de gelegenheid niet aangrijpen om flink te rellen (want dat is hun modus operandi), maar door te hameren op Antifa negeert Trump het feit dat het merendeel van de demonstranten niets van doen heeft met Antifa, en ook doorgaans geweldloos demonstreert. Dit is een uitermate halfslachtige poging van Trump om de zwarte kiezers niet van zich te vervreemden. Niet doorhebbende dat hij het gros daarvan al op lichtjaren afstand heeft gejaagd met zijn beleid. En dat hij die alleen terug kan winnen door te erkennen dat er in de VS sprake is van institutioneel racisme, dat de moord op Floyd daar een uitwas van is, en dat het hoog tijd is daar iets aan te doen, in plaats van te dreigen overal het leger op af te sturen waardoor e.e.a. alleen maar verder escaleert. Wat tot in het Witte Huis erkend wordt, maar niet door Trump.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:00

Askja schreef:
OK dus antifa zijn kanabalisten, Dino is een Trumpf-fan met een aluhoedje en Kuggur is een vrouw.
Helder.

Helder. Wacht...wat?!
kijkt verwart naar beneden....

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 18:09

Heerlijk hoe jullie de msm geloven. Of het de NOS is of de radio of de BBC allemaal betrouwbare bronnen:-)

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

Karl66
Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:43

Kuggur schreef:
Askja schreef:
OK dus antifa zijn kanabalisten, Dino is een Trumpf-fan met een aluhoedje en Kuggur is een vrouw.
Helder.

Helder. Wacht...wat?!
kijkt verwart naar beneden....


Had je vader toch even iets beter de bronnen moeten checken voor hij je aangaf bij de burgerlijke stand _O-

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 19:12

Slaap verder. Zuig alles op wat de msm jullie voor voert. Jullie zijn dankbare gebruikers. Voor degene die echt geinteresseerd zijn wat er aan de gang is hoor ik het wel. Dit clubje wat me altijd vervolgd, dat wil zeggen ik heb fans:-) geloofd in hun bronnen. Wanneer er wetenschappelijk bewijs was geweest dat jullie van de ooievaar kwamen hadden jullie het ook geslikt. Het staat in de krant dus het is waar.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

tamary
Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:27

Kuggur schreef:
Askja schreef:
OK dus antifa zijn kanabalisten, Dino is een Trumpf-fan met een aluhoedje en Kuggur is een vrouw.
Helder.

Helder. Wacht...wat?!
kijkt verwart naar beneden....

Gratis en pijnloos omgebouwd, wat kan er toch veel tegenwoordig. :P

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Hiraeth
Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:42

Dinopino schreef:
Heerlijk hoe jullie de msm geloven. Of het de NOS is of de radio of de BBC allemaal betrouwbare bronnen:-)

Maar volgens jou moeten we wel een ex-journalist (en politicoloog) vertrouwen? Journalist zijn is geen beschermd beroep - een dokter kan en mag alleen de titel gebruiken na het behalen van de nodige diploma's, een journalist heeft dat per definitie al niet nodig. Nu is het wel zo dat bij de NOS en andere grote bedrijven de meest geschikte journalisten gekozen worden met ervaring, nieuwsgierigheid en goede kennis van taal.

Het is heel typisch dat jij, en veel anderen, deze media allemaal aan de kant zetten. Wat maakt NOS on betrouwbaarder dan een nieuwssite waarin men er per definitie vanuit gaat dat de NOS verkeerd is? Dan ben je toch gewoon in het andere uiterste van 'fake news' beland?

De NOS is per definitie objectief en betreft journalisten zo objectief mogelijk (met dus de menselijke factor dat er gefilterd wordt op wat voor de lezers interessant is). Natuurlijk gaat het daar wel eens de fout in, maar de NOS heeft nog steeds een goede reputatie onder de professionals vanwege de hoge standaarden die ze hebben.

Wanneer je dus besluit om één ex-journalist blind te volgen, maar de rest uit te spugen, ben je dus bewust bezig om dingen naar je eigen straatje te banketstaaf. Laat dat nou net, per definitie, hetgeen zijn wat lijnrecht tegenover objectieve nieuwsgaring staat. Daarom nemen mensen je bronnen dus ook niet gelijk serieus, hoewel mensen hier écht wel de moeite doen om je willen te begrijpen.

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 19:48

Je hebt helemaal gelijk wanneer ik alleen dit artikel zou geloven. Heb dit er bij gehaald omdat ik dacht dat iedereen dit duidelijker kon lezen. Mijn mening komt hier niet vandaan, die is al wat ouder ben het zelf ook.

