steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kinke
Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:46

Tja, ik vind dat soort vingerwijzen dus niet ok. Helaas staan de groepen op FB er zo langzamerhand vol mee. Vind ik erg jammer want lang niet iedere agrariër denkt er zo over. Bovendien, als ik fan van Wilders en consorten was dan zou ik een andere groep kiezen. Het is zo ontzettend gemakkelijk om mensen ergens van te beschuldigen, vergelijk het maar met boeren die de schuld krijgen van vervuiling/mishandeling etc.


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:48

purny schreef:
verootjoo schreef:
Ja echt logisch om meer te gaan bouwen. Nog meer de natuurlijke cirkel verpesten, nog minder groen om stikstof en CO2 op te nemen +:)+

Mag toch hopen dat er onderhand genoeg gebouwd is in NL. Hoe meer we bouwen hoe minder groen er overblijft.


Nee er is nog veel te weinig aanbod qua woningen. We moeten namelijk eerst zoveel gelukszoekers opvangen die er eigenlijk niet meer bij kunnen...
De wachttijden voor een woning zijn ontzettend lang. 10-15 jaar is niet uitzonderlijk.
En niet iedereen heeft het geluk dat je een huis kan kopen. Dus er moeten nog veel meer huizen bij gebouwd worden


Huizen bouwen vind ik prima en ook nog wel noodzakelijk.

Maar er worden helaas ook allemaal megagrote en lelijke opslagloodsen gebouwd. Verdozing van Nederland.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd28556f/

[o]

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:56

Kinke schreef:
Tja, ik vind dat soort vingerwijzen dus niet ok. Helaas staan de groepen op FB er zo langzamerhand vol mee. Vind ik erg jammer want lang niet iedere agrariër denkt er zo over. Bovendien, als ik fan van Wilders en consorten was dan zou ik een andere groep kiezen. Het is zo ontzettend gemakkelijk om mensen ergens van te beschuldigen, vergelijk het maar met boeren die de schuld krijgen van vervuiling/mishandeling etc.


Precies dit dus. Mateloos irritant dat zoeken naar een zondebok. Het probleem is dat sommigen een illusie nastreven dat wij als ernstig overbevolkt land een stikstofuitstoot zoals die in Duitsland of Frankrijk moeten realiseren. Gaat niet lukken, nu niet en nooit niet.

Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:49

purny schreef:
juval schreef:
heeft ook heel weinig of niets met het probleem van de boeren te maken vind ik.

De boeren moeten gaan minderen met stikstof zodat er(onder andere) woningen bij kunnen komen. Dus het heeft wel degelijk met elkaar te maken.


Ehm: we moeten allemaal minderen.
...en waarschijnlijk gaan "we" (ik rijd met de trein lekker hard en dat blijft zo) minder hard auwto rijden.
Een goede zaak, scheelt ook ongelukken.
De mindering kan de bouw vlottrekken - nu de rest nog.
(Alle pretvluchten giga belasten bijv. om de agrarische sector ruimte te geven.)

Citaat:
Dat vind ik ook zo jammer in de FB groepen, dat gezeur over immigranten etc.

Gezeur? Of gewoon de waarheid...
Dat mensen meer dan 10 jaar op de lijst staan en er vervolgens niet bij kunnen dat andere groepen voorrang krijgen.


Ik vind het ook geen gezeur.
Het is veel kwalijker dan dat.
Tien jaar op de wachtlijst is idd beneden ieder peil. De oorzaak zit in de regering. De oorzaak komt niet uit het buitenland.

Maar tja, die mensen hebben macht. Die in de Trevezaal.
Nee, dan maar lekker trappen tegen mensen met minder macht dan de faceboek'helden'.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:57

Janneke: definieer pretvluchten.

Ik ben nu 2x voor een appel en een ei (ok, 1e keer was duurder ivm Hemelvaart) naar Budapest gevlogen, en daar zit van alles in.
Hollanders die een stedentrip Budapest gaan doen, Hollanders die op familie/vrienden bezoek (ik) gaan, Hongaren die op familie/vrienden bezoek gaan, Hongaren die in nl werken, maar in Hongarije wonen, etc etc etc
Er gaan twee retourvluchten per dag, en die zitten gewoon vol...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:58

LadyMadonna schreef:
Janneke: definieer pretvluchten.

