De longen van de aarde staan in brand...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:30

daphne_xxx schreef:
Dat nieuws hoef je mij niet te delen.

Als zij ECHT geloven dan lezen zij de bijbel waarin staat dat God met verschillende mensen heeft geprobeerd de aarde te verbeteren.

Verder staan de volgende stukken beschreven:
God geniet van zijn schepping (Spreuken 8:22-36). Vervuiling doet hem oneer aan. Wie dat herstelt, prijst hem.

2Milieubederf komt door zonden waarvan we ons moeten bekeren. Bekering moet blijken uit onze daden (Jakobus 2:14-26).

Deze aarde is niet van ons, maar we zijn ‘oppassers’ (Lucas 16:1-8): daarom mogen we hem niet uitbuiten, maar moeten in zijn Geest verzorgen.

Ik zal verder ontopic verder gaan :x


Hmm interessant, dat wist ik niet! Bedankt voor het delen :) ik had zelf inderdaad ook de indruk net zoals een paar dames hier dat veel christenen een beetje schijt hadden en God aanbidden zagen als een soort vrijpas (even bot vertaald) Niet iedereen natuurlijk.

Stel je hiermee dat christenen die ‘vervuilen’ door God niet worden gezien als ‘goed’?

Jongens ik krijg een beetje de indruk dat het geloof nog te kakken wordt neergezet. Laten we gewoon respectvol en lief zijn. We delen de aarde met elkaar, christen of niet.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.


Anne_GTI
Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 00:37

Marie_Anne schreef:
Bij het CBS is voldoende informatie te vinden over hoeveel soja geïmporteerd wordt en waar het voor bestemd is.


De olie is niet bestemd voor veevoer. Grofweg 20% van de soja wordt olie, 80% wat overblijft is sojaschroot. Daar zit veel eiwit in wat het perfect geschikt maakt voor veevoer. De agrarische sector is grif afnemer van alle reststromen van de voedingsindustrie. Think global, act local is al decennia lang het devies in de agrarische sector.

Wat hier in Nederland geproduceerd wordt met de strenge regels is peanuts wereldwijd gezien. Op het moment dat mensen meer dan $ 2,50 per dag aan eten kunnen besteden neemt de vleesconsumptie toe. Op dit moment zitten er in Zuidoost-Azië een heleboel mensen tegen dat punt aan. Er zijn inmiddels in China varkensstallen met meer dan 200.000 dieren om deze vraag aan te kunnen. En toch halen Chinezen nog steeds hun melkpoeder het liefst uit Nederland...

Wat zie je liever in de toekomst? Lokaal geproduceerd of ver van mijn bed met dubieuze herkomst op je bord?

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:37

Danique_G schreef:
daphne_xxx schreef:
Dat nieuws hoef je mij niet te delen.

Als zij ECHT geloven dan lezen zij de bijbel waarin staat dat God met verschillende mensen heeft geprobeerd de aarde te verbeteren.

Verder staan de volgende stukken beschreven:
God geniet van zijn schepping (Spreuken 8:22-36). Vervuiling doet hem oneer aan. Wie dat herstelt, prijst hem.

2Milieubederf komt door zonden waarvan we ons moeten bekeren. Bekering moet blijken uit onze daden (Jakobus 2:14-26).

Deze aarde is niet van ons, maar we zijn ‘oppassers’ (Lucas 16:1-8): daarom mogen we hem niet uitbuiten, maar moeten in zijn Geest verzorgen.

Ik zal verder ontopic verder gaan :x


Hmm interessant, dat wist ik niet! Bedankt voor het delen :) ik had zelf inderdaad ook de indruk net zoals een paar dames hier dat veel christenen een beetje schijt hadden en God aanbidden zagen als een soort vrijpas (even bot vertaald) Niet iedereen natuurlijk.

Stel je hiermee dat christenen die ‘vervuilen’ door God niet worden gezien als ‘goed’?

