Mars voor het Leven vs actie Pak de Macht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Mars voor het Leven vs actie Pak de Macht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-22 17:26

Op 12 november vindt de Mars voor het Leven weer plaats. Aka een groep mensen loopt mee in een demonstratie tegen het recht van het recht op zelfbeschikking van vrouwen over wat er in hun baarmoeder gebeurd.

Tim Hofman heeft nu een enorm ludieke en toch vriendelijke actie om hier een sponsorloop van te maken. Voor een bedrag vanaf €1 sponsor je een demonstrant en de gehele opbrengst gaat naar stichting AVA. Zij zetten zich in voor goede voorlichting en hulp aan vrouwen mbt anticonceptie en abortus.
Op deze manier steunen de demonstranten dus een stichting die het tegenovergestelde doet van waar zij voor mee lopen. Best goed bedacht toch?

https://www.bnnvara.nl/pakdemacht/artik ... S5KjTZUJ2o

Via zijn IG begreep ik dat er inmiddels €45.000 is opgehaald!
Wat vinden jullie van deze vorm van tegen demonstratie? En zou dit leven onder de deelnemers die meelopen of hen aan het denken zetten?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Mars voor het Leven vs actie Pak de Macht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:16

Ik vind het briljant.
Sowieso, denken dat je het recht hebt om de helft van de wereld zeggenschap te ontnemen over hun eigen lijf is van de zotten.

Ik ben helemaal niet zo'n fan van abortus (ook niet van zwangerschappen trouwens, doodeng) maar dat moet voor een ander niet ter zake doen. En wat die persoon beslist te doen met hun eigen lijf heb ik me niet mee te bemoeien.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Brainless
Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:20

Ik moet er stiekem wel om gniffelen.
Ken nl iemand van dichtbij die oa bij klinieken vrouwen probeert over te halen geen abortus te laten plegen (ook aangeeft dat het moord is) en een echo aanbied (lees: door de strot drukt) en aangeeft dat er veel meer opties zijn.
Ze "helpen" degene de zwangerschap niet af te breken en daarna... tja dan is zo'n vrouw/meisje overgeleverd aan de goden, want verder hulp met zorg/onderdak enz krijgen ze niet, alleen een geboortepakket (als ze geluk hebben); eenmaal na de geboorte hoor je niks meer van ze.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Steppe
Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Mars voor het Leven vs actie Pak de Macht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:26

Heb het even 3x moeten lezen voor ik het begreep. Slim bedacht en heel vriendelijk als ik het zo zie.

Pumpkinbroes
Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:30

Brainless schreef:
Ik moet er stiekem wel om gniffelen.
Ken nl iemand van dichtbij die oa bij klinieken vrouwen probeert over te halen geen abortus te laten plegen (ook aangeeft dat het moord is) en een echo aanbied (lees: door de strot drukt) en aangeeft dat er veel meer opties zijn.
Ze "helpen" degene de zwangerschap niet af te breken en daarna... tja dan is zo'n vrouw/meisje overgeleverd aan de goden, want verder hulp met zorg/onderdak enz krijgen ze niet, alleen een geboortepakket (als ze geluk hebben); eenmaal na de geboorte hoor je niks meer van ze.


Ja als ik op social media een beetje in de reacties kijk, zijn vooral een hoop mannen tegen het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen.
Op zijn minst bijzonder.

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:34

Ondanks dat ik een voorstander ben van abortus, ben ik tegen dit soort ludieke acties.

Iedereen heeft wat mij betreft het recht om zijn mening te uiten, ook als dit compleet tegen mijn idee van de wereld ingaat.
Recht om je mening te uiten geldt imo niet alleen voor mensen die een mening hebben die goed in mijn straatje vallen.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:34

@ pumpkinbroes Mannen zijn bang om de macht te verliezen. Vrouwen die alles zelf kunnen, zelf beslissen en zelf regelen zijn eng.

Brainless
Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:38

Sunnda schreef:
Ondanks dat ik een voorstander ben van abortus, ben ik tegen dit soort ludieke acties.

Iedereen heeft wat mij betreft het recht om zijn mening te uiten, ook als dit compleet tegen mijn idee van de wereld ingaat.
Recht om je mening te uiten geldt imo niet alleen voor mensen die een mening hebben die goed in mijn straatje vallen.

Ze mogen ook prima tijdens die demonstratie hun mening uiten, alleen zorgen zij dat ze zo extra geld inzamelen voor de pro-kant.

Wel heb ik een hekel aan mensen die bij de klinieken vrouwen aanspreken (op een vaak vervelende manier).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:46

Sunnda schreef:
Ondanks dat ik een voorstander ben van abortus, ben ik tegen dit soort ludieke acties.

Iedereen heeft wat mij betreft het recht om zijn mening te uiten, ook als dit compleet tegen mijn idee van de wereld ingaat.
Recht om je mening te uiten geldt imo niet alleen voor mensen die een mening hebben die goed in mijn straatje vallen.

In dit geval sluit het één het ander niet uit :D. Ik vind het heel slim bedacht.

