Gezinsdrama dordrecht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
secricible
Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:12

Zeg dat maar tegen de nabestaande van deze moeder met haar kinderen...

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Snadrem
Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:13

Dat dit niet te voorkomen was en dat als iemand het zag aankomen dat er wel was ingegrepen? Denk dat ze zelf ook wel hadden ingegrepen als ze iets hadden vermoed.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:25

Snadrem schreef:
Rakkie123 schreef:
En dan mag daar ook wel een kostenplaatje aan hangen.

Dus per politie locatie 24 uur per dag iemand om in de gaten te houden of iedereen zijn wapenkluisje gebruikt voor die zeldzame diender die om wat voor reden dan ook zichzelf wat aan wil doen (en in dit trieste geval ook zijn geliefden)? Dat geld steek ik dan liever in andere zaken bij de politie, bijvoorbeeld om de basissterkte weer op orde te krijgen zodat politiemensen niet zo achterlijk veel hoeven te werken waarin ze geen tijd meer hebben om zaken emotioneel te verwerken. In hulpverlening. In opvang. In de zorg, zodat men daar de eigen broek kan blijven ophouden. Niet in een wapenbeheerder, want feit blijft dat het overgrote merendeel van de politieagenten dit niet doet, ondanks dat ze dagelijks een vuurwapen in hun handen hebben om deze mee te nemen of op te bergen. Zo'n wapenbeheerder is een hele dure schijnveiligheid en symptoombestrijding voor dat enkele in en in trieste geval.

Beter zou men weer eens wat meer op elkaar kunnen letten. Niet alleen op je collega's, want aan mij was op mijn werk ook niet te zien waar ik privé mee worstelde. Maar ook op je buren en familie. Maar tegenwoordig is iedereen vooral met zichzelf bezig binnen een ontzettend geïndividualiseerde samenleving. En zelfs dan zijn dit soort verdrietige situaties niet altijd te voorkomen.

Ga maar een keer een weekje werken bij de politie en kijk eens wat een ontzettende zooi het is achter sommige voordeuren.


Misschien hoeft dat geen persoon te zijn, maar kan dat ook een kluisje met tijdsloten zijn en een laser die leest of het juiste wordt ingeleverd.
De techniek staat voor niks.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Mondy
Berichten: 11818
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:53

secricible schreef:
Zeg dat maar tegen de nabestaande van deze moeder met haar kinderen...


Hun kinderen.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Karl66
Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:24

Snadrem schreef:
Dat dit niet te voorkomen was en dat als iemand het zag aankomen dat er wel was ingegrepen? Denk dat ze zelf ook wel hadden ingegrepen als ze iets hadden vermoed.


Het was dus wel te voorkomen geweest. Een grote kans dat als hij geen vuurwapen tot zijn beschikking had gehad, dat zijn vrouw en kinderen nog geleefd hadden en hijzelf misschien ook nog wel. En het kon juist gebeuren omdat ze niks vermoedden. Als je over een incident praat, waarbij iemand zelfmoord pleegt, zijn vrouw en zijn twee kinderen doodt, dan is elk incident één teveel.

Anoniem

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:55

Hier in België moeten wapens achter blijven in het kantoor buiten dienst uren. Toch is begin dit jaar er een agent in geslaagd om buiten diensttijd zijn wapen op te halen. Er kunnen zeker maatregelen getroffen worden maar waterdicht worden ze nooit. Tenzij je voor een magazijn gaat waar elke agent het wapen persoonlijk moet in en uit checken. En dan nog kan die vlak na of tijdens dienst ermee wegglippen..:

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:15

Karl66 schreef:
Snadrem schreef:
Dat dit niet te voorkomen was en dat als iemand het zag aankomen dat er wel was ingegrepen? Denk dat ze zelf ook wel hadden ingegrepen als ze iets hadden vermoed.