Jongens ik krijg een beetje de indruk dat het geloof nog te kakken wordt neergezet. Laten we gewoon respectvol en lief zijn. We delen de aarde met elkaar, christen of niet.


'Goed' zullen wij als mens nooit zijn. Wij blijven ten alle tijde zonden :j
Dat is helaas iets wat in ons natuur zit maar waar wij wel aandacht aan moeten besteden.

Daarnaast kan ik niet zeggen wie of wat God ziet als 'goed'. Ik geloof erin dat God op een bepaald moment zijn volk (Joden ) terug brengt naar het vaderland (Israël). Tot die tijd hebben wij de tijd om tot geloof te komen. Daarna komt Jezus terug en is God's taak 'vervuld'.

Maar terug op wat jij zegt, ik vind dat wij zo goed mogelijk horen te leven. Ons best moeten doen om deze aarde te helpen. Er zijn een aantal bijbelstukken waarin de gebeurtenissen van deze aarde al beschreven staan. Bron: https://bijbel.eo.nl/geloofsvragen/einde-van-de-wereld

Helaas is geloof niet overal gerespecteerd, kijk maar naar alle oorlogen. Eigenlijk allemaal gegroeid uit onbegrip voor het geloof.
Ik hoop dat ik met mijn kijk naar de mensen/wereld zo goed mogelijk leef. Ik heb zelf ruim een jaar geleden de keuze gemaakt om tot geloof te komen (it's been a rollercoaster ride) en ik hoop dat het de goede is. Het heeft mij in ieder geval al veel goeds gebracht. :j

Eelmo
Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:15

LadyMadonna schreef:
Voorlichting en anticonceptie toegang in derde wereld landen, afschaffen kinderbijslag, een bewustwordingscampagne van SIRE dat je je niet perse voor hoeft te planten, kinderen niet met korting of gratis toe laten in pretparken, etc etc etc


Maar anticonceptie in 3e wereldlanden is ook geen heilige graal. Die mensen zijn afhankelijk voor hun overleven van die kinderen. Geef die mensen een toekomst, ook zonder 8 kinderen, en dan kun je anticonceptie uit gaan delen.

Net als de boeren die nu alleen voldoende geld kunnen verdienen door de Amazone af te fikken. Geef hun een toekomst zonder het bos te hoeven vernietigen, en dan kun je effectief gaan beschermen.

De wereld is niet zo zwart-wit.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:31

Maar die cirkel kun je nooit doorbreken als ze zo veel kinderen blijven krijgen.. Eerst moet het aantal mensen omlaag, dan pas zal hun toekomst beter worden.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:36

8nnemiek schreef:
Maar die cirkel kun je nooit doorbreken als ze zo veel kinderen blijven krijgen.. Eerst moet het aantal mensen omlaag, dan pas zal hun toekomst beter worden.

Dat is niet hoe het in elk ander ontwikkeld land is gegaan, inclusief Nederland.

Welvaart lijdt tot minder kinderen, niet andersom.

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:50

Dat klopt min of meer, maar in Nederland heeft men nooit dat soort problemen gehad, Nederland is nooit zo overbevolkt geweest.
Hier in Nederland gold ook; hoe minder kinderen er werden geboren, hoe sneller de welvaart steeg.
Welvaart en een toekomst is niet iets wat je mensen kan brengen, daar moeten ze zich zelf voor inzetten en hard voor werken net zoals wij dat vroeger deden, en nog steeds natuurlijk.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:19

3 vd 3 keer oneens.

Volgens mij is (en was) Nederland een van de dichtst bevolkte landen ter wereld. Het lijkt me dus niet dat Afrika nog dichter bevolkt is.

