Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25290
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:01

Ik vind het hier wel vrij overbodig. Of in ieder geval de hoeveelheid en de plaatsing. Dat je die ruimte nodig kan hebben, ja dat snap ik. Heb ik ook, maar moet nog wat verder aftakelen eerst. Hoewel die invalideplekken hier niet zo breed zijn als de gezinsplekken. Maar waarom moeten die parkeerplaatsen dan bij de ingang zitten? En de invalideplekken verderop? Als het om de ruimte gaat om veilig een kind in de auto kunnen doen, dan kan dat ook een stukje verderop.

Aan de andere kant vind ik het wel heel goed dat er dus langzaam meerdere soorten parkeerplaatsen komen. Alleen zou de plaatsing dus beter bekeken moeten worden. In mijn omgeving iig. ;) Zowel de gezinsplaatsen als de laadplekken. (Maar goed, er kunnen ook geen bestelbussen in de garage, dus zijn er buiten ook plaatsen maar daar staan weer altijd normale auto's :') Ook niet handig)
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 15-11-19 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 20:02

Laat duidelijk zijn. Ik heb niks tegen electrisch rijden, voorstander zelfs maar helaas voor nu te duur voor velen. Niks tegen oplaadpalen waar dan ook. Want ze zijn nodig.

Maar wel een hekel aan niet communiceren met betrokkenen, Zinloos verspillen van mens, materieel en geld. In beide gevallen heeft de gemeente zich ook naar de aanvragers stil gehouden, geen update niks, dus beide aanvragers die nu bekend zijn hebben zelf maar maatregelen genomen, na maanden tevergeefs wachten.

In beide gevallen zijn bewoners niet geinformeerd, ook is er geen lint geplaatst bij de plekken of wat ook. En staan ze nu op een plek waar niet snel verwacht wordt dat er een auto opgeladen gaat worden, terwijl ze elders in deze gemeente zeker weten hard nodig zijn. En deze twee ook niet bepaald op een doorgaande plek staan waar je niet even gaat langsrijden tenzij je daar moet zijn.

Topic geopend omdat ik gewoon benieuwd was wat nu de gebruikelijke procedure is bij laadpalen. Die kennelijk normale procedure is hier duidelijk in de gemeente niet gebruikt. Sterker nog ik weet nu, dat als ik kan blijven wonen waar ik woon voorlopig en er is vraag naar ik mogelijk een stukje oprit vrij zou gaan maken (die ruimte is er), paal aanvraag voor anderen zodat ze kunnen laden op mijn oprit. Want in mijn wijk geen enkele openbare paal. Wist niet dat dat dat kon en heb ik dankzij dit topic geleerd

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:18

beatje schreef:
Blijft dan toch ook bijzonder hoe we dat vroeger allemaal deden,

Vroeger hadden veel minder mensen een auto, waren de auto’s kleiner, was het minder druk en waren wé minder druk...,

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:19

Mijn ouders hebben laatst 1 laadplek direct voor hun tuindeur gekregen. Ook geen melding van geweest. Echter was het best handig want mijn broer rijdt wel electrisch :j (zijn werk staat enkel nog electrisch toe, en nee hij heeft zeker geen bovenmodaal inkomen).

Wat ook zou schelen is als bepaalde mensen die hun auto vrij letterlijk laten ingroeien omdat ze eigenlijk niet meer durven rijden hun auto weg zouden doen.
Toen mijn oma nog leefde stond de halve straat (oude kleine huurwoninkjes met oude mensen) half vol met auto‘s waar het onkruid tot boven de nummerplaat stond :')
Argument van mijn oma was dat ze 1x per maand veel boodschapjes nodig had, maar het geld van een auto kun je die zo ongeveer dagelijks laten bezorgen :P
Dan was nog het probleem van verschillende bewoners dat ze de auto niet wilde gebruiken omdat er misschien iemand anders zou kunnen gaan staan als ze weg waren :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:49

8nnemiek schreef:
poes schreef:
Collega heeft hier nog een goede mee gehad. Stond er ook eentje op de laadparkeerplaats. Hij kwam aan met zijn elektrische auto en kon dus niet laden (en dit was hard nodig, want je plant er je ritten op). Dus handig achter dat autootje geparkeerd en hij kon er met zijn kabel net bij. Autootje stond wel klem. Naja :Y)

Paar uurtjes later komt hij bij zijn auto: treft hij daar 2 vrouwen in alle staten aan. En maar gillen.

Politie is er mogen bijkomen. Nu staan er bordjes.

We moeten er nog altijd om lachen :')

_/-\o_ Geweldig
Ik hoop dat de dames ook nog eens een mooie boete hebben gekregen.


Nee hoor. Zaventemse politie wou collega niet spreken omdat hij geen Nederlands sprak :roll: faciliteitengemeente e... uiteindelijk mocht hij tegen hen engels spreken en antwoordden ze in het Nederlands. Brussel is echt een nare plek soms.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:10

MarlindeRooz schreef:
Er is geen sprake van parkeerchaos als er 2 mensen moeten staan wachten. Dat is normaal in de echte wereld.

Dat klinkt als een zeer overzichtelijke situatie. Het is natuurlijk ook maar wat je gewend bent. Zodra ik hoor dat mensen per se voor hun eigen deur willen staan, voel ik al een lachbui opkomen omdat dat zo ver van mijn wereld staat.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:46

LadyMadonna schreef:
beatje schreef:
Blijft dan toch ook bijzonder hoe we dat vroeger allemaal deden,

Vroeger hadden veel minder mensen een auto, waren de auto’s kleiner, was het minder druk en waren wé minder druk...,

Uhh, de autos waren veel groter hoor. Nu rijd het gros in kleine autotjes maar toen waren de autos flink aan de maat ennn benzine nog betaalbaar. Maar ouders met de verwende prinsesjes en prinsesjes zijn niks meer gewend. Ik erger me ook dood hoeveel autos dubbel bij school geparkeerd staan om hun kinderen af te halen. Fietsen of te voet kan blijkbaar niet in een woonwijk waar je 30 mag rijden.