Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:24

Avalanche81 schreef:
veerledec schreef:
Maar je kan een baby en een dreumes niet even vragen te wachten op de parking terwijl je het vak uit rijdt...

Mijn zus heeft een kind van 2. Super zoet kereltje, hartstikke leuk. Maar die wil je echt niet vragen om even te wachten....... dat kind ziet het gevaar gewoon helemaal niet.


Ook niet als je hem even stilhoudt met een blikje kattenvoer??
Sorry, was best wel inkoppertje :D.

Soms vraag ik me wel eens af waarom mensen zoveel energie besteden aan het benadrukken van dingen waar ze recht op denken te hebben. Het is ook het een of het ander, brede parkeerplaatsen of meer parkeerplaatsen. Er is nog plaats op de cursus voor het omgaan met teleurstellingen en ook op die voor het zelf bedenken van oplossingen.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:34

Dank u!!!! Dit dus!

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:38

Ach ja het denken in het glas is halfvol is voor velen moeilijk

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:49

Blijft dan toch ook bijzonder hoe we dat vroeger allemaal deden,kinderen in en uit de auto,ook in autostoeltjes zonder speciale parkeer plekken.
Het is wel waar dat de parkeerplaatsen in Nl gewoon een stuk kleiner zijn als in Belgie.Ik rijd geen dodge ram maar wel een trekbeest nodig voor mijn werk trailer en caravan.En je kan wel zeggen kleine kinderen blijven niet staan,maar demente mensen dus ook niet.We hebben zo ooit een hele zoekactie naar mijn demente moeder moeten organiseren.
Ik zette ze af bij de ingang van het ziekenhuis en zei dat ze op het bankje moest blijven zitten,A kon ze geen eind lopen en B ik krijg ze op zo'n smal vak niet uit de auto gehesen.En geloof me een volwassen mens weegt meer als een kind van 2.
A fijn moeders uit auto ,ik geparkeerd en op een holletje zo ver ik dat kon naar de ingang,Moeder weg.... Maar waar is zo iemand dan op zo'n groot terrein is ze naar binnen gegaan of loopt ze op het parkeer terrein.Gelukkig hielpen mensen mee zoeken en zat ze uit eindelijk in het gebouw ernaast,we waren wel te laat voor de dokters afspraak .
Dus het vervoer van oude mensen gaat ook niet altijd over rozen :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:49

Popstra schreef:
_San87_ schreef:

Lekker asociale instelling. Zet jij ook je auto op een invalidenparkeerplek omdat t beter uitkomt?

Nee en dat vind ik ook totaal niet te vergelijken.
En vind jij mij maar lekker asociaal hoor. Blijf het toch doen als het parkeer terrein weer stampensvol staat bij de supermarkt


Collega heeft hier nog een goede mee gehad. Stond er ook eentje op de laadparkeerplaats. Hij kwam aan met zijn elektrische auto en kon dus niet laden (en dit was hard nodig, want je plant er je ritten op). Dus handig achter dat autootje geparkeerd en hij kon er met zijn kabel net bij. Autootje stond wel klem. Naja :Y)

Paar uurtjes later komt hij bij zijn auto: treft hij daar 2 vrouwen in alle staten aan. En maar gillen.

Politie is er mogen bijkomen. Nu staan er bordjes.

We moeten er nog altijd om lachen :')

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:54

beatje schreef:
Blijft dan toch ook bijzonder hoe we dat vroeger allemaal deden,kinderen in en uit de auto,ook in autostoeltjes zonder speciale parkeer plekken.

En stel nou dat je een Ford Taunus had, een Volvo of een Mercedes ? Die hadden ze toen nog niet in economisch verantwoorde modelletjes.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:01

karuna schreef:
Overigens de twee laadplekken die ik later meldde blijven leeg. Geen electrische auto te zien :n en ook hier nu parkeerchaos. Enige plekken zijn om een bocht waardoor mijn bus eigenlijk er net wel/niet meer de draai haalt daar. .ambulance of brandweer gaat niet passen.