En minder kinderen leidt niet tot meer welvaart, het is andersom. Dat zie je keer op keer, overal ter wereld. Oorzaak / gevolg is redelijk makkelijk te bepalen bij schokken (vondst mineralen, openen van grenzen, uitvindingen, etc). Dit kan je trouwens ook binnen ons eigen land zien. Haal wat mensen uit een arme regio hierheen (vluchtelingen) en het gemiddeld aantal kinderen dat ze hebben zal razendsnel naar beneden gaan in vergelijking met het land waar ze vandaan komen.

Ik zie niet in waarom je welvaart niet "kan brengen". Wat heeft Amerika in Azie gedaan na de tweede wereldoorlog? Japan en Korea zijn het waarschijnlijk niet met je eens.

Eelmo
Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:31

8nnemiek schreef:
[...] daar moeten ze zich zelf voor inzetten en hard voor werken net zoals wij dat vroeger deden, en nog steeds natuurlijk.


Wat een enorm veroordelende zin. Die mensen moeten dan natuurlijk wel de juiste kansen krijgen. En klimaatverandering gaat het ze zeker niet makkelijker maken.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:37

Waarom een vooroordelende zin? Wij in het westen zijn ook begonnen met niks. Mijn oma ging niet naar school. Mijn opa werkte op het land en leefde van zijn groentetuin. In de loop der jaren hebben we fabrieken gebouwd, werkgelegenheid gecreëerd, een goed draaiende economie opgebouwd, zonder dat we daar geld of hulp voor kregen van andere landen.
Het is natuurlijk prima als wij de arme landen een beetje op weg helpen door scholen te bouwen en voorlichting te geven, en natuurlijk zorgen dat rijke landen zo'n land niet uitbuiten, maar de welvaart en vooruitgang daar moeten ze toch echt zelf aan mee werken.
Er zijn genoeg landen die al goed op weg zijn. Maar ik blijf erbij dat minder kinderen krijgen heel goed zou zijn voor de welvaart daar, en voor hun toekomst. Juist ook met het oog op klimaatverandering inderdaad.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Avalanche
Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:58

8nnemiek schreef:
Welvaart en een toekomst is niet iets wat je mensen kan brengen, daar moeten ze zich zelf voor inzetten en hard voor werken net zoals wij dat vroeger deden, en nog steeds natuurlijk.

Zoals wij dat vroeger deden, koloniseerden we de halve wereld. Dat is waar de welvaart in West Europa met name vandaan komt. Nu zijn we erachter dat dat misschien wel een heel effectieve, maar niet zo ethische manier is om welvarend te worden.


8nnemiek schreef:
Waarom een vooroordelende zin? Wij in het westen zijn ook begonnen met niks.

Dat is niet helemaal correct, vanaf de zestiende eeuw ongeveer waren West-Europa en Engeland beduidend welvarender dan de rest van de wereld.

8nnemiek schreef:
Mijn oma ging niet naar school.

Dat ging toen zo idd, vrouwen waren vooral goed om te trouwen en kinderen te krijgen, niet om naar school te gaan, en zodoende economisch zelfstandig te zijn.

8nnemiek schreef:
Mijn opa werkte op het land en leefde van zijn groentetuin.

Hij leefde waarschijnlijk van meer dan alleen zijn groentetuin, hij zal ook de mogelijkheid hebben gehad om te verkopen, en goederen te kopen die niet op zijn land groeiden.


8nnemiek schreef:
In de loop der jaren hebben we fabrieken gebouwd, werkgelegenheid gecreëerd, een goed draaiende economie opgebouwd, zonder dat we daar geld of hulp voor kregen van andere landen.

Die kregen we idd niet, die hebben we gestolen. En zonder die mensen en dat geld en goud was dit deel van de wereld nooit zo welvarend geworden. Wat je ook vergeet, is dat we hier geen moesson hebben, geen woestijn, geen extreem weer, dat het klimaat ideaal is.

