Gezinsdrama dordrecht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:23

_San87_ schreef:
Rakkie123 schreef:
Ik denk nl dat het een daad van liefde is geweest.
En dat de man hoe verward ook, wel beseft heeft waar hij zijn gezin mee opzadelde.

Ik snap het wel dat je die keuze maakt.

Of wellicht had zijn vrouw net scheiding aangekondigd.
Nou, dan is het voor de kinderen ook een soort van beter zo, dan wanneer papa eerst mama en vervolgens zichzelf neerschiet.

Voordeel van mijn werk, ik begrijp de gekste dingen, vanuit het perspectief van degene die het doet.

Ik kan de keuze echt niet snappen... Kun je uitleggen wat jij er wel aan snapt?

Ik ook niet. Wat is er in een daad van liefde bedoeld dat je je gezin doodschiet?
Het is meer een daad van egoïsme. Iets in die richting van als ik niet meer gelukkig kan zijn dan mogen jullie het ook niet meer.

Maar dat zijn natuurlijk speculaties. De echte reden zullen we wellicht nooit te horen krijgen

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:25

Echtpaar lag al even in scheiding en dat dat aanleiding is om je gezin uit te moorden is geen daad van liefde maar van egoïsme. Ik jou niet een ander zal je ook nooit krijgen. Bastaard, geen goed woord voor over en misschien was het een vlaag van intense woede of wanhoop maar goedpraten kun je dit nooit. Knal jezelf door je kop maar blijf van anderen af.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:26

Purny, ik vind het helemaal geen rare vraag van je.
Alleen misschien niet de geschikte omgeving idd om hier te stellen.

Ik vind het een zeer verdrietige situatie, ik hoop dat de nabestaanden veel steun en kracht aan elkaar mogen hebben.
Opeens is je hele familie er niet meer |(

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:43

Rakkie, ik vind je opmerkingen zeer ongepast en de plank misslaan.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:47

_San87_ schreef:
Rakkie123 schreef:
Ik denk nl dat het een daad van liefde is geweest.
En dat de man hoe verward ook, wel beseft heeft waar hij zijn gezin mee opzadelde.

Ik snap het wel dat je die keuze maakt.

Of wellicht had zijn vrouw net scheiding aangekondigd.
Nou, dan is het voor de kinderen ook een soort van beter zo, dan wanneer papa eerst mama en vervolgens zichzelf neerschiet.

Voordeel van mijn werk, ik begrijp de gekste dingen, vanuit het perspectief van degene die het doet.

Ik kan de keuze echt niet snappen... Kun je uitleggen wat jij er wel aan snapt?


Wat ik er aan snap, in geval van verwardheid, is dat iemand denkt dat hij zijn gezin niet meer kan beschermen.
En dat dat in zijn ogen noodzakelijk is maar als hij er niet is, valt de bescherming totaal weg.

Als iemand op dat punt is, en er is niemand ( om welke rede dan ook ) , om hem te stoppen.
Dan gebeurd dit.

Dit is even heel kort door de bocht hoe ik zie dat dat soort redeneringen werken.

( mocht er sprake zijn van aangekondigde scheiding ligt het weer anders, dan zijn zijn het de onverteerbare emoties....maar ja, die kan ik op zich ook wel volgen...ik heb in mijn jonge wilde jaren ook wel eens gedacht, het is maar goed dat ik niet weet hoe ik aan een pistool moet komen )

Ik lees nu hierboven dat er sprake van een scheiding was, nou ja, dan kan ik het ook wel volgen dus...

Marco Borsato ik ben het ook heel vaak niet met jou eens.
Dus lets agree to disagree.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 10-09-19 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:49

Zullen we het speculeren en gedachtes invullen even niet doen? Dit zijn echte mensen, geen Baantjer personages. Alles wat je hier schrijft is openbaar.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:51

Ik vind het dan nog steeds geen daad uit liefde, maar uit egoïsme, omdat hij dan de enige zou zijn die ze zou kunnen beschermen. Maar goed zoals ik al zei, we zullen waarschijnlijk nooit weten waarom hij tot deze daad is gekomen. Tenzij hij ergens een brief heeft achtergelaten met een uitleg.

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:54

bigone schreef:
Echtpaar lag al even in scheiding en dat dat aanleiding is om je gezin uit te moorden is geen daad van liefde maar van egoïsme. Ik jou niet een ander zal je ook nooit krijgen. Bastaard, geen goed woord voor over en misschien was het een vlaag van intense woede of wanhoop maar goedpraten kun je dit nooit. Knal jezelf door je kop maar blijf van anderen af.


Waar heb je die informatie vandaan? In geen enkele van de berichten die ik heb gelezen kwam dat bevestigd naar voren ...

