steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:57

juval schreef:
margratea, ik vind het stuitend dat jij de activisten gaat verdedigen. Inbraak, bezetting, intimidatie, agressie, geweld, in gevaar brengen van dieren en mensen. Dat kan een weldenkend mens toch niet goedpraten?

Moord, mishandeling, verwaarlozen, onverdoofd medische handelingen uitvoeren, onthouden van medische zorg... dat goedpraten mag wel!!! Want dat is normaal en dan kunnen mensen lekker goedkoop vlees eten. +:)+

Ik vind die vegan activisten walgelijk, maar dat vind ik ook van die (varkens)boeren die dierenwelzijn erg laag in het vaandel hebben. Ik was 10 en ben toen ooit eens als "snuffelstage" op een varkensbedrijf geweest. En dat staat me nog op het netvlies gebrand. Wat een vreselijke omgeving voor zulke intelligente dieren. :n

Nogmaals ik kom uit een boerenfamillie en ik weet hoe het er aan toe gaat. Maar ik kan er niet bij dat wij het in dit land toestaan om slachtvee zo op te hokken zonder mentale uitdaging, ruimte, sociaal contact (soms) en een beetje hygiëne. :n

Melkveebedrijven vind ik vaak al een stuk beter. Maar dit komt ook deels omdat je stress terugziet in je liters.

R_oo_s
Berichten: 224
Geregistreerd: 26-08-18
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 11:08

Of ik het met de hele productie dieren maatschappij eens ben of niet laat ik er buiten maar vee wat opgefokt word voor de slacht word niet vet / dik als je dat de ruimte geeft , beperkte ruimte , groeien ze sneller . Boeren die slecht voor hun dieren zorgen zien dat terug in de opbrengst , vlees of melk ofeieren . Dus ik ga er vanuit dat ze echt niet slecht voor hun beesten zorgen , ook hun worden in een keurslijf geduwd door oa de regering en Europa. Denk dat de meeste boeren zelf de keuze nooit gemaakt zouden hebben om zo vast tezitten als wat er nu speelt .

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:02

Idd, voor de meeste boeren zijn veel keuzes voor hen gemaakt door de regelgeving van de overheid.
Het is "dat" of stoppen.
Aangezien stoppen vaak ook geen goede keuze is omdat je dan financieel kapot gaat en zoek maar weer eens een (huur) huis en baan waar je goed en gelukkig mee bent (en het gezin). Boer zijn is ook een manier van leven, dat is niet gewoon een baan. Ik vond overigens de overgang van een vrijstaande boerderij (zonder dieren) naar een rijtjeshuis echt niet fijn en ik ging wel vrijwillig. Dan heb je ook nog dat zo'n boerderij al generaties in de familie is...
Sorry, maar sommige denken echt teveel in vrije keuzes welke er vaak gewoon niet zijn!

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:19

Dat van die melkveebedrijven klopt denk ik wel. Ik vind (gebaseerd op wat ik zelf van gezien heb) de varkens- en kippenfarms veel erger. Ik denk zelfs dat het melkvee er enorm op vooruit is gegaan, de afgelopen decennia. Ik stam nog uit de tijd dat de koeien aangebonden stonden, dat zie je nu nergens meer, volgens mij.

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:27

sneeuwpop schreef:
Tiepfoudt,
Je schrijft over de veilige iglo voor kalfjes met dik stro, maar daar heb ik een vraag over..
Ik snap het voordeel van een kalfje alleen in zo'n hok. Je kunt dan alles beter in de gaten houden (hoeveel ze drinken of de poep goed is etc) maar ik zie ze regelmatig staan in een minimale ruimte en naast elkaar IPV bij elkaar.
Zijn er nog (betere) redenen om ze niet samen te zetten met meer ruimte?
Want ook dat heb ik wel eens gezien, een grote stal met enkel kalfjes in dik stro en zag er zo fijn uit.


onze kalfjes staan maximaal 14 dagen alleen in een eenlingboxje, daarna gaan ze (de kuisjes) naar een groepshok. Vaak gaan ze ook wel eerder samen, afhankelijk van de groepsgrootte en gezondheid.
Wij hebben hokken met maximaal 4 kalveren samen, en ze blijven tot ze ca 5/6 maanden zijn op stro, daarna gaan ze naar de grote ligboxenstal.