En al die dingen bij elkaar is wat je eerdere zin wel degelijk veroordelend maakt, want je doet net alsof de hele kolonisatie periode niet is gebeurd, je doet net alsof er geen geschiedenis achter die welvaart zit.
En ik wil er niet mee zeggen dat we daar mensen vandaag om moeten veroordelen, die hebben dat allemaal immers niet gedaan, maar wel dat er een reden is dat rijke landen rijk zijn, en steeds rijker worden ook, en arme landen zo ontzettend arm zijn. En het is niet eerlijk daar de arme landen de schuld voor te geven. En weet je, ik leer een kind dat 2 snoepjes heeft ook te delen met een kind dat er geen heeft. Nu ligt dat economisch wat lastiger, maar als rijk land niet een klein beetje mensen op weg helpen, maar een beetje veel, en dat dan op een slimme manier, zodat de rijken in dat land niet gelijk alles weer inpikken en de armen nog armer zijn, lijkt mij een goed ding.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Eelmo
Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:37

Avalanche, dank _/-\o_
Met als kleine toevoeging: die zin doet vermoeden dat als men maar hard genoeg werkt, alles op zijn pootjes terecht komt. Maar zo werkt het in het leven niet. Je kan je helemaal kapot werken zonder daar te komen waar je wilt zijn. Simpelweg omdat niet iedereen gelijke kansen krijgt.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:49

Nog een kleine aanvulling op avalanche. Het opbouwen daar is niet hetzelfde hier. De resources in trends zijn al compleet anders, dus wat hier aanslaat hoeft daar niet te werken. Het vraagt om cleantech innovatie en tsja, dat is een kapitaal dingetje. Dat hebben ze al niet. Tuurlijk moeten ze dingen doen, en er is hulp om dit een kickstart te geven. Maar wat je het liefste ziet (heb het al eens eerder gezegd) is systeeminnovatie. Dat is een proces van heel wat jaren. Het is heel oneerlijk om dit met elkaar te vergelijken.

Ik kan ergens ook begrijpen dat zij zeggen zich niet echt iets willen aantrekken van het Westen. Bijvoorbeeld: ik kan Bolsonaro ergens begrijpen dat hij niet zo happig was om het geld aan te nemen. Er is een zekere arrogantie in het Westen en wij proberen onze manieren en normen en waarden te projecteren op andere gebieden. Natuurlijk ben ik wel voor het aannemen van het geld in het belang van de mensheid in het algemeen.
Maar Annemiek, ik denk dat je erg voorzichtig moet zijn met zulke uitspraken, je kunt hier best wat mensen mee voor het hoofd stoten.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Avalanche
Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:50

Eelmo schreef:
Avalanche, dank _/-\o_
Met als kleine toevoeging: die zin doet vermoeden dat als men maar hard genoeg werkt, alles op zijn pootjes terecht komt. Maar zo werkt het in het leven niet. Je kan je helemaal kapot werken zonder daar te komen waar je wilt zijn. Simpelweg omdat niet iedereen gelijke kansen krijgt.

Precies, en opmerkingen als bovenstaand vind ik dan eerder victim blaming.

Eerst alle kansen afnemen, en dan verwijten dat iemand niet hard genoeg werkt......

Terwijl hoe ongelijker het wordt, de minder geprivilegeerde groepen harder werken (in Amerika bijvoorbeeld, vrouwen, mensen met een kleurtje) maar dat werk of onbetaald is, of gewoon niet gezien wordt. Maar het is er wel.

Danique, dank je, fijne aanvulling :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:52

Ho ho, ik geef de arme landen niet de schuld. Natuurlijk is het daar lastiger om iets op te bouwen omdat er minder kansen zijn. Maar je kan ook de westerse landen niet de schuld geven van de armoede.
Er zijn zo veel overheden van arme landen die zelf geld genoeg hebben, maar totaal niet investeren in welvaart en de toekomst van hun land.
En dan nog al die conflicten. Daar kunnen wij ons wel mee gaan bemoeien, maar die vrede moet toch echt vanuit de bevolking komen.

