Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Linnie050
Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-19 04:59



rien10
Berichten: 14404
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 05:18

Ik denk dat hij voor zijn eigen veiligheid beter nooit meer vrij kan komen.

Linnie050
Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-19 05:45

Dat is wel vaker gezegd over mensen en die lopen ook nog steeds vrij rond -O-
Dat zegt niks natuurlijk.
En hoe ziet hij er tegenwoordig uit?

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 06:39

Zijn handlanger, Michel Lelièvre, weet eind deze maand of hij vrij komt, met enkelband èn werkloosheidsuitkering.

Don't take anything for granted

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 06:46

nou zag het gister ook voorbij komen, en dat het alweer bijna 25 jaar geleden is, de tijd vliegt!
Kan het me nog herinneren als de dag van gister!

Maar mag toch duidelijk zijn dat deze randdebiel zijn levenlang niet meer naar buiten mag. Ik ben in principe niet voor de doodstraf , maar in sommige gevallen......................en dit is er 1tje van!

Zijn partner Michelle Martin, heeft alle theorie examen gehaald voor haar rechtenstudie, maar kan deze niet afronden omdat ze nergens haar praktijkonderdeel kan doen! Terecht ook, wie neemt zo'n vrouw die ook mee gewerkt heeft aan deze wreedheden nog aan! Snap ook niet dat die alweer een paar jaar vrij rond loopt!

Vind dat deze mensen hun kansen in de maatschappij verspild hebben!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 06:55

Zijn zoon heeft een interview gegeven, even opgezocht:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/gb82sui95

Ik was wel geschokt toen ik dit nieuws las, herinner het me nog zo goed. Ik kan me niet voorstellen dat hij nu al vrijkomt eigenlijk. Ik hoop het in ieder geval niet.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:25

Dit is iemand die nooit meer vrij mag komen.... :(
En zeker niet nu, na een dikke 20 jaar, laat die nog maar een jaartje of 20/30 daar zitten, tot die zo oud is dat iemand anders zijn rolstoel met zuurstof moet rijden.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Suzanne F.
Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:32

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij weer vrij rond mag lopen, dat kan toch niet.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:37

Hij komt echt wel vrij hoor,ons rechtssysteem staat immers aan de kant vd dader.
net als er geen geld is om kinderen/ mensen aan levensreddende medicatie te helpen is,maar wel bedenken hoe je syrie strijders terug kan halen die daar terecht opgesloten zitten. :(

Voor mij is het recht hartstikke krom en ik heb mijn geloof er in verloren.

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:43

Hier loopt ook al genoeg vrij die gewoon een iemand dood bewust maakte.. Dat vind ik al veel te snel.

Deze man hoort gewoon vast te blijven.

The end

pateeke
Berichten: 2207
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:03

Komt hij weer vrij? Ja, die dag gaat komen. Zijn advocaat probeert hem al langer vervroegd vrij te laten komen en streeft ernaar hem in 2020 vrij te laten komen. Hij is ervan overtuigd dat Dutroux veranderd is en al lang genoeg vast gezeten heeft.
Zoiezo komt, hij nu niet vrij, dan is het over 7 jaar als hij zijn straf volledig uitgezeten heeft.

Neemt niet weg dat ook ik en velen met mij van mening zijn dat ze zo iemand best ergens in een vergeetput duwen en niet meer laten vrijkomen.

KarinLF schreef:
Ik ben in principe niet voor de doodstraf , maar in sommige gevallen......................en dit is er 1tje van!

Ik ben er in gevallen als deze ook geen voorstander van. Deze man heeft zoveel levens verwoest. Als hij dood is, is hij er niet meer, draagt hij niet meer de gevolgen van wat hij aangericht heeft want hij weet er dan zelf ook allemaal niets meer van, heeft nergens last van. Laat hem maar in de gevangenis zitten en zich daar opvreten in de (volgens hem) 'onmenselijke omstandigheden' waarin hij moet leven.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:44

....onmenselijk....
Sommige mensen hadden beter nooit kunnen leren praten....

Hoe durft hij..... -O-

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:51

Van mij mag hij vrijkomen en ik hoop ook uit de grond van mijn hart dat iemand hen snel vind en zorgt dat hij niet meer gevonden wordt. Geen medelijden met hem. }>

Maar blijft ongelovellijk dat er zelfs overwogen wordt dat hij z'n leven terug krijgt. Zijn geen woorden voor. Zijn vrouw/vriendin is toch ook al jaren "vrij"? Weet niet meer hoe het zat maar toen weleens iets van mee gekregen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Deoro
Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:57

linnie050 schreef:
Dat is wel vaker gezegd over mensen en die lopen ook nog steeds vrij rond -O-
Dat zegt niks natuurlijk.
En hoe ziet hij er tegenwoordig uit?


In het artikel staat een filmpje van hem. Niet mega duidelijk, maar goed herkenbaar. Al doet een keer scheren al veel denk ik.

Van mij hoeft hij ook nooit meer vrij te komen. Ik ga voor de vergeetput van pateeke.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:07

Ik denk dat dergelijke personen een zodanige kronkel in de kop hebben dat ze gevaarlijk blijven en dat de maatschappij dus tegen hen beschermd moet worden.Dus opgesloten houden.

pateeke
Berichten: 2207
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:16

Dat denk ik ook, alleen hij is veroordeeld en niet geïnterneerd.
Als hij zijn straf uitgezeten heeft, is er weinig anders mogelijk dan hem vrij te laten. En helaas is er dan ook niet echt opvolging, want hij heeft zijn straf dan uitgezeten. Als hij vervroegd vrijkomt is er wel wat opvolging, maar of dat dan veel voorstelt, is iets anders...

