Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 09:57

https://www.ad.nl/dossier-treinongeval- ... ~a1e8524e/


Ik merk dat het verschrikkelijke ongeval in Oss waar meerdere kinderen bij betrokken zijn me erg aangrijpt. Daarom voel ik de behoefte om er een topic over te openen. Het liefst rende ik naar de school van mijn kleuter om haar stevig te knuffelen. Zulke jonge kinderen...... Wat leef ik mee met de ouders, familie en vrienden van die kinderen, de mensen van de kinderopvang, de mensen van de school, de omstanders.


Moderatoropmerking:
Dit is een onderwerp waarbij emoties begrijpelijk hoog oplopen. Wees een beetje lief voor elkaar, iedereen reageert anders op zo'n bericht. Ik wil wel vragen of jullie terughoudend willen zijn met het delen van onbevestigde informatie. Natuurlijk wil je vertellen wat je hebt gelezen maar zulke berichten zorgen voor veel (onnodige) onrust.

Verder bieden we op NM vaak ruimte voor offtopic discussies. Het is logisch dat mensen vragen hebben bij de veiligheid van de Stint en die vragen mogen hier gesteld worden. Maar het moet niet het topic volledig overnemen, want veel mensen hebben ook behoefte aan dit topic om hun verdriet en medeleven te delen. Voor een uitgebreid gesprek over de veiligheid van het vervoersmiddel en wie er wel/niet mee zou mogen rijden mag desgewenst een nieuw topic worden aangemaakt.


Autumnn
Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:58

ik las het ook net, wat verschrikkelijk! Wat zal de medewerker die fietste zich schuldig voelen... is er al meer bekend over de toedracht?

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:59

Zonder aan te zetten tot speculaties (!): wat moet daar in vredesnaam gebeurd zijn. Bewaakte overgang.. hoe kan het.
In en in triest voor alle betrokkenen. Y;(

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:01

Ik lees het nu voor het eerst.
Bah. Ben er misselijk van. Wat een verdriet en heftigheid. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:03

Op Ad staat dat de bak knder de spoorbomen is doorgeschoten ;(

Het houdt mij heel erg bezig. Arme kinderen, arme ouders en families, arme vriendjes en vriendinnetjes. Arme conducteurs die moesten gaan kijken, arme machinist, arme ongewilde toeschouwers.. ;(

Ook hier heel erg de behoefte mijn dochtertje op te zoeken bij het KDV en plat te knuffelen.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 10:03

Ik las dat de bak van de bakfiets onder de spoorbomen was geschoten.

Yessy
Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:04

Vreselijk ongeluk, afschuwelijk voor alle betrokkenen en nabestaanden.. Ik las net ergens iets van een getuige die aangaf dat de bakfiets (of nouja wat is het, zo'n grote bak om een stuk of 6 kindjes van A naar B te brengen) soort van op hol ging en dwars door de slagboom klapte. Wat het ook was, ik hoop heel erg voor de leidster dat het iets is waar ze niks aan kon doen, dit is echt het ergste wat je kan overkomen..
Laatst bijgewerkt door Yessy op 20-09-18 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolynne
Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:04

De 2 zwaargewonden zijn helaas ook overleden.

Heel droevig dat dit gebeurd is :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:04

Ik lees op verschillende plekken dat de elektrische bakfiets op hol geslagen was. De leidster stond keurig stil te wachten voor een dichte spoorwegovergang.

Anoniem

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:05

Was zo’n segwaybakfiets begreep ik, wat een noodlot dat hij nu net op hol sloeg ;(

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:05

Ik las het ook net, echt verschrikkelijk. Wat een verdriet voor alle familieleden, vrienden, medewerkers van het kinderdag verblijf, ns medewerkers en velen anderen. Een nachtmerrie.

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:07

Ik las het ook … mijn hart brak bij het idee dat er nu waarschijnlijk meerdere gezinnen in één klap hun kindje of kindjes verloren hebben |( Wat een verschrikkelijk tragisch ongeluk is dit. Verschrikkelijk traumatisch ook voor de machinist, de persoon die de bakfiets bestuurde en omstanders. Ik hoop dat de ernstig gewonden het mogen redden.
En hulpverleners zijn heel veel gewend, maar dit is voor de betrokken hulpverleners ook een regelrechte nachtmerrie en traumatisch. Ik heb met ze te doen en hoop dat ze goed opgevangen worden.
Een verschrikkelijk tragisch ongeluk met alleen maar verliezers |( Y;(
Laatst bijgewerkt door Vayo op 20-09-18 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:07

Misschien maar beter dat de zwaargewonden ook overleden zijn.
Niet dat je het iemand gunt om een naaste te verliezen maar een trein richt zo ongelooflijk veel schade aan... Ik hoop alleen maar heel hard dat ze niet meer bij kennis zijn geweest.

