Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:36

Het kan wel een drama worden. Als ze eraf valt en wat breekt. Dan ben je als eigenaar ook de sjaak. Of in mijn geval dat zo'n brutale aap op een geblesseerd paard gaat rijden dat nooit meer beter wordt.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath


Zerena
Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:36

Dat JIJ het geen drama VIND als iemand zonder toestemming op je paard rijd is je goed recht.
Maar IK zou het persoonlijk wel een drama vinden als iemand ongewenst aan of op 1 van mijn paarden zit.

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:40

Ik zeg maar zo beter voorkomen dan genezen. Kan je alles wel in de doofpot doen en afdoen als niet ernstig. En idd als ze valt en net verkeerd terecht komt met alle gevolgen van dien? Dan krijgt de eigenaar nog de schuld ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:47

Rakkie123 schreef:
Ja, dat is snoep jatten ook,.
Beiden is niet fijn maar geen drama, en al dat geroeptoeter hier.
Toch die foto gaan plaatsen,.
Als je dan zo op de letter bent hou je je ook aan de boktregel.

Maar goed, de dramaqueens en kings van Nederland hebben weer een feestje :+

Veel jolijt <:)

Stel je niet zo aan joh. Wie is hier nu de dramaqueen :')
Volslagen normaal dat paardenliefhebbers dit heel vervelend en ernstig vinden.

Je vergelijking slaat nergens op. Een handje snoep heeft geen eigen wil en weegt geen 500 kilo. En de eigenaar van het snoep is niet aansprakelijk als de diefjes misselijk worden van het snoep.

Edit: en het belangrijkste vergeet ik: een handje snoep is geen levend wezen.

har166
Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:11

Ik zou ook een heksenjacht openen als iemand zomaar op mijn pony gaat zitten. Ik ben heel makkelijk met mijn pony en geef haar aan iedere stalgenoot mee die niet op eigen pony kan rijden door wat voor reden dan ook. Maar als iemand dat stiekem zou doen zou ik echt hels worden. Zowel pony als ruiter kan iets overkomen. Je maakt toch ook niet mijn tuinhekje open om de honden even te lenen?

Wat me alleen niet helemaal duidelijk is dat ik ergens eerder in dit topic las dat stalgenoten dat meisje probeerden vast/tegen te houden en dat ze begon te gillen. Ik dacht dat de pony in een afgelegen weilandje stond zonder toezicht. Of begrijp ik het nou verkeerd?

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Onali
Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-19 11:33

Zijn allemaal weilanden daar, geen stallen.
Dus weidegenootje zou een betere naam zijn.

Black is the colour of my true love's hair

Veulen84
Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:44

har166 schreef:
Ik zou ook een heksenjacht openen als iemand zomaar op mijn pony gaat zitten. Ik ben heel makkelijk met mijn pony en geef haar aan iedere stalgenoot mee die niet op eigen pony kan rijden door wat voor reden dan ook. Maar als iemand dat stiekem zou doen zou ik echt hels worden. Zowel pony als ruiter kan iets overkomen. Je maakt toch ook niet mijn tuinhekje open om de honden even te lenen?

Wat me alleen niet helemaal duidelijk is dat ik ergens eerder in dit topic las dat stalgenoten dat meisje probeerden vast/tegen te houden en dat ze begon te gillen. Ik dacht dat de pony in een afgelegen weilandje stond zonder toezicht. Of begrijp ik het nou verkeerd?


Wat ik begreep staan de paarden normaal allemaal bij elkaar op een weitje. Deze pony staat delen van de dag apart ivm ppid. Er staan dus wel meer paarden van mensen, maar er is niet altijd iemand aanwezig.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:49

Ik zou een wildcamera installeren en even zorgen voor goede beelden en dan naar de politie.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Morganlefay
Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:57

Er geen punt van maken dat een meisje ongevraagd een ritje gaat maken maar toch.
Het zal je kind maar zijn wat een illegaal ritje maakt en paardlief gaat aan de vlieg met als resultaat een dood kind.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41549
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:03

Morganlefay schreef:
Er geen punt van maken dat een meisje ongevraagd een ritje gaat maken maar toch.
Het zal je kind maar zijn wat een illegaal ritje maakt en paardlief gaat aan de vlieg met als resultaat een dood kind.

