Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jessix
Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:20

Volgens mij heeft er niemand gezegd dat het niet mag, enkel wat je er van vindt. In een topic over de parade zullen ook meningen gegeven worden, maar dat staat nu ter discussie toch?


Urbanus
Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:21

Billy schreef:
Grappig, in Nederland moet je overal tolerant tegen zijn, maar geloof mag je belachelijk maken en afzeiken. Waarom mag er geen Jesus saves op een gebouw staan, maar mag er wel een love parade met allemaal bizar en half geklede mensen hun seksualiteit uitdragen? Dat vind ik nou hypocriet.


Grappig dat je alles en iedereen over 1 kam scheert.

Van mij mag alles. En ik maak het belachelijk.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:21

Blussem schreef:
fransje23 schreef:
Snap niet waar mensen zich druk om maken. :)

Zullen dat soort mensen er ook aan storen wanneer iemand rondt rijdt met een visje op zijn auto :=



Oh de visjes, wist niet dat die nog steeds op auto's geplakt werden. Is toch zonde van de lak! :')

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:38

Toen ik mijn auto kocht, zat er ook zo'n visje op... Eerst gevraagd of dat eraf kon, voor ik definitief kocht :D

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

alex66
Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:47

Haai achter plakken :+

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

Tiggs
Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:49

Ja was een oplossing geweest, of voetjes.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

anjali
Berichten: 15044
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:54

Kana schreef:
Het maakt me niet uit wat er op dat gebouw staat. Een geloofskreet, reclame of kunst dat is zijn zaak. Wel zou ik als ik er bijvoorbeeld zou komen voor een sollicitatie en dat zou zien er voor passen.

Dat is toch juist goed dan voor beide partijen. Een voorselectie waardoor beide partijen hun tijd niet hoeven te verknoeien.

Kinke
Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:44

kan iemand me uitleggen waarom je zoiets op je bedrijfsbord zet? Ik begrijp het nog steeds niet. O
Of je moet willen zeggen dat je alleen zwaar gelovige klanten wilt oid?

Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:06

xLaraaj schreef:
Neen.
Van mij mag alles opgeborgen worden of dat andere mensen het niet kunnen zien. geen hoofddoeken, geen kruisen ,geen keppels niks.
Maar we zijn oorspronkelijk christelijk. zoals dan bv arabische landen of joodse of wat dan ook.
Beetje respect voor het land zelf is niet te veel gevraagd.

Ben het zeker eens met de opmerkingen van elnienjo.


Dusssss we moeten er allemaal als grauwe eenheidsworst/nergens in gelovenden/atheisten bijlopen... want hoe neutraal is neutraal?
Ik weet nog wel wat landen waar het van bovenaf is opgelegd, dat je geen kruis of andere religieuze uiting mag dragen, maar daar werden de mensen ook niet echt blijer van, of ze werden alsnog gedwongen om bijvoorbeeld Boeddhist te worden of communist en/of atheist. Of ze moeten hun leider als Godheid vereren. Neutraal bestaat niet.

De Engelse Queen heeft Sikhs voor zich werken, die in vol ornaat, herkenbaar als Sikh rondlopen. Vallen niemand lastig, dienen haar trouw en niemand heeft het gevoel dat ze hun geloof bij een ander door de strot duwen. Ze zijn alleen uiterlijk herkenbaar als Sikh.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:12

Kinke schreef:
kan iemand me uitleggen waarom je zoiets op je bedrijfsbord zet? Ik begrijp het nog steeds niet. O
Of je moet willen zeggen dat je alleen zwaar gelovige klanten wilt oid?


Onder andere kan het zijn dat iemand die zijn geloof wil uitdragen (vaak mensen die heel goed het verschil tussen leven met en zonder Jezus weten) en/of iemand die herkenbaar wil zijn als Christen.