Ik ben wel benieuwd naar jullie oplossing!
Vergeet niet; Nederland heeft net zoals de meeste westerse landen ook al een enorme staatsschuld.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Avalanche
Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:54

8nnemiek schreef:
Ho ho, ik geef de arme landen niet de schuld. Natuurlijk is het daar lastiger om iets op te bouwen omdat er minder kansen zijn. Maar je kan ook de westerse landen niet de schuld geven van de armoede.

Jawel hoor, dat kan prima, want die ongelijkheid is gewoon een direct gevolg van de kolonisatiedrang van de rijke landen en de zendingsdrang van de kerk, die een bijbel leverde en alle rijkdom mee terug nam.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:07

Dan kijk je wel vrij ver terug op het (vreselijke) koloniale verleden.. Maar ik heb het vooral over de afgelopen decennia, waarin de westerse wereld toch behoorlijk wat geld in arme landen heeft gestopt.. We hebben scholen gebouwd, ziekenhuizen gebouwd, medicijnen gegeven, veel educatie verleend.. En toch komt veel van dat geld niet op de juiste plek, wordt niet benut. En terwijl men ook daar ziet dat de situatie onhoudbaar wordt blijven mensen er op dezelfde manier door leven, heel veel kinderen krijgen en zelfs oorlog voeren.
Als de inwoners én overheid van zo'n landen goed samen zouden werken, in vrede zouden leven, en zouden investeren in vooruitgang dan weet ik zeker dat ze een veel betere toekomst zouden tegemoetzien.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Avalanche
Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:03

Maar denk je niet dat alles invloed heeft gehad op elkaar? Je kunt dat niet los van elkaar zien.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anne_GTI
Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:54

8nnemiek schreef:
Dat klopt min of meer, maar in Nederland heeft men nooit dat soort problemen gehad, Nederland is nooit zo overbevolkt geweest.
Hier in Nederland gold ook; hoe minder kinderen er werden geboren, hoe sneller de welvaart steeg.
Welvaart en een toekomst is niet iets wat je mensen kan brengen, daar moeten ze zich zelf voor inzetten en hard voor werken net zoals wij dat vroeger deden, en nog steeds natuurlijk.


De emigratiegolf in de jaren 50 vergeten? Pas daarna kwam anticonceptie in beeld.

Goof
Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:30

Avalanche81 schreef:
8nnemiek schreef:
Mijn oma ging niet naar school.

Dat ging toen zo idd, vrouwen waren vooral goed om te trouwen en kinderen te krijgen, niet om naar school te gaan, en zodoende economisch zelfstandig te zijn.






Bijzonder. Ik ben 5 jaar ouder dan 8nnemiek (als de leeftijd in het profiel correct is), ik ga er even vanuit dat onze oma's omstreeks dezelfde periode geboren zijn.
Mijn oma ging naar school, heeft gestudeerd en vervolgens meerdere goede banen gehad. Ze heeft ook nog jarenlang samen met mijn opa en de kinderen (mijn vader en tante) in het buitenland gewoond waar ze ook een baan had. Mijn oma had daar 'bedienden' voor het huishouden enzo :+

Kortom; je kunt niet concluderen of feitelijk stellen 'dat het toen ids zo ging' en 'dat vrouwen vooral goed waren om te trouwen en kinderen te krijgen.

Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:47

8nnemiek schreef:
Dan kijk je wel vrij ver terug op het (vreselijke) koloniale verleden.. Maar ik heb het vooral over de afgelopen decennia, waarin de westerse wereld toch behoorlijk wat geld in arme landen heeft gestopt.. We hebben scholen gebouwd, ziekenhuizen gebouwd, medicijnen gegeven, veel educatie verleend.. En toch komt veel van dat geld niet op de juiste plek, wordt niet benut. En terwijl men ook daar ziet dat de situatie onhoudbaar wordt blijven mensen er op dezelfde manier door leven, heel veel kinderen krijgen en zelfs oorlog voeren.
Als de inwoners én overheid van zo'n landen goed samen zouden werken, in vrede zouden leven, en zouden investeren in vooruitgang dan weet ik zeker dat ze een veel betere toekomst zouden tegemoetzien.