Of een gewond of dood paard.

silvia58
Berichten: 1827
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:35

Jeetje .....wat een lappen tekst worden hier aan gedragen !

Om kort te gaan : niemand hoort ongevraagd aan je paarden te komen.
en helemaal niet er zo maar op te gaan zitten. Het betreffende meisje hoort het gewoon te vragen en is hiermee in overtreding. Hopelijk komt TP starter er zo snel mogelijk achter wie ze is en gaat er een normaal gesprek plaats vinden om dit in de toekomst te voorkomen.

Riel
Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:52

Ben je al naar de politie geweest om dit aan te geven? Dit kan niet en wat mij betreft mogen de ouders van het meisje + het meisje ook de politie over de vloer krijgen (voor een gesprek, volgens mij is dat al voldoende schrikken voor zo'n meisje). Op andermans paarden rijden doe je niet. Streng aanpakken dit. Hopelijk weten jullie snel wie het is.

Extra: met het publiceren van foto's moet je inderdaad voorzichtig zijn. Dit kan je beter intern oplossen (camera's, mensen die toezicht houden, etc...). De privacywetgeving moet je inderdaad respecteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 13:47

Nou, dat je op zn zachts gezegd not amused bent als iemand stiekem op je paard gaat rijden snap ik. Maar wat een agressie in de reacties onder het FBbericht zeg... Bij sommige mensen lijkt ongevraagd iemands paard zitten haast vergelijkbare gevoelens op te roepen als wanneer iemand stiekem hun kerel doet ofzo. :=

Terwijl de eigenaresse van het paard niet meer lijkt te willen dan een goed gesprek met de jongedame en haar ouders. Stel je plaatst zo'n bericht met als doel om met die mensen in contact te komen...Dan lijkt het me eigenlijk knap vervelend als mensen zo overtrokken reageren op je bericht.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:22

safina schreef:
Nou, dat je op zn zachts gezegd not amused bent als iemand stiekem op je paard gaat rijden snap ik. Maar wat een agressie in de reacties onder het FBbericht zeg... Bij sommige mensen lijkt ongevraagd iemands paard zitten haast vergelijkbare gevoelens op te roepen als wanneer iemand stiekem hun kerel doet ofzo. :=

Terwijl de eigenaresse van het paard niet meer lijkt te willen dan een goed gesprek met de jongedame en haar ouders. Stel je plaatst zo'n bericht met als doel om met die mensen in contact te komen...Dan lijkt het me eigenlijk knap vervelend als mensen zo overtrokken reageren op je bericht.

Mensen die geen respect hebben voor het verschil tussen het mijn en het dijn, zou ik ook niet vertrouwen met andere zaken. Vandaar dat het ook voor dit meisje zelf van belang is dat ze tijdig gecorrigeerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:32

anjali schreef:
Mensen die geen respect hebben voor het verschil tussen het mijn en het dijn, zou ik ook niet vertrouwen met andere zaken. Vandaar dat het ook voor dit meisje zelf van belang is dat ze tijdig gecorrigeerd wordt.


Dat was ook verder het punt niet. Maar wat vind jij dan van die agressieve reacties erop?

marleen_usar
Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:05

Mijn paard is afgekeurd ik moet er niet aan denken dat iemand er op gaat zitten.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:07

safina schreef:
anjali schreef:
Mensen die geen respect hebben voor het verschil tussen het mijn en het dijn, zou ik ook niet vertrouwen met andere zaken. Vandaar dat het ook voor dit meisje zelf van belang is dat ze tijdig gecorrigeerd wordt.


Dat was ook verder het punt niet. Maar wat vind jij dan van die agressieve reacties erop?

Ik kan het me indenken dat iemand door het lint gaat als hij merkt dat zijn paard stiekem bereden wordt.Met agressie wordt niets opgelost.Jammer genoeg worden er te weinig officiele maatregelen van politie etc. genomen. Daardoor krijg je wel eens dat slachtoffers uit frustratie eigen rechter willen gaan spelen.Dat begrijp ik goed,ik zou ook zeer boos worden als iemand ongevraagd aan mijn paard zou zitten.Maar ik zou het zonder geweld proberen op te lossen.

tamary
Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:11

safina schreef:
Nou, dat je op zn zachts gezegd not amused bent als iemand stiekem op je paard gaat rijden snap ik. Maar wat een agressie in de reacties onder het FBbericht zeg... Bij sommige mensen lijkt ongevraagd iemands paard zitten haast vergelijkbare gevoelens op te roepen als wanneer iemand stiekem hun kerel doet ofzo. :=

Terwijl de eigenaresse van het paard niet meer lijkt te willen dan een goed gesprek met de jongedame en haar ouders. Stel je plaatst zo'n bericht met als doel om met die mensen in contact te komen...Dan lijkt het me eigenlijk knap vervelend als mensen zo overtrokken reageren op je bericht.