Alsof je het hier zou komen melden als er wel mensen komen staan om hun auto te laden … :+

Enne...parkeerchaos om 2 plekken ? Serieus ? :wow:

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:03

Pipodipo schreef:
beatje schreef:
Blijft dan toch ook bijzonder hoe we dat vroeger allemaal deden,kinderen in en uit de auto,ook in autostoeltjes zonder speciale parkeer plekken.

En stel nou dat je een Ford Taunus had, een Volvo of een Mercedes ? Die hadden ze toen nog niet in economisch verantwoorde modelletjes.

Klopt dat was nog zo'n slagschip,zonder stuurbekrachtiging,spierballen had je er wel van.Kan je haast niet meer voorstellen,dat is nog eens een uitvinding.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:05

poes schreef:
Collega heeft hier nog een goede mee gehad. Stond er ook eentje op de laadparkeerplaats. Hij kwam aan met zijn elektrische auto en kon dus niet laden (en dit was hard nodig, want je plant er je ritten op). Dus handig achter dat autootje geparkeerd en hij kon er met zijn kabel net bij. Autootje stond wel klem. Naja :Y)

Paar uurtjes later komt hij bij zijn auto: treft hij daar 2 vrouwen in alle staten aan. En maar gillen.

Politie is er mogen bijkomen. Nu staan er bordjes.

We moeten er nog altijd om lachen :')

_/-\o_ Geweldig
Ik hoop dat de dames ook nog eens een mooie boete hebben gekregen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 19:06

Pandora2 schreef:
karuna schreef:
Overigens de twee laadplekken die ik later meldde blijven leeg. Geen electrische auto te zien :n en ook hier nu parkeerchaos. Enige plekken zijn om een bocht waardoor mijn bus eigenlijk er net wel/niet meer de draai haalt daar. .ambulance of brandweer gaat niet passen.


Alsof je het hier zou komen melden als er wel mensen komen staan om hun auto te laden … :+

Enne...parkeerchaos om 2 plekken ? Serieus ? :wow:

Ja waarom zou ik niet melden?

Ja is chaotisch nu, :+ waarom geen idee maar het waren net de twee plekken die ervoor zorgden dat alle autos konden staan. Gaat nu net niet, en geen uitwijk mogelijkheid op logische plekken. Misschien dat het gaat wennen maar nu staan er twee autos op niet handige plekken. Een op de kliko aanbiedplaats die morgen gebruikt moet worden :') en een meteen om een hoek die eea blokkeert. Blij met thuis eigen opritje. :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:08

Er is geen sprake van parkeerchaos als er 2 mensen moeten staan wachten. Dat is normaal in de echte wereld.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:10

karuna schreef:
Ja is chaotisch nu, :+ waarom geen idee maar het waren net de twee plekken die ervoor zorgden dat alle autos konden staan. Gaat nu net niet, en geen uitwijk mogelijkheid op logische plekken. Misschien dat het gaat wennen maar nu staan er twee autos op niet handige plekken. Een op de kliko aanbiedplaats die morgen gebruikt moet worden :') en een meteen om een hoek die eea blokkeert. Blij met thuis eigen opritje. :D


Maar jij staat daar dus ook en je woont er niet, toch ?
Is al 1 plek meer vrij voor bewoners als je zelf ergens anders parkeert :)*
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 15-11-19 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 19:12

Kunnen ze wachten tot maandag ochtend :P dus een krijgt morgen een vuilnisauto in zijn nek en nummer 2 daarna ook ivm bocht blokkeren. :')
Klopt ik sta er nu ook, (maar die ergens anders uitwijk is er niet), :+ en ik parkeer nu waar normaal niet geparkeerd mag worden, tenzij met toestemming. Namelijk voor een achteringang van het huis waar ik ben. Geen parkeerplaats dus. Ik houd dus geen standaard plek bezet. :P zou anders ook niet aardig zijn.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:15

Was dat het eigenlijke probleem dan ? Dat je zelf geen parkeerplek voor de deur daar meer hebt ? :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 19:18

Nee, ik kan daar altijd wel staan. Thuis geen probleem,

was verrast dat zelfde gemeente hier ook laadpaal heeft neergezet. Goddank niet een zelfde probleem als de eerste paal locatie. Maar nu dus op twee plaatsen (mogelijk meer) waar palen zijn neergezet terwijl de aanvrager geen behoefte meer heeft. In wijken waar er toch al een krapte tot groot tekort aan parkeerplek is.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:22

karuna schreef:
Blij met thuis eigen opritje.

