De Brexit soap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 19:56

Inmiddels volg ik alles van de Brexit. Elke keer als je denkt 'ze zijn er bijna' is er weer iets bedacht waardoor het potverdorie tóch weer nét niet door kan gaan.

Gisteren, zaterdag, een amendement aangenomen wat verbied om zonder wetgeving de huidige deal er door te drukken. Dinsdag wordt er gestemd over de deal en als die verworpen wordt wat dan :? dan een no deal brexit, maar ja daar is ook een wet tegen die dat verbied.

Spanning en sensatie komende week :):) :):) :):) :):) :):)

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:01

Ik word er een beetje moe van eigenlijk. Beetje zoals: Ken je die mop van Engeland die uit de EU wilde?

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:05

Ik heb echt nog geen één x de gedachte gehad 'ze zijn er bijna' :')

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:08

Laten ze er gewoon mee stoppen. Lekker in de EU blijven is beter voor iedereen.

Weer een voorbeeld waarom je nooit een bindend referendum moet houden en het volk moet laten beslissen :O

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 20:09

ja referenda zijn het allerdomste wat er is, te zwart wit, te weinig nuance mogelijk. Gewoon volksvertegenwoordiging kiezen en prima, laat die hun werk doen. En dit referendum was ook nog eens ingezet om binnenlandse verkiezingen te winnen en oeps die 52% voor brexit hadden ze ff niet op gerekend en nu zit men met de sh.t.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:10

Niet alleen de UK, ook Zwitserland met zijn Rahmenabkommen, al hoor je daar minder van.
Echt gepunnik zonder eind.
Voor een hoop van onze klanten is iedere keer de vraag weer: is ons CE dadelijk nog geldig?

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:11

Ik kwam deze laatst tegen, en die beschrijft het wel aardig:

Afbeelding

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:11

Als liefhebber van het land van onze westerburen volg ik het al vanaf het begin.

De tijd zal leren wat het wordt, maar de miljoenen die Farage de Britten belooft heeft, hebben ze voor de komende 10 jaar al uitgegeven, niet in de laatste plaats door de fors gekelderde Pond.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:12

Ik lees pas Brexit nieuws als er iets definitief uit de bus is gekomen (volg nu enkel de titels). Ik heb het gehad. Jammer dat ze hier hun tijd in moeten steken. Er zijn belangrijke dingen om op te lossen.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:15

Afbeelding

Het zal nog wel even duren.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-19 20:19

ja dat is de allermooiste, ben ook fan van star trek haha

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:37

Ik ga volgende week naar de Star Trek convention, moet ik nog een Star Trek pyjama voor je meenemen? :D
Nu kan het nog, na 31 oktober misschien niet meer. }:)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:44

Suzanne F. schreef:
Ik word er een beetje moe van eigenlijk. Beetje zoals: Ken je die mop van Engeland die uit de EU wilde?


:')

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:46

Ik ben van plan om volgend jaar Juli (dan loopt mijn contract af) die kant op te emigreren om bij mijn vriend te gaan wonen. Dus ik volg het brexit nieuws enigszins zenuwachtig. Merk in Engeland dat ze er vooral klaar mee zijn.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:50

Ymke_Z schreef:
Ik ben van plan om volgend jaar Juli (dan loopt mijn contract af) die kant op te emigreren om bij mijn vriend te gaan wonen. Dus ik volg het brexit nieuws enigszins zenuwachtig. Merk in Engeland dat ze er vooral klaar mee zijn.

En zoals een Britse collega laatst opmerkte: Weet je wie de Brexit betalen? Degene die het niet kunnen betalen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:56

verootjoo schreef:
Laten ze er gewoon mee stoppen. Lekker in de EU blijven is beter voor iedereen.

Weer een voorbeeld waarom je nooit een bindend referendum moet houden en het volk moet laten beslissen :O


Precies en helemaal niet met zo'n minimaal verschil :n

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:13

Ik sprak op vakantie een aantal Britten en met name de hoger opgeleiden vonden het verschrikkelijk en maakte zich veel zorgen. En hebben me het een en ander uit kunnen leggen.
Ik was op Cyprus waar sowieso veel Engelsen ook lange tijd zitten/ 2e huis hebben en daar werden ook bijeenkomsten georganiseerd.

Er was echter ook een groep in ons hotel ,breezerdrinkend bij het ontbijt, en die konden niet wachten tot de brexit. Dan werd alles beter namelijk. Ze konden niet verdere uitleg geven dan dat de eu teveel geld kost...

Ik denk regelmatig schiet er nu maar mee op. Aan de andere kant denk ik dat het ook veel consequenties heeft voor de rest van Europa.

Maar jeetje wat een soap. En wat hebben veel mensen gestemd over iets waar ze geen verstand van hebben.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:20

Ik vind het erg vervelend worden.
Hier in fabriek nu tot 2x aan toe moesten er met spoed vrachtwagens vól naar Engeland want stél dat er ellende kwam met verschepen na de brexit. Dubbele shiften op het werk en wagen vol erheen.
De eerste keer stond álles vast bij de havens. Er mocht niks weg.
En daarna dus een periode geen werk want alls werd uiteindelijk gewoon verscheept.