:o
Er is meer geld naar Europa gekomen uit Afrika, dan ontwikkelingshulp van ons die kant op.

De verhouding schijnt 5:1 te zijn: wij zijn gewoon rijk omdat Afrika ons betaalt.
Wurgcontracten, rentelast, schulden en financiële boetes, ongeveer zoals onze belatingdienst toeslagen tot onterecht verklaart. :o

Ik investeer bewust in oikocredit: er zijn zat mensen die met een klein zetje "er iets van kunnen maken", en landen moeten het vaak hebben van een stevige, kritische middenklasse.
En van internationale diplomatie (mbt schulden kwijt schelden)
en steun rondom het verdrijven van tirannen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Avalanche
Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:52

Goof schreef:
Kortom; je kunt niet concluderen of feitelijk stellen 'dat het toen ids zo ging' en 'dat vrouwen vooral goed waren om te trouwen en kinderen te krijgen.

Dat is waar :) dank voor de correctie.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:46

Aam de mensen die vinden dat God alles regelt , juist in de landen waar het om gaat is 90% zwaar gelovig en 60% daarvan denkt ook nog eens dat het einde der tijden nabij is dus kun je toch net zo goed alles platbranden en vernietigen toch? Zou beter zijn indien daar mensen wat meer met eigen verstand zouden leven i.p.v. alles aan de bijbel op te hangen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Avalanche
Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:57

bigone schreef:
Aam de mensen die vinden dat God alles regelt , juist in de landen waar het om gaat is 90% zwaar gelovig en 60% daarvan denkt ook nog eens dat het einde der tijden nabij is dus kun je toch net zo goed alles platbranden en vernietigen toch? Zou beter zijn indien daar mensen wat meer met eigen verstand zouden leven i.p.v. alles aan de bijbel op te hangen.

Dat zegt de Bijbel ook helemaal niet. De bijbel zegt goed voor de aarde te zijn.

Maar als je dat nou niet goed uitkomt, citeer je gewoon de teksten die je wel goed uitkomen, en dan kan je doen wat je wilt, en het lijkt net of de Bijbel dat goedvindt ook.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:42

Avalanche81 schreef:
bigone schreef:
Aam de mensen die vinden dat God alles regelt , juist in de landen waar het om gaat is 90% zwaar gelovig en 60% daarvan denkt ook nog eens dat het einde der tijden nabij is dus kun je toch net zo goed alles platbranden en vernietigen toch? Zou beter zijn indien daar mensen wat meer met eigen verstand zouden leven i.p.v. alles aan de bijbel op te hangen.

Dat zegt de Bijbel ook helemaal niet. De bijbel zegt goed voor de aarde te zijn.

Maar als je dat nou niet goed uitkomt, citeer je gewoon de teksten die je wel goed uitkomen, en dan kan je doen wat je wilt, en het lijkt net of de Bijbel dat goedvindt ook.


Avalanche, ik doelde meer op het feit dat mensen daar een rotsvast vertrouwen in God hebben en voor ze zal zorgen. Ik heb familie in zo'n land wonen en daar word heel veel met de mantel van godsliefde bedekt. Sommigen vreten alles uit want ze gaan drie keer naar de kerk op zondag, kopen hun zonden af, blabla. Ben er geweest dus veel gezien en ook gehoord van mijn zus. Ze denken ook niet in de aarde vernietigen, nee, we zijn grond nodig om te verbouwen dus branden we een stuk af en planten daar wat op en zo god het wil hebben we weer wat goede landbouwgrond erbij. Natuurlijk zijn er ook grote conglomeraties die het echt geen hol uitmaakt, dat heeft niets meer met geloof maar alles met centen te maken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers