democratie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:49

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:
Trump heeft ook gezegd dat we desinfectiemiddel wel konden gaan injecteren :') :')


Ik dacht opdrinken?

Ach, injecteren, opdrinken. In beide gevallen kun je doodgaan :=

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:49

Ja dat krijg je wanneer je een zin uit zijn context haald. Wanneer ik zou zeggen ik vind het een heel stom idee om een paard in een boom te zetten, en alleen de passage hoord een paard in de boom te zetten dan krijg je zo een idee. in elke zin heeft hij herhaald dat hij geen dokter is.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:50

Dinopino schreef:
Ja dat krijg je wanneer je een zin uit zijn context haald. Wanneer ik zou zeggen ik vind het een heel stom idee om een paard in een boom te zetten, en alleen de passage hoord een paard in de boom te zetten dan krijg je zo een idee. in elke zin heeft hij herhaald dat hij geen dokter is.

Maar in een live persconferentie zitten ze niet te knippen, dus is er context.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:51

Destination het is echt allemaal super grappig hoe de media het laat overkomen. Maar stel je voor dat het eerder bekend was dat dit hielp. Hoeveel mensen zouder er dan niet gestorven zijn. De strekking van het verhaal is totaal niet grappig.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:51


Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:52

Juist dat klopt destination. In een live uitzending doet de msm dat nooit, daarom zijn ze ook geen fake nieuws? Ik zal hem even voor je opzoeken waar hij dat gezegd heeft een momentje.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:52

Destination schreef:
Electra63 schreef:


Ik dacht opdrinken?

Ach, injecteren, opdrinken. In beide gevallen kun je doodgaan :=


Foutje:
Als Trump het zegt, dan helpt het ;)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:54

Elctra zoals jij mijn bron niet gelooft geloof ik jou bron niet. Ook jou opmerking zie ik niet als grappig. Ik zelf stoor me niet eraan, maar wel uit respect voor mensen die misschien nog hadden kunnen leven.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:55

Dinopino schreef:
Destination het is echt allemaal super grappig hoe de media het laat overkomen. Maar stel je voor dat het eerder bekend was dat dit hielp. Hoeveel mensen zouder er dan niet gestorven zijn. De strekking van het verhaal is totaal niet grappig.

Maar het is niet bewezen dat het effectief is?


Dinopino schreef:
Juist dat klopt destination. In een live uitzending doet de msm dat nooit, daarom zijn ze ook geen fake nieuws? Ik zal hem even voor je opzoeken waar hij dat gezegd heeft een momentje.

Wat is je punt dan?

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:57

Dinopino schreef:
Trump heeft allang gezegd dat dat middel hielp, maar werd door de msm in het belachelijke getrokken.


Dinopino: Trump is een fascist die zijn eigen troepen aanmoedigt om geweld tegen de demonstranten te plegen. Dat nadat zijn absoluut slechte beleid rondom corona al honderdduizend mensen het leven heeft gekost in de VS. Dat is echt rechtstreeks fascisme. Daar moet je niet willen zijn.

En ik maak me zorgen om je. Ik vind je namelijk in toenemende mate warrig klinken, waarbij je verhalen ook steeds alle kanten op gaan.

Als je niet een concrete manier om je in te zetten voor verbetering, zou ik je willen aanraden: zorg goed voor jezelf. Probeer meer los te komen van internet en zeker van die sites - ze werken namelijk omdat ze je steeds ongelukkig en wantrouwig maken. Maar het leidt tot niets. Bewust andere dingen zoeken werkt beter. Lees boeken uit je jeugd, luister muziek, maak wandelingen en fotografeer, schilder. Kom in contact met je omgeving. Want dit lijkt me echt niet goed te gaan.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:58

Ik ga hierin mee Shadow0. Ik vind het een goed advies. Dinopino, ik wens je alle goeds toe.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:00

Dinopino schreef:
Destination het is echt allemaal super grappig hoe de media het laat overkomen. Maar stel je voor dat het eerder bekend was dat dit hielp. Hoeveel mensen zouder er dan niet gestorven zijn. De strekking van het verhaal is totaal niet grappig.

