steun onze boeren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:34



Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:06

Blussem, wat heb jij tegen boeren? Niet dat verandering niet nodig is. Maar 'boeren aanpakken.' Interessante woordkeuze.

Alsof deze mensen om de stikstofproblematiek hebben gevraagd. Het is niet iets waar bewust voor wordt gekozen

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:11

Blussem schreef:
brokjes schreef:
eens, boeren die stoppen krijgen ook een regeling.

de agrarische sector is goed voor (maar) 1,8% van de Nederlandse economie.
en het aantal banen is ook maar 2,5% van het totaal aantal banen in Nederland.
maar wel 46% van het stikstof..

vind het dus allemaal flink uit verhouding en hoop op veranderingen in deze sector

Dan is meest logische zet om de boeren aan te pakken.
Wat dan blijft veel meer stikstof ruimte over om te bouwen en dat levert vele malen meer werkgelegenheid op dan die 2,5%.


Ja echt logisch om meer te gaan bouwen. Nog meer de natuurlijke cirkel verpesten, nog minder groen om stikstof en CO2 op te nemen +:)+

Mag toch hopen dat er onderhand genoeg gebouwd is in NL. Hoe meer we bouwen hoe minder groen er overblijft.

[o]

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:13

Blussem schreef:
brokjes schreef:
eens, boeren die stoppen krijgen ook een regeling.

de agrarische sector is goed voor (maar) 1,8% van de Nederlandse economie.
en het aantal banen is ook maar 2,5% van het totaal aantal banen in Nederland.
maar wel 46% van het stikstof..

vind het dus allemaal flink uit verhouding en hoop op veranderingen in deze sector

Dan is meest logische zet om de boeren aan te pakken.
Wat dan blijft veel meer stikstof ruimte over om te bouwen en dat levert vele malen meer werkgelegenheid op dan die 2,5%.



@Blussem, wat heb ik jou in vredesnaam misdaan waardoor dat jij mij (boer) aan zou willen pakken?

Diertjec
Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:47

Ik kan Blussem ook zo onderhand niet meer serieus nemen :n

Ik kan me niet voorstellen dat je zo tegenover je medemens staat

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:13

Hoe komt het toch dat mensen denken, dat als de boeren uitgeroeid zijn, dat er dan iets mooiers voor terug komt, of dat er iets goeds van komt.

Alle klimaat ideeën draait geen ene zier om een beter of groener leven. Het gaat om geld!

Janneke2
Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:31

Citaat:
Waarom zonnepanelen, alle accu's die in die er in zitten, zijn vreselijk schadelijk en moeten weer ergens afgebroken worden, en windmolen stoten schadelijk gas uit en staan veel stil omdat er te weinig aan het net terug kan worden geleverd, daarnaast gaan ze maar een x aantal jaar meer, voordat het rendement er uit is. zijn ze al afgeschreven!


Mag het een onsje minder?
Mijn zonnepanelen bevatten geen accu. Wel minder ideale en zeldzame aardmetalen, hopelijk inmiddels recyclebaar.

Windmolens die schadelijk gas uitstoten...?
...de kooldioxide die nodig is om t ding te maken is in drie maanden 'terugverdiend'.
Doorgaans gaan ze ruim 15 jaar mee, en dat is meer economie ('een grotere molen op deze plek levert meer op' ipv het ding is op en kapot). Ik heb een deel van mijn 'spaargeld' in die dingen zitten (niet vanwege de huidige lage rente maar principieel - "rente maakt de rijken rijker en de armen armer") en met het rendement zit het wel goed.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 20:33

riegje schreef:
Waarom zonnepanelen, alle accu's die in die er in zitten, zijn vreselijk schadelijk en moeten weer ergens afgebroken worden, en windmolen stoten schadelijk gas uit en staan veel stil omdat er te weinig aan het net terug kan worden geleverd, daarnaast gaan ze maar een x aantal jaar meer, voordat het rendement er uit is. zijn ze al afgeschreven! Waarom wil men toch zo graag van die boeren af! en waarom kan en wil men nog steeds niet begrijpen dat wij( de boeren het probleem niet zijn)

Accu's in zonnepanelen? :') Prima dat je ergens tegen bent, maar zoek dan wel een goede reden of verdiep je eens erin, want in zonnepanelen zitten geen accu's. Die stroom gaat naar een omvormer en die gaat naar het net.
Gas lekken is nooit goed natuurlijk, maar dat gas wordt overal in elektriciteitskasten gebruikt, ook in de trafokastjes bij jou in de straat. En als je broeikasgassen zo erg vind (wat natuurlijk helemaal prima is), wat vind je dan van de methaan die het vee uitstoot? Het zou hypocriet zijn om je druk te maken om het ene gas terwijl je het andere gas helemaal prima vindt ;)

En wie wil er volgens jou van de boeren af? Niemand wil van de boeren af. Er zijn wel mensen die van (een gedéélte van) het VEE af willen, met een prima reden. Maar niemand is 'tegen de boeren' of wil 'van de boeren af'.. dat is gewoon onzin.
De woordkeuze van Bussum is niet handig gekozen, maar ik weet zeker dan zelfs Bussum het heeft over inkrimpen van het vee en geen boertje pesten ;)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:23

Kinke schreef:
Ik vind het zelf wel bijzonder dat men dan denkt dat wanneer je boer bent en land hebt, je dan ook zou willen overstappen van vee naar landbouw. Is totaal iets anders en je hart zal daar waarschijnlijk totaal niet liggen.


en voor alle paardenmeisjes een kameel :+ , inderdaad geen strak plan

Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 07:16


Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 07:22


Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 07:41

verootjoo schreef:
Ja echt logisch om meer te gaan bouwen. Nog meer de natuurlijke cirkel verpesten, nog minder groen om stikstof en CO2 op te nemen +:)+

Mag toch hopen dat er onderhand genoeg gebouwd is in NL. Hoe meer we bouwen hoe minder groen er overblijft.


Er zijn meer mensen die graag een woning willen, dus nee, er is zeker nog niet genoeg gebouwd en er is zeker niet genoeg beschikbaar voor starters...

Het lijkt me dat ze moeten stoppen met het biomassa gebeuren, en er geen subsidie meer heen gaat..?

Ik ben heel benieuwd naar de autoloze zondag, die ik net hoorde :') Het zal vast geen stand houden, maar dat het überhaupt een idee is :')

Mij is het hele stikstofprobleem nog niet veel helderder geworden... de problematiek ligt puur aan de Nederlandse PASgebieden.. verder niet, volgens mij?
Het is iig niet echt iets wat wereldwijd een ding lijkt, is me ondertussen duidelijk...

misterA
Berichten: 3114
Geregistreerd: 17-01-07

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:14

Autoloze zondag.... serieus of is het nu echt paniek in de Haagse kaasstolp? Zal wel een proefballonnetje zijn maar het idee alleen al. Er is toch echt wel wat veranderd sinds 1973. Zondag is geen rustdag-zondag meer.

juval
Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:11

autoloze zondag... tja.. wel leuk om weer eens met paard en wagen de weg op te gaan dan :)

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:13

Er is een lijst van 20 'maatregelen' die ze aan het overwegen zijn... :?
Ik heb geen idee maar t zal mij benieuwen :j

Loretta
Berichten: 8667
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:24

juval schreef:
autoloze zondag... tja.. wel leuk om weer eens met paard en wagen de weg op te gaan dan :)


Daar dacht ik ook gelijk aan. Zo'n autoloze Zondag wordt gewoon een feestje.
Helaas niet voor de mensen die aan het werk moeten.

juval
Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:31

dat is waar, maar ik neem aan dat daar wel een ontheffing voor zal komen. Onze trekker zal op zondag ook gestart moeten worden om te voeren .

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

purny
Berichten: 27397
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:36

verootjoo schreef:
Ja echt logisch om meer te gaan bouwen. Nog meer de natuurlijke cirkel verpesten, nog minder groen om stikstof en CO2 op te nemen +:)+

Mag toch hopen dat er onderhand genoeg gebouwd is in NL. Hoe meer we bouwen hoe minder groen er overblijft.


Nee er is nog veel te weinig aanbod qua woningen. We moeten namelijk eerst zoveel gelukszoekers opvangen die er eigenlijk niet meer bij kunnen...
De wachttijden voor een woning zijn ontzettend lang. 10-15 jaar is niet uitzonderlijk.
En niet iedereen heeft het geluk dat je een huis kan kopen. Dus er moeten nog veel meer huizen bij gebouwd worden

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

juval
Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:26


In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

sneeuwpop
Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:58

Goed filmpje idd.

Ik denk dat veel mensen te naïef zijn om te geloven dat "ze" onbewust worden aangestuurd door miljardairs die op slinkse wijze nog meer macht en geld willen krijgen en andere daarmee kapot maken.

Wat ik wel ongelooflijk vind is hoe de media om gaat met wat ze uitzenden.
Er is persvrijheid, maar deze geeft veelvuldig nieuws uit die totaal niet klopt omdat ze niet verder zoeken en gaan voor de waarheid.
Eigenlijk kun je stellen dat de waarheid in veel gevallen te duur is en niet loont.
Drama loont wel :roll:

Janneke2
Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:29

Citaat:
Nee er is nog veel te weinig aanbod qua woningen. We moeten namelijk eerst zoveel gelukszoekers opvangen die er eigenlijk niet meer bij kunnen...


Als we het hebben over complotten,
drama loont en de waarheid niet,

...dan hebben we hier een prima voorbeeld.

1) Gelukszoekers zijn wij allemaal. (In het Boeddhisme heet dit de eerste nobele waarheid.)

2) Vluchtelingen opvangen is een plicht, maar dat zijn geen gelukszoekers. Daar zitten grote verschillen tussen.

3) ...en zondebokken zoeken is een beproefd menselijk recept waar volksmenners graag op teruggrijpen.

4) De lange wachtlijsten voor huurwoningen gaat over neoliberaal beleid van rechtse kabinetten: huurwoningen 'moeten' zo veel mogelijk verkocht worden "want dat is goed ofzo" volgens de neoliberalen.

Citaat:
De wachttijden voor een woning zijn ontzettend lang. 10-15 jaar is niet uitzonderlijk
{:)-:(
Doelbewust beleid - en niet echt met bouwen in het groen op te lossen, maar in de Tweede Kamer.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:31

Dat vind ik ook zo jammer in de FB groepen, dat gezeur over immigranten etc.

juval
Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:32

heeft ook heel weinig of niets met het probleem van de boeren te maken vind ik.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

purny
Berichten: 27397
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:36

juval schreef:
heeft ook heel weinig of niets met het probleem van de boeren te maken vind ik.

De boeren moeten gaan minderen met stikstof zodat er(onder andere) woningen bij kunnen komen. Dus het heeft wel degelijk met elkaar te maken.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny
Berichten: 27397
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:27

Kinke schreef:
Dat vind ik ook zo jammer in de FB groepen, dat gezeur over immigranten etc.

Gezeur? Of gewoon de waarheid...
Dat mensen meer dan 10 jaar op de lijst staan en er vervolgens niet bij kunnen dat andere groepen voorrang krijgen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amberr09, kamsel, Loretta, Rije en 7 bezoekers