democratie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 00:14

Waar is onze democratie gebleven? We kunnen ons niet meer verzamelen. We kunnen niet meer protesteren. We krijgen geen inzichten in de echte cijfers van wat er aan de hand is. En of de acties die regering onderneemt, wel overeenkomt met onze grondwet en onze rechten. Is de angst voor de virus zo groot dat wel al onze grondrechten opgeven??????

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:16

Huh? Waarom wil je nu protesteren? Waarom heb je geen inzicht in cijfers?
En welke grondrechten geef je op?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 00:22

Nou welke grondrechten heb je nu in het moment opgegeven? Het recht van verzamelen bijvoorbeeld. Je vrij bewegen misschien ook? Hier in Duitsland is een journaliste opgepakt en in de psychatrie gestopt, omdat ze de staat wilde aanklagen. De maatregelen die genomen worden staan in geen verhouding. In de Duitse grondwet is het zo geregeld dat wanneer mensen in gevaar lopen, die in bescherming worden genomen, maar niet dat de hele gezonde groep in hun vrijheid wordt beroofd. Haar klacht is afgewezen en ze werd eerst in de gevangenis gegooid en toen in de psychiatrie.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:25

De staat willen aanklagen? Serieus?
Jij zou je er lekker bij voelen om door te leven zoals je gewend was terwijl je medemens (wellicht ook dierbaren van je) bij bosjes vallen?
Je zou bijv die barkeeper van Ischl maar zijn die indirect honderen, zo niet duizenden doden op z'n geweten heeft...

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 00:26

ik wil niets aanklagen.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:28

Wat is de naam van die journalist? Heb er nog niet van gehoord.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 00:32

Wacht effe het is wel duits maar ik zoek het effe op.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 00:36


verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:37

En je hebt gemist dat er een zeer besmettelijk virus de ronde doet?

Wat een raar topic. Er wordt niemand van zn vrijheid berooft. Juist omdat we de vrijheid willen houden moeten we nu wat aanpassingen doen.

Wat een complot topic

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 00:40


Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:45

ik heb net een Duits nieuws artikel gelezen.
ze is niet in een kliniek opgenomen vanwege t corona gebeuren, maar vanwege t feit dat ze verward op straat liep te gillen dat er mannen in haar kelder of garage waren. zo heeft ze ook agenten aangevallen die haar probeerden te helpen.

in ieder geval, volgens mij is er nog altijd een goede reden voor onze intelligente lockdown. waarom je nu de noodzaak moet voelen om te protesteren, tjah, ieder zijn ding.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 00:50

Ik heb haar live opname gehoord. Ze had de klacht tegen de staat ingediend. Toen ze in haar parkeergarage kwam stonden er opeens twee autos voor die van haar. Ze heeft toen de politie gewaarschuwd. Die haar vervolgens hardhandig hebben gearresteerd. Eerst werd ze naar de gevangenis gebracht vervolgens naar de psychiatrie.

VuurVleugels
Berichten: 1763
Geregistreerd: 07-06-19

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:52

Ik tem dit topic. Vind dit veel te veel hysterie en zeker niet passend op bokt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 00:58

Dinopino schreef:
Ik heb haar live opname gehoord. Ze had de klacht tegen de staat ingediend. Toen ze in haar parkeergarage kwam stonden er opeens twee autos voor die van haar. Ze heeft toen de politie gewaarschuwd. Die haar vervolgens hardhandig hebben gearresteerd. Eerst werd ze naar de gevangenis gebracht vervolgens naar de psychiatrie.

Ok, en welk bewijs heb je dat ze dit niet allemaal uit haar duim zuigt? Bewust of onbewust?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 01:05

Ik vind het frappant dat je het hebt over de Nederlandse democratie en Duitse voorbeelden aanhaalt?
Ik snap dat het met de eu gebeuren het in elkaar verwoven lijkt te zijn maar je verglijkt nu toch echt verschillende landen met elkaar.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 01:07

Ja je staat als regering zeker in een spagaat als de grondwet en dus grondrechten onder je legitimiteit qua mogen regeren de veiligheid van de burgers in de weg staat. Dat is zeker iets om heel goed in de gaten te houden en die valkuilen zitten met de huidige omstandigheden overal. Maakt het nog niet verstandig of redelijk om daar de staat over aan te klagen. Balanceren tussen rechten en algemeen fatsoen/gezond verstand is wel vaker noodzakelijk en daar is zelden een crisis voor nodig (of zelfs een overheid).
Er zijn verschillende groepen die terecht kritiek hebben op de beslissingen van ook onze regering in deze crisis en die stem moet er zeker zijn, het is bv makkelijk om beslissingen nu een open einde te geven (dus geen einddatum voor de geldigheid), of blind ja te zeggen tegen oplossingen zonder alle nodige componenten samen te brengen (bv die app zonder extra testcapaciteit). Dat maakt niet automatisch dat elke schreeuwer gelijk heeft of onterecht opzij geschoven wordt.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 01:53

Only in America....


Wacht... niet?? -O-

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 04:52

VuurVleugels schreef:
Ik tem dit topic. Vind dit veel te veel hysterie en zeker niet passend op bokt.


Inderdaad heel bizar. Ik vind vrijheid van meningsuiting een groot goed maar hier kan ik geen respect voor opbrengen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 06:50

Dinopino schreef:
Ik heb haar live opname gehoord. Ze had de klacht tegen de staat ingediend. Toen ze in haar parkeergarage kwam stonden er opeens twee autos voor die van haar. Ze heeft toen de politie gewaarschuwd. Die haar vervolgens hardhandig hebben gearresteerd. Eerst werd ze naar de gevangenis gebracht vervolgens naar de psychiatrie.


Alleen voor het aanklagen van de staat kom je niet op een schaarse plek in de psychiatrie, dan moet je toch echt goed verward zijn.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:01

Ja, demonstreren is natuurlijk ook veeeel belangrijker dan zieke mensen die langzaam stikken omdat er niet genoeg bedden zijn. :roll: #)

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:08

Is dit serieus? Sorry, maar ik kan echt geen begrip hebben voor wat je probeerd aan te halen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:10

Amy223 schreef:
Ja, demonstreren is natuurlijk ook veeeel belangrijker dan zieke mensen die langzaam stikken omdat er niet genoeg bedden zijn. :roll: #)


Ja, want dan kan je daar tegen demonstreren *\o/*

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 07:32

Ik denk dat TS eens een keer naar buiten moet kijken of de beelden uit de IC ipv facebook geneuzel

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:04

Mensen in een psychose zien ook gewoon echt dingen die er niet zijn.

Ik weet niet hoe het in Duitsland gaat maar in Nederland is het bijna niet mogelijk om iemand zomaar opgenomen te laten worden als er geen psychiatrisch probleem is. Zelf niet als die problemen er wel zijn.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:09

Dinopino schreef:
oh dat is apart haar podcast live uit de gevangenis is verdwenen. Kan nu alleen dit nog vinden:
https://headtopics.com/de/heidelberg-au ... t-12431140

Ja echt bizar dat je tegenwoordig gewoon niet meer live vanuit de gevangenis mag podcasten. Dat is inbreuk op je mensenrechten!

-O- dit topic -O-