De longen van de aarde staan in brand...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:32

Danielleeee_ schreef:
Ik vind het ook verschrikkelijk wat er aan de hand is, en ik ben benieuwd hoeveel impact het gaat hebben en op welke termijn we hier iets van gaan merken. Bijvoorbeeld qua zuurstof op de aarde. Weet iemand of daarover iets bekend is?


...ja.
|(

We weten hoe de 'oersoep' was samengesteld.
Alle zuurstof op aarde is ontstaan uit planten.
....planten die nu bruinkool, aardolie etc etc geworden zijn.

En al die "fossiele"/ oeroude planten steken we in de hens, samen met het Amazonewoud. |(

De zuurstof is eerder op dan dat we alle fossiele brandstoffen hebben opgebruikt. |(

"Beam me up Scotty, there's no intelligent life down here..."

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:38

mysa schreef:
Het gaat ook niet alleen om vlees, het gaat om ons consumptiegedrag in het algemeen, dat van jou en mij.

En het gaat over de manier waarop de economie functioneert, die schijnt jaar in jaar uit te moeten groeien want stilstand is achteruitgang, wordt er beweerd . Milieu en kwaliteit van leven schijnen er niet meer toe te doen. Of anders gedefinieerd te worden...


Daar ben ik het zeker mee eens. Ik vind dat er echt een knop om moet in deze maatschappij.

Ik vraag me soms ook wel af hoe het in andere landen er aan toe gaat.

JM :#

Hutcherson
Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 00:14

Danique_G schreef:
Anastasia24 schreef:
Persoonlijk ben ik het er inderdaad mee eens. De mens verpest de wereld, de dieren kunnen makkelijk in harmonie leven. Vreselijk wat er nu gaande is natuurlijk, en voor de volgende generatie(s) Inclusief ik waarschijnlijk. Maar voor mij mag de mens uitsterven.


Oke ga jij eerst?

Flauw. Maar vaak wordt dit geroepen terwijl niemand dood wil. Vind dit beetje een dooddoener.


Dooddoener, ook flauw :')
Maar ik sta er hetzelfde in als Anastasia24. Voor de wereld is het het beste als de mens uitsterft. Ik denk echt dat alleen dan de wereld een kans heeft op herstel. Ik zie ook geen nut in de mensheid op aarde en voortplanting. Klinkt negatief em pessimistisch maar als je echt dieper nadenkt waarom er uberhaupt leven is.. Wat is het doel...

Anyway, ik ben er nu toch en probeer er het beste van te maken. Ik probeer het voor mezelf aangenaam te maken en hierbij zoveel mogelijk rekening te houden met de aarde. Daarnaast heb ik geen behoefte om mijzelf voort te planten en nog meer honderige buikjes op de wereld te zetten.

Hutcherson
Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 00:15

Ik denk ook oprecht dat de intelligentie van het gros van de aarde bewoners, simpelweg te laag is om door te dringen en inzicht te geven in de noodkreten van de aarde en hoe daarmee om te gaan.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 00:20

Ik zou niet persé zeggen dat het te maken heeft met intelligentie. Wanneer jij straatarm bent heb je wel betere dingen om je druk over te maken dan de aarde, ik denk dat het geeneens in je op komt.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 01:38

Zo onwijs hypocriet dit. Wij hebben meer vee dan we zouden kunnen voeren. Als we zelf allemaal op zouden donderen en dan Nederland 10x op elkaar konden stapelen en volledig laten begroeien met voer voor onze vleesdieren, hadden we net genoeg om ze te voeren. Maarja dat kan niet dus we halen alles wat we nodig hebben voor de goedkoopst mogelijke prijs overal en nergens vandaan. Maar oohhh wat worden wij kwaad als een ander land, om met die totaal niet rendabele landbouw aan de slag te kunnen om te kunnen produceren voor landen zoals wij die hun s.hit niet voor elkaar hebben en meer willen dan mogelijk is, stukken bos in de hens steekt.
En maar doorgaan met veel te veel vlees eten en totaal inefficiënt en op een milieuvervuilende manier voedsel produceren. Maar oh wat weten wij goed wat een ander land allemaal verkeerd doet.
Uiteraard ben ik het oneens met het platbranden van maakt niet uit welk gebied, maar ik vind dit toch zo walgelijk hypocriet. Landen zoals wij zijn de oorzaak van dit probleem en we doen net alsof wij zo goed bezig zijn met ons nieuwe maaibeleid voor de bijen en het omarmen van de buitenbeentjes bij de ah

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 03:24

Schemerdier schreef:
Misschien moet iedereen die zulke dingen oppert eventjes gezamenlijk zelfmoord plegen en dan zijn ook weer van een hele hoop mensen af :Y)

Makkelijk om zoiets te verkondigen hoor, terwijl je zelf niet dood wil. Neem dan tenminste echte actie zoals minder vlees eten, minder vliegen, minder kinderen krijgen en minder water verbruiken.