KSHancox
Berichten: 1236
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:47

Sunnda schreef:
Ondanks dat ik een voorstander ben van abortus, ben ik tegen dit soort ludieke acties.

Iedereen heeft wat mij betreft het recht om zijn mening te uiten, ook als dit compleet tegen mijn idee van de wereld ingaat.
Recht om je mening te uiten geldt imo niet alleen voor mensen die een mening hebben die goed in mijn straatje vallen.


Op zich snap ik wat je zegt, maar bij het abortus verhaal gaat het om mensen die hun mening willen opdringen aan anderen. Ik zou zelf persoonlijk niet snel abortus uitvoeren, maar ik vind het recht om de keuze te hebben een heel groot en belangrijk iets. Vooral als het gaat om zwangerschappen. Hoe mooi ik mijn zwangerschap ook vind, het is zwaar en het heeft zoveel impact op je.

Ik vind deze tegenactie best gevat en ik denk dat ik ga sponsoren. :D

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-22 18:48

Sunnda schreef:
Ondanks dat ik een voorstander ben van abortus, ben ik tegen dit soort ludieke acties.

Iedereen heeft wat mij betreft het recht om zijn mening te uiten, ook als dit compleet tegen mijn idee van de wereld ingaat.
Recht om je mening te uiten geldt imo niet alleen voor mensen die een mening hebben die goed in mijn straatje vallen.


Alleen de Mars voor Leven kan gewoon doorgaan en die mensen wordt geen strobreed in de weg gelegd. Ze zamelen nu alleen tevens geld in voor een goed doel, hoe kun je daar op tegen zijn?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Nielojram
Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Mars voor het Leven vs actie Pak de Macht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:23

Gedoneerd.

Dat ik 25 was, werd ik ongepland zwanger. Wilde het echt TOTAAL niet, niet de vader, en ook niet het kind.

Ik ben 'blij' dat mijn toenmalige HA direct begreep dat ik dit niet wilde, heb de bedenktijd niet eens hoeven uit te zitten, ze maakte gelijk een afspraak voor curettage.

Zeven dagen later was het allemaal geregeld.

Dank de dag vandaag nog steeds dat ik Nederland woon.

Abortus is een hele rationele beslissing, laat dat bij de 'moeder' zelf.

Es war schön.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Mars voor het Leven vs actie Pak de Macht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:34

Ik vind het een erg goede actie, heb ook een beetje gedoneerd :j

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:48

Sunnda schreef:
Ondanks dat ik een voorstander ben van abortus, ben ik tegen dit soort ludieke acties.

Iedereen heeft wat mij betreft het recht om zijn mening te uiten, ook als dit compleet tegen mijn idee van de wereld ingaat.
Recht om je mening te uiten geldt imo niet alleen voor mensen die een mening hebben die goed in mijn straatje vallen.

100% mee eens. Maar even het woordenboek erbij pakkend:

Van Dale schreef:
Mening (zn):
wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => gedacht, gedachte, geluid, gevoelen, inzicht, oordeel, opinie, opvatting, standpunt, stellingname


Een mening is bijvoorbeeld: ik vind geel geen mooie kleur, of ik vind abortus niet fijn.

Dit gaat een heel stuk verder dan dat.
Dit gaat namelijk niet meer over een persoonlijke gedachte, gevoel, opinie of standpunt, dit gaat over regels willen maken over het lichaam van een ander.

Ik kan abortus een naar idee vinden. Vind ik ook, en zonder in persoonlijke details te willen gaan vind ik het niet fijn en pijnlijk. Nu vond ik dat van een zwangerschap nog meer, en wil ik absoluut geen kinderen.

Maar, op het moment dat een mening geen mening meer is, maar een demonstratie wordt, waarmee je de ander regels op gaat leggen en inbreuk maakt op de lichamelijke integriteit van mensen met een baarmoeder, wordt het een schending van mensenrechten, en dat is een heel groot probleem.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

_Mir
Berichten: 1356
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Mars voor het Leven vs actie Pak de Macht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:55

Ik ben uiterst dankbaar voor deze beweging die zich inzet voor het ongeboren leven. Het is jammer dat deze mensen altijd heel negatief in het nieuws/sm komen. Dankzij deze mensen heb ik een juiste beslissing kunnen maken.

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Mars voor het Leven vs actie Pak de Macht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:59

Sorry meid, maar tot er een kind geboren is is het maar 1 leven, en dat is dat van de zwangere persoon. En dat leven en de lichamelijke integriteit van die persoon vind ik echt veel belangrijker dan een klomp cellen.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mars voor het Leven vs actie Pak de Macht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:03

Ik zie twee verschillende dingen:
1 Het individu Mir heeft persoonlijk een besluit genomen.
2 opdringerige activisten belagen en beledigen kwetsbare vrouwen.

1 vind ik prima. 2 vind ik verachtelijk.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:04

rien10 schreef:
Ik zie twee verschillende dingen:
1 Het individu Mir heeft persoonlijk een besluit genomen.
2 opdringerige activisten belagen en beledigen kwetsbare vrouwen.

1 vind ik prima. 2 vind ik verachtelijk.

