Gezinsdrama dordrecht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 09:37

Ook vierde slachtoffer van gezinsdrama Dordrecht overleden
https://www.nu.nl/binnenland/5990384/oo ... leden.html

Zojuist het nieuws dat de 28 jarige moeder ook is overleden...,

Het enige wat door mijn hoofd gaat is: hoe dan? Hoe kan een vader zo diep zinken dat hij hier toe in staat is?

Maar misschien wil ik dat helemaal niet weten....


belle_boef
Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:40

Is dit van die vader die politieagent was?

Hoe dan ook heel heftig

MarliesV
Berichten: 15172
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:42

Vreselijk he. Dan gaat er iets heel erg mis in je hoofd als je dit doet.
Zelfmoord is vreselijk, maar je gezin of iemand anders meenemen hierin kan ik niet begrijpen.

Hoorde vanmorgen op het nieuws iemand die zei: het komt steeds dichter bij, dit is maar 1 straat van huis.
Dan denk ik: huh, alsof het besmettelijk is.
Maar goed, die vrouw was natuurlijk geschrokken en verbijsterd, maar de reactie was enigszins bijzonder te noemen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

DiantaM
Berichten: 11273
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:43

Heel heftig. Ik ben benieuwd of het gezin al op de radar was van veilig thuis.

rockwitch
Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:51

Echt bizar weer, ik snap gewoon niet dat elke keer de kinderen ook slachtoffers worden, waarom kunnen die mensen niet gewoon zichzelf van kant maken, maar laat je kinderen toch met rust.
Al zijn ze waarschijnlijk geestelijk behoorlijk ver heen als je dit doet.
Moet zeggen dat als je dit als moeder zijnde had overleefd, dat je er denk ik nooit meer overheen komt.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:51

MarliesV schreef:
Vreselijk he. Dan gaat er iets heel erg mis in je hoofd als je dit doet.
Zelfmoord is vreselijk, maar je gezin of iemand anders meenemen hierin kan ik niet begrijpen.

Hoorde vanmorgen op het nieuws iemand die zei: het komt steeds dichter bij, dit is maar 1 straat van huis.
Dan denk ik: huh, alsof het besmettelijk is.
Maar goed, die vrouw was natuurlijk geschrokken en verbijsterd, maar de reactie was enigszins bijzonder te noemen.


Ik vind het sowieso raar als mensen dit soort dingen op zichzelf gaan betrekken. "Het was maar 3 straten van MIJ vandaan gebeurd, dus voor MIJ is het extra erg."

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:58

Ach ik denk niet dat je het perse zo moet opvatten.
Precies wat gezegd wordt, die vrouw is vast geschrokken en verbijsterd. Dan moet je mensen een beetje credit geven. Geweld lijkt toe te nemen en komt steeds dichterbij. Zoiets zal ze misschien bedoelen.

Ik vind het verschrikkelijk. Wat een drama. Hoe komt een mens tot zoiets.

Forcalquier
Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:04

Vreselijk!
Ik kan mij gewoon niet inbeelden wat er bij iemand door zijn hoofd gaat dat je tot zo'n actie komt. Bij relatieproblemen kan ik mij nog enigszins voorstellen dat woede, en misschien jaloezie, de overhand krijgen maar dan nog....er gaat toch iets vreselijk mis in de bovenkamer wanneer je zo'n besluit neemt.
En dan die kids |( hoe kun je jezelf aanzetten tot zo'n daad, 2 onschuldige jonge kinderen van het leven beroven.

Daar heb je een punt -> .

050206051012
Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:05

Niets gezinsdrama! Een niet te vermijden auto ongeval is een drama, dit is gewoon een ordinaire slachtpartij. Zó jammer dat hij voor zichzelf de makkelijkste weg heeft gekozen, knakker.

Ontzettend sneu voor de achtergebleven families, niet te verteren dit.

Summerdreams
Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:09

Net gelezen, je maag keert er van om. Echt heel erg voor de grootouders en familie.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

xDenies
Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:10

Maar is er al duidelijk wat de beweegreden is geweest en dat de man het ook daadwerkelijk heeft gedaan? Want uit de laatste bronnen kon ik dit nog niet halen (maar kan ook dat ik nog een bron gemist heb)

Het is vreselijk wat er is gebeurd. Net als de 20jarige Lekkerkerker die is dood gestoken op Capelse brug :( Je vraagt je af waar het naar toe gaat .. wat bezielt het mensen om dit te doen :(

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Cowboy55
Berichten: 8480
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:13

__Sannne schreef:
Ik vind het sowieso raar als mensen dit soort dingen op zichzelf gaan betrekken. "Het was maar 3 straten van MIJ vandaan gebeurd, dus voor MIJ is het extra erg."