Wat is je probleem dan precies?

karuna schreef:
en ik parkeer nu waar normaal niet geparkeerd mag worden,

Maar dat moet je dan niet doen. De bedoeling is dat je op een plek parkeert waar dat mag.


karuna schreef:
was verrast dat zelfde gemeente hier ook laadpaal heeft neergezet. Goddank niet een zelfde probleem als de eerste paal locatie. Maar nu dus op twee plaatsen (mogelijk meer) waar palen zijn neergezet terwijl de aanvrager geen behoefte meer heeft. In wijken waar er toch al een krapte tot groot tekort aan parkeerplek is.

Ja, en toch he...... zullen er steeds meer elektrische auto's komen...... dat wordt namelijk makkelijker omdat er betere mogelijkheden zijn om de auto te laden. En laten we eerlijk zijn...... als veel mensen een elektrische auto hadden, maar geen laadmogelijkheid, had je daar waarschijnlijk over geklaagd.

Er is nog een mogelijkheid: de gemeente prijzen voor een vooruitziende blik :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:23

Ik blijf het wel apart vinden hoe dat is gegaan. Wij (aanvragers) hebben regelmatig een update gekregen over de plaatsing van de laadpaal en alle bewoners van de straat een brief.

Maar ja aan de andere kant, misschien zijn er wel meerdere aanvragen geweest van mensen die binnenkort hun elektrische auto krijgen. Ik hoef zelf gelukkig geen gebruik meer te maken van de laadpaal maar in onze straat en ook de andere wijken wordt er flink gebruik van gemaakt.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:23

karuna schreef:
Ellendig, zot dit dan hebben flink wat mensen een probleem daar nu. Twee zinloos lege plekken


Geen zinloos lege plekken natuurlijk. De plekken bij een laadpaal zijn bedoeld om elektrische auto's te laden. Die staan daar, omdat de aanvrager een laadpaal niet op eigen terrein kwijt kan (bijvoorbeeld een bewoner in een appartementencomplex). De gemeente bepaalt de locatie van de plek die maximaal 200 m van de woning van de aanvrager mag liggen. De gemeente moet daarvoor wel onderzoeken of er voldoende ruimte is. Zo niet, moet de gemeente hiervoor extra ruimte zoeken en de parkeerplaatsen extrq aanleggen.
Als je eraan twijfelt of de parkeerdruk is onderzocht kun je de gemeente vragen om dit onderzoek in te zien. Bij een permanent te hoge parkeerdruk (ik meen iets van 80% en dat moet dan snachts gemeten) moeten er dus extra voorzieningen worden getroffen.
Als je gehandicapt bent dan kun je natuurlijk ook een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen. In dat geval wordt ook gekeken naar de parkeerdruk. Als deze hoog is, dan is de kans groter dat je deze krijgt.
Dus in jouw geval zou ik naar de gemeente gaan en vragen of er onderzoek is gedaan, of je dat kunt inzien en indien het onderzoek niet recent niet is uitgevoerd vragen om een nieuw onderzoek in de wijk.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:24

Ga een tijdje in de stad wonen in een goedkope wijk, dan ben je al blij als je binnen een kwartier loopafstand wat vind ondanks je stinkend dure verkeers vergunning }>
Ook het niet kunnen nemen van de bocht is mij niet bepaald onbekend. Echt fantastisch als je daar met je verhuisbus staat :D
In het ergste geval bel je de politie en dan laat iedereen het weer een tijdje uit z‘n hoofd om in de bocht te parkeren.