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:42

Op de boerderijen die ik ken(de) gingen ze helemaal niet in die iglo's. Allemaal 'ouderwetse' planken hokken op de deel en naast elkaar en maar heel even afzonderlijk.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:45

Janneke2 schreef:
Ik heb dezelfde waarneming.

...en dan hebben we het niet over "het moedergevoel is er uit ge'mendel'd",
maar over menselijk gedrag wat maakt dat de binding niet tot stand komt.


Ik heb inderdaad in mijn haast niet alle factoren genoemd die bij kunnen dragen aan een minder sterk moedergevoel bij melkvee.

Het kalf zo snel mogelijk weg halen (genoemd door MisterA) is zeker iets dat behoorlijk mee helpt voorkomen dat die moeder-kind binding niet (zo sterk) tot stand komt. Maar dit is echt niet het enige. Bij een net gekalfde Limousin stap ik nog steeds niet zomaar de stal in, bij onze HF wel. Dat komt deels omdat melkvee veel meer dan vleesvee in aanraking komt met mensen, waardoor de koe zich (iets) minder snel bedreigd zal voelen. Maar dat alleen is onvoldoende om te maken dat wij gewoon bij onze pas afgekalfde koeien in de stal kunnen komen om hun kalf op te pakken en mee te nemen. Melkvee is over het algemeen minder bang voor mensen dan vleesvee, maar dat wil nog lang niet zeggen dat ze totaal níet bang voor ons zijn. Hoe rustig wij ook met onze dieren omgaan, je kunt echt niet zo op iedere koe afstappen en verwachten dat ze blijft staan en zich laat aaien. Ze zijn bij lange na niet zo tam als de meeste paarden bijvoorbeeld. En dan komt de fokkerij de hoek om kijken, waarbij moederdieren die agressie vertonen rondom het kalf, niet meer geïnsemineerd zullen worden. Daarbij zijn koeien die drie dagen van het padje zijn omdat hun kalf is weggehaald, totaal ongeschikt als melkkoe. Juist in die gevoelige periode is het noodzakelijk dat ze voldoende eten, drinken en liggen. Doet ze dat niet en banjert ze als een kip zonder kop door de stal te loeien, dan is het wachten op melkziekte, lebmaagdilatatie enzovoort.

sneeuwpop schreef:
Tiepfoudt,
Je schrijft over de veilige iglo voor kalfjes met dik stro, maar daar heb ik een vraag over..
Ik snap het voordeel van een kalfje alleen in zo'n hok. Je kunt dan alles beter in de gaten houden (hoeveel ze drinken of de poep goed is etc) maar ik zie ze regelmatig staan in een minimale ruimte en naast elkaar IPV bij elkaar.
Zijn er nog (betere) redenen om ze niet samen te zetten met meer ruimte?
Want ook dat heb ik wel eens gezien, een grote stal met enkel kalfjes in dik stro en zag er zo fijn uit.

100% mee eens, een groepje kalveren in een groot stro-hok is het mooiste wat er is. Bij ons staan ze inderdaad de 1e week alleen, naast elkaar, in iglo's met zo'n uitloop aan de voorkant. De weerstand van een pasgeboren kalf is laag, er hoeft niet zoveel te gebeuren en ze raken aan de diarree. Daarom kiezen wij de eerste week voor individuele huisvesting, waarbij een iglo met een speciaal reinigingsmiddel wordt ontsmet nadat het kalf verhuisd is naar het stro-hok. Het volgende pasgeboren kalf komt op die manier in een zo schoon mogelijke omgeving terecht. Zouden we pasgeboren kalveren meteen in een groep willen huisvesten, dan zouden we (om de infectiedruk zo laag mogelijk te houden) een all-in-all-out systeem moeten hanteren. Echter zijn wij (en de meeste melkveebedrijven in Nederland) daarvoor te kleinschalig (?). Dan zouden er dagelijks meerdere kalveren geboren moeten worden, maar dat is niet het geval. De ene week wordt er 1 kalf geboren, de week erop kunnen het er 5 zijn.

