De longen van de aarde staan in brand...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:48

Nee, want nu kom je net zo irritant over als de Jehova getuigen die aan de deur komen.


kiki1976
Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:50

Iedereen zijn eigen geloof. Maar ik vind de sit back and wait for god niet de oplossing. Ik denk dat we dat stadium al 10.000x voorbij zijn.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-19 10:52

Maar even terug nu naar het oorspronkelijke onderwerp. Hoe zit dat nu? Ja we zijn al jaren de slechte kant aan het opgaan, ja er zijn al jaren bosbranden en smeltende gletsjers en abnormale weersomstandigheden. Maar de branden die nu woedden in het gebied, zijn die nog veel erger dan wat al die jaren voorheen is geweest? Of is het gewoon hetzelfde liedje? Ik hoor de een zeggen van wel en de ander dat het niet erger is als nog wel ooit geweest is.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:54

Kwanyin schreef:
Maar even terug nu naar het oorspronkelijke onderwerp. Hoe zit dat nu? Ja we zijn al jaren de slechte kant aan het opgaan, ja er zijn al jaren bosbranden en smeltende gletsjers en abnormale weersomstandigheden. Maar de branden die nu woedden in het gebied, zijn die nog veel erger dan wat al die jaren voorheen is geweest? Of is het gewoon hetzelfde liedje? Ik hoor de een zeggen van wel en de ander dat het niet erger is als nog wel ooit geweest is.

Droogte helpt niet, maar dit is gewoon aangestoken om te gaan kunnen verbouwen. Precies net na een of andere wet die er doorheen is gevallen. Daar zit ook olie in de grond dus daar kan je dan meteen ook beter bij :j

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:58

Vind het best schokkend om te lezen hoeveel mensen toch denken 'als we niet met zijn allen iets doen heeft het toch geen zin, dan doe ik ook niets'. Verandering komt in kleine stappen. Verandering heeft ook veel te maken met voorbeeldfunctie, een ander vraag en aanbod etc etc. Dus denk dat het zéker belangrijk is om ook zelf gewoon het goede te doen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:10

Kwanyin schreef:
Maar even terug nu naar het oorspronkelijke onderwerp. Hoe zit dat nu? Ja we zijn al jaren de slechte kant aan het opgaan, ja er zijn al jaren bosbranden en smeltende gletsjers en abnormale weersomstandigheden. Maar de branden die nu woedden in het gebied, zijn die nog veel erger dan wat al die jaren voorheen is geweest? Of is het gewoon hetzelfde liedje? Ik hoor de een zeggen van wel en de ander dat het niet erger is als nog wel ooit geweest is.

INPE zegt dat er een stijging is en NASA zegt dat er een daling is, gezien over heel Brazilië. Het is blijkbaar heel lastig te meten, en deskundigen zijn het ook niet eens. Voor ons dus helemaal niet te zeggen.

Janneke2
Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:19

Kwanyin schreef:
Maar even terug nu naar het oorspronkelijke onderwerp. Hoe zit dat nu? Ja we zijn al jaren de slechte kant aan het opgaan, ja er zijn al jaren bosbranden en smeltende gletsjers en abnormale weersomstandigheden. Maar de branden die nu woedden in het gebied, zijn die nog veel erger dan wat al die jaren voorheen is geweest? Of is het gewoon hetzelfde liedje? Ik hoor de een zeggen van wel en de ander dat het niet erger is als nog wel ooit geweest is.


Dit is de verkeerde vraag.

Wat telt: de longen van de aarde, het vermogen van bomen om kooldioxide te binden.

De Amazonewouden worden kleiner en kleiner.

"So what" of deze huidige branden even groot of groter zijn dat de vorige keer.

Wat telt is het resultaat: we hebben een gigantische hoeveelheid bos tekort. Wereldwijd.
Dus iedere bosbrand maakt de situatie slechter dan-ie toch al was.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:17

KimD schreef:
Dus met ons moeten alles dieren ook maar uitsterven?


Nouja dieren hebben ook zuurstof nodig om te overleven lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:19

Sheran schreef:
Vind het best schokkend om te lezen hoeveel mensen toch denken 'als we niet met zijn allen iets doen heeft het toch geen zin, dan doe ik ook niets'. Verandering komt in kleine stappen. Verandering heeft ook veel te maken met voorbeeldfunctie, een ander vraag en aanbod etc etc. Dus denk dat het zéker belangrijk is om ook zelf gewoon het goede te doen.


Dit ja..
En dat veel mensen in hun egoisme blijven hangen, want “ja ik moet toch naar mn werk dus ik moet met de auto”. Achjaa wacht nog maar even en niemand hoeft meer naar zn werk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:26

Anna79 schreef:
(Bijna) niemand wil het meer horen, maar de aarde is van God los. In de bijbel zijn deze dingen allemaal voorspeld en het wordt nog veel erger... De mensheid valt aan zijn eigen egoïsme ten prooi. Gods reddingsplan is er,voor wie dat wil. Maar de (meeste) mensen willen het niet, die denken het zelf op te kunnen lossen, maar dat mislukt jammerlijk. God is iets voor losers geworden, alles kan immers verklaard worden? Of die verklaringen wel kloppen (evolutie theorie) dat vraagt niemand zich af. Daar hebben we het immers te druk voor, om ons over de belangrijke dingen van het leven druk te maken en of die bijbel misschien gelijk heeft, wie heeft hem gelezen?

Maar nu gaat alles mis en samen met jullie huil ik. Maar bang ben ik niet, want ik vertrouw op God, die voor mij de allerhoogste macht is, dat Hij op zeker moment zal ingrijpen. Tot die tijd, probeer ook ik de aarde te ontzien, maar hoop dat het goed komt heb ik niet omdat egoïsme hoogtij viert in onze maatschappij. Voor wie bang is: zoek God, Hij is je redding het komt uiteindelijk goed voor wie bij Hem wil horen!




Er is geen redding. Wij doen er niet toe. Met aardkloot en al zijn wij in het hele universum nog geen bacterie. Wanneer wij uitsterven boeit het helemaal niemand wat. De bomen blijven doorgroeien, de wind blijft waaien. Er is geen reddingsplan of wat dan ook, je verdwijnt gewoon. Wat mij betreft komt het idee dat dat er wel is júist voort uit angst; je bent bang dat je gewoon ophoudt met bestaan. En dat laatste is ook zo. Wat zal het dan mooi zijn op aarde, wanneer de mensheid is verdwenen en vergeten. Dan komt het pas goed, daar is geen reddingsplan voor nodig.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:31

Halen we niet juist veel soja uit dat gebied?

En met 'we' bedoel ik de grote bedrijven, die ik hier toch echt de schuld van wil geven. Je kan de maatschappij niet in 1x veranderen. Kijk eens naar de hoeveelheid mensen die op Facebook schreeuwen dat het klimaat niet verandert. Allemaal mensen die zelf ook mogen stemmen en de supermarkt leeg koopt. Strengere wetgeving voor de grotere bedrijven die de aarde verprutsen én landen zoals China wat verstand proberen aan te praten lijkt me beter...

Ander probleem dan dit, maar wel gerelateerd aan wat ik hier boven zei: ik gooi zelf geen plastic in de oceaan hoor. ;)

En ja: ik heb geen auto en eet parttime vega. Niet fulltime vanwege mijn gezondheid. :)

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:37

Shae schreef:
Halen we niet juist veel soja uit dat gebied?

En met 'we' bedoel ik de grote bedrijven, die ik hier toch echt de schuld van wil geven. Je kan de maatschappij niet in 1x veranderen. Kijk eens naar de hoeveelheid mensen die op Facebook schreeuwen dat het klimaat niet verandert. Allemaal mensen die zelf ook mogen stemmen en de supermarkt leeg koopt. Strengere wetgeving voor de grotere bedrijven die de aarde verprutsen én landen zoals China wat verstand proberen aan te praten lijkt me beter...

Ander probleem dan dit, maar wel gerelateerd aan wat ik hier boven zei: ik gooi zelf geen plastic in de oceaan hoor. ;)

En ja: ik heb geen auto en eet parttime vega. Niet fulltime vanwege mijn gezondheid. :)




De meeste van die soya gaat naar de vleesindustrie als voer.

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:37

Shae schreef:
Halen we niet juist veel soja uit dat gebied?

En met 'we' bedoel ik de grote bedrijven, die ik hier toch echt de schuld van wil geven. Je kan de maatschappij niet in 1x veranderen. Kijk eens naar de hoeveelheid mensen die op Facebook schreeuwen dat het klimaat niet verandert. Allemaal mensen die zelf ook mogen stemmen en de supermarkt leeg koopt. Strengere wetgeving voor de grotere bedrijven die de aarde verprutsen én landen zoals China wat verstand proberen aan te praten lijkt me beter...

Ander probleem dan dit, maar wel gerelateerd aan wat ik hier boven zei: ik gooi zelf geen plastic in de oceaan hoor. ;)

En ja: ik heb geen auto en eet parttime vega. Niet fulltime vanwege mijn gezondheid. :)

De soja uit dat gebied is inderdaad veevoer en dat vlees eten wij vast ook :j
De vleesvervangers hier in de winkel worden eigenlijk altijd gemaakt van soja uit europa, is veel minder van nodig dan als veevoer.

nine1987
Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:39

Anna79 schreef:
(Bijna) niemand wil het meer horen, maar de aarde is van God los. In de bijbel zijn deze dingen allemaal voorspeld en het wordt nog veel erger... De mensheid valt aan zijn eigen egoïsme ten prooi. Gods reddingsplan is er,voor wie dat wil. Maar de (meeste) mensen willen het niet, die denken het zelf op te kunnen lossen, maar dat mislukt jammerlijk. God is iets voor losers geworden, alles kan immers verklaard worden? Of die verklaringen wel kloppen (evolutie theorie) dat vraagt niemand zich af. Daar hebben we het immers te druk voor, om ons over de belangrijke dingen van het leven druk te maken en of die bijbel misschien gelijk heeft, wie heeft hem gelezen?

Maar nu gaat alles mis en samen met jullie huil ik. Maar bang ben ik niet, want ik vertrouw op God, die voor mij de allerhoogste macht is, dat Hij op zeker moment zal ingrijpen. Tot die tijd, probeer ook ik de aarde te ontzien, maar hoop dat het goed komt heb ik niet omdat egoïsme hoogtij viert in onze maatschappij. Voor wie bang is: zoek God, Hij is je redding het komt uiteindelijk goed voor wie bij Hem wil horen!


De bijbel vraagt of je ff je muil wil houden..
[ img ]

<3 Sneakers <3

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:55

nine1987 schreef:
De bijbel vraagt of je ff je muil wil houden..
[ [url=m/EhzWR0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet dit nou? >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:01

nine1987 schreef:
De bijbel vraagt of je ff je muil wil houden..
[ [url=m/EhzWR0.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D :D :D :D

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:04

Als god nu eens vaart maakt met anticonceptie in de 3e wereld dan kwam het wel aardig in orde.

gaat heen en vermenigvuldig u is ook niet meer van deze tijd.

Dus mocht iemand in god vertrouwen spoor hem/haar dan een beetje aan in de goede richting.

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:05

Wat een kinderachtige reactie. Ik ben ook niet gelovig maar laat elkaar in elkaars waarde aub.

Ik vraag me hoe het vlees eten in bijv Amerika gaat. Zijn ze daar ook goed opweg qua vleesvervangers e.d? Of eten ze daar nog steeds meer vlees dan de gemiddelde Nederlander.

JM :#

nine1987
Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:09

Kinderachtige reactie, misschien..

Maar om zo gigantisch met je geloof in iemands gezicht te gaan zwaaien is minstens even schaamteloos en daarnaast totaal niet relevant in dit topic..

