In gesprek met de streaker van het EK (video)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

In gesprek met de streaker van het EK (video)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 20:13

Hoi allemaal,

Er was natuurlijk heel veel ophef over de streakers die bij het EK paardensport het parcours van Marc Houtzager binnenvielen. Nu kwam ik een filmpje tegen van Snuitable op YouTube waar zij een gesprek heeft met één van die streakers die toen de baan in rende (het meisje). Ik vind het zelf best interessant om te zien en om de andere kant van het verhaal te horen. Al blijft mijn mening nog hetzelfde. Toch wel goed van Snuitable om het bespreekbaar te maken vind ik!

Wat vinden jullie?

Hierbij de video:

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:15

Waarom geven we dit een podium????

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:30

miss_lizje schreef:
Waarom geven we dit een podium????

Omdat het belangrijk is dit soort mensen ook te horen, want hun bereik is groot. Je kunt je ogen er niet voor sluiten, als je dat wel doet zet je jezelf buiten spel.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 20:48

_San87_ schreef:
miss_lizje schreef:
Waarom geven we dit een podium????

Omdat het belangrijk is dit soort mensen ook te horen, want hun bereik is groot. Je kunt je ogen er niet voor sluiten, als je dat wel doet zet je jezelf buiten spel.


Dat is precies waarom ik het post :j

Avalanche

Berichten: 15963
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:12

_San87_ schreef:
miss_lizje schreef:
Waarom geven we dit een podium????

Omdat het belangrijk is dit soort mensen ook te horen, want hun bereik is groot. Je kunt je ogen er niet voor sluiten, als je dat wel doet zet je jezelf buiten spel.

Ik vind dat heel goed :)

Ik denk dat het echt belangrijk is dat we met elkaar in gesprek blijven :)

speurneusc

Berichten: 5368
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:19

dan vraag ik me toch af wat ze dan zeiden halfbloot in een hele grote ring.... dat is geen praten meer.

en wat zei ze dan bij die varkentjes in de stal? terwijl ze de luchttoevoer afsloten etc.? is dat praten?? bij mij niet.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: In gesprek met de streaker van het EK (video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:26

Ik vind het heel goed dat Romy hier op deze manier aandacht aan geeft. Ze heeft gelijk: in plaats van roepen en gillen dat je het er niet mee eens bent kan je beter in gesprek gaat met elkaar. Niet tegen elkaar. Ik vind het goed. :j

De video zelf heb ik nog niet helemaal gezien, dus inhoudelijk kan ik hier nog geen mening aan koppelen.

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:31

Top!!
Dank voor deze post!!

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:41

Ik ben afgehaakt, te langdradig en weinig to the point.
Ik vind het wel goed dat er aandacht is voor hoe 'we' met paarden omgaan. Ik voel me zelf meer thuis bij de natural horsemanship 'groep', rijd wel met bit, niet met sporen. Wel een zweep, maar die gebruik ik om schouders te begrenzen of wat meer reactie op m'n houding en zit te krijgen als een been verleggen genegeerd wordt. Ik houd erg goed in de gaten of mijn paarden er plezier aan beleven. Heb ik het idee dat dat niet zo is dan ga ik op zoek naar iets dat ze leuker vinden.

Als ik stalgenoten hun paard zie slaan dan voel ik daar echt naar bij. Voor de lieve vrede houd je dan je mond maar.....
Laatst bijgewerkt door MyChoice op 31-08-19 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:41

Best bizar. Heb 3 jaar geleden in dezelfde week een crosskamp met haar gedaan. En 3 jaar later vind ze alles dierenmishandeling...
Over de actie heb ik geen goed woord, maar vind het wel goed dat ze haar verhaal zo kan doen +:)+

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:49

MyChoice schreef:
Ik ben afgehaakt, te langdradig en weinig to the point.


Same.
Heb er wat doorheen gescrolld en beetje irritant dat Romy steeds het woord overneemt of teveel praat.

Interview had mi critischer gemogen.

Avalanche

Berichten: 15963
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:56

Ik ben overigens ook na 20 minuten afgehaakt, maar...... ook al ben ik het niet met deze dame eens, ik vind paardrijden prima, tegelijk vind ik het wel echt heel belangrijk erover te praten hoe we dat doen.


Onali schreef:
MyChoice schreef:
Ik ben afgehaakt, te langdradig en weinig to the point.


Same.
Heb er wat doorheen gescrolld en beetje irritant dat Romy steeds het woord overneemt of teveel praat.

Interview had mi critischer gemogen.

Dat idd, liever to the point vragen stellen, en idd wat pittiger en kritischer, is ook leuker om naar te kijken.

Withers
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:04

Ik ben groot voorstander van het goed bewaken van 'het middenveld'. Extremisme aan beide kanten is einde van een open discussie voor mij, dus zowel aan de ene kant van dierenmishandeling als aan de andere kant van radicale acties gericht tegen mensen. Het bieden van een platvorm voor deze meningen en zoveel begrip voor extremisme vind ik erg kwalijk. Een kritisch gesprek was hier op zijn plaats geweest. Als 'wij paardenmensen' nog niet voor onszelf kunnen verwoorden wat we doen, hoe moet de buitenwereld daar dan in hemelsnaam iets van begrijpen?

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: In gesprek met de streaker van het EK (video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:20

Jeetje ik heb echt mijn best gedaan maar ik hoor alleen de interviewster aan het woord :=

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:20

Ik heb hem afgezien.

Had meer een soort interview verwacht en niet dit. Weinig over waar het echt over zou moeten gaan

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:29

Mij te langdradig dit..

welmoedz

Berichten: 1568
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: In gesprek met de streaker van het EK (video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 07:23

Goed om in gesprek te gaan. Ik mis de kern inderdaad ook een beetje.

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: In gesprek met de streaker van het EK (video)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 07:50

Ook een poging gedaan maar ook afgehaakt. Initiatief is goed maar de uitwerking heeft mij iig niet bereikt.