Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:28

Ik ben toevallig een familielid van een slachtoffer van een gelijkaardige zaak waar ik niet over ga uitweiden. Het is voor iedereen een ver-van-je-bed-show, tot het je zelf overkomt :) En dan wil je maar 1 ding en dat is dat hij tot het eind krijgt wat hij verdiend. Verder ga ik hier niet meer reageren, want het blijft een moeilijk onderwerp.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:20

Mi_Amore schreef:
Ik ben toevallig een familielid van een slachtoffer van een gelijkaardige zaak waar ik niet over ga uitweiden. Het is voor iedereen een ver-van-je-bed-show, tot het je zelf overkomt :) En dan wil je maar 1 ding en dat is dat hij tot het eind krijgt wat hij verdiend. Verder ga ik hier niet meer reageren, want het blijft een moeilijk onderwerp.


Dat vind ik volkomen begrijpelijk.
En juist daarom is het van belang dat een objectieve rechter een oordeel velt.
Maar soms begrijp je dat oordeel niet. Ik tenminste niet altijd.
Neemt niet weg dat ik blij ben dat wij een rechtstaat hebben (Nederland)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:28

Mi_Amore schreef:
Ik ben toevallig een familielid van een slachtoffer van een gelijkaardige zaak waar ik niet over ga uitweiden. Het is voor iedereen een ver-van-je-bed-show, tot het je zelf overkomt :) En dan wil je maar 1 ding en dat is dat hij tot het eind krijgt wat hij verdiend. Verder ga ik hier niet meer reageren, want het blijft een moeilijk onderwerp.

Dat is het probleem. Mensen weten niet wat het is slachtoffer te zijn en dat er voor slachtoffers en familie geen tweede kansen zijn. En het gelul over een rechtstaat. Je kan kiezen tot je een ons weegt. De politiek doet wat ze zelf willen. Stemmen heeft eigenlijk gewoon geen zin.

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:33

En ook een rechtstaat kan falen. Legio voorbeelden van. Die rechtstaat moet zichzelf in vraag blijven stellen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:47

Inderdaad, er is een verschil tussen in je recht zijn, en recht krijgen.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:21

Tieneke schreef:
En ook een rechtstaat kan falen. Legio voorbeelden van. Die rechtstaat moet zichzelf in vraag blijven stellen.


Uiteraard ben ik het daar mee eens. En uiteraard ben ik het niet met alles eens wat in die rechtstaat gebeurd. Neemt nog steeds niet weg dat ik blij ben om in een rechtstaat te wonen.

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:28

Niemand zegt denk ik daar niet blij om te zijn. En geweld is niet goed te keuren. Maar velen reageren vanuit emotie. De meeste blaffende honden bijten echter niet.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:02

Askja schreef:
Ik heb me een tijdje intensief verdiept in het dossier-Bende van Nijvel. De door jou genoemde site is wat dat betreft erg interessant en biedt veel informatie.
Het verhaal van de Bende van Nijvel is heel merkwaardig en macaber, aan alle kanten. Hoe meer je je erin verdiept, hoe vreemder en verontrustender het wordt.
Ook uitermate vreemd natuurlijk dat er na al die jaren (het speelde zich af in de jaren '80) nog steeds niets bekend is over deze geheimzinnige Bende. Toch beschermd van hogerhand?
Er is, meen ik, momenteel een Nederlands team onderzoekers bezig het hele dossier als een soort mega coldcase nog eens helemaal door te spitten - benieuwd of dat nog wat gaat opleveren.


De Bende van Nijvel is ook zo'n hele doofpotzaak zoals Dutroux.
Volgens mij zijn er te veel hoge pieten bij betrokken ook wat betreft de meisjes.
Hoeveel van die s*ksfeestjes werden er niet gegeven meer dan 20 jaar geleden, met minderjarige kinderen? We zullen het nooit weten maar de zaak stinkt heel erg.
Zelf ons Koningshuis zou betrokken geweest zijn.

Seksfeestjes

De club heette aanvankelijk Les Atrébates, veranderde later van naam, ging dicht en heropende als taverne The Dolo. Nihoul leerde er zijn vriendin Marleen De Cokere kennen. In de nasleep van de zaak-Dutroux viel de naam van deze bar geregeld in de context van de wilde verhalen over prominenten en seksfeestjes, al dan niet met minderjarigen.