<3 Sneakers <3

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: De longen van de aarde staan in brand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:11

Ze geeft alleen haar visie hierop. Zij vertrouwt op God, dat is haar goed recht. Ik vertrouw in deze kwestie op niemand aangezien alle mensen een aandeel hebben in het vergaan van de aarde.

JM :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:12

Shaggy09 schreef:
Wat een kinderachtige reactie. Ik ben ook niet gelovig maar laat elkaar in elkaars waarde aub.

Ik vraag me hoe het vlees eten in bijv Amerika gaat. Zijn ze daar ook goed opweg qua vleesvervangers e.d? Of eten ze daar nog steeds meer vlees dan de gemiddelde Nederlander.

Over de States kan ik niets zeggen, maar zelfs naast de deur in de UK is het huilen, en in Frankrijk lijkt het aanbod vooralsnog ook niet bijster uitgebreid of appetijtelijk. Maar nu vind ik dat al snel als ik niet binnen drie minuten falafel gevonden heb. :))

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:17

Shaggy09 schreef:
Wat een kinderachtige reactie. Ik ben ook niet gelovig maar laat elkaar in elkaars waarde aub.

Ik vraag me hoe het vlees eten in bijv Amerika gaat. Zijn ze daar ook goed opweg qua vleesvervangers e.d? Of eten ze daar nog steeds meer vlees dan de gemiddelde Nederlander.


Ik heb even gegoogled en volgens een bericht uit 2019 zijn Amerikanen en Australiërs de grootste vleeseters, samen met Nieuw-Zeeland en Argentinië met zo'n 100 kg per persoon.

Statistiekje die erbij stond: Klik

nine1987
Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:19

Shaggy09 schreef:
Ze geeft alleen haar visie hierop. Zij vertrouwt op God, dat is haar goed recht. Ik vertrouw in deze kwestie op niemand aangezien alle mensen een aandeel hebben in het vergaan van de aarde.



Nee het wordt opgedrongen.. God moet opgezocht worden en weet ik wat niet meer.. Dat hoort hier net zo goed niet thuis..

Er wordt begonnen met: bijna niemand wil 't horen.. En dan volgt alsnog de hele preek..

<3 Sneakers <3

DezeNaam
Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:20

Amerika... Ik heb geen statistieken, maar gezien hun hoge obesitas gehalte, slechte voorlichting,... vrees ik niet dat zij zich 'inhouden'. Er zullen natuurlijk zeker wel mensen zijn die zich ermee bezig houden. Maar van wat ik zie heb je zoals je daar gewoonlijk hebt; twee extreme kampen.

Er bestaan daar zelfs burgertenten/'restaurants' (?) waar je gratis mag eten, zoveel je wil, als je over een bepaald gewicht zit. Er zijn zelfs mensen aan gestorven. 8)7 (Heb het ooit in een documentaire op school gezien geloof ik)

Hier wat statistieken. Amerika staat hoog in de vleesconsumptie. Europa 'valt nog mee' als je het vergelijkt. :=
https://www.bbc.com/news/health-47057341

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:23

Whale schreef:
Shaggy09 schreef:
Wat een kinderachtige reactie. Ik ben ook niet gelovig maar laat elkaar in elkaars waarde aub.

Ik vraag me hoe het vlees eten in bijv Amerika gaat. Zijn ze daar ook goed opweg qua vleesvervangers e.d? Of eten ze daar nog steeds meer vlees dan de gemiddelde Nederlander.


Ik heb even gegoogled en volgens een bericht uit 2019 zijn Amerikanen en Australiërs de grootste vleeseters, samen met Nieuw-Zeeland en Argentinië met zo'n 100 kg per persoon.

Statistiekje die erbij stond: Klik


Ik weet dat ik niet zo moet denken, maar als ik dit zie dan krijg ik toch een wat moedeloos gevoel.

Alsof het geen zoden aan de dijk gaat zetten, wat wij doen qua consumptie vermindering, innovatie wbt groene stroom etc. etc.

JM :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lizy29 en 35 bezoekers