Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 16:37

Bij ons in het dorp is de discussie los gebarsten om het volgende (nieuwbouw) bedrijfspand.

Afbeelding

Mensen vinden het aanstootgevend, mensen vinden het belachelijk, mensen vinden het een mooie boodschap, mensen vinden er niks van, etc...
Het gaat alle kanten op....

Wat vind Bokt?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:39

Tja ik vind dat bedrijven niks met het geloof te maken hebben. Anderzijds dit is Nederland en moet iedereen het zelf weten zolang het niet discriminerend of zwaar aanstootgevend is

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:40

Tsja de combi jesus saves en chemicalien is al bijzonder. :')
Maar zolang het geen kerk school of ziekenhuis van een bepaald geloof is mag dat voor mij achterwege blijven

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:42

Leven en laten leven.
Ik vind het niet nodig. Pand er naast staat op: Love the Devil. Of weet ik veel wat. Krijg je daar weer ruzie over etc etc.
Gewoon niet doen. Jij gelooft, moet jij vooral doen maar zadel een ander er niet mee op.

Zo sta ik er in. Ik respecteer een ieder die wat ook maar gelooft, maar ik leef mijn eigen leven zoals ik die wil.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:45

Ik ben niet zo van de Engelse teksten, maar deze vind ik erg goed getroffen:

Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.


Heb ik ooit eens ergens gezien, met een keer googlen had ik 'm weer te pakken. (De tekst dan he? :o )
Laatst bijgewerkt door rien10 op 20-06-19 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:45

Ik kan er niet echt warm of koud van worden eigenlijk (al is het eigenlijk heel grappig dat god de chemicalien redt, best sympathiek ook :j ). Al snap ik de ophef wel. Wat als er ‘allah akbar’ op stond? Dat associeren mensen vaak met strijd (al betekent het enkel god is groot) en zal veelal niet gewaardeerd worden gok ik, waar trek je dan de grens he?

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:46

Ik zou dit bedrijf dus overslaan, als ik hun service/product toevallig nodig zou hebben.

Men gelooft maar wat men wil, maar ik wens er niet mee geconfronteerd te worden. En dus zou ik zo'n bedrijf overslaan.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:46

troi schreef:
Ik kan er niet echt warm of koud van worden eigenlijk (al is het eigenlijk heel grappig dat god de chemicalien redt, best sympathiek ook :j ). Al snap ik de ophef wel. Wat als er ‘allah akbar’ op stond? Dat associeren mensen vaak met strijd (al betekent het enkel god is groot) en zal veelal niet gewaardeerd worden gok ik, waar trek je dan de grens he?



Voor mij is de grens dan "geen enkele religieuze uiting op een pand".

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:48

karuna schreef:
Tsja de combi jesus saves en chemicalien is al bijzonder. :')


Dat. Ik hoop dat ze hun bedrijfsbeveiliging niet in Jezus' armen hebben gelegd :))

Verder moet iedereen lekker doen waar hij zin in heeft. Het is hun pand. Dat zou ik anders vinden als het een overheidspand is, maar dat is dit duidelijk niet.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:48

Hier in het dorp is er zo vaak een link tussen bedrijven en geloof. Hoe vaak zie je niet een bord van de Bond tegen het Vloeken in het land van een boer staan? Dat is ook gewoon een bedrijf.
Als de eigenaar van het bedrijf graag een geloof wil uitdragen via zijn bedrijf(smiddelen) dan mag dat gewoon.

Tja, wat vind ik ervan... Ik laat zo'n bedrijf accuut links liggen, maar ze zullen er ongetwijfeld ook juist klanten mee trekken. Moeten ze zelf weten.