Het was dus wel te voorkomen geweest. Een grote kans dat als hij geen vuurwapen tot zijn beschikking had gehad, dat zijn vrouw en kinderen nog geleefd hadden en hijzelf misschien ook nog wel. En het kon juist gebeuren omdat ze niks vermoedden. Als je over een incident praat, waarbij iemand zelfmoord pleegt, zijn vrouw en zijn twee kinderen doodt, dan is elk incident één teveel.

Je doet uitspraken die nergens op slaan.
'Een grote kans'? Gebaseerd op wat?
Wie zegt dat er geen grote kans is dat hij dan het huis in de brand gestoken had of de vele anderen manieren die daders bij familiedrama's gebruiken om er een eind aan te maken?

Feit is dat dat elk slachtoffer er 1 teveel is, maar dat je tegelijkertijd nooit alle mensen kunt isoleren die in scheiding liggen. Mogen die dan geen aanstekers hebben, geen keukenmessen in de keuken hebben tijdens hun scheiding?
Aangezien statistisch meer mannen als vrouwen overgaan tot geweld, moeten mannen die zich boos uiten tijdens de scheiding direct helemaal worden weggehouden bij hun kinderen voor het geval dat? En hoelang dan?

Je roept iets alsof het heel logisch is, maar je denkwijze gaat heel ver.

secricible
Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:40

Mondy schreef:
secricible schreef:
Zeg dat maar tegen de nabestaande van deze moeder met haar kinderen...


Hun kinderen.


Ik snap even niet wat je wil zeggen?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Karl66
Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:24

@Sunda, waarom denk je dat op plekken waar vuurwapens direct beschikbaar zijn de zelfmoordpercentages significant hoger liggen? Die beschikbaarheid is een bewezen risicoverhoger en als je dat weet, dan is het toch heel simpel, dan haal je het wapen weg en verlaag daarmee het risico. Veel simpeler dan dat is het niet.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:06

woepsie90 schreef:
Ze was wel jong moeder geworden of niet, hoe oud was de vrouw, 27? En de oudste dochter 12?



Klopt, wat mij nog meer verbaast, hoe kan deze man bij de politie werken?
Als 24/25 jarige een meisje van 14 misschien net 15 zwanger maken, ook al heeft hij destijds wel zijn verantwoording genomen door met haar verder te gaan, geeft mij toch vraagtekens, tís toch strafbaar?

Snadrem
Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 05:35

Karl66 schreef:
@Sunda, waarom denk je dat op plekken waar vuurwapens direct beschikbaar zijn de zelfmoordpercentages significant hoger liggen? Die beschikbaarheid is een bewezen risicoverhoger en als je dat weet, dan is het toch heel simpel, dan haal je het wapen weg en verlaag daarmee het risico. Veel simpeler dan dat is het niet.

Waar staat dat dit komt door enkel de beschikbaarheid van vuurwapens en niet door het uitvoeren van het werk waarvoor dat wapen nodig is?

Karl66
Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:39

Omdat er wereldwijd genoeg mensen rondlopen die het wapen niet voor hun werk hebben. Terwijl er wel een significant hoger zelfmoordpercentage onder die mensen is?

Mondy
Berichten: 11818
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:47

secricible schreef:
Ik snap even niet wat je wil zeggen?


Het zijn hun kinderen ...niet haar kinderen.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:16

Karl66 schreef:
Omdat er wereldwijd genoeg mensen rondlopen die het wapen niet voor hun werk hebben. Terwijl er wel een significant hoger zelfmoordpercentage onder die mensen is?