Er zijn zeker drugs bekend met een desinfectie-/schoonmaak middel er in. Krokodil is er een van, plaatjes enkel voor sterke magen, ik ga ze hier niet linken.
Ongelukjes met schoonmaakmiddelen als bleek drinken kan elke ehbo ziekenhuisafdeling je ook zat over vertellen.
Dat spul is leuk om unieke t-shirts mee te maken, maar het is niet veilig om in te nemen.
Dit zijn basis veiligheidsregels voor iedereen met kleine kinderen ivm hun nieuwsgierigheid en willen onderzoeken. En waarom je dus niet de ranja naast de bleek in het gootsteenkastje zet.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:02

Dinopino schreef:
Blue_eyes waarom haak je daar af. Kun je het toelichten?

Zeker.

Mijn broer werkt als arts op de IC en vertelt mij (maar dat heb ik natuurlijk niet per se op papier staan, al zijn er wel bronnen van) dat de longschade bij covid-19 nog dusdanig slecht in kaart gebracht is dat er geen duidelijk beeld van is, maar dat al wel duidelijk is dat het gemiddeld veel slechter uitpakt dan bij andere virussen. Dat komt o.a. door de kans op longembolieën die bij covid-19 ernstig verhoogd is. IK wil best een wetenschappelijk artikel quoten, maar even voor de jip-en-janneketaal een artikel van RTL nieuws: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... a-covid-19

Citaat:
Op röntgenfoto's is die longschade te zien als 'streepachtige afwijkingen'. Longradioloog Jochem van Werven: "Bij een normale longontsteking verwacht je dat de longen na een paar weken helemaal moeten opknappen. Maar we zien nu na zes weken bij sommige patiënten nog steeds uitgebreide restschade, met nauwelijks tot geen verbetering. Die afwijkingen zitten dan verspreid in alle velden van de longen. Dat is toch een vrij ernstige schade."

De afwijkingen kunnen leiden tot littekens in de longen. En dat kan gezondheidsklachten geven. Longarts De Backer: "Als je uitgebreide longafwijkingen hebt, dan verwacht je dat dat ook in het functioneren belemmert. Al hoeft dat niet altijd zo te zijn. Het kan potentieel klachten geven van kortademigheid of conditieverlies."

[...]

Of de longschade chronisch is, weten de artsen nog niet. "Na zes weken is het te vroeg om definitief te zeggen dat er blijvende schade is. We zien de mensen ook na een paar maanden nog terug op de poli. We gaan dan CT-scans doen om te kijken of het blijvend is. Er is een risico dat dat zo is, maar dat zal de tijd moeten leren", zegt De Backer.


En van Mednet:
Citaat:
Hoewel de epidemie relatief kort geleden is ontstaan en nog gaande is, is nu al duidelijk dat een deel van de COVID-19-patiënten blijvende longschade houdt. Het Longfonds wil deze populatie dan ook zo snel mogelijk in kaart gaan brengen.

Er is nog veel onduidelijk over het beloop van COVID-19. Het onderzoek naar de aantallen patiënten met blijvende gevolgen voor de longfunctie is in ontwikkeling. Vooral patiënten die op de ic moeten worden beademd, hebben risico op blijvende schade aan het longweefsel.


Hiereen wetenschappelijk artikel over longschade bij niet-kritieke (!) patiënten, ingedeeld in 3 groepen van mild tot ernstig.
Daar staat in dat longschade en ademhalingsproblemen maanden tot (bij andere coronavirussen) zelfs jaren merkbaar blijven.

Ik kan er natuurlijk nog veel meer bij elkaar gaan zoeken, maar ik moet ook werken intussen.

Wat betreft de andere: moet ik dat serieus uitleggen? Als je social distancing meent te kunnen vergelijken met een concentratiekamp, heb je best wel een gaatje in je kop, sorry. En als je niet snapt waarom dat niet door de beugel kan, heb je óók een gaatje in je kop.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:09

Shadow0 schreef:
Dinopino schreef:
Trump heeft allang gezegd dat dat middel hielp, maar werd door de msm in het belachelijke getrokken.