De vermoedelijk meest gehate Belg aller tijden, kindermoordenaar Marc Dutroux, kwam afgelopen week in het nieuws omdat hij de nabestaanden van zijn slachtoffers een brief heeft geschreven waarin hij hen heeft gevraagd of ze bereid zijn een gesprek met hem aan te gaan over zijn eventuele vervroegde vrijlating. Dutroux werd in 2004 tot levenslang veroordeeld, zonder kans om eerder vrij te komen. Het internationale pedo netwerk, met rijke en machtige personen die volgens getuigen en in leven gebleven slachtoffers tijdens seksfeesten kinderen misbruiken, martelen en vermoorden, lijkt na al die jaren nog steeds onaangetast, omdat tal van pogingen dit aan te pakken door hogerhand werden gestopt. Minstens 27 personen die te dicht bij de waarheid kwamen, leven inmiddels niet meer.
https://www.xandernieuws.net/algemeen/m ... aangetast/

Niet alleen de kerk is hier een netwerk geweest van pedofilie maar ik denk ook onze eigen Belgische staat.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:26


Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:54


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:55

Eponastable schreef:
Askja schreef:
Ik heb me een tijdje intensief verdiept in het dossier-Bende van Nijvel. De door jou genoemde site is wat dat betreft erg interessant en biedt veel informatie.
Het verhaal van de Bende van Nijvel is heel merkwaardig en macaber, aan alle kanten. Hoe meer je je erin verdiept, hoe vreemder en verontrustender het wordt.
Ook uitermate vreemd natuurlijk dat er na al die jaren (het speelde zich af in de jaren '80) nog steeds niets bekend is over deze geheimzinnige Bende. Toch beschermd van hogerhand?
Er is, meen ik, momenteel een Nederlands team onderzoekers bezig het hele dossier als een soort mega coldcase nog eens helemaal door te spitten - benieuwd of dat nog wat gaat opleveren.


De Bende van Nijvel is ook zo'n hele doofpotzaak zoals Dutroux.
Volgens mij zijn er te veel hoge pieten bij betrokken ook wat betreft de meisjes.
Hoeveel van die s*ksfeestjes werden er niet gegeven meer dan 20 jaar geleden, met minderjarige kinderen? We zullen het nooit weten maar de zaak stinkt heel erg.
Zelf ons Koningshuis zou betrokken geweest zijn.

Seksfeestjes

De club heette aanvankelijk Les Atrébates, veranderde later van naam, ging dicht en heropende als taverne The Dolo. Nihoul leerde er zijn vriendin Marleen De Cokere kennen. In de nasleep van de zaak-Dutroux viel de naam van deze bar geregeld in de context van de wilde verhalen over prominenten en seksfeestjes, al dan niet met minderjarigen.


De vermoedelijk meest gehate Belg aller tijden, kindermoordenaar Marc Dutroux, kwam afgelopen week in het nieuws omdat hij de nabestaanden van zijn slachtoffers een brief heeft geschreven waarin hij hen heeft gevraagd of ze bereid zijn een gesprek met hem aan te gaan over zijn eventuele vervroegde vrijlating. Dutroux werd in 2004 tot levenslang veroordeeld, zonder kans om eerder vrij te komen. Het internationale pedo netwerk, met rijke en machtige personen die volgens getuigen en in leven gebleven slachtoffers tijdens seksfeesten kinderen misbruiken, martelen en vermoorden, lijkt na al die jaren nog steeds onaangetast, omdat tal van pogingen dit aan te pakken door hogerhand werden gestopt. Minstens 27 personen die te dicht bij de waarheid kwamen, leven inmiddels niet meer.
https://www.xandernieuws.net/algemeen/m ... aangetast/

Niet alleen de kerk is hier een netwerk geweest van pedofilie maar ik denk ook onze eigen Belgische staat.

Hmm die site Xandernieuws even bekeken, maar dat is zo te lezen een hardcore complotdenker die het niet zo nauw neemt met objectieve nieuwsgaring. Hij is bijv. ook een aanhanger van het verhaal dat er in de VS een pedonetwerk bestaat waar de Clintons deel van uitmaken, terwijl dat allang achterhaald is als gestook van (Russische?) trollen die destijds Hilary Clintons verkiezingscampagne wilden saboteren (niet nodig, want dat deed ze zelf wel)..
Het gevaar met dit soort nare, aangrijpende en nooit helemaal opgehelderde zaken is dat men doorslaat in complotdenken. Dat is zeker ook gebeurd in de zaak Dutroux. Maar de huiveringwekkende getuigenissen (over seksfeesten, martelpraktijken en rituele moorden op minderjarige meisjes door een geheim netwerk) van Regina Louf bijvoorbeeld zijn goeddeels ontkracht door nader onderzoek, in de zin dat er geen enkel bewijs werd gevonden voot haar verhaal. Dan kun je zeggen dat daar een ingenieus dekmantelmechanisme achter zit, maar dat is niet heel waarschijnlijk. Ik denk dat er vooral heel, heel veel geblunderd is in de zaak Dutroux, voor structurele sabotage door hooggeplaatse betrokkenen is echt te weinig bewijs. Bende van Nijvel idem, zij het dat in die zaak wel meer aanwijzingen (maar geen harde bewijzen) zijn voor een connectie tussen een speciale politie-eenheid, extreem-rechts en de onderwereld.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:18

