Zzpers verplicht arbeids ongeschiktheid verzekering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Veulen84
Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:23

Heel vaak betalen die verzekeringen helemaal niet uit he. Ze doen er eerst alles aan om niet te betalen. Bovendien verzeker je je vaak voor een maximumbedrag. Dus meer dan dat krijg je niet, voor alles daaronder moet je aantonen dat je het ook echt niet meer kan verdienen...

Maar bovenal voor zzp'ers kan de prijs van hun diensten al niet omhoog. Opdrachtgevers willen vaak het onderste uit de kan, er is concurrentie van zwartwerkers en de prijzen worden vaak gedrukt door andere. Dat betekend dus een gigantische inkomensval voor de gehele groep zzp'ers. Dan moet je dus eerst actief gaan jagen op zwartwerkers (ook de kleintjes), prijsvorming en dan moet je per markt een minimumloon afspreken.
(En dat is best lastig. Als het over uurloon gaat is dat simpel. Maar hoe ga je een minimumloon afspreken voor mensen zoals ik?)

Overigens vind ik het het op het moment ook gewoon niet waard. Als ik me wil verzekeren voor 20.000 euro per jaar (iets boven het minimumloon) betaal ik 150 euro per maand. Over een paar jaar is dat zelfs 300 euro. Dat zijn gewoon gigantische bedragen, zelfs al heb ik een low-risico-beroep. En er is altijd een wachttijd.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.



daffodil
Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Zzpers verplicht arbeids ongeschiktheid verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:52

Ik ben ook niet verzekerd, niet zozeer een bewuste keuze maar in eerste instantie meer uit geld overweging. Nu doe ik voornamelijk computerwerk en nog veelal vanuit huis ook dus zo snel zie ik mezelf niet arbeidsongeschikt raken idd. Daarbij vraag ik me af, als dit wel verplicht wordt, in hoeverre verzekeringen het dan nog toegestaan is om dingen uit te sluiten wat nu heel erg vaak gebeurt en om mensen te mogen weigeren?

Daar zou dan eerst eens goed naar gekeken moeten worden want als ik verplicht word een aov af te sluiten maar bijna alles wordt uitgesloten, wat schiet ik er dan mee op? En zo werkt het nu wel.....

meggiemeg
Berichten: 12216
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:47

daffodil schreef:
Ik ben ook niet verzekerd, niet zozeer een bewuste keuze maar in eerste instantie meer uit geld overweging. Nu doe ik voornamelijk computerwerk en nog veelal vanuit huis ook dus zo snel zie ik mezelf niet arbeidsongeschikt raken idd.

Zo dacht ik ook, werk thuis vanuit kantoor, wat kan me zo snel nu gebeuren..
Totdat ik een ongeluk kreeg met mijn paard. Had een kans van 5% om weer te lopen...

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

rien10
Berichten: 14567
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Zzpers verplicht arbeids ongeschiktheid verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:52

Ik ben al 22 jaar ZZP-er. Heb een dijk van een nek hernia gehad en was verlamd aan twee armen. In die tijd heb ik een stagiair in huis genomen en die heb ik mijn type werk laten doen. Ik deed het denk werk. Bij klanten waar dat niet kon heb ik gezegd dat ik er een jaar tussenuit was. Na een jaar liep alles weer op rolletjes. Zelfs zonder benen kan ik mijn werk doen. Maar idd, zonder handen was ff lastig :) Ik zal er dus ook alles aan doen om geen verzekering te hoeven/moeten hebben. Ik wil dat helemaal niet.

daffodil
Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:33

meggiemeg schreef:
daffodil schreef:
Ik ben ook niet verzekerd, niet zozeer een bewuste keuze maar in eerste instantie meer uit geld overweging. Nu doe ik voornamelijk computerwerk en nog veelal vanuit huis ook dus zo snel zie ik mezelf niet arbeidsongeschikt raken idd.

Zo dacht ik ook, werk thuis vanuit kantoor, wat kan me zo snel nu gebeuren..
Totdat ik een ongeluk kreeg met mijn paard. Had een kans van 5% om weer te lopen...


Oei heftig, nu heb ik een ouder paard, doe geen idiote dingen met m dus ik schat ook die kans klein in. Stap ook eigenlijk niet op paarden van een ander. Kijk het kan altijd he, maar dat is het vervelende van verzekeren. Dat geeft je een "veilig" idee en dat is het niet. Ze proberen eerst van alles uit te sluiten dus of je krijgt niets, of je wordt gekort en uiteindelijk heb je vaak al veel meer betaald dan dat het oplevert.

Ik gok het erop.....

rien10
Berichten: 14567
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Zzpers verplicht arbeids ongeschiktheid verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:35

Ik gok het er ook op. Al 22 jaar. Maar als het nou verplicht wordt, wat dan?
Dan zoek ik de aller-aller-goedkoopste verzekering op. Die betaalt waarschijnlijk ruk uit. Maar ach, dat heb ik nu ook.

daffodil
Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:37

rien10 schreef:
Ik gok het er ook op. Al 22 jaar. Maar als het nou verplicht wordt, wat dan?
Dan zoek ik de aller-aller-goedkoopste verzekering op. Die betaalt waarschijnlijk ruk uit. Maar ach, dat heb ik nu ook.


Ik moet dat eerst nog zien......weet je nog al die ophef over de VAR, daarna de ophef over de modelovereenkomst? Er wordt zoveel geroepen maar zolang het niet praktisch uitvoerbaar en te controleren is, maak ik me er niet zo druk om.

rien10
Berichten: 14567
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Zzpers verplicht arbeids ongeschiktheid verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:37

Klopt. Daarom sta ik hier ook niet te stuiteren van de stress. Ik zie wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Cowboy55, Jayya, MissJeanny, Pjotar, Ponytante, purny, Wonderstruck, yvje86 en 61 bezoekers