Komen we bij de vraag waarom iemand in hemelsnaam zijn geloof wil uitdragen: ik kwam iemand tegen die gesproken had met iemand die zwaar in de sh!t zat voordat hij tot geloof in Jezus kwam. Hij zei dat hij wilde dat iemand hem vroeger iets verteld had over Jezus, dan was hem mogelijk een heleboel ellende bespaard gebleven, doordat hij dan wellicht andere keuzes in zijn leven had gemaakt.
Klinkt redelijk, of niet? Geloven is niet altijd alleen maar kommer en kwel, wie dat denkt heeft wel een heel beperkte sneue kijk op het Christelijk geloof/ of sneue semi-christelijke opvoeding gehad.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

BeFunny
Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:28

Shenavallie schreef:
anjali schreef:
@Avalanche: Ik bedoelde dat gelovig versus niet-gelovig in een relatie niet werkt,omdat je dan over belangrijke dingen het vaak oneens zult zijn.En dat je dan voortdurend vervelende discussies daarover kunt krijgen.Of ja,je zou dan gewoon helemaal nooit ergens over moeten praten. Maar dat is niet mijn idee van een relatie.

Dat hangt ook van je eigen instelling af. Als jij van jezelf weet dat je een niet-gelovige niet kunt accepteren, dan geef je zo iemand ook geen kans om het tegendeel te bewijzen. Zie het als een hobby: als je elke dag alleen maar over hetzelfde moet praten, dan is de lol er na een poosje ook wel af.


Dat is natuurlijk het hele punt. Gelovigen willen dat men gelooft! En dan wel hun geloof Doe je dat niet is er al bij voorbaat geen kans dat het klikt.

Ik kan niks met mensen die hun geloof opdringen, welk geloof dan ook. Ik geloof niet. Staat het je niet aan. Bye bye zwaai zwaai. Ben je gelovig maar snap je ook wel dat niet iedereen dat doet. En accepteer je ook dat iemand een ander geloof heeft? Of helemaal niet geloofd zoals ik? Hartstikke gezellig. Er zijn meer onderwerpen dan het geloof hoor om gezellig over te kleppen.

Kinke
Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:02

Zoolgangster schreef:
Onder andere kan het zijn dat iemand die zijn geloof wil uitdragen (vaak mensen die heel goed het verschil tussen leven met en zonder Jezus weten) en/of iemand die herkenbaar wil zijn als Christen.


Maar je geloof moet je dan ook uitdragen met je bedrijf? Misschien betekent het inderdaad wel dat je herkenbaar wilt zijn en dan dus liever alleen gelovige klanten hebt? Anders begrijp ik niet waarom je als bedrijf herkenbaar wilt zijn met een gelovige eigenaar (of directie of al je personeel?)

Zoolgangster schreef:
Komen we bij de vraag waarom iemand in hemelsnaam zijn geloof wil uitdragen: ik kwam iemand tegen die gesproken had met iemand die zwaar in de sh!t zat voordat hij tot geloof in Jezus kwam. Hij zei dat hij wilde dat iemand hem vroeger iets verteld had over Jezus, dan was hem mogelijk een heleboel ellende bespaard gebleven, doordat hij dan wellicht andere keuzes in zijn leven had gemaakt.
Klinkt redelijk, of niet? Geloven is niet altijd alleen maar kommer en kwel, wie dat denkt heeft wel een heel beperkte sneue kijk op het Christelijk geloof/ of sneue semi-christelijke opvoeding gehad.


Ik snap best dat je bijvoorbeeld als JG je geloof wilt uitdragen, maar dat vind ik dan zelf niet vergelijkbaar met een bedrijf.
Tuurlijk is geloven niet alleen maar kommer en kwel. Ik heb een grote katholieke schoonfamilie, hartstikke lieve en gezellige mensen die geen enkel probleem hebben met een niet-gelovige als ik. Maar...ze hebben me ook nog nooit geprobeerd om te praten of kritiek gehad op mij.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:10

Kinke schreef:
kan iemand me uitleggen waarom je zoiets op je bedrijfsbord zet? Ik begrijp het nog steeds niet. O
Of je moet willen zeggen dat je alleen zwaar gelovige klanten wilt oid?


Het bedrijf staat in een, wat ik zo lees, zwaar gelovig dorp. Dus dan kan ik wel begrijpen waarom ze het zo groot op het bedrijfspand hebben gezet. Je zal het waarschijnlijk niet zo snel vinden in een 'normale' buurt.