Als ze een ongeluk krijgt of maakt, mag jij als eigenaar betalen incl. de DA rekening, maar die is vrijwel zeker de kleinste kostenpost in zo'n geval. Rest loopt rap in de 100duizenden euro's. En dan is het uitgangspunt al een gezond paard. Dier dat in een revalidatietraject zit of andersinds geen gewicht mag dragen levert je op zijn ongustigst een dikke rekening + belletje naar rendac op.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

xxCYNNxx
Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:16

Rakkie123 schreef:
Ja, hoor, heel groot drama hoor.... :D
Ook dat de foto weggehaald moet worden....

Voor hetzelfde geld is het weer een nepbericht.

Al die grote woorden, misdrijf etc...
Het haalt totaal de proporties uit het normale leven waar dit soort dingen bij horen.



Totdat mensen hetzelfde doen met andermans auto, want tjonge; eigenlijk best wel aso natuurlijk, die auto helemaal voor jezelf te houden, want kom zeg; gun anderen ook eens een pleziertje.
Of mensen maar in jouw tuin gaan zonnebaden, want zelf wonen ze in een flatje met een balkonnetje van 90 cm breed. Best wel aso van die mensen met een tuin om dat helemaal voor hunzelf te houden. Die moeten toch echt anderen ook een pleziertje gunnen hoor.

Oke, ben het met je eens dat dit een misdrijf noemen idd wel erg dramatisch gesteld is, maar laten we nu niet net gaan doen alsof het doodnormaal is dat er clandestien het bezit van anderen wordt gebruikt. En al helemaal niet onder het motto; gun een ander ook eens een pleziertje.
Ik trek toch ook niet de hond van de overburen het huis uit om mee te gaan wandelen omdat ik helaas sinds 2 weken geen hond meer heb door een poedersuiker genaamd epilepsie en ik dus onder het motto; gun een ander ook eens wat maar vind dat ik recht heb om andermans hond voor mijn plezier te gebruiken. Of als troostgebaar in mijn geval.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:18

Ik vind hier trouwens ook wel een taak weggelegd voor de weideeigenaar. Want ik begrijp dat dit een gehuurd weitje betreft,en dat en nog meer mensen wat gehuurd hebben? Die eigenaar moet ook oppassen. Ikzelf zou mijn paard daar anders weghalen en op een beter beveiligde plek zetten.

tamary
Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:21

Dan heb je al meerdere mensen nodig, want als de weideeigenaar even naar het toilet is, boodschapje doen of iets anders op het terrein wat 100% concentratie vereist kan er al iets gebeuren.

Probleem ligt in de houding van anderen, zoals de omgeving en/of ouders van zo'n kind. Waar zit het gat in de grens tussen mijn en dijn en ook de kennis over de gevolgen als het mis gaat. Jaloezie en het vervormd doortrekken van het samen delen zoals geleerd op de kleuterschool komt niet uit de lucht vallen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

xxCYNNxx
Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:22

Marie_Anne schreef:
Rakkie123 schreef:
Ja, dat is snoep jatten ook,.
Beiden is niet fijn maar geen drama, en al dat geroeptoeter hier.
Toch die foto gaan plaatsen,.
Als je dan zo op de letter bent hou je je ook aan de boktregel.

Maar goed, de dramaqueens en kings van Nederland hebben weer een feestje :+

Veel jolijt <:)

Stel je niet zo aan joh. Wie is hier nu de dramaqueen :')
Volslagen normaal dat paardenliefhebbers dit heel vervelend en ernstig vinden.

Je vergelijking slaat nergens op. Een handje snoep heeft geen eigen wil en weegt geen 500 kilo. En de eigenaar van het snoep is niet aansprakelijk als de diefjes misselijk worden van het snoep.