Wat jullie me allemaal noemen en hoe dom ik ben en en en dat vinden jullie steeds heel belangrijk om te vermelden. Maakt de nos niet betrouwbaarder:-)

De zin de NOS is per definitie objectief ja wat moet ik daarop dan zeggen. Wanneer ze dat werkelijk zouden zijn doen ze wel verdomd slecht journalisten werk. Nou het is per definitie jouw waarheid. Zou zeggen volgd die wanneer je je er goed bij voelt. Geloof het.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

Hiraeth
Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:55

Zolang de NOS een factcheckredactie heeft ben ik wel redelijk geneigd om het meeste wel te vertrouwen van wat ze zeggen. Maar zo niet, ze hebben een ombudsman die de keuzes wil toelichten mocht je het niet eens zijn met de berichtgeving.

Ik zou nooit zeggen dat één nieuwssite helemaal perfect is, rond de tijd van de boerenprotesten vond ik de berichtgeving toch wat 'westers' - maar het is vaak wel één van de meeste objectieve bronnen die je in Nederland kunt verwachten.

Je moet je afvragen hoe betrouwbaar de mensen zijn die zich daar heel erg op afzetten. Mensen als Jensen krijgen brandstof voor hun artikelen en beweging door dingen te vinden die hun dwarse standpunt supporten. In dat geval ben je geneigd om artikelen te gebruiken met minder stabiele bronnen. Als je autoriteit hebt en maar hard genoeg praat, geloven andere anti-(NOS/msm/deugdmensen/vul het in) mensen je toch wel.

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:55

Hiraeth schreef:
De NOS is per definitie objectief en betreft journalisten zo objectief mogelijk (met dus de menselijke factor dat er gefilterd wordt op wat voor de lezers interessant is)


Hiraeth: dit is waarom dingen rondom conspiracies zo lastig zijn, maar de NOS is geen goede journalistiek. Inhoudelijk doen ze sowieso weinig, maar heel veel van hun taalgebruik is wel degelijk gekleurd. Dus nee, hier kan ik niet in meegaan.

Maar juist dat maakt het zo lastig, want iedere vorm van terechte kritiek is ook een startpunt voor schadelijke conspiracies (die dus schadelijk zijn omdat ze de inhoud niet belangrijk vinden, maar losse flarden kritiek gebruiken om een verhaal te maken.)

Citaat:
Wanneer je dus besluit om één ex-journalist blind te volgen, maar de rest uit te spugen, ben je dus bewust bezig om dingen naar je eigen straatje te banketstaaf.


Hier ben ik het trouwens wel mee eens.

Karl66
Berichten: 29717
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:37

Dinopino schreef:
Slaap verder. Zuig alles op wat de msm jullie voor voert. Jullie zijn dankbare gebruikers. Voor degene die echt geinteresseerd zijn wat er aan de gang is hoor ik het wel. Dit clubje wat me altijd vervolgd, dat wil zeggen ik heb fans:-) geloofd in hun bronnen. Wanneer er wetenschappelijk bewijs was geweest dat jullie van de ooievaar kwamen hadden jullie het ook geslikt. Het staat in de krant dus het is waar.


Gewoon nog één keer, gewoon omdat het kan. De combinatie ooievaars en geboorten, dat is correlatie geen causaliteit. Daarom is die bewering dat ooievaars de kinderen brengen een complottheorie en geen wetenschap :D

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-20 01:45

Jammer dat ik eigenlijk van niemand een vakkundig iets heb gehoord waarom juist dat malaria middel voor sommige bevolkingsgroepen super gevaarlijk is. Dat is uitgezocht en toch wordt het verzwegen.

Ik zit te stangen om jullie wakker te maken dat er dingen gebeuren die niet horen.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 05:41

Dat wordt niet verzwegen, de bijwerkingen staan gewoon in het farmacologisch kompas. En ook in de bijsluiter, dat is namelijk verplicht.
Kan iedereen gewoon bij.

[o]

cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:36

Nooit geweten dat trollen en stangen een mooie effectieve manier was om een fijne gelijkwaardige dialoog/discussie te voeren.
Wel om het laatste woord te krijgen omdat je gesprekspartners van zelf afhaken nadat ze op zo'n wijze keer op keer benaderd worden.

[o]

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-20 10:54

cobile dat laatste woord is volgens mij wel een dingetje. Maar dat geld wederzijds. Trouwens bij alle discussies. Neem aan dat je met trollen mij bedoeld. Ieder mag in een topic reageren en zijn mening vertellen en daarbij elkaar in waarde laten. Wanneer mensen zeggen dat ze moe van me worden dan zet me toch in je foeilijst. Dat is er voor om je niet te laten opjutten en de sfeer prettig te houden. Volg de mensen die je wel vind iets bij te dragen. Ik eis van niemand dat ze mijn mening of opmerking lezen. Daar is een ieder vrij in.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

Janneke2
Berichten: 22647
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:30

Oeps...
'Bron X is per definitie objectief' - dat lijkt een beetje op zinnetjes als 'wees spontaan' en 'denk niet aan de roze olifant'.

Wie wat en hoe rondom objectiviteit is lastig genoeg.
Daar over nadenken is zinnig.