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:55

MarcoBorsato schreef:
Zullen we het speculeren en gedachtes invullen even niet doen? Dit zijn echte mensen, geen Baantjer personages. Alles wat je hier schrijft is openbaar.


Ik was net aan het aanvullen Marco, maar ik herhaal het hier nog een keer, ik ben het zelden met je eens, dus lets agree to disagree.

@rockwitch
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben maar ik kan het wel snappen.
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 10-09-19 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:55

Je hoeft het niet me eens te zijn, maar speculeren onder nieuwsberichten is gewoon niet de bedoeling. Doe dat maar op Facebook ofzo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:58

Rakkie123 schreef:
_San87_ schreef:

Ik kan de keuze echt niet snappen... Kun je uitleggen wat jij er wel aan snapt?


Wat ik er aan snap, in geval van verwardheid, is dat iemand denkt dat hij zijn gezin niet meer kan beschermen.
En dat dat in zijn ogen noodzakelijk is maar als hij er niet is, valt de bescherming totaal weg.

Als iemand op dat punt is, en er is niemand ( om welke rede dan ook ) , om hem te stoppen.
Dan gebeurd dit.

Dit is even heel kort door de bocht hoe ik zie dat dat soort redeneringen werken.

( mocht er sprake zijn van aangekondigde scheiding ligt het weer anders, dan zijn zijn het de onverteerbare emoties....maar ja, die kan ik op zich ook wel volgen...ik heb in mijn jonge wilde jaren ook wel eens gedacht, het is maar goed dat ik niet weet hoe ik aan een pistool moet komen )

Akkoord. Ik kan begrijpen dat er situaties zijn die mensen ontzettend kunnen veranderen. Ik erken dat mensen bij bepaalde gebeurtenissen tot dingen in staat zijn, die wij niet voor mogelijk houden wanneer wij bij ons normale verstand zijn. Ik weet dat er geestesziekten zijn, die mensen dingen laten doen die zijn bij hun volle verstand niet zouden doen.

Hoewel ik dus wel kan begrijpen dat iemand op dat moment totaal verkeerde en vreselijke keuzes maakt, snáp ik niet hoe iemand zo ver komt.. Als je begrijpt wat ik bedoel :+.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:59

Marco in dit hele topic wordt gespeculeerd.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:00

Is hier een wedstrijd gaande wie de domste opmerking plaatst?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:00

Ik zal even temmen, dan kunnen we nu gewoon weer ontopic gaan.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:03

luxx schreef:
Is hier een wedstrijd gaande wie de domste opmerking plaatst?


Dom....genant....plaatsvervangende schaamte. Kies er maar 1.....of 2.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:03

_San87_ schreef:
Akkoord. Ik kan begrijpen dat er situaties zijn die mensen ontzettend kunnen veranderen. Ik erken dat mensen bij bepaalde gebeurtenissen tot dingen in staat zijn, die wij niet voor mogelijk houden wanneer wij bij ons normale verstand zijn. Ik weet dat er geestesziekten zijn, die mensen dingen laten doen die zijn bij hun volle verstand niet zouden doen.

Hoewel ik dus wel kan begrijpen dat iemand op dat moment totaal verkeerde en vreselijke keuzes maakt, snáp ik niet hoe iemand zo ver komt.. Als je begrijpt wat ik bedoel :+.


Dat begrijp ik ten dele maar ik begrijp dat je het niet begrijpt.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:07

Wat een triest drama.

Maar wat ik nog triester vind, zijn de oordelen die hier de rondte gaan. Mensen die deze man als moordenaar bestempelen etc.
Nee, wat hij heeft gedaan is niet goed en had nooit mogen gebeuren.

Maar. Je weet simpelweg niet wat er in het hoofd van die man omging. Alles wat de media deelt zijn speculaties en halve waarheden. En de echte waarheid kom je nooit achter, degene die weet wat de waarheid is, is dood.

Hebben jullie enig idee wat PTSS inhoudt? Mensen met die diagnose kunnen soms zo hevig hallucineren dat ze denken dat hun naasten hun vijand zijn waartegen ze moeten vechten.

Misschien is het verstandig als we dus maar stoppen met oordelen, stoppen met denken te weten wat er aan de hand was en wat zijn motieven waren en gewoon stil staan bij het feit dat dit gebeurd is en dat er nabestaanden zijn die zometeen 4 mensen moeten begraven, waaronder een zoon, een dochter en kleinkinderen. Laten we daar gewoon respect voor hebben en hopen dat zij deze vooroordelen en beschuldigingen nooit te lezen krijgen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:31

@marjo:waar heb jij gelezen dat de man ptss had?

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:39

Marjo schreef:
Wat een triest drama.

Maar wat ik nog triester vind, zijn de oordelen die hier de rondte gaan. Mensen die deze man als moordenaar bestempelen etc.
Nee, wat hij heeft gedaan is niet goed en had nooit mogen gebeuren.