Edit: en het belangrijkste vergeet ik: een handje snoep is geen levend wezen.


Een handje snoep zal daarnaast ook nooit het licht uit je ogen slaan als die er niet van gediend was gejat te worden. Want dat kan net zo goed gebeuren he; dat het paard zo not amused is ( of uberhaupt nog nooit iemand op zn rug heeft gehad) dat een wildvreemde op hem/haar klautert dat die desbetreffende persoon naar het hiernamaals slaat....of een rolstoel in.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:22

tamary schreef:
safina schreef:
Nou, dat je op zn zachts gezegd not amused bent als iemand stiekem op je paard gaat rijden snap ik. Maar wat een agressie in de reacties onder het FBbericht zeg... Bij sommige mensen lijkt ongevraagd iemands paard zitten haast vergelijkbare gevoelens op te roepen als wanneer iemand stiekem hun kerel doet ofzo. :=

Terwijl de eigenaresse van het paard niet meer lijkt te willen dan een goed gesprek met de jongedame en haar ouders. Stel je plaatst zo'n bericht met als doel om met die mensen in contact te komen...Dan lijkt het me eigenlijk knap vervelend als mensen zo overtrokken reageren op je bericht.

Als ze een ongeluk krijgt of maakt, mag jij als eigenaar betalen incl. de DA rekening, maar die is vrijwel zeker de kleinste kostenpost in zo'n geval. Rest loopt rap in de 100duizenden euro's. En dan is het uitgangspunt al een gezond paard. Dier dat in een revalidatietraject zit of andersinds geen gewicht mag dragen levert je op zijn ongustigst een dikke rekening + belletje naar rendac op.


Dat betwijfel ik. Ik heb nog geen uitspraak van een rechter gezien waarbij iemand zonder toestemming op een paard is gaan rijden en de eigenaar voor de schade opdraait. Wel vage verhalen op Bokt gelezen van ruziënde mensen over deze kwesties. Maar als ik die topics lees, dan bekruipt me altijd het gevoel dat het niet altijd zo is gegaan als is opgeschreven. Maar misschien heeft iemand een linkje naar een uitspraak?

Los daarvan vind ik dat nog geen reden om zo agressief te reageren onder zo'n bericht. Dat mensen emotioneel van zo'n bericht worden snap ik, maar je hoeft je emoties niet altijd maar in de vrije loop te laten in je online reacties. Lijkt me voor de eigenaresse van het paard ook niet fijn, want die wil gewoon diegene opsporen voor een gesprek met kind en ouders.

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:40

Marie_Anne schreef:
Rakkie123 schreef:
Ja, dat is snoep jatten ook,.
Beiden is niet fijn maar geen drama, en al dat geroeptoeter hier.
Toch die foto gaan plaatsen,.
Als je dan zo op de letter bent hou je je ook aan de boktregel.

Maar goed, de dramaqueens en kings van Nederland hebben weer een feestje :+

Veel jolijt <:)

Stel je niet zo aan joh. Wie is hier nu de dramaqueen :')
Volslagen normaal dat paardenliefhebbers dit heel vervelend en ernstig vinden.

Je vergelijking slaat nergens op. Een handje snoep heeft geen eigen wil en weegt geen 500 kilo. En de eigenaar van het snoep is niet aansprakelijk als de diefjes misselijk worden van het snoep.

Edit: en het belangrijkste vergeet ik: een handje snoep is geen levend wezen.


Helemaal mee eens. En mensen die kreten als ''geroeptoeter'' en '' drama queen/king'' gebruiken stralen een soort verhevenheid boven het gewone volk uit. Misplaatste arrogantie vind ik dat.

speurneusc
Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:41

Ibbel schreef:
Misschien geen drama, maar volgens de wet is huisvredebreuk (en dat is dit) wel een misdrijf.


erfvredebreuk heet dit, is geen huis, maar is verder hetzelfde, betreden van in eigendom hebbend object/grond zonder toestemming en waarbij duidelijk is gesteld dat het een afgesloten (hek) gaat, dus dat men mag aannemen dat het niet is toegestaan zonder toestemming of noodgeval te betreden.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BanjerLief, nafkedemi, Nojoukus en 31 bezoekers