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:07

Echt heel verschikkelijk voor de ouders (en alle betrokkenen en hulpverleners). Doet me denken aan die keer dat een auto met kinderen na een uitje ook op het spoor gegrepen werd. Is toch een echte nachtmerrie.

Zover ik heb gehoord via de via-via... Zou het om zo'n sta-electra-bakfiets gaan als je me snapt en schoot deze weg toen de slagbomen al dicht waren. (dus onder de slagbomen door).

Ik kan me niet voorstellen hoe de begeleider zich moet voelen als ze het overleeft (zwaar gewond) ookal was het een technisch mankement, dat schuldgevoel... brrrr...

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:08

Wat een verschrikkelijk ongeluk...

Jolynne schreef:
De 2 zwaargewonden zijn helaas ook overleden.

Heel droevig dat dit gebeurd is :(

Waar lees je dit? Op de website van de NOS staat nog steeds dat ze in kritieke toestand in het ziekenhuis liggen.

JoyCiej007
Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:08

Jemig, dit had ik nog niet gehoord/gelezen ;(

Wat vreselijk. Daar krijg je idd een enorme knoop in je maag van.

Kleine onschuldige kinderen... ;( wat erg...

lizy29
Berichten: 6232
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:08

Ik zit het artikel echt met tranen in mijn ogen te lezen. Dat is nieuws dat je gewoon nooit als ouders wilt horen. Ik ga mijn spelende dreumes nog maar even extra knuffelen.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

rockwitch
Berichten: 11705
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:08

Het is een Stint. Een Segway met een bak ervoor. Ik heb gehoord dat het waarschijnlijk een technisch mankement was. Het bedrijf is er ook bij geroepen geloof ik.

Mijn zoontke gaat 2x per week met een Stint naar school en wordt ook gehaald. Gelukkig geen spoorweg over, maar goed ongelukken hoeven niet per see met een trein te zijn.

Ik hoorde het op de radio en werd er zo ontzettend misselijk en koud van.
Heb het zo te doen met de ouders en families en ook met die machinist. Hoe traumatisch is zoiets wel niet.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

marlies85
Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:09

Ik woon er erg dichtbij. Ik liep vanmorgen met mijn kinderen naar school toen we een flinke klap hoorde...

amies100
Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:09

Verschrikkelijk, geen woorden voor...

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:09

Ik ben er ook ontzettend van geschokken vanmorgen... Ben zelf nog geen ouder maar wat een schok moet dit zijn voor zowel de bestuurder, andere medewerkers van het kinderdagverblijf en de ouders van de kinderen. Zag zojuist in een NOS bericht staan dat een getuige de bestuurder van de bakfiets hoorde roepen dat ze niet kon remmen vlak voor de geschept werden.

Edit: zag dat voorgangers dit ook al gelezen hadden. Rillingen krijg ik ervan. Zag net opweg naar werk zo'n wagen in de buurt van een overstekende tram en m'n nekharen gingen gelijk omhoog staan.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 10:10

Hanafubuki schreef:
Was zo’n segwaybakfiets begreep ik, wat een noodlot dat hij nu net op hol sloeg ;(


Dus geen fiets, maar een gemotoriseerd geval.
De kinderopvang hier zie ik er ook dagelijks mee rijden.


Nog 2 doden...Verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:11

Ik lees het net en ben er echt misselijk van.
Wat een verschrikkelijk ongeluk...

Lente
Berichten: 27752
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:11

marlies85 schreef:
Ik woon er erg dichtbij. Ik liep vanmorgen met mijn kinderen naar school toen we een flinke klap hoorde...


Wat heftig voor jullie. Schroom niet om slachtofferhulp in te schakelen als je hier last van houdt he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 10:12

Volgens alle nieuwssites zijn de zwaargewonden niet overleden. Misschien even wachten met die berichten tot dat echt bevestigd is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, anjali, joyceberends, Raineri, sasja0705, Tango1979 en 4 bezoekers