En de NOS doet het zo slecht nog niet (rechts Nederland vindt het 'te links', links Nederland vindt het nogal rechts...)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

irryproppy
Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:49

Dinopino schreef:
Je hebt helemaal gelijk wanneer ik alleen dit artikel zou geloven. Heb dit er bij gehaald omdat ik dacht dat iedereen dit duidelijker kon lezen. Mijn mening komt hier niet vandaan, die is al wat ouder ben het zelf ook.

Wat jullie me allemaal noemen en hoe dom ik ben en en en dat vinden jullie steeds heel belangrijk om te vermelden. Maakt de nos niet betrouwbaarder:-)

De zin de NOS is per definitie objectief ja wat moet ik daarop dan zeggen. Wanneer ze dat werkelijk zouden zijn doen ze wel verdomd slecht journalisten werk. Nou het is per definitie jouw waarheid. Zou zeggen volgd die wanneer je je er goed bij voelt. Geloof het.

Er is bewijs dat de Bill &Melinda Gates Foundation flink veel geld gedoneerd hebben aan de msm,Endemol,talpa en farmaceutische bedrijven.
NPO,waar oa NOS ondervalt,word gesubsidieerd door de staat,dus niet objectief.
Bijna alle kranten zijn in eigendom van een Belgische uitgeverij,die
Niet erg objectief te boek staat.
Bronnen kunnen jullie zelf opzoeken,kijk maar bij de bill&meldina gates fondation,dan zie je dat het RIVM ook gesponsord word en nog vele andere...
Enne je kan beter zeggen dat wat er nu in de wereld gebeurd een complot is,gesmeden om oa de wereld polulatie uit te dunnen(genocide).
Op de site van de UN staat de hele uitrol van dat plan waar ze nu mee bezig zijn.
EU roadmap 2018-2022 kan je zien dat er een GAVI pas komt en nog meer...
Ik ben geen complot denker,maar een compleetdenker.

Veni,Vidi,Vici
Carpe Diem

Spoiler:
Winterbuitenrit!

Janneke2
Berichten: 22647
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:25

"Er is bewijs" dat Billy Gates geld in de farmaceutische industrie stopt - dat zal heus wel.
De man heeft het zelf gezegd.
(Als niet gebruiker van Microsoft vraag ik me af wat het exact moet betekenen, maar ik vind het wel raar klinken 'er is bewijs' als het gaat om openbare informatie....)

En wat precies bedoel je met 'de npo/nos zijn van de overheid, dus niet objectief'...?
Enige mening mbt het naleven of juist niet van het redactie statuut zou ik zeer waarderen ipv dit soort vage... toespelingen, verdachtmakingen of hoe je het maar wil noemen. ('Compleet' kan ik het in de verste verte niet noemen.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

CharleyT
Berichten: 3969
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:13

Dinopino schreef:
Rien10 er zijn miljoenen uitgegeven aan noodic die nooit gebruikt zijn. Die massagraven zijn er ook niet. Zweden is er ook gewoon doorgekomen. Sterker nog er zijn minder doden dan bij een griepepidimie.ik ontken niet dat er corona is. Dat doe ik niet maar die intelligente lockdown hoe werkte die dan. Je gaat wel allemaal in de supermarkt, pakt alle produkten aan, alleen geen contant geld, en je gaat weer naar huis. Maar doordat je exact 1,50 meter afstand van elkaar hield, wist die virus oh ik mag niet springen want 1,5o haal ik niet.


Zomaar eens een vraag: Is Zweden er echt goed doorgekomen of zitten ze middenin de ellende nu?

Blue_Eyes
Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:40

Een Zweedse arts aan wie ik (via Skype) lesgeef, is niet zo gelukkig met de huidige situatie in Zweden in ieder geval...


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Roodvos
Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:43

Interessant topic over "democratie" dit. Eerlijk is eerlijk, ik had een iets andere inhoud verwacht :o .
Dinopino schreef:
Rien10 er zijn miljoenen uitgegeven aan noodic die nooit gebruikt zijn. Die massagraven zijn er ook niet. Zweden is er ook gewoon doorgekomen. Sterker nog er zijn minder doden dan bij een griepepidimie.ik ontken niet dat er corona is. Dat doe ik niet maar die intelligente lockdown hoe werkte die dan. Je gaat wel allemaal in de supermarkt, pakt alle produkten aan, alleen geen contant geld, en je gaat weer naar huis. Maar doordat je exact 1,50 meter afstand van elkaar hield, wist die virus oh ik mag niet springen want 1,5o haal ik niet.

Een virus springt niet hè. Er zitten geen pootjes onder zoals bij vlooien.

Dit betreffende virus lift mee in vochtdruppeltjes die vrijkomen als je praat, hoest, niest, ademhaalt. En hoe dat dan werkt met die 1,5 meter? Even je natuurkundeboek van de middelbare school erbij pakken. Zoek naar het hoofdstuk over het berekenen van kogelbanen (of parabolen). Tipje van de sluier: het is iets met gewicht, snelheid, luchtweerstand en zwaartekracht.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Esmee_RS, laura22, Lindeeee, sterregoud en 52 bezoekers