Maar. Je weet simpelweg niet wat er in het hoofd van die man omging. Alles wat de media deelt zijn speculaties en halve waarheden. En de echte waarheid kom je nooit achter, degene die weet wat de waarheid is, is dood.

Hebben jullie enig idee wat PTSS inhoudt? Mensen met die diagnose kunnen soms zo hevig hallucineren dat ze denken dat hun naasten hun vijand zijn waartegen ze moeten vechten.

Misschien is het verstandig als we dus maar stoppen met oordelen, stoppen met denken te weten wat er aan de hand was en wat zijn motieven waren en gewoon stil staan bij het feit dat dit gebeurd is en dat er nabestaanden zijn die zometeen 4 mensen moeten begraven, waaronder een zoon, een dochter en kleinkinderen. Laten we daar gewoon respect voor hebben en hopen dat zij deze vooroordelen en beschuldigingen nooit te lezen krijgen.


Laten we wel zijn, de man IS een moordernaar.
Wat de achterliggende gronden en of trauma's ook mogen zijn, dat verandert niets aan de terminologie.

En je kunt simpelweg niet verwachten dat mensen niet oordelen. Zo zijn we. Bleren op social media en bevestiging willen dat je de norm bent. It's what we do.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:39

Dat van PTSS staat nergens in de nieuwsberichten die ik vandaag heb gelezen. Misschien een speculatie omdat hij bij de politie werkte?

Lijkt me goed om inderdaad te stoppen met oordelen en speculeren. Uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden.
Ik val in herhaling geloof ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:40

Heftig nieuws! Ik was er gisteravond, toen ik het voor het eerst hoorde, ook echt even stil van. Een verhaal met alleen maar verliezers. Brr!

Over het motief van de dader (volgensmij is het nog niet eens bevestigd dat de man de dader was) is gewoon nog niets bekend. Wel komt uit eerdere gezinsdrama's naar voren dat er diverse redenen zijn voor suïcidale personen om niet alleen zichzelf, maar ook familieleden mee te nemen. Deze link legt het één en ander uit wat bevestigd is met onderzoek:
https://m.hln.be/nina/psycho/dit-zijn-d ... ~a301df89/

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:40

purny schreef:
@marjo:waar heb jij gelezen dat de man ptss had?


Juist. Dat is dus precies mijn punt. Je weet niet wat er aan de hand was, je weet niet wat de geestelijke gesteldheid is van die man.

Dus moeten we er maar niet over oordelen, vind je wel?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:40

Marjo schreef:
Wat een triest drama.

Maar wat ik nog triester vind, zijn de oordelen die hier de rondte gaan. Mensen die deze man als moordenaar bestempelen etc.
Nee, wat hij heeft gedaan is niet goed en had nooit mogen gebeuren.

Maar. Je weet simpelweg niet wat er in het hoofd van die man omging. Alles wat de media deelt zijn speculaties en halve waarheden. En de echte waarheid kom je nooit achter, degene die weet wat de waarheid is, is dood.

Hebben jullie enig idee wat PTSS inhoudt? Mensen met die diagnose kunnen soms zo hevig hallucineren dat ze denken dat hun naasten hun vijand zijn waartegen ze moeten vechten.

Misschien is het verstandig als we dus maar stoppen met oordelen, stoppen met denken te weten wat er aan de hand was en wat zijn motieven waren en gewoon stil staan bij het feit dat dit gebeurd is en dat er nabestaanden zijn die zometeen 4 mensen moeten begraven, waaronder een zoon, een dochter en kleinkinderen. Laten we daar gewoon respect voor hebben en hopen dat zij deze vooroordelen en beschuldigingen nooit te lezen krijgen.

Ben je nu zelf niet ook aan het speculeren :o ?

No offence, maar er staat volgens mij nergens dat de man PTSS had. Als hij dat wel had is dat een verklaring waarom hij doordraaide.

Het is hoe dan ook een vreselijke gebeurtenis... In een klap een heel gezin weg :\.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:41

Nee hoor, ik wilde enkel kenbaar maken dat er een hele goede verklaring voor zou kunnen zijn, een verklaring waardoor al die mensen die hem nu wegzetten als meedogenloze massamoordenaar zich (hopelijk) eens achter hun oren krabben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:42

vanLotje schreef:
Laten we wel zijn, de man IS een moordernaar.
Wat de achterliggende gronden en of trauma's ook mogen zijn, dat verandert niets aan de terminologie.

En je kunt simpelweg niet verwachten dat mensen niet oordelen. Zo zijn we. Bleren op social media en bevestiging willen dat je de norm bent. It's what we do.

Nou nee. Pas als je motief weet, weet je of de man een moordenaar is, of doodslag heeft gepleegd of dood door schuld.

Je kunt simpelweg niet stellen dat de man een moordenaar is.