Als ze de eerste week door zijn en goed drinken, dan gaan ze bij ons ook naar een stro-hok in groepjes van 4-5 kalveren.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:55

Bedankt voor de antwoorden.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:45


Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:17

Ik heb van het weekend vol verbazing een paar stukken gelezen over het kappen van bomen in NL om ruimte te maken voor 'natuurlijke' zandvlaktes 8)7 Met welke snelheid dat gaat, hoeveel bomen er voor terugkomen, hoeveel stikstof er vrijkomt bij bomenkap en hoe lang het duurt voordat nieuwe aanplant dat weer opgelost heeft..

Ik raak er meer en meer van overtuigt dat dit hele klimaatplan zo verschikkelijk slecht doordacht is en alles geld-afhankelijk is. Ik snap de pro-klimaat mensen maar ergens is het roepen dat het allemaal zo slecht is en dat vorige generaties alles verpest hebben (en bedankt he >;) ) wel lekker makkelijk (en sociaal acceptabel en geprezen gedrag, punten scoren +:)+ )
Maar het lijkt toch steeds duidelijker te worden dat het best wel een groot prutje is, al die zogenaamde oplossingen??

Loretta
Berichten: 8727
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:06

Cer schreef:
Ik heb van het weekend vol verbazing een paar stukken gelezen over het kappen van bomen in NL om ruimte te maken voor 'natuurlijke' zandvlaktes 8)7 Met welke snelheid dat gaat, hoeveel bomen er voor terugkomen, hoeveel stikstof er vrijkomt bij bomenkap en hoe lang het duurt voordat nieuwe aanplant dat weer opgelost heeft..

Ik raak er meer en meer van overtuigt dat dit hele klimaatplan zo verschikkelijk slecht doordacht is en alles geld-afhankelijk is. Ik snap de pro-klimaat mensen maar ergens is het roepen dat het allemaal zo slecht is en dat vorige generaties alles verpest hebben (en bedankt he >;) ) wel lekker makkelijk (en sociaal acceptabel en geprezen gedrag, punten scoren +:)+ )
Maar het lijkt toch steeds duidelijker te worden dat het best wel een groot prutje is, al die zogenaamde oplossingen??


Helemaal waar. Sommige dingen zijn zo ontzettend onlogisch en tegenstrijdig dat het gewoonweg niet uit te leggen valt.

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:41

succes in Haarlem vandaag!! }:0

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:28

Gisteren gekeken naar "Na mij de zondvloed" en naar een documentaire die ging over een bijeenkomst in de zeventiger jaren in Nederland (ik geloof 1978) waar bijna een fantastisch klimaat akkoord gesloten was. Met dank aan een "stunt " van president Bush, ging dat feestje niet door met als gevolg dat we nu een nog groter probleem hebben als dat we al hadden, zeer heftige kostbare maatregelen genomen moeten worden die toen in mindere mate met vele male mindere kosten genomen hadden kunnen worden, en we dit allemaal gaan voelen.
Veel mensen werden geïnterviewd en zichtbaar werkt hoe de politiek altijd maar weer alles voor uitschoof want "men wil er niet aan".

Het gevolg van het wereldwijde "we willen er niet aan", de "ontkenning er is een stikstof probleem", is dat er al eilanden in het water is weg gezonken en er een behoorlijk aantal op de nominatie staan om komende 10 - 20 jaar weg te zinken. Er werd gefilmd wat dit betekent voor de mensen. Hoe mensen elke dag hun huis moeten barricaderen als er vloed komt, in de hoop dat het weer eb wordt, zonder al te grote materiële en in materiële schade.

De ad hoc politiek → zoals bijvoorbeeld snelheid op de verschillende snelwegen verhogen naar 130 km (met dank aan de lobby van de VVD!) dat nu doordat het probleem zo gierend uit de klauwen loopt weer verlaagd moet worden naar 90 km of iets hoger) en de kort termijn denken politiek zorgen er nu voor dat er echt ingegrepen zal moeten worden.
Natuurlijk kun je niet de hele bouw platleggen. Natuurlijk kun je niet de veeteelt stapel wegsaneren, lijkt me niet verstandig. Maar het op zijn beloop laten kan ook echt niet.