Dinopino: Trump is een fascist die zijn eigen troepen aanmoedigt om geweld tegen de demonstranten te plegen. Dat nadat zijn absoluut slechte beleid rondom corona al honderdduizend mensen het leven heeft gekost in de VS. Dat is echt rechtstreeks fascisme. Daar moet je niet willen zijn.

En ik maak me zorgen om je. Ik vind je namelijk in toenemende mate warrig klinken, waarbij je verhalen ook steeds alle kanten op gaan.

Als je niet een concrete manier om je in te zetten voor verbetering, zou ik je willen aanraden: zorg goed voor jezelf. Probeer meer los te komen van internet en zeker van die sites - ze werken namelijk omdat ze je steeds ongelukkig en wantrouwig maken. Maar het leidt tot niets. Bewust andere dingen zoeken werkt beter. Lees boeken uit je jeugd, luister muziek, maak wandelingen en fotografeer, schilder. Kom in contact met je omgeving. Want dit lijkt me echt niet goed te gaan.

Ik vind dit een van de meest waardevolle bijdragen in dit topic. Ik ga stoppen met reageren op Dinopino. Het is niet in het belang van DP om te blijven vragen om bewijzen, links, artikelen etc. Dank je wel Shadow dat je mij dit liet inzien.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:20

Dinopino schreef:
Welke gezondheid wordt er dan beschermd wanneer je gezonde mensen opsluit? Welke stompzinnige regering gaat mondkapjes in vervoer verplichten. Ik weet ik weet niets van het immuunsysteem En dat we door onze neus moeten ademen zodat deze virussen daar al kunnen aangepakt worden is natuurlijk onzin. En omdat je niet aan je gezicht moet zitten, doe je een nietwerkend mondkapje op. Die a voor de drager zeker wel ongezond is. Maar dat zouden ze nooit verplichten want ze zijn bezorgd om onze gezondheid?

Mondkapjes bieden inderdaad weinig bescherming. Maar er was vanuit de samenleving (!) duidelijk behoefte aan, veel mensen vonden het een veilig idee, en dat is de belangrijkste reden dat het ingevoerd is. Je kunt het ook zien als een symbool van rekening met elkaar houden. Een mondkapje dragen is niet ongezond. Tenzij je dagen achtereen hetzelfde kapje draagt en deze niet ververst of wast.

Ik ben het op zich met jullie eens, Rien en Shadow. Ik heb alleen wel zo mijn eigen ideeën over de motivatie van Dinopino om zich voortdurend op deze manier te profileren. Haar posts hebben overigens m.i. als nuttig indirect effect dat ze af en toe erg waardevolle, tot nadenken stemmende (en toegegeven, soms ook humoristische) reacties opleveren, wat de discussie ook voor meelezers interessant houdt.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:29

Werking medisch mondkapje bij correct gebruik 98% & Werking niet medisch mondkapje bij correct gebruik 40-60% (als ik de cijfers correct heb onthouden). M.a.w. geen nut is niet correct, de kans om iemand te besmetten/besmet te raken bij blootstelling halveert dus grofweg. Dan ga je van een R0 van 2-3 dus naar een R0 van 1-1.5 en dat heeft een flinke impact op hoeveel mensen er besmet raken over dezelfde periode. Niet perfect, wel nuttig.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:31

tamary schreef:
Werking medisch mondkapje bij correct gebruik 98% & Werking niet medisch mondkapje bij correct gebruik 40-60% (als ik de cijfers correct heb onthouden). M.a.w. geen nut is niet correct, de kans om iemand te besmetten/besmet te raken bij blootstelling halveert dus grofweg. Dan ga je van een R0 van 2-3 dus naar een R0 van 1-1.5 en dat heeft een flinke impact op hoeveel mensen er besmet raken over dezelfde periode. Niet perfect, wel nuttig.