Kinke
Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:28

maar dan is het overbodig toch? Dat weet iedereen dan wel :D

alex66
Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:06

Zelfs in het zwaare dorp Werkendam wordt er een beetje schuin gekeken naar de volgelingen van Joop van Ooijen/Jezus leeft.
Jezus leeft is namelijk nogal volhoudend in de zendingsdrang en heeft daarbij schijt aan de wet. De hele regio is volgeplakt met posters(vooral daar waar een aanplak verbod geld) en er rijden auto's rond met zicht belemmerende Jezus redt reclame op de motorkap.
Ze zijn in Werkendam dan wel van de kerk maar daar houden ze niet van.

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

anjali
Berichten: 15044
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:33

alex66 schreef:
Zelfs in het zwaare dorp Werkendam wordt er een beetje schuin gekeken naar de volgelingen van Joop van Ooijen/Jezus leeft.
Jezus leeft is namelijk nogal volhoudend in de zendingsdrang en heeft daarbij schijt aan de wet. De hele regio is volgeplakt met posters(vooral daar waar een aanplak verbod geld) en er rijden auto's rond met zicht belemmerende Jezus redt reclame op de motorkap.
Ze zijn in Werkendam dan wel van de kerk maar daar houden ze niet van.

Jezus Leeft is toch ook een politieke partij?Misschien dat ze daarom in de verkiezingstijd flink reclame wilden maken?Of is dat weer een andere groepering?

Avalanche
Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:41

Nah, Jezus leeft is van dezelfde groepering.

Het doet mij erg denken aan de Amerikaanse white evangelicals. Ze vinden het ook prima om vrouwen verbaal te mishandelen en te intimideren bij abortusklinieken :r

Maar oh wat zijn we liefdevol :roll:

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

alex66
Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:19

Ja gekke Joop heeft een eigen politieke partij, en inderdaad hij en zijn volgelingen delen geaborteerde plastiek baby's uit bij abortusklinieken, verdoemen homo's tot de hel en vinden dat vrouwen alleen mogen bestaan om de man te dienen.
Bij Joop vergeleken is de SGP een progressieve liberale padvindersclub |o

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

Avalanche
Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:31

Ja echt he -:(- schandalig is het -:(-

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:16

anjali schreef:
Kana schreef:
Het maakt me niet uit wat er op dat gebouw staat. Een geloofskreet, reclame of kunst dat is zijn zaak. Wel zou ik als ik er bijvoorbeeld zou komen voor een sollicitatie en dat zou zien er voor passen.

Dat is toch juist goed dan voor beide partijen. Een voorselectie waardoor beide partijen hun tijd niet hoeven te verknoeien.

Hoezo verknoeien? Voor hetzelfde geld heb je een fantastische werknemer laten schieten op die manier.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 00:02

In hoeverre zou
“Satan red “ of “hail satan” gewaardeerd worden ?
Net zo goed een religie
( ik geloof niet in God, dus in mijn belevingswereld bestaat de duivel dus ook niet ... )

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 01:11

Billy schreef:
Grappig, in Nederland moet je overal tolerant tegen zijn, maar geloof mag je belachelijk maken en afzeiken. Waarom mag er geen Jesus saves op een gebouw staan, maar mag er wel een love parade met allemaal bizar en half geklede mensen hun seksualiteit uitdragen? Dat vind ik nou hypocriet.


Volledig eens.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Avalanche
Berichten: 15920
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 01:37

Jesus saves mag best. Je mag er ook kritiek op hebben. Je mag het afbranden en afzeiken, zolang je maar niet aan de vrijheid van anderen komt om daar dan op te reageren, en je binnen de grenzen van de wet blijft.

Dat zelfde geldt voor Gay Pride. Persoonlijk vind ik dat ook wat bijzonder, en daar mag je ook van alles van vinden, zolang je de vrijheid van LGBTQIA mensen maar niet beperkt.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

senna21
Berichten: 11824
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Gelovige uitingen op bedrijfspanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 03:05

Alsof gewone reclame uitingen geloofwaardig zijn....
Dat men durft te beweren dat je geluk kunt kopen in een potje crème of een nieuw kledingstuk...o.i.d.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:57

senna21 schreef:
Alsof gewone reclame uitingen geloofwaardig zijn....
Dat men durft te beweren dat je geluk kunt kopen in een potje crème of een nieuw kledingstuk...o.i.d.

Maar de religiefabels zijn beschermd door de wet. Het gaat m.i. om de onaantastbaarheid van de banketstaaf die zij verspreiden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poety, verootjoo en 31 bezoekers