Er kan nog zo ontkend worden dat de boeren verantwoordelijk zijn voornamelijk voor het stikstof probleem (met andere takken van sport in mindere mate), daar wordt Nederland en de wereld niet veiliger en beter van.
Enfin, al 40 jaar is dit probleem bekend. Maar al 40 jaar willen mensen er niet aan. Het zij zo. De aarde overleefd het wel, want die is veerkrachtig gebleken. Alleen de mensen erop een behoorlijk aantal dieren zullen het naar alle waarschijnlijkheid niet overleven.
Maar tja, dat mag natuurlijk niet gezegd worden, want dat is niet waar en te pessimistisch.

De boeren verdienen steun, maar niet in de zin van doorgaan zoals al jaren geboerd werd. Gelukkig is dit besef er in de sector ook meer en meer en zijn er grote veranderingen bezig. Het zla ook wel moeten en hopelijk laat de falende overheid de boeren niet in de steek.

Loretta
Berichten: 8727
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:28

Ik voel de "oplossing" van het stikstofprobleem al aankomen. En de rekening wordt neergelegd bij de werknemer met een laag inkomen die nu nog afhankelijk is van een oudere diesel om op zijn/haar werk te komen.

https://autobahn.eu/artikel/55020/oude- ... koop-ze-op

Klinkt toch allemaal prachtig. En uiteraard is de branchevereniging van de automotive sector al in haar nopjes. Nieuwe autootjes verkopen. Uiteraard is die opkoopregeling veel te weinig om een nieuwe Fiat panda, Toyota Aygo of VW UP van te kopen. Bovendien zal het grootste deel van de premie rechtstreeks terugvloeien in de schatkist dus de burger krijgt weer eens een heerlijke sigaar uit eigen doos en het kost de overheid bijna niets. Maar het geld rolt weer dus worden de rijken weer eens rijker. En dat allemaal met een ontzettend "nobel" doel. En aangezien een groot deel van de "gelukkigen" niet over voldoende liquide middelen beschikt om het verschil bij te leggen. Heeft de autodealer de mogelijkheid om een financiering aan te bieden. Uiteraard met een forse rente en de nodige dure verzekeringspolissen. Maar dan mag u vanaf morgen wel vroem zeggen in uw splinternieuwe superzuinige stadsauto.

En wat zeggen we dan tegen ome Mark?

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:33

Loretta schreef:
Ik voel de "oplossing" van het stikstofprobleem al aankomen. En de rekening wordt neergelegd bij de werknemer met een laag inkomen die nu nog afhankelijk is van een oudere diesel om op zijn/haar werk te komen.

Dat is met alles, de persoon die het niet zo goed kan betalen word wederom de dupe

Loretta
Berichten: 8727
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:42

purny schreef:
Loretta schreef:
Ik voel de "oplossing" van het stikstofprobleem al aankomen. En de rekening wordt neergelegd bij de werknemer met een laag inkomen die nu nog afhankelijk is van een oudere diesel om op zijn/haar werk te komen.

Dat is met alles, de persoon die het niet zo goed kan betalen word wederom de dupe


Het probleem dat ik zie is onder andere dat veel mensen stoppen met nadenken op het moment dat het toverwoord milieu valt. Maar vervolgens wel als een gek staan te juichen zonder dat ze begrijpen wat een dergelijke maatregel in houdt. Uiteindelijk is de milieuwinst minimaal, de winst van grote bedrijven maximaal en jan met de pet mag het allemaal weer gaan betalen.

Dat is de grote ergernis van velen bij het hele milieuprobleem. Of het nu om CO2 gaat of om stikstof. Maatregelen die voornamelijk de hardwerkende burger en of boeren in de problemen brengt. Maar feitelijk weinig tot niets oplossen aan de werkelijke problemen. Het komt niet verder dan dubbelzinnige symboolpolitiek.

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:47

Loretta schreef:
Het probleem dat ik zie is onder andere dat veel mensen stoppen met nadenken op het moment dat het toverwoord milieu valt. Maar vervolgens wel als een gek staan te juichen zonder dat ze begrijpen wat een dergelijke maatregel in houdt. Uiteindelijk is de milieuwinst minimaal, de winst van grote bedrijven maximaal en jan met de pet mag het allemaal weer gaan betalen.