Dan moet je wel weten hoeveel procent van de mensen het niet-medisch mondmasker correct gebruiken. Als ik de treinobservaties van een vriendin mag geloven zijn dat er niet veel.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:41

Astorga schreef:
tamary schreef:
Werking medisch mondkapje bij correct gebruik 98% & Werking niet medisch mondkapje bij correct gebruik 40-60% (als ik de cijfers correct heb onthouden). M.a.w. geen nut is niet correct, de kans om iemand te besmetten/besmet te raken bij blootstelling halveert dus grofweg. Dan ga je van een R0 van 2-3 dus naar een R0 van 1-1.5 en dat heeft een flinke impact op hoeveel mensen er besmet raken over dezelfde periode. Niet perfect, wel nuttig.

Dan moet je wel weten hoeveel procent van de mensen het niet-medisch mondmasker correct gebruiken. Als ik de treinobservaties van een vriendin mag geloven zijn dat er niet veel.

Mensen met 25 jaar ervaring en collega's die helpen herinneren maken nog fouten met gebruik mondkapjes, maar dan nog is het helpt 0, niks een fout uitgangspunt. Voorlichting is essentieel, incl. dat het bij correct gebruik dus wel degelijk zin heeft.
Berichtgeving vanuit RIVM dat het nutteloos is, was behoorlijk funest voor serieus nemen verplichting nu. Het is geen 100% garantie, klopt. Het is echter ook geen nutteloze actie, maar het is een zinvol onderdeel van een totaal pakket aan maatregelen, in plaats daarvan is er een heel zwart witte boodschap uitgegaan, wat nu nog steeds een negatief effect heeft qua willen inspannen om dat ding goed te gebruiken.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 17:44

Ga met jullie niet in discussie over trump. Kan de persconferentie zo niet vinden. Daarvoor zou ik een datum moeten hebben.

Jullie hebben duidelijk nog nooit van de antifa gehoord. Een groep betaalde demonstranten. En dan ben je dus echt wel wereldvreemd.Die met bussen naar Minnesota zijn gebracht, waar overal toevallig pellets met bakstenen stonden. En dus echt een feest voor de bedrijven die net weer open mochten.

Tamary ik snap dat jij daar andere ervaring hebt. Wij hier in Duitsland moeten het gebruiken wanneer we boodschappen doen, vandaar dat we in Nederland boodschappen doen. Mijn arts is het volkomen met me eens. Door die dingen adem je niet door je neus, sterker nog je zit veel vaker aan je gezicht.

We hebben hier de grap je mondkap helpt zoveel, dat wanneer je de scheet van iemand kan ruiken dus voor geen meter:-)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 17:49

Shadow en Rien10 er is niemand die zegt dat je op mijn berichten moet reageren. Heel apart doen jullie het wel. Of doe het dan zoals Kuggur die zegt dat je er niet op moet reageren en daarom reageert ze.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:50

En mijn Duitse huisarts vindt het meer dan prima dat we een mondkapje moeten dragen. De Antifa ken ik wel trouwens.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 17:53

Oh ben je er al lid van. Die is tegen trumpf en voor satanisme. Ze vinden kanabalisme normaal. Hier in Duitsland kan je ervoor aanmelden. Krijg je goed voor betaald wanneer je demonstraties die tegen de regering zijn verstoord.

Hier kun je je aanmelden. Bedoeling is rellen. dingen in de fik steken en je krijgt er betaald voor. Je woont toch in Koblenz daar zijn ze ook aktief.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 04-06-20 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:55

Dinopino schreef:
Oh ben je er al lid van. Die is tegen trumpf en voor satanisme. Ze vinden kanabalisme normaal. Hier in Duitsland kan je ervoor aanmelden. Krijg je goed voor betaald wanneer je demonstraties die tegen de regering zijn verstoord.

Nee, jij wel?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 18:03

Nee ik behoor niet bij de satanisten. Kan ik niet als Trump aanhanger. En ze zijn nu gelukkig uitgeroepen tot terroristen. Zij zijn het die aan het rellen zijn in Amerika en ook hier in Duitsland. En er zullen geheid ook wel aanhangers zijn in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 04-06-20 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:05

Dinopino schreef:
Nee ik behoor niet bij de satanisten. Kan ik niet als Trump aanhanger.

Want elke tegenstander van Trump is een satanist? Wat ben jij dan? Roomser dan de paus?