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:20

Er lopen meer beesten los rond dan dat ze achter tralies zitten...

Ik denk dat we in ons dagelijks leven meer moordenaars, verkrachters en andere beesten tegen komen dan dat we beseffen.

Alleen dit beest heeft een naam. Als hij vrij komt leeft hij sowieso niet meer lang.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

alex66
Berichten: 1770
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:53

KimD schreef:
Alleen dit beest heeft een naam. Als hij vrij komt leeft hij sowieso niet meer lang.


Als hij vrij komt en zijn leven loopt gevaar dan krijgt hij gewoon bescherming, desnoods een lijfwacht 24/7.
Beter laten ze hem nooit meer los. Voor wat hij gedaan heeft mag hij van mij tot zijn dood rotten in een cel van 2x2 op water en brood, dan heeft hij nog meer te eten dan zijn slachtoffers.

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:59

Hebben ze een soort van TBS in België?

Mars
Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:10

Dit zijn figuren die van mij ook de doodstraf mogen krijgen. Kost de samenleving nu handen vol geld en diezelfde samenleving loopt wederom gevaar als hij weer losgelaten wordt. Ik geloof ook niet in ‘genezing’ van wat voor stoornis hij ook heeft want hij vind zichzelf waarschijnlijk niet ziek.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Ayasha
Blogger
Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:12

alex66 schreef:
KimD schreef:
Alleen dit beest heeft een naam. Als hij vrij komt leeft hij sowieso niet meer lang.


Als hij vrij komt en zijn leven loopt gevaar dan krijgt hij gewoon bescherming, desnoods een lijfwacht 24/7.
Beter laten ze hem nooit meer los. Voor wat hij gedaan heeft mag hij van mij tot zijn dood rotten in een cel van 2x2 op water en brood, dan heeft hij nog meer te eten dan zijn slachtoffers.

Ook goed, die lijfwacht weet dan iig waar hij zit en wat hij doet. Is bijna zo goed als opgesloten zitten als de lijfwacht normen en waarden heeft. Momenteel heeft hij het beter dan hij het in vrijheid ooit zal gaan krijgen. Dus wat mij betreft laten ze hem maar los met een lijfwacht die zorgt dat hij met zijn poten van kinderen af blijft onder het mom van "bescherming". :) Laat hem zijn eigen maaltje maar bij elkaar schrapen zonder garanties. Kijken hoe de echte wereld hem nog bevalt na al die jaren "veilig" gezeten te hebben.

België heeft geen TBS. Voor jongeren (ik meen onder de 25) is er wel iets dat daar op lijkt maar dat weinig tot geen nut heeft.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:46

Tigra_ schreef:
Van mij mag hij vrijkomen en ik hoop ook uit de grond van mijn hart dat iemand hen snel vind en zorgt dat hij niet meer gevonden wordt. Geen medelijden met hem. }>

Maar blijft ongelovellijk dat er zelfs overwogen wordt dat hij z'n leven terug krijgt. Zijn geen woorden voor. Zijn vrouw/vriendin is toch ook al jaren "vrij"? Weet niet meer hoe het zat maar toen weleens iets van mee gekregen.

Zei is idd al jaren vrij ,heeft ook maar vrij kort opgesloten gezeten. Ze had niet vrij gekomen als ze geen onderdak had. Helaas boden een stel achterlijke nonnen zonder medogen voor de ouders en familie van de vermoorde meisjes onderdak aan haar. Ik verwachtte toen ook dat er wel iemand klaar stond om ze neer te schieten ,maar helaas. Ze kon zelfs bij een dure kapper in Knokke naar de kapper.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:01

Zo'n monster moest al lang de doodstraf gekregen hebben.
Kost hij ook niks aan de maatschappij.

Van die vrouw hoor je ook helemaal niks meer. Ik had ook wel verwacht dat ze die gingen liquideren op een onbewaakt moment, maar helaas :7

Benieuwd of iemand het lef heeft die handlanger om te leggen. Want die komt snel vrij hoor. Niks zal dat tegenhouden. :x
Wel zo sympathiek dat de staat 'm meteen een werkloosheidsuitkering bezorgt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:04

Pandora2 schreef:
Zo'n monster moest al lang de doodstraf gekregen hebben.
Kost hij ook niks aan de maatschappij.

Van die vrouw hoor je ook helemaal niks meer. Ik had ook wel verwacht dat ze die gingen liquideren op een onbewaakt moment, maar helaas :7

Benieuwd of iemand het lef heeft die handlanger om te leggen. Want die komt snel vrij hoor. Niks zal dat tegenhouden. :x
Wel zo sympathiek dat de staat 'm meteen een werkloosheidsuitkering bezorgt :+

Ik vind dit soort uitspraken te ver gaan en niet kunnen eigenlijk.

DezeNaam
Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:06

Wat ik ook niet snap is dat er advocaten zijn die mensen zoals hem vervroegd vrij proberen te krijgen... Wat voor een mens ben je dan eigenlijk? Gaat het enkel en alleen om het geld?

Niet te begrijpen dat hij gewoon weer vrij mag komen. :n


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kidde, Vagabondo en 4 bezoekers