Ik geloof die complottheorie ook niet. Ik geloof dat er wel degelijk rijke vieze mannetjes bestaan die minderjarige meisjes onder mekaar misbruiken. Bij wijlen Epstein en prins Andrew zijn hier het levende bewijs van. Het zal zeker voorkomen dat rijkdom en macht misbruikt wordt en er zullen zeker hoge pieten zijn die hele foute dingen doen.

Maar in dit opzicht denk ik hetzelfde als de psychiaters destijds. Ik denk niet dat Dutroux in staat zou geweest zijn deel uit te maken van een netwerk, of thans niet voor lang. Dutroux was (sorry is) een psychopaat tot in het diepst van zijn vezels, een van de ergste die in België rondlopen. Hij was niet dom maar ik denk dat zijn persoonlijkheid hem zeer fel tegenwerkte om in opdracht van anderen te werken, in zijn ogen is hij immers het geniale meesterbrein en werkt de wereld hem expres tegen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:03

Mi_Amore schreef:
We roepen het idd wel, maar ook zij werd beter beschermd dan wie dan ook. Als je het volk echt zou laten doen zonder dat ze gestraft zouden worden, dan zie je andere taferelen.


Goh....laten we er een volkstribunaal van maken.... -O-
En wat gaan we doen, stenigen?

Mijn hemel, dat zou nog eens vermaak zijn..... -O-

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:29

Rechtstaat? Rechtstaat?

Als het bewezen is dat iemand een verkrachter is en dat die persoon daarbij nog een moordenaar is. Levenslange celstraf zonder vervroegde vrijlating + verzachtende omstandigheden. Objectiever dan dat kan niet. Sommige daden zijn zo ernstig dat je zelfs niet moet denken aan een tweede kans.

Ik begrijp ook niet waarom de moordenaar van Julie (Belgisch meisje) 4 psychiaters krijgt om hem te onderzoeken? Voor wat is dat? Om verzachtende omstandigheden te vinden? Sluit die vent levenslang op als zijn misdaad bewezen is. Dat is het enige wat je in zo'n gevallen moet doen. Bewijzen dat de persoon (die geen mens is) die daad effectief heeft gedaan. Daarna opsluiten...

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:33

Riel schreef:
Rechtstaat? Rechtstaat?

Als het bewezen is dat iemand een verkrachter is en dat die persoon daarbij nog een moordenaar is. Levenslange celstraf zonder vervroegde vrijlating + verzachtende omstandigheden. Objectiever dan dat kan niet. Sommige daden zijn zo ernstig dat je zelfs niet moet denken aan een tweede kans.

Ik begrijp ook niet waarom de moordenaar van Julie (Belgisch meisje) 4 psychiaters krijgt om hem te onderzoeken? Voor wat is dat? Om verzachtende omstandigheden te vinden? Sluit die vent levenslang op als zijn misdaad bewezen is. Dat is het enige wat je in zo'n gevallen moet doen. Bewijzen dat de persoon (die geen mens is) die daad effectief heeft gedaan. Daarna opsluiten...


4 psychiaters om tot een zo objectief mogelijk oordeel te komen over zijn geestestoestand. Als hij ontoerekeningsvatbaar verklaard wordt, kan hij geïnterneerd worden (soort van wat in NL tbs heet). Dat lijkt mss geen straf, maar in bepaalde gevallen betekent dat dat een dader langer binnen zit dan wanneer hij in de gevangenis zou zitten. Op internering staat geen termijn namelijk. Bovendien heeft een slachtoffer in principe ook het recht om gehoord te worden wanneer er gekeken wordt of een geïnterneerde vrijkomt, op penitentiair verlof mag etc.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:35

Omdat psychiatrische ziektes ook ziektes zijn. Omdat bijvoorbeeld het bestuderen en analyseren van gedrag ons ook antwoorden kan geven. Hoe we misschien dezelfde personen eerder kunnen "ontmaskeren" voordat er iets ernstigs gebeurd. Omdat het antwoorden kan geven op het waarom het gebeurd is. En door psychiaters onderzocht worden en een diagnose krijgen hoeft trouwens helemaal niet in je voordeel te werken, integendeel. Als de psychiater beslist dat je wel degelijk een stoornis hebt en je niet te genezen bent en dus kans op herval zeer groot is, dan is dat juist een extra motivatie om je voor altijd uit de maatschappij te houden. In die zin hoop ik ook dat ze nooit vergeten wat voor een psychopaat Dutroux was en nog steeds zal zijn, en hoe hij nu onder invloed van zijn advocaat (of zijn advocaat onder invloed van hem?) perfect het spel zal proberen spelen om als een schuldbewust lammetje over te komen.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:09

Waarom is er gebeurd wat er is gebeurd met Julie? Omdat het gerecht veel en veel te laks is als het gaat om verkrachters. Net na die blunder laten ze iemand uit het dossier Dutroux vrij. Gekker en hardleerser kunnen ze wat mij betreft echt niet worden.

Toerekeningsvatbaar of niet toerekeningsvatbaar? Dat maakt bij dergelijke type van misdrijven toch niet uit? Zo'n types horen levenslang (echt levenslang) in de cel.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 07:05

Riel schreef:
Toerekeningsvatbaar of niet toerekeningsvatbaar? Dat maakt bij dergelijke type van misdrijven toch niet uit?

Dat is jouw mening dat al dan niet toerekeningsvatbaarheid niet uitmaakt in zulke gevallen.
Het is wel hoe onze maatschappij functioneert.
Wat versta je bovendien onder 'dat type misdrijven'? Ontvoering? Verkrachting? Moord? Combinaties van deze?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:37

die complottheorie is wel wat onzinnig....en De in leven gebleven slachtoffers van Dutroux zouden verklaringen hebben afgelegd over sexfesestjes met minderjarigen en een groot pedonetwerk?
Lijkt me zeer sterk; van Laetitia weet ik het niet, maar Sabine heeft toch meerdere malen duidelijk verklaard dat zij alleen Dutroux heeft gezien in die 3 maanden dat ze opgesloten zat. Ook in haar boek die ze toen ze begin 20 was schreef zegt ze dat. Dutroux hield dat haar wel altijd voor ja; dat hij lid was van een netwerk en dat hij een van de velen was en dat ontsnappen onmogelijk was, want er zouden allemaal mensen van dat netwerk rond lopen in de buurt. Bovendien zou dat netwerk haar ouders wat aandoen als ze niet deed wat hij zei etc etc...allemaal om die arme Sabine onder controle te houden. Maar zelf zegt ze in dat boek dat ze dat niet meer geloofd ( wel tijdens haar gevangenschap, maar dat is begrijpelijk) en dat ze van mening is dat het alleen Dutroux was, maar voor de ontvoeringen zelf wel handlangers gebruikte.
Maar het misbruik zelf, voor in ieder geval wat Sabine en Laetitia betreft, werd allemaal door Dutroux uitgevoerd en niemand anders.........uiteraard kunnen we over de andere slachtoffers niet met 100 % zekerheid zeggen, aangezien zij helaas hun ontmoeting met Dutroux niet overleefden.

Maar ook het feit dat toen Dutroux 3 maanden vast zat voor ik meen autodiefstal (?) zijn vrouw voor de 2 meisjes moest zorgen ( wat ze niet deed en ze van de honger liet omkomen ipv bevrijden en politie inschakelen) die op dat moment gevangen zaten en niet handlangers van dat zogenaamde netwerk, toont ook wel enigszins aan dat van een netwerk geen sprake was.

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 07:41

Zijn handlanger is vrij gekomen :(
Hopen dat deze Maf kees echt tot bezinning is gekomen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:03

:x :(

Zijn advocaat is wel bang dat ze hem ergens gaan opwachten en lynchen. :+

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:35

-O- Deze man verdient het om levenslang in de gevangenis te zitten.

In gedachten bij alle slachtoffers van dit monster (en ook alle andere slachtoffers van dergelijke misdrijven). Y;(

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:45

Pandora2 schreef:
:x :(

Zijn advocaat is wel bang dat ze hem ergens gaan opwachten en lynchen. :+

Laten we het hopen,maar vrees er voor.
Zie die dutroux ook nog wel vrij komen.
Vreselijk voor de nabestaanden van de meisjes,die zien hier zo vanaf voor hun is het een nooit stoppende nachtmerrie.Om een of andere reden is daar geen medogen voor.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:56

Dutroux komt niet meer vrij want dan breekt de pleuris uit in België. Ik geloof daar helemaal niets van. Deze man is in negatieve zin, veel te bekend. Niemand gaat daar zijn handen aan wagen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:07

Ik hoop het echt, Pien. Maar durf er wel aan te twijfelen :x

Paar jaar geleden nog had ook niemand durven denken dat zijn handlanger ooit zou vrijkomen...