Maar daarmee maakt je de lijdensweg van de aarde, de natuur en de dieren alleen maar langer. Hoe sneller het voorbij is, hoe eerder het herstel kan beginnen. Dus je zou juist zoveel mogelijk kinderen moeten krijgen, veel moeten vliegen en het liefst al je huisvuil verbranden in je eigen tuin.

kiki1976
Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:09

Laatst een documentaire gezien over gebieden die als flink ontbost waren, ook alles voor landbouw.
Ze zijn er daar nu achter dat het toch wel erg dom geweest is, alleen weten de locals niet hoe ze het nu op moeten lossen. Het gevolg dat ze daar nu ondervinden zijn complete modderstromen van de bergen af, maar ook in de dalen bizarre water overlast. Geleerde zien wel wat het probleem is, dit is een gevolg van het kappen van alle bomen. Maar er is niemand die de mensen helpt en zo wijs maakt dat ze bomen terug moeten gaan planten.
Een bedrijf die alle goede stukken land heeft, daar word Agave verbouwd voor sisalvezels (sisaltouw).
Maar in die docu ging het om (voor ons bekende bedrijven) wat die in dat soort landen veroorzaakte. Visserij bv, locals vangen nagenoeg geen via meer voor hun eigen voorzieningen omdat die bedrijven alles op grote schaal leegvissen. Grootste leveringen gaan naar onze supermarkten.

Maar ook toerisme op bv de oh zo mooie Malediven, waar ze aan de ene kant het koraal redden en daar onwijs goed werk in verzetten. Heeft ook een andere kant, grote oorzaak toch wel de toerisme.
Want al die mooie eilanden hebben hierdoor torenhoge bergen afval, maar geen vuilverbranding zoals wij die hier kunnen. 1 Eiland waar alles op gedumpt word. Naast gewoon afval ook bergen en bergen plastic, olie, accu's, chemicaliën. Een deel valt zo de oceaan is, sijpelt als een substantie weg, deel word verbrand (lees gewoon in de brand gestoken).

Zolang het commerciële belang groter is zullen ze de aarde zo blijven tarten, het enige wat wij kunnen doen is dat soort bedrijven al links laten liggen.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:12

Ik vind het zo apart dat “we” allemaal moord en brand schreeuwen maar niet willen stoppen met vlees eten.
Dat lijkt me de eerste stap.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-19 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:13

Humpiedumpie schreef:
Wat we kunnen doen is in ieder geval allemaal accuut stoppen met vlees eten.


En wie bedoel je met 'allemaal'? De hele wereld? Want dat gaat niet gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:15

Whale schreef:
Humpiedumpie schreef:
Wat we kunnen doen is in ieder geval allemaal accuut stoppen met vlees eten.


En wie bedoel je met 'allemaal'? De hele wereld? Want dat gaat niet gebeuren.


Ja precies. Zolang we dat niet allemaal doen, zal de aarde zich nooit herstellen. Een vrij simpele oplossing. Ik snap niet waarom mensen hun stukje vlees niet willen laten liggen in het belang van de aarde. De overheid moet vlees dan maar gaan verbieden..

KimD
Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:17

Whale schreef:
Humpiedumpie schreef:
Wat we kunnen doen is in ieder geval allemaal accuut stoppen met vlees eten.


En wie bedoel je met 'allemaal'? De hele wereld? Want dat gaat niet gebeuren.


Ik sowieso niet, en mijn honden zéker niet! Waar heb ik anders paarden & varkens voor? Moeten die dan maar 'verspilt' worden als ze geschoten zijn?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:21

Humpiedumpie schreef:
Ja precies. Zolang we dat niet allemaal doen, zal de aarde zich nooit herstellen. Een vrij simpele oplossing. Ik snap niet waarom mensen hun stukje vlees niet willen laten liggen in het belang van de aarde. De overheid moet vlees dan maar gaan verbieden..