Zolang mensen Loretta, weigeren in te zien, dat als er niets gebeurt de aardeopwarming een feit is en dat dit voor de mensen en dieren een onomkeerbaar proces zal zijn, met grote gevolgen voor ons zelf (speciaal voor een laag landje als NL, want wij zitten hier de komende paar 100 jaar wel veilig op onze berg in Zuid Frankrijk) zullen mensen altijd dat soort gezegdes prediken zoals jij nu doet.
Ontkennen is ook niet de weg. Klakkeloos in het wilde weg van alles gaan doen, net zo min. Mensen zullen aan de bak moeten iets dat je ook meer en meer ziet gebeuren. Zowel hier in Frankrijk, als in Nederland.
En inderdaad met verstand en beleid.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:51

pien_2010 schreef:
Zolang mensen Loretta, weigeren in te zien, dat als er niets gebeurt de aardeopwarming een feit is en dat dit voor de mensen en dieren een onomkeerbaar proces zal zijn, met grote gevolgen voor ons zelf (speciaal voor een laag landje als NL, want wij zitten hier de komende paar 100 jaar wel veilig op onze berg in Zuid Frankrijk) zullen mensen altijd dat soort gezegdes prediken zoals jij nu doet.
Ontkennen is ook niet de weg. Klakkeloos in het wilde weg van alles gaan doen, net zo min. Mensen zullen aan de bak moeten iets dat je ook meer en meer ziet gebeuren. Zowel hier in Frankrijk, als in Nederland.
En inderdaad met verstand en beleid.

Hear hear :j

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:02

Het is misschien niet dat men weigert iets in te zien, althans, ik weiger dat niet perse, maar wat ik me wel steeds harder ga afvragen is hoe mensen nog kunnen geloven in de houtjetouwtje oplossingen die nu aangedragen worden... echt hoe dan?
Er lijkt niks van te kloppen.. hoe kan je in een tijd van milieucrisis kiezen voor zand ipv bomen? Ik met mijn boerenverstand kan daar niet bij (ik ben dan ook wel blond, dus dat helpt niet)

De opwarming van de aarde, ja daar moet wat aan gedaan worden indien mogelijk. De vervuiling van de oceanen en het milieu, dat is echt godsgeklaagd (en wordt veel te weinig aandacht aan besteed imo).

Maar het krampachtig willen creeren en behouden van een zogenaamd natuurlijke omgeving op een plek waar dat heel niet handig is... ik snap dat niet :?

Ja jaren geleden is misschien geen actie ondernomen en zijn er dingen niet erkent die slecht waren voor het milieu. Aan de andere kant, toen is ook al gezegd dat de PAS / natura2000 niet haalbaar is, dat werd ook ontkent. Dus wat voor farce is het nu allemaal precies ?

Ja mensen moeten aan de bak, maar laten ze dan wel in godsnaam iets nuttigs doen en niet 'zomaar' wat...

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:06

Cer we zijn het heel erg met elkaar eens! Er gebeuren hele rare dingen die absoluut niet kloppen.
Toen de 130 km kwam, heb ik hier zo lopen briesen van woede. Wat een waanzin. Wat een adhoc gedoe, wat een aanfluiting vond ik het. En nu moet het weer terug gedraaid konden worden.
Idem met uitbreiding van de veestapel en de nieuwe normen. Zo bizar. Iedereen wist dat dit een srookje was dat niet waar zou kunnen zijn. Briesend van woede was ik daarover. En kijk nu, alles wordt terug gedraaid, maar dan wel met een enorme strop voor de boeren. En etc etc...

Loretta
Berichten: 8727
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:13

pien_2010 schreef:
Loretta schreef:
Het probleem dat ik zie is onder andere dat veel mensen stoppen met nadenken op het moment dat het toverwoord milieu valt. Maar vervolgens wel als een gek staan te juichen zonder dat ze begrijpen wat een dergelijke maatregel in houdt. Uiteindelijk is de milieuwinst minimaal, de winst van grote bedrijven maximaal en jan met de pet mag het allemaal weer gaan betalen.