Helemaal mee eens.

Brainless
Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:06

_Mir schreef:
Ik ben uiterst dankbaar voor deze beweging die zich inzet voor het ongeboren leven. Het is jammer dat deze mensen altijd heel negatief in het nieuws/sm komen. Dankzij deze mensen heb ik een juiste beslissing kunnen maken.

Het is fijn dat een juiste beslissing hebt kunnen nemen.. maar weet ook van mensen die echt worden lastig gevallen als ze een andere beslissing willen/moeten nemen.
Ik ben voor keuze vrijheid en dat er ook voldoende hulp bij deze keuze moet zijn.. maar dat wil niet zeggen dat géén abortus altijd het juiste antwoord/keuze is.

Van mij mag iemand echt tegen abortus zijn, helemaal prima, maar een ander moordenaar noemen en zeggen dat abortus altijd de verkeerde keuze is.. is zo ontzettend fout.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Telpeva
Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:14

Toffe actie, ik heb ook gedoneerd.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

mysa
Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:15

rien10 schreef:
Ik zie twee verschillende dingen:
1 Het individu Mir heeft persoonlijk een besluit genomen.
2 opdringerige activisten belagen en beledigen kwetsbare vrouwen.

1 vind ik prima. 2 vind ik verachtelijk.


Zeg je goed!

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-22 22:20

rien10 schreef:
Ik zie twee verschillende dingen:
1 Het individu Mir heeft persoonlijk een besluit genomen.
2 opdringerige activisten belagen en beledigen kwetsbare vrouwen.

1 vind ik prima. 2 vind ik verachtelijk.


Mee eens!

Overigens heb ik zelf ook gedoneerd, ik vind het echt te grappig dat deze anti-abortus demonstranten nu bijdragen aan stichting AVA

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

alice0cullen
Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:25

Sunnda schreef:
Ondanks dat ik een voorstander ben van abortus, ben ik tegen dit soort ludieke acties.

Iedereen heeft wat mij betreft het recht om zijn mening te uiten, ook als dit compleet tegen mijn idee van de wereld ingaat.
Recht om je mening te uiten geldt imo niet alleen voor mensen die een mening hebben die goed in mijn straatje vallen.


Ik vind dit eigenlijk geen gevalletje van recht op vrije meningsuiting.

Zeggen ik vind een abortus niet oké, is een mening.
Maar de mensen die met dit soort bewegingen meelopen gaan een stuk verder dan alleen zeggen dat ze het er niet mee eens zijn. Ze willen het eigenlijk verbieden, en door platform te geven aan dit soort waanzin heeft echte gevolgen. Ze willen hun mening doordrukken richting iedereen, en dat gaat vaak gepaard met een hoop propaganda en fake news.

Je mag van mij best tegen abortus zijn,maar zodra je gaat marcheren om je mening door ander mans strot te duwen, nee.

Maar in mijn hoofd is het heel simpel, ben je tegen abortus neem je er geen. Dan hoeft niemand er een discussie over te hebben. Het is namelijk een compleet persoonlijke keuze.

Ik vind het een fantastische vreedzame actie waar je meteen twee vliegen in een klap slaat.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Avalanche
Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:26

rien10 schreef:
Ik zie twee verschillende dingen:
1 Het individu Mir heeft persoonlijk een besluit genomen.
2 opdringerige activisten belagen en beledigen kwetsbare vrouwen.

1 vind ik prima. 2 vind ik verachtelijk.

hoe persoonlijk is het als het "een juiste" keuze is? Daar zit een waardeoordeel in. Als het voor haar de juiste keuze is, is dat een persoonlijke keuze en prima. Maar ze zegt dat het in het algemeen een juiste keuze is. En dat roept bij mij de vraag op: als je ervoor kiest de zwangerschap af te breken, is dat dan ook een juiste keuze?

2 is idd verachtelijk en zou je een vorm van pesten en intimideren kunnen noemen, wat strafbaar is.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Ingrid_92
Berichten: 2828
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:31

Avalanche schreef:
Sorry meid, maar tot er een kind geboren is is het maar 1 leven, en dat is dat van de zwangere persoon. En dat leven en de lichamelijke integriteit van die persoon vind ik echt veel belangrijker dan een klomp cellen.


Gewoon even benieuwd hoe jij dat dan ziet, zonder verwijtende toon ofzo. Tot een kind geboren is, is het maar 1 leven (dat van de moeder) en een klomp cellen.

Moeder 1 bevalt te vroeg van een kind, met (pak 'm beet) 32 weken. Levensvatbaar en al. In jouw ogen is het dan een kind, toch?
Moeder 2 is nog niet bevallen, ze is 38 weken zwanger. Is het in dit geval nog geen kind volgens jou, ook al is het wel levensvatbaar? Of hoe moet ik dit volgens jou zien?

Een ongeborene heeft een eigen DNA, eigen hartslag, , eigen bloeddruk, eigen bloedsomloop. Wat is hierbij het verschil met een baby die net geboren is en bijv. 1 uur oud is?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, fohadie, sterregoud, Zoolgangster en 9 bezoekers