Nu weer, ploegendienst om alles voor Engeland af te krijgen.....onze engelse klanten zijn ook wisselend, de een wil mega voorraad JZ-Flowers bv ( Aldi) en de ander wil niks.... het is echt heel vervelend voor een fabriek.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:21

verootjoo schreef:
Laten ze er gewoon mee stoppen. Lekker in de EU blijven is beter voor iedereen.

Voor iedereen, behalve dat kleine dingetje dat we "democratie" noemen en waar we allemaal zo trots op zijn.

verootjoo schreef:
Weer een voorbeeld waarom je nooit een bindend referendum moet houden en het volk moet laten beslissen :O

Eens, hopelijk leert iedereen er van en zien we dit niet nog een keer gebeuren. Volgende keer niet-bindend, een grotere meerheid als minimum, of helemaal geen referendum.



Democracy is the worst form of government, except for all others.

Nado
Berichten: 3350
Geregistreerd: 23-11-04

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:34

Maar in hoeverre is iets nog democratie te noemen als er beslissingen van de bevolking afgedwongen worden op basis van bewezen leugens en bedrog? Omdat een zeer klein deel van deze bevolking persoonlijk voordeel (niet onder de nieuwe belastingwetgeving van de EU hoeven vallen) heeft bij deze beslissing?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:52

enzino schreef:
verootjoo schreef:
Laten ze er gewoon mee stoppen. Lekker in de EU blijven is beter voor iedereen.

Voor iedereen, behalve dat kleine dingetje dat we "democratie" noemen en waar we allemaal zo trots op zijn.

verootjoo schreef:
Weer een voorbeeld waarom je nooit een bindend referendum moet houden en het volk moet laten beslissen :O

Eens, hopelijk leert iedereen er van en zien we dit niet nog een keer gebeuren. Volgende keer niet-bindend, een grotere meerheid als minimum, of helemaal geen referendum.



Democracy is the worst form of government, except for all others.


Democratie werkt goed als je mensen kiest waar je vertrouwen in hebt en die zich dan (hopelijk) goed (kunnen) verdiepen in de beslissingen die genomen moeten worden.
Het werkt voor geen meter als je mensen beslissingen laat maken waar niemand zich in verdiept heeft en niemand de gevolgen van overziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:55

Nado schreef:
Maar in hoeverre is iets nog democratie te noemen als er beslissingen van de bevolking afgedwongen worden op basis van bewezen leugens en bedrog?

afgedwongen worden: rare woordkeuze. Stemmen is een recht, geen plicht. Zelfs in landen met een opkomstplicht kan je blanco stemmen. Er vind dus geen dwang plaats.

op basis van bewezen leugens en bedrog: bewezen leugens en bedrog van zowel de "leave" als de "stay" campagne. Het was aan de "stay" campagne om het bedrog ter sprake te brengen voor het referendum, niet erna nadat ze verloren hebben. Bovendien liegen alle politici. Als dat een reden is om een verkiezing of referendum over te doen dan hebben we onze laatste regering gehad want dan komen we er nooit meer uit.

in hoeverre is iets nog democratie te noemen als: moeilijke vraag, maar ik weet wel wat absoluut geen democratie is: de bevolking in een bindend referendum laten stemmen en als de uitkomst je niet zint het niet doen.

Nado schreef:
Omdat een zeer klein deel van deze bevolking persoonlijk voordeel (niet onder de nieuwe belastingwetgeving van de EU hoeven vallen) heeft bij deze beslissing?

Maar zo werkt toch elke verkiezing? Elk individu maakt een afweging wat de voordelen en nadelen zullen zijn voor hunzelf, de mensen waar ze om geven en de wereld waar ze in leven en kiezen vervolgens een partij die daar het beste bij aansluit.
En hoe klein is dat zeer kleine deel als ze meer dan 50% van de stemmen kunnen krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:59

verootjoo schreef:
Democratie werkt goed als je mensen kiest waar je vertrouwen in hebt en die zich dan (hopelijk) goed (kunnen) verdiepen in de beslissingen die genomen moeten worden.
Het werkt voor geen meter als je mensen beslissingen laat maken waar niemand zich in verdiept heeft en niemand de gevolgen van overziet.

Welke vorm van bestuur stel jij dan voor?
Wil je een dictatuur, een theocratie, een oligarchie, of een autocratie?
Of een "democratie" waar alleen een elite mag stemmen (elite of basis van opleiding, ras, huidskleur, inkomen, geslacht) ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-19 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: De Brexit soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:09

Ierland is er ook wel klaar mee, inmiddels toch bijna een jaar hét gesprek v.d. dag hier op kantoor :')

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:17

Wij wachten ook nog steeds wat de uitkomst zal zijn.
Mijn zoon zit op een sport academie in de UK (Bristol) met nog een aantal jongens uit de EU.

Ik heb ook menig Britt gesproken de laatste jaar en ik ben er nog geen 1 tegengekomen
die voorde Brexit is eigenlijk. Ze noemen het bijna allemaal de mupped show :+

Ik ga zelf a.s Vrijdag naar Londen en we zullen wel zien hoe moeilijk of makkelijk we de grens weer
over kunnen.