Wat is er in vredesnaam mis met opladers? Als ze er niet zijn gaat er op den duur ook vanzelf iemand klagen.
Al die zielige arme bejaarden zijn op den duur dood of hebben thuiszorg nodig. Lekker verhuren straks als er een jongere generatie in wil die wel electrisch rijd.
Daarnaast is er zoiets als electrisch rijdende thuiszorg en electrisch rijdend bezoek (wellicht zelfs kinderen van de arme oude bejaarden).

Natuurlijk wil iedereen naast zijn voordeur staan, maar daarvoor is het nou eenmaal een ietsie pietsie te vol in NL. Kap 30 bomen voor parkeerplaatsen en dan opent er iemand een topic over onnodige natuurverdelging.

Adem in, adem uit. De wereld staat nou eenmaal niet stil en niet iedereen is blij met iedere verandering. Denk om je bloeddruk en wees blij dat je je überhaupt een auto kunt veroorloven.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:28

Echt, krijgen we nu dagelijks een update of er auto's staan Of per uur ofzo?

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:29

@Sizzle. Precies. Of ga een poosje werken op de afdeling mobiliteit in jouw gemeente en dan krijg je vanzelf begrip voor de soms heel moeilijke beslissingen die worden genomen.

Ik woon zelf in een grote stad en zie de tendens echt wel toegaan naar "als je in de stad wil wonen kun je maar beter geen "eigen" auto hebben". Wil je de stad bereikbaar houden en het leefklimaat prettig en gezond. Daarom zie je ook veel aanbieders van deelmobiliteit oppoppen (deelfietsen, deelauto's en deelscooters etc etc)
Het is even wennen, maar het is wel de toekomst.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:32

Ik heb een hele tijd car sharing gebruikt. Deze zijn overigens tegenwoordig meestal ook electrisch.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:36

LadyMadonna schreef:
Aan de andere kant snap ik niet wat je in nl met bijv een Dodge ram moet....


Ohh om weinig ruimte op een parkeerplek te hebben hoef je niet perse met een Ram Van te komen hoor.

Ik ben vaak erg blij met mijn dunne lijf... dan kan ik tenminste nog uit mijn auto kruipen. :')

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:44

NatasjavE schreef:
LadyMadonna schreef:
Aan de andere kant snap ik niet wat je in nl met bijv een Dodge ram moet....


Ohh om weinig ruimte op een parkeerplek te hebben hoef je niet perse met een Ram Van te komen hoor.

Ik ben vaak erg blij met mijn dunne lijf... dan kan ik tenminste nog uit mijn auto kruipen. :')


Ik ook en dan heb ik zo'n oud vervuilend klein gebakje. En dan moet ik wel een goede dag hebben, anders kom ik de auto niet uit. De auto's van mijn ouders hebben in veel parkeergarages al moeilijkheden of in steden. Mercedes en volvo, dus idd geen Ram.

Ik vind de plekken voor ouders met kinderen ook apart, vooral in parkeergarage hier in de buurt. Daar zijn de gezinsparkeerplaatsen beter te bereiken dan de invalideplekken. Ik heb wel eens de neiging gehad om daar bij de gezinnen te parkeren toen ik rolstoel bij me had. Nee, ik ben te goed om een kaart te krijgen, maar te slecht om ver te lopen. Ik parkeer er niet, ik ga er alleen niet meer alleen heen. Als ik daar dus heen moet ga ik altijd met iemand anders.

Maar moet er nu serieus weer gezeurd worden dat Karuna ergens staat wat geen parkeerplaats is, terwijl zij aangeeft dat het de uitrit van het huis waar zij dit weekend is is???

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:49

Ik vind dat er goede invalide parkeerplaatsen moeten zijn maar voor gezinnen is ook echt geen overbodige luxe.

Een kind in het kinderstoeltje plaatsen of een maxicosi in een auto wurmen terwijl de deur maar 20 cm open kan is niet handig. En nee de auto verplaatsen en dan het kind erin is geen optie. Op zaterdag middag is het vaak erg druk bij de appie happie(daar hebben ze familie plaatsen) de auto’s blijven daar maar rondrijden.