Zolang mensen Loretta, weigeren in te zien, dat als er niets gebeurt de aardeopwarming een feit is en dat dit voor de mensen en dieren een onomkeerbaar proces zal zijn, met grote gevolgen voor ons zelf (speciaal voor een laag landje als NL, want wij zitten hier de komende paar 100 jaar wel veilig op onze berg in Zuid Frankrijk) zullen mensen altijd dat soort gezegdes prediken zoals jij nu doet.
Ontkennen is ook niet de weg. Klakkeloos in het wilde weg van alles gaan doen, net zo min. Mensen zullen aan de bak moeten iets dat je ook meer en meer ziet gebeuren. Zowel hier in Frankrijk, als in Nederland.
En inderdaad met verstand en beleid.


Wanneer je kritisch bent op aangedragen schijnoplossingen word je gelijk als ontkenner neergezet. Dat is absoluut niet waar. Ik erken dat er een groot probleem is. Alleen weiger ik te juichen bij oplossingen die niets oplossen maar alleen maar ten doel hebben om meer geld naar de rijken over te hevelen en als positieve bijwerkingen hebben dat ze een goed gevoel geven aan enkele mensen. Want daar lijkt het wel bij heel veel mensen om te gaan. Ze krijgen er een goed gevoel bij dat het er op lijkt dat de overheid iets doet.

Rondpompen van subsidiegeld voor zaken als bijvoorbeeld windmolens, warmtepompen en Tesla's lossen niets op.
De veestapel halveren is een druppel op een gloeiende plaat.
En een maatregel zoals bijvoorbeeld de maximumsnelheid verlagen naar 100 KM/h vind ik helemaal prima. Maar dan meer met het oog op de verkeersveiligheid. Voor het stikstofprobleem is dit een bina onzichtbare druppel op de gloeiende plaat.

Stel dat de bovenstaande schijnoplossing die ik heb geschets en waarvan ik de kans groot acht dat die heel spoedig geopperd wordt in het politieke debat er komt dan zal het goed zijn om ook verder na te denken over de eventuele bijeffecten die het gaat hebben als wederom een groep hardwerkende Nederlanders weer gepakt gaan worden. Of het milieu daar dan ook uiteindelijk maar iets mee op schiet. Of dat het lijdt tot nog meer polarisatie.

de enige positieve uitwerking van deze maatregelen zijn dat het mensen een goed gevoel geeft. Dat het mensen de illusie geeft dat het kabinet nu eindelijk echt werk maakt van milieubeleid. Ik ben heel blij voor de mensen die er voor nu een goed gevoel aan overhouden. Maar ik waarschuw tegelijkertijd dat deze mensen uiteindelijk nog weleens van een hele koude kermis thuis gaan komen wanneer blijkt dat het uiteindelijk niets meer was dan een zeer slim opgezet verdienmodel.

Loretta
Berichten: 8727
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:23

Cer schreef:
Het is misschien niet dat men weigert iets in te zien, althans, ik weiger dat niet perse, maar wat ik me wel steeds harder ga afvragen is hoe mensen nog kunnen geloven in de houtjetouwtje oplossingen die nu aangedragen worden... echt hoe dan?



Dat is precies het probleem waar ik op doel.
Houwtje touwtje oplossingen waarvan ik niet kan begrijpen dat mensen er nog werkelijk geloof in kunnen hebben.

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:45

pien,logisch dat Bush daar niet aan wou, die zijn megarijk door de olie industrie

Loretta
Berichten: 8727
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:54

Kinke schreef:
pien,logisch dat Bush daar niet aan wou, die zijn megarijk door de olie industrie


Wat dat betreft is er weinig verandert. Het grote geld bepaald nog steeds de koers van het milieubeleid. Alleen wordt het nu iets slimmer verkocht waardoor mensen de illusie krijgen dat er iets gebeurt. Maar alle druppels op de gloeinede plaat worden volledig teniet gedaan wanneer er weer een vrachtschip op volle zee overgaat op de meest vervuilende stookolie en wanneer er weer een Jumbo opstijgt vanaf Schiphol. Maar wat maakt het allemaal uit. Zolang sommige mensen maar een goed gevoel hebben dat er daadwerkelijk iets gebeurt zal het allemaal wel goed zitten toch?

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:57

Kinke schreef:
pien,logisch dat Bush daar niet aan wou, die zijn megarijk door de olie industrie


Yep. Klopt!