Dat is leuk in de theorie, maar niet in de praktijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:29

KimD schreef:
Ik sowieso niet, en mijn honden zéker niet! Waar heb ik anders paarden & varkens voor? Moeten die dan maar 'verspilt' worden als ze geschoten zijn?


Tja je hebt nu nog honden varkens en paarden. Maar straks zijn we allemaal dood inclusief je dieren omdat er geen zuurstof meer is. Ik vind dit een egoistische gedachte.
Vlees hoeft niet verspilt te worden als het niet meer gekweekt wordt.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:31

Ik quote even oomens uit een ander topic, die had er (vind ik) er een goede en duidelijke post over:

oomens schreef:
Dan hebben heel veel mensen een heel groot probleem. In Nederland kun je prima overleven op enkel plantaardige basis. Alles van over de hele wereld is hier jaarrond te koop, en mocht je iets tekort komen, dan neem je er een pilletje of een poedertje voor. We hebben de infrastructuur en het geld om hier een volledige voeding zonder dieren te kunnen realiseren.
En de rest van de wereld heeft dat niet. Als het alternatief voor rijst-met-af-en-toe-vis slechts bestaat uit rijst-zonder-vis, dan is de vis weglaten niet echt een gezonde stap.
Idem voor maïsmeel/cassave/gierst-met-soms-kip/geit/vis. In gebieden waar men het nog steeds moet hebben van wat er lokaal verbouwd of gevangen wordt, en waar supermarkten of winkels überhaupt een luxe zijn waar normale mensen vrijwel niet komen (zeg maar: ongeveer het gehele platteland van Afrika), daar is dierlijk eiwit weglaten praktisch hetzelfde als bijna al het eiwit weglaten.
Daar krijgt men van die schattige oedeembuikjes van die het altijd zo goed doen op de World Press Photo of op advertenties van goede doelen, maar het lijkt mij nu niet iets om daadwerkelijk na te moeten willen streven.

Dat er dan op een of andere R&D-afdeling van een Westerse voedingsgigant een nóg completere, nóg volledigere en nóg smaakvollere sojaburger of zeewierschijf wordt ontwikkeld, dat is vast ontzettend leuk voor de vegan-hipsters hier die daarover fijn kunnen foodbloggen na een bezoekje aan hun verantwoorde Marqckdt, maar het is geen volwaardig alternatief. Dat is er pas als een dergelijk product ook betaalbaar en regelmatig verkrijgbaar is op plaatsen waar men niet zoveel te besteden heeft en waar bovendien een groot deel van de economie nog steeds zonder geld draait.


Hier in het westen zou het werken ja, een groot deel van de rest van de wereld niet.

kiki1976
Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:33

Ik denk dat het eten van vlees niet eens het aller grootste probleem is, al vind ik wel dat er bewuster mee moet worden om gegaan.
Maar overal in de media word vlees eten als grootste boosdoener afgeschilderd maar er zijn vervuilers die vele malen erger zijn. Maar die worden niet aangepakt ivm economisch belang.

Neem bv eens vliegtuigen dat zijn enorme vervuilers, net als je eigen auto.
Elektrische auto's lijken leuk en zogenaamd goed voor het milieu, maar waar komt de stroom vandaan?
Het produceren van de accu's is slecht voor het milieu, en over hoe ze het straks moeten oplossen als die dingen massaal stuk gaan is nog niet over nagedacht.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:39

kiki1976 schreef:
Neem bv eens vliegtuigen dat zijn enorme vervuilers, net als je eigen auto.
Elektrische auto's lijken leuk en zogenaamd goed voor het milieu, maar waar komt de stroom vandaan?
Het produceren van de accu's is slecht voor het milieu, en over hoe ze het straks moeten oplossen als die dingen massaal stuk gaan is nog niet over nagedacht.


Daarom hoop ik ook dat ze een keer stappen gaan zetten om de trein goedkoper te gaan maken en gemakkelijker. Al is het alleen hier in Europa. Want dan zou ik best op vakantie willen met de trein, zie je ook gelijk meer van het landschap dan wanneer je in de lucht zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:43

Whale schreef:
kiki1976 schreef:
Neem bv eens vliegtuigen dat zijn enorme vervuilers, net als je eigen auto.
Elektrische auto's lijken leuk en zogenaamd goed voor het milieu, maar waar komt de stroom vandaan?
Het produceren van de accu's is slecht voor het milieu, en over hoe ze het straks moeten oplossen als die dingen massaal stuk gaan is nog niet over nagedacht.