"In the future, everyone will be world-famous for 15 minutes"-Andy Warhol.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:18

MarliesV schreef:
Vreselijk he. Dan gaat er iets heel erg mis in je hoofd als je dit doet.
Zelfmoord is vreselijk, maar je gezin of iemand anders meenemen hierin kan ik niet begrijpen.

Hoorde vanmorgen op het nieuws iemand die zei: het komt steeds dichter bij, dit is maar 1 straat van huis.
Dan denk ik: huh, alsof het besmettelijk is.

Maar goed, die vrouw was natuurlijk geschrokken en verbijsterd, maar de reactie was enigszins bijzonder te noemen.


En mijn moeder zegt dan doodnuchter dat het ook vroeger gewoon gebeurde.. Toen zij klein was is er in hun dorp ook zoiets gebeurt.. Alleen toen kwam het niet verder dan de dorpskrant. Dit is van alle tijden..

Vreselijke gebeurtenis iig..

kiki1976
Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:23

Wat erg dit |( de beelden ook op het nieuws. Hoe erg moet je doordraaien dat je zo ver gaat dat jij je eigen kinderen en vriendin (later overleden aan de verwondingen) van het even beroofd, en daarna je zelf.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Anoniem

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:31

Vreselijk, geen woorden voor. Kreeg kippenvel toen ik het hoorde.

Ergens ben ik nu blij dat de moeder ook overleden is. Het trauma dat zij meemaakte kom je nooit meer te boven.

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:31

Zo'n bericht is nooit leuk, maar ik heb daar negen jaar lang praktisch om de hoek gewoond. Eén straat verder, op 200 meter afstand. In de gymzaal die je op de beelden ziet had ik als kleuter nog turnles (of wat ervoor doorging). Sterrenburg is echt een burgerlijk paradijs met woonerven en heel veel speeltuintjes, waar ik me als kind helemaal senang voelde. Daar gebéúren dit soort dingen toch niet? Wel, blijkbaar. Een paar jaar geleden moest dezelfde wijk nog worden uitgekamd toen Millie Boele verkracht en vermoord werd. (Ook door een doorgedraaide politieagent trouwens.)

Ik moest ook nog denken aan mijn oude lerares Frans. Haar man was op een dag ineens verdwenen. Maanden later werd hij in een natuurgebied teruggevonden - zelfmoord gepleegd met zijn dienstpistool. Maar goed, die had alleen zichzelf iets aangedaan...
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 10-09-19 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

manubres
Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:32

Quellian schreef:
Niets gezinsdrama! Een niet te vermijden auto ongeval is een drama, dit is gewoon een ordinaire slachtpartij. Zó jammer dat hij voor zichzelf de makkelijkste weg heeft gekozen, knakker.

Ontzettend sneu voor de achtergebleven families, niet te verteren dit.


Totaal met je eens! Van mij mogen ze eens wat harder in de media zijn en van MOORD spreken ipv gezinsdrama...alsof het sneu is...het is gewoon beestachtig! Deze meneer is gewoon een massa moordenaar! Ik vind dat daardoor een betere boodschap naar buiten gebracht word, dat dit ten alle tijden zwaar crimineel is, ook al zijn er "verzachtende" omstandigheden. Kinderen vermoorden is met niks goed te praten!

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

purny
Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gezinsdrama dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:37

Ik vind het apart wanneer dit bij islamitische gezinnen gebeurd men spreekt over eerwraak en in deze gevallen gezinsdrama.

Je verwacht dat je straat/wijk veilig is.

Vind het erg voor de familie. Die moeten hier mee dealen voor de rest van hun leven

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:41

manubres schreef:
Quellian schreef:
Niets gezinsdrama! Een niet te vermijden auto ongeval is een drama, dit is gewoon een ordinaire slachtpartij. Zó jammer dat hij voor zichzelf de makkelijkste weg heeft gekozen, knakker.

Ontzettend sneu voor de achtergebleven families, niet te verteren dit.


Totaal met je eens! Van mij mogen ze eens wat harder in de media zijn en van MOORD spreken ipv gezinsdrama...alsof het sneu is...het is gewoon beestachtig! Deze meneer is gewoon een massa moordenaar! Ik vind dat daardoor een betere boodschap naar buiten gebracht word, dat dit ten alle tijden zwaar crimineel is, ook al zijn er "verzachtende" omstandigheden. Kinderen vermoorden is met niks goed te praten!

Er wordt hier ook helemaal niets goedgepraat. "Gezinsdrama" is het gebruikelijke woord voor dit soort moordpartijen waarbij iemand zijn hele gezin en daarna zichzelf ombrengt. Bij een kop als "moord in Dordrecht" denk je als lezer "o, zal wel weer een criminele afrekening zijn", want de meeste moorden zijn dat. Dit is niet minder erg, dit is veel... dramatischer. Vandaar.

Verder vind ik het verkeerd om te zeggen dat hij "voor zichzelf de gemakkelijkste weg heeft gekozen." Iemand die zo ver doordraait, heeft zonder uitzondering zware problemen waar jij en ik je voorstelling van kunnen maken. Ik praat er geen donder van goed, maar je kunt je domweg niet in zijn plaats denken.

secricible
Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:41

Djali schreef:
Vreselijk, geen woorden voor. Kreeg kippenvel toen ik het hoorde.

Ergens ben ik nu blij dat de moeder ook overleden is. Het trauma dat zij meemaakte kom je nooit meer te boven.

dit was mijn eerste gedachte ook. Ik kan dit soort dramas nooit bevatten... Wat heeft zich achter die voordeur afgespeeld?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:42

manubres schreef:
Quellian schreef:
Niets gezinsdrama! Een niet te vermijden auto ongeval is een drama, dit is gewoon een ordinaire slachtpartij. Zó jammer dat hij voor zichzelf de makkelijkste weg heeft gekozen, knakker.

Ontzettend sneu voor de achtergebleven families, niet te verteren dit.


Totaal met je eens! Van mij mogen ze eens wat harder in de media zijn en van MOORD spreken ipv gezinsdrama...alsof het sneu is...het is gewoon beestachtig! Deze meneer is gewoon een massa moordenaar! Ik vind dat daardoor een betere boodschap naar buiten gebracht word, dat dit ten alle tijden zwaar crimineel is, ook al zijn er "verzachtende" omstandigheden. Kinderen vermoorden is met niks goed te praten!


Misschien moeten jullie de definitie van drama eens opzoeken in een woordenboek. En daarna je mening bijstellen en je mond spoelen c.q. vingers wassen.

Wat een maffe posts.

MariekeS_
Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:45

xDenies schreef:
Maar is er al duidelijk wat de beweegreden is geweest en dat de man het ook daadwerkelijk heeft gedaan? Want uit de laatste bronnen kon ik dit nog niet halen (maar kan ook dat ik nog een bron gemist heb)


Dit was eigenlijk ook mijn eerste gedachte ook na het lezen van de bron in de openingspost.
Voor zover ik begrijp is het alleen nog gebaseerd op mogelijkheden en giswerk en is het na die paar dagen nog niet overduidelijk?

Voordat we hier allemaal hard oordelen...

Edit: ah, hier staat inderdaad dat de man om zich heen geschoten zou hebben
https://nos.nl/artikel/2301089-gezinsmo ... leven.html

Hoe dan ook zijn de berichtgevingen vrij wisselend.

Hopelijk komt er voor de nabestaanden meer duidelijk over de toedracht: wanhoop of woede zijn toch wel heel verschillende motieven... al maakt het het drama natuurlijk niet minder ;(
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 10-09-19 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt


TROY (2019) & LAYS (2014)

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:45


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 10:46

purny schreef:
Ik vind het apart wanneer dit bij islamitische gezinnen gebeurd men spreekt over eerwraak en in deze gevallen gezinsdrama.

Je verwacht dat je straat/wijk veilig is.

Vind het erg voor de familie. Die moeten hier mee dealen voor de rest van hun leven


Moslims/islam heeft hier he-le-maal niks mee te maken, dus ook echt geen idee (en bijzonder storend imo) dat je hiermee op de proppen komt...

djuulsie
Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:48

Afschuwelijk! Heb er geen andere woorden voor!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Isabel, Plus_en_Min, Sizzle en 39 bezoekers