Ik ben nu 2x voor een appel en een ei (ok, 1e keer was duurder ivm Hemelvaart) naar Budapest gevlogen, en daar zit van alles in.
Hollanders die een stedentrip Budapest gaan doen, Hollanders die op familie/vrienden bezoek (ik) gaan, Hongaren die op familie/vrienden bezoek gaan, Hongaren die in nl werken, maar in Hongarije wonen, etc etc etc
Er gaan twee retourvluchten per dag, en die zitten gewoon vol...


Ik vind eigenlijk dat binnen Europa de treinverbindingen verbeterd moeten worden, goedkoper en dan vliegen veel duurder. Zodat je binnen Europa alles makkelijk met de trein kan doen :)

[o]

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:06

No offence, maar als ik met de trein wil (ff snel gekeken) ben ik al 17 uur onderweg om in wenen te komen, en dan moet ik daarna nog verder.
Ben ik met de auto sneller...

Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:07

LadyMadonna schreef:
Janneke: definieer pretvluchten.

Voorbeeld: retoutje Barcelona ver onder de prijs van de trein.
Daar hebben we geen duur tgv netwerk voor aangelegd.

En wellicht nog enige drastischer maatregelen, aangevuld met bijvoorbeeld herinvoering van de auto-slaaptrein en de slaaptreinen überhaupt. (Zoals vluchten naar wintersportgebieden.)
Citaat:
Ik ben nu 2x voor een appel en een ei (ok, 1e keer was duurder ivm Hemelvaart) naar Budapest gevlogen, en daar zit van alles in.
Hollanders die een stedentrip Budapest gaan doen, Hollanders die op familie/vrienden bezoek (ik) gaan, Hongaren die op familie/vrienden bezoek gaan, Hongaren die in nl werken, maar in Hongarije wonen, etc etc etc
Er gaan twee retourvluchten per dag, en die zitten gewoon vol...

Aangezien de markt het niet blijkt te kunnen - contra het neoliberale geloof-,
zal de politiek iets (nu ja, veel) moeten doen.

Dat die twee vluchten vol zitten geloof ik grif, maar de kwestie is of we ons dit nog kunnen permitteren.
En als mensen dan gewoon doorgaan, moest er maar een eerlijke belasting op. Dus voluit betalen voor de schade die dit oplevert.
En tja, ik weet dat de huidige spoorverbinding belabberd is - daar is dus werk aan de winkel.
(Met de auto moet ik niet aan denken, moet je ook nog iedere seconde opletten...)

Mind: 17 uur is de bovenste hit op goegel met de slaaptrein. Niet de snelste verbinding, maar wel een rustige en goedkope optie.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:14

LadyMadonna schreef:
No offence, maar als ik met de trein wil (ff snel gekeken) ben ik al 17 uur onderweg om in wenen te komen, en dan moet ik daarna nog verder.
Ben ik met de auto sneller...


Daarom zeg ik; treinverbindingen verbeteren. Met een fatsoenlijke treinverbinding gaat het echt sneller dan 17u. Wenen is maar 1000km oid. Zuid Frankrijk gaat veel sneller.

[o]

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:22

Ik heb totaal geen ervaring met treinen. In welke tijd zou dat theoretisch moeten kunnen?

Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:34

Budapest is zo uit de losse pols 1300 kilometer.

Gesteld dat er een goede tgv rijdt: die halen zoiets als 200 km/h - sommige stukken (Keulen Frankfurt bijv.) halen die dingen 300.

De optimist stelt dat het een uur of 6 is, inclusief een aantal stops. Van tevoren tickets kopen, rustig aan komen wandelen en meteen instappen. Geen incheck gedoe, taxiën etc - vier minuten na instappen topsnelheid.
Uitstappen doorgaans midden in de stad.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:37

Kijk, dat is interessant.
Vliegen is ook niet perse m’n hobby, maar op dit moment de snelste optie

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:39

Als ze nu vanuit bv utrecht naar elke hoofdstad in Europa een rechtstreekse verbinding maken. En dan vanuit elke andere Europese hoofdstad ook naar elke Europese hoofdstad. En daarop allemaal supersnelle treinen laten rijden. Dan ben je zo overal met de trein.
En idd, TGV gaat 200km/h, dan ben je er zo. Dat haal je niet (legaal) met je auto, en geen files, niet inchecken, niet wachten op bagage, ‘snachts met de trein zodat je een hele nacht kan slapen en reistijd geen verloren tijd is. Lijkt mij ideaal :+
Het is er alleen idd nog niet, en dus gaat iedereen vliegen. En iedereen kan dat, want het kost niks meer.

[o]

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:42

Ja weet je, ik ga voor een weekendje ook geen 13 uur enkele reis in de auto zitten...

Caesar
Berichten: 9300
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 07:19

Kinke schreef:
tjonge, ze willen het toch wel heel graag geheim houden:
http://www.ddb.nu/nieuws/ddb/stikstofcl ... OEOndl1P1Q


Ik snap niet dat dit zo'n probleem is... geef inzage en je maakt het helder. Je zou haast denken dat er toch wat achter zit.

Daarnaast... Geloof dat er afgelopen jaar 27.000 mensen zijn binnen gekomen in Nederland. Dat is een flink dorp. Ik snap wel dat er dan zoveel woningen moeten komen... Maar daar schieten eigen mensen niets mee op. 10 jaar wachttijd, is toch mensonterend.

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Cer
Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:00

Caesar schreef:
Kinke schreef:
tjonge, ze willen het toch wel heel graag geheim houden:
http://www.ddb.nu/nieuws/ddb/stikstofcl ... OEOndl1P1Q


Ik snap niet dat dit zo'n probleem is... geef inzage en je maakt het helder. Je zou haast denken dat er toch wat achter zit.

Daarnaast... Geloof dat er afgelopen jaar 27.000 mensen zijn binnen gekomen in Nederland. Dat is een flink dorp. Ik snap wel dat er dan zoveel woningen moeten komen... Maar daar schieten eigen mensen niets mee op. 10 jaar wachttijd, is toch mensonterend.


27.000? Nee dat waren er ietsje meer :j
"Ook in 2018 was er een toename ten opzichte van het jaar ervoor: er vestigden zich naar schatting 241 duizend personen, tegen 235 duizend in 2017"

het gemiddeld aantal geboortes is 107 duizend per jaar.
Bron: CBS


Ik vind het prima als ze treinreizen beter en goedkoper gaan maken (maak dan ook de vliegvelden een beetje beter bereikbaar). Maar het zal wel zo worden dat het vliegen duurder wordt en het treinreizen niet goedkoper wordt.
Ik vind persoonlijk reizen met het OV helemaal ruk, dus daar zouden nog wel verbetert kunnen worden ja :j

En kan het geen uitruil systeem worden? Ik heb geen kinderen en geen huisdieren, dus ik heb een beetje stikstofuitstoot minder zodat ik wel op een pretvlucht naar NY kan, heb ik ook nog wat aan mn leven :j

Overgens zie ik nog steeds het hele probleem met het stikstof en de PAS niet zo heel erg... Hoe meer ik erover lees, hoe minder ik ervan begrijp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:43

LadyMadonna schreef:
Ja weet je, ik ga voor een weekendje ook geen 13 uur enkele reis in de auto zitten...

dan kun je je ook de vraag stellen of een weekendje weg dichterbij geen beter idee is. en als je langer vrij hebt, verder te gaan reizen

Jessix
Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:19

Haha, ja zo heeft iedereen zijn eigen "maar dat geldt niet voor mij"! :D

Cer
Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:29

Ja precies :j

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:18

brokjes schreef:
LadyMadonna schreef:
Ja weet je, ik ga voor een weekendje ook geen 13 uur enkele reis in de auto zitten...

dan kun je je ook de vraag stellen of een weekendje weg dichterbij geen beter idee is. en als je langer vrij hebt, verder te gaan reizen

Ik reis niet zonder reden, ik ga op bezoek bij mijn beste vriendin, en die woont nu eenmaal in Hongarije. En nee, die komt echt niet terug naar nl :')

juval
Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:54


[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

juval
Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 13:57

trein zou sowieso goedkoper moeten kunnen dan vliegen.. maar ook aan vliegtuigmotoren en brandstof wordt hard gewerkt om dat milieuvriendelijker te maken.

Ik hoop dat de partijen die de boeren uit nederland weg willen hebben beseffen dat het wereldwijde kimaat/milieuprobleem daardoor juist verergerd..

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


purny
Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:35


Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

juval
Berichten: 13184
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:38

laag, maar wel beter dan boete of taakstraf.. laat ze maar zitten. En het bedrijf schadeloos stellen uiteraard.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nimby en 33 bezoekers