Daarom hoop ik ook dat ze een keer stappen gaan zetten om de trein goedkoper te gaan maken en gemakkelijker. Al is het alleen hier in Europa. Want dan zou ik best op vakantie willen met de trein, zie je ook gelijk meer van het landschap dan wanneer je in de lucht zit.


Ja wij hopen dit en dat.. maarja dat gebeurd niet dus nemen we alsnog een vliegtuig. Wat doe je effectief zelf?
Is niet aanvallend bedoelt hoor, ook meer in het algemeen.. Maar de meesten wijzen ergens naar en doen vervolgens zelf niks behalve hopen..

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:45

Werken “wij” hier niet gewoon aan mee?

https://www.ad.nl/binnenland/wnf-wil-ac ... google.nl/

Citaat:
Verder moeten ondernemingen als Arcadis, Boskalis, Damen Shipyards en Alewijnse ter verantwoording worden geroepen voor hun werkzaamheden in Brazilië. Deze bedrijven werken of werkten mee aan de ‘sojaroute’, met de aanleg van havens en andere infrastructuur om grote hoeveelheden soja van Brazilië naar Europa te vervoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:48

Whale schreef:
Ik quote even oomens uit een ander topic, die had er (vind ik) er een goede en duidelijke post over:

oomens schreef:
Dan hebben heel veel mensen een heel groot probleem. In Nederland kun je prima overleven op enkel plantaardige basis. Alles van over de hele wereld is hier jaarrond te koop, en mocht je iets tekort komen, dan neem je er een pilletje of een poedertje voor. We hebben de infrastructuur en het geld om hier een volledige voeding zonder dieren te kunnen realiseren.
En de rest van de wereld heeft dat niet. Als het alternatief voor rijst-met-af-en-toe-vis slechts bestaat uit rijst-zonder-vis, dan is de vis weglaten niet echt een gezonde stap.
Idem voor maïsmeel/cassave/gierst-met-soms-kip/geit/vis. In gebieden waar men het nog steeds moet hebben van wat er lokaal verbouwd of gevangen wordt, en waar supermarkten of winkels überhaupt een luxe zijn waar normale mensen vrijwel niet komen (zeg maar: ongeveer het gehele platteland van Afrika), daar is dierlijk eiwit weglaten praktisch hetzelfde als bijna al het eiwit weglaten.
Daar krijgt men van die schattige oedeembuikjes van die het altijd zo goed doen op de World Press Photo of op advertenties van goede doelen, maar het lijkt mij nu niet iets om daadwerkelijk na te moeten willen streven.

Dat er dan op een of andere R&D-afdeling van een Westerse voedingsgigant een nóg completere, nóg volledigere en nóg smaakvollere sojaburger of zeewierschijf wordt ontwikkeld, dat is vast ontzettend leuk voor de vegan-hipsters hier die daarover fijn kunnen foodbloggen na een bezoekje aan hun verantwoorde Marqckdt, maar het is geen volwaardig alternatief. Dat is er pas als een dergelijk product ook betaalbaar en regelmatig verkrijgbaar is op plaatsen waar men niet zoveel te besteden heeft en waar bovendien een groot deel van de economie nog steeds zonder geld draait.


Hier in het westen zou het werken ja, een groot deel van de rest van de wereld niet.


Mooi stuk idd van Oomens. Dan vraag ik mij wel af; dus als het niet in de hele wereld mogelijk is moeten we het maar helemaal niet doen? Als wij hier in het westen alvast het goede voorbeeld kunnen geven.. Zal al een heel stuk schelen. Iets is beter dan niets..
Net als de smoes dat je in je eentje niet de hele wereld kan redden. Nee dat klopt, maar als iedereen daar zo over denkt, komen we er nooit. Dat is geen reden om het in je eentje niet te doen..
Iedereen kan heel bewust een keuze maken; eet ik vlees en draag ik daarmee bij aan de vernietiging van de aarde? Of kies ik ervoor dat niet te doen. En zo mn steentje bij te dragen. Zelfde geldt voor auto’s en vliegtuigen.. Als je per vliegtuig op vakantie gaat kies je er dus bewust voor om bij te dragen aan beschadiging van de aarde.

kiki1976
Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:02

Humpiedumpie schreef:
Whale schreef:


Daarom hoop ik ook dat ze een keer stappen gaan zetten om de trein goedkoper te gaan maken en gemakkelijker. Al is het alleen hier in Europa. Want dan zou ik best op vakantie willen met de trein, zie je ook gelijk meer van het landschap dan wanneer je in de lucht zit.