Liever door een particulier bedrijf dan door een overheidsinstelling als een school.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:49


Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:49

op zich wel handig, weet je direct dat je hier niet moet solliciteren (in mijn geval dan) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:50

Waarom zou dit aanstootgevend zijn? :') Of je het er nou mee eens bent of niet: het is maar een tekst. Laat de eigenaar van het pand zelf weten wat hij wel of niet op zijn eigen pand laat zetten (mocht het racistisch of wat dan ook zijn is het natuurlijk wel anders, maar dat is hier niet het geval). Als de eigenaar zo vol van zijn geloof is dat hij het ook in de visie van zijn bedrijf wil laten terug komen: prima. Ik heb er toch geen last van en het zal geen invloed hebben op de kwaliteit van hun service/diensten. Overigens wel een bijzondere combi

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 16:50


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:54

rien10 schreef:
Ik ben niet zo van de Engelse teksten, maar deze vind ik erg goed getroffen:

Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat.


Heb ik ooit eens ergens gezien, met een keer googlen had ik 'm weer te pakken. (De tekst dan he? :o )

Ik heb niks meer met het geloof, maar een tekst op een gebouw dwingt jou toch niks? Het is alleen een boodschap die hun willen uitdragen.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:57

Zo lang ik er geen last van heb, boeit het me niet. En zo sta ik in veel dingen. Geeft je rust!

Loretta
Berichten: 8728
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:01

Ik ben zelf ook niet gelovig. Ik denk dan maar. Overal is tegenwoordig reclame. Het begint mij wel te irriteren wanneer gelovigen hun geloof op proberen te dringen en het mij door de strot te duwen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:04

Waarom voelt dit als door je strot duwen? Omdat iemand het op zijn pand zet? Daar doet hij jou toch niks mee?

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:04

Zou het verschil maken als het om een uiting van een ander dan een christelijk geloof zou gaan? :+

Van mij hoeven dit soort boodschappen niet. Geloof zou een privézaak moeten zijn. Als het past binnen wet- en regelgeving, dan moet het maar. Er worden zo veel reclameboodschappen opgedrongen.

Wat ik me ook nog afvraag: past zoiets wel binnen de leer en de geboden? Zou God het er eigenlijk wel mee eens zijn?

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:06

Als ze zou bestaan? Dan zou haar wel kunnen schelen denk ik. *\o/*

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:06

Op ieder pand staat tegenwoordig reclame. De naam van het bedrijf, wat ze doen, het liefst in neonletters, met spandoeken vol aanbiedingen. Half naakte vrouwen & mannen metershoog boven de snelweg. De gele M op een paal zodat kleine kinderen gaan zeuren en volwassenen verleid raken.

Dit vind ik wat dat betreft stukken onschuldiger...

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:08

Prrrr schreef:
Waarom voelt dit als door je strot duwen? Omdat iemand het op zijn pand zet? Daar doet hij jou toch niks mee?


Dat zegt ze toch helemaal niet?

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:11

Ik krijg hier dus echt jeuk van. Ik ben gelovig opgevoed, moest altijd mee naar de kerk en heb nu een grote aversie tegen het geloof. Iedereen moet lekker zelf weten waar hij in gelooft, maar ik zou dus met kromme tenen met een grote boog om dit bedrijf heen lopen. Bah bah.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:15

Boras schreef:
Zou het verschil maken als het om een uiting van een ander dan een christelijk geloof zou gaan? :+


We zijn oorspronkelijk wel een christelijk land...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:15

Renee1991 schreef:
Ik krijg hier dus echt jeuk van. Ik ben gelovig opgevoed, moest altijd mee naar de kerk en heb nu een grote aversie tegen het geloof. Iedereen moet lekker zelf weten waar hij in gelooft, maar ik zou dus met kromme tenen met een grote boog om dit bedrijf heen lopen. Bah bah.

Dit!

Er bestaan zelfs webshops die op zondag niet toegankelijk zijn (gewoon niet erop kunnen browsen/zoeken) vanwege de geloofsovertuiging van de eigenaar. Nou, dan zoek ik wel 'n ander bedrijf uit. Hou je geloof lekker voor je, daar wil ik niets mee te maken hebben als klant.