Ja, dus zou het een interresant onderzoek zijn om te kijken of mensen die een wapen voor hun werk! hebben een groter risico geeft. (wat toch wel een verschil is met een sportschutter of jager. Die hebben hem eigenlijk voor de 'lol' terwijl een politieman/vrouw hem heeft om in geval van nood iemand mee neer te schieten en dus ook anders getraind wordt. En het wapens dagdagelijks bij zijn of haar werkzaamheden bij zich heeft zoals een ander in de ochtend zijn laptop pakt)

Tot die tijd roeptoeter je toch echt met een onderzoek wat hier weleens waar mee te maken heeft, maar je niet 1 op 1 kunt gebruiken voor maatregelen ondat het niet bepaald specifiek op dit onderdeel te noemen is. Als ik het goed lees is het niet eens specifiek op bijvoorbeeld jagers/sportschutters. Maar op de algemene maatschappij en de aanwezigheid van wapens daarin.
Als je dit onderwerp zo gaat gebruiken, dan zijn alle voorbeelden die ik eerder noemde ook specifiek genoeg en dan wordt het een hele nare wereld.

Karl66
Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:57

Het percentage zelfmoordgevallen onder vuurwapenbezitters ligt 3x!!! hoger dan onder niet vuurwapenbezitters. Dat is voor politieagenten echt niet anders, die zijn op zo'n moment ook gewoon mensen die direct op die zelfmoordimpuls kunnen reageren, doordat ze het middel voor handen hebben.

Rivendell
Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:22

Niet alles gelezen, maar moeder was 27 en haar kind 12?

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Niobe
Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:27

Rivendell schreef:
Niet alles gelezen, maar moeder was 27 en haar kind 12?


Dus?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110617
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:38

Rivendell schreef:
Niet alles gelezen, maar moeder was 27 en haar kind 12?


Waarom is dit relevant? :?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

KM_Ris
Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:26

Dus was ze 15.. erg jong maar verder toch niet relevant voor deze gebeurtenis ?


secricible
Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:18

Gooiske schreef:
woepsie90 schreef:
Ze was wel jong moeder geworden of niet, hoe oud was de vrouw, 27? En de oudste dochter 12?



Klopt, wat mij nog meer verbaast, hoe kan deze man bij de politie werken?
Als 24/25 jarige een meisje van 14 misschien net 15 zwanger maken, ook al heeft hij destijds wel zijn verantwoording genomen door met haar verder te gaan, geeft mij toch vraagtekens, tís toch strafbaar?


Nou, het lijkt me in zoverre relevant in de context van dit bericht?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:52


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Electra63
Berichten: 17816
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:45

Karin schreef:
Ik las net dit interview met de moeder van Maryori. Daarin staat ook het antwoord op de vraag waarom Maryori zo jong kinderen kreeg (ik vind het zelf niet zo relevant, maar mensen vragen het zich blijkbaar af).

https://www.tubantia.nl/binnenland/moed ... ~a0001b88/


Bedankt !
Waarom zij jong kinderen hadden, maakt me verder niet uit.
Raar (verkeerd woord) dat voor de buitenwereld het lijkt dat de scheiding redelijk verliep, maar uiteindelijk toch tot zo'n tragedie lijkt te zijn uitgemond.
Wat vreselijk voor de familie, ook voor de familie van de dader.

Cowboy55
Berichten: 8473
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:21

KM_Ris schreef:
Dus was ze 15.. erg jong maar verder toch niet relevant voor deze gebeurtenis ?


Geen idee of en in hoeverre relevant, wel opvallend. Het nationaal gemiddelde voor het 1e kind kruipt richting de 30 als ik het goed heb.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Niobe
Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 00:46

Cowboy55 schreef:
KM_Ris schreef:
Dus was ze 15.. erg jong maar verder toch niet relevant voor deze gebeurtenis ?


Geen idee of en in hoeverre relevant, wel opvallend. Het nationaal gemiddelde voor het 1e kind kruipt richting de 30 als ik het goed heb.


Nou, dat wordt ze dus niet meer...


Bizar gesprek dit!

Rivendell
Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:52

Cayenne schreef:
Rivendell schreef:
Niet alles gelezen, maar moeder was 27 en haar kind 12?


Waarom is dit relevant? :?


Omdat de man dus toen al strafbaar was als meerderjarige

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, Just_Natural, Libra76, mika11, Muggebeet, Nientsje, Rije, topsylover en 44 bezoekers