Ja wij hopen dit en dat.. maarja dat gebeurd niet dus nemen we alsnog een vliegtuig. Wat doe je effectief zelf?
Is niet aanvallend bedoelt hoor, ook meer in het algemeen.. Maar de meesten wijzen ergens naar en doen vervolgens zelf niks behalve hopen..

Ja wij hebben idd een auto, zullen wel moeten anders is er niet op het werk te komen. Man gaat om 5 uur de deur uit, er rijd nog geen openbaar vervoer om die tijden. En treinstation is hier ook een flink stuk vandaan (en die rijden dan ook nog niet, plus op de plaatsen waar hij werkt, is die ook vaak niet aanwezig).
Met het vliegtuig? Nee wij hebben nog nooit gevlogen, en gaan zelden op vakantie ( 3x in 18 jaar of zo).



Hier in de regio worden er van de mega windmolens neergezet. Op zich lijken die dingen goed voor het milieu. Maar wat doet de productie ervan voor het milieu?
Op diverse stukken stonden de normale windmolens (die van zo'n 50m hoog) deze worden afgebroken en per vrachtwagen in onderdelen vervoerd naar oa Polen (wauw alleen al een hele vervuiling die dingen daar in zijn geheel te krijgen per vrachtwagen).
Oke het plaatsen van de nieuwe mega turbine's. Bij een groot deel hier liepen de waterleidingen. Maar de belasting van het grootverkeer om de molens te plaatsen was te hoog. Dus eerst moesten deze allemaal verlegd gaan worden (al de machine's, flinke vervuiling).
Het vervoer van alle nieuwe onderdelen, de graafmachine's, hijskranen, ook een beste vervuiling.
Wordt er wel berekend hoeveel vervuiling dit heeft opgeleverd en hoe lang het duurt voordat deze molens efficiënt beter worden hierdoor voor het milieu?

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

KimD
Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:08

Humpiedumpie schreef:
KimD schreef:
Ik sowieso niet, en mijn honden zéker niet! Waar heb ik anders paarden & varkens voor? Moeten die dan maar 'verspilt' worden als ze geschoten zijn?


Tja je hebt nu nog honden varkens en paarden. Maar straks zijn we allemaal dood inclusief je dieren omdat er geen zuurstof meer is. Ik vind dit een egoistische gedachte.
Vlees hoeft niet verspilt te worden als het niet meer gekweekt wordt.


Dus met ons moeten alles dieren ook maar uitsterven?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Anna79
Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:40

(Bijna) niemand wil het meer horen, maar de aarde is van God los. In de bijbel zijn deze dingen allemaal voorspeld en het wordt nog veel erger... De mensheid valt aan zijn eigen egoïsme ten prooi. Gods reddingsplan is er,voor wie dat wil. Maar de (meeste) mensen willen het niet, die denken het zelf op te kunnen lossen, maar dat mislukt jammerlijk. God is iets voor losers geworden, alles kan immers verklaard worden? Of die verklaringen wel kloppen (evolutie theorie) dat vraagt niemand zich af. Daar hebben we het immers te druk voor, om ons over de belangrijke dingen van het leven druk te maken en of die bijbel misschien gelijk heeft, wie heeft hem gelezen?

Maar nu gaat alles mis en samen met jullie huil ik. Maar bang ben ik niet, want ik vertrouw op God, die voor mij de allerhoogste macht is, dat Hij op zeker moment zal ingrijpen. Tot die tijd, probeer ook ik de aarde te ontzien, maar hoop dat het goed komt heb ik niet omdat egoïsme hoogtij viert in onze maatschappij. Voor wie bang is: zoek God, Hij is je redding het komt uiteindelijk goed voor wie bij Hem wil horen!

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:40

Laten we alsjeblieft niet God erbij betrekken in zulke discussies.

Anna79
Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:41

Lijkt me juist essentieel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Earth, LDRD, Nathalie18x, Patriesje, SentiBot en 64 bezoekers