Platte aarde, waarom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:27

Afbeelding
Klinkt logisch :D :D :D :D . (zie afbeelding)


Maar ze zijn er nog erger hoor, er is ook een holle aarde theorie (Hollow Earth) die schijnbaar bewoond is......


Nou ik maak mij er niet zo druk om en ga mijn eenhoorn weer trainen...... :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:27

Yessy schreef:
Vallen de meeste mensen die hierin 'geloven' niet een beetje in de categorie vliegende spaghettimonster? Het is vermakelijk om argumenten te verzinnen voor een platte aarde maar ze weten dat het echt niet zo is? Iedereen met een beetje basis natuurkunde zou moeten weten dat een platte aarde onmogelijk is ivm zwaartekracht.



Nee volgens mij geloven de platte aarde aanhangers het echt.

De leden van de kerk van het vliegende spaghetti monster zien het echt als parodie.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:28


BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:29

Tja, mensen moeten toch ergens zich druk om maken. Ik kan er meestal met mijn boerenverstand niet bij hoe "blind" mensen kunnen zijn en zich echt alles aan laten praten. De wereld vergaat dus moeten we bunkers bouwen en volproppen, de aarde is plat, enzenz. Maar er zal iets zijn in het leven van redelijk wat mensen dat ze op de een of andere manier houvast geeft om met het alledaagse te dealen. Zolang ze anderen geen kwaad doen vind ik het best.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:42

Citaat:
Nou ik maak mij er niet zo druk om en ga mijn eenhoorn weer trainen...... :+

_O-

Ik moet zeggen, de Netflix documentaire vond ik erg vermakelijk.

Hadden ze eigenlijk een theorie voor de andere planeten?

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:53

MarcoBorsato schreef:
[NM] "De aarde is plat"

Is al een topic over toch?


Helemaal waar, bedankt voor de tip. Even doorgelezen, best vermakelijk eigenlijk. En nu een frisse versie van het zelfde onderwerp.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:54

ClauH schreef:
Citaat:
Nou ik maak mij er niet zo druk om en ga mijn eenhoorn weer trainen...... :+



Hadden ze eigenlijk een theorie voor de andere planeten?

1) De regering heeft bollen in de lucht geplaatst om ons te misleiden
2) Onze aarde en de andere planeten zijn niet te vergelijken, wij zijn de opperwezens en de enige waar leven op mogelijk is dus wij zitten op de platte schijf
3) Wij zijn allemaal door chemtrails geïnjecteerd om te geloven dat we bollen zien, maar eigenlijk zijn die er niet
Dat is het leuke als je totaal geen rekening moet houden met wetenschap en logica, je kan er op los fantaseren. En het kan nooit fout zijn, want je moet je nergens voor verantwoorden! Je moet enkel af en toe zeggen dat “de overheid” je probeert dom te houden

shaddy82

Berichten: 1842
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Platte aarde, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:58

Afbeelding

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Platte aarde, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:06

Ik geloof niet dat de flat-earth theorie zozeer gaat om de vorm van de aarde, maar inderdaad (wat eerder al gezegd is) dat de wereldpolitiek meer verborgen zou houden dan ze voor doen komen.
Dat is ook waar de meeste moderne conspiracies op neerkomen :=
De Flateathers kiezen dan alleen voor het feit dat de vorm van de aarde anders is dan ons verteld wordt.. Maar waarom een overheid of de wereldpolitiek dat verborgen zou moeten houden, geen idee :P

Anoniem

Re: Platte aarde, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:32

Ik vond dit dus op een flat earth site. :') Die ene over geloof is gewoon zó ironisch. _O-


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WildDreams

Berichten: 2424
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:00

Interessant topic dit!

gohya schreef:
Altijd gelooft dat de aarde rond zou zijn,maar heb er over nagedacht,wie en hoe is dat bewezen dan?
Lijkt me toch aannemelijker dat de aarde plat is.Maar je kan er niet afvallen omdat het iets met de zwaartekracht ofso te doen zou hebben. Ik houd me twijfel of hij nou rond of plat is. Heb trouwens meer intresse in de zwarte gaten!

Hoezo lijkt het je aannemelijker dat de aarde plat is? Puur uit interesse :)
Hoe hemellichamen in elkaar steken en waarom ze rond zijn, heb ik met natuurkunde gehad. Juist de zwaartekracht veroorzaakt dit. Massa’s trekken elkaar aan, de aarde is een massa en trekt ons daarmee aan, maar feitelijk trekken wij de aarde ook een minuscuul beetje aan, dat is zwaartekracht. Maar stel je springt over de rand van de aarde, dan heb je hem toch niet meer onder je voeten en “val” je toch juist er van af? Of trekt hij je dan terug/houdt je zo tegen? Of hoe zie je dat voor je? Dat je bij het randje niet kan springen omdat de aarde je tegenhoudt met zijn zwaartekracht? Waarom kan je in het midden van de aarde dan wel opzij of omhoog springen? Puur uit interesse hoor!

Nog een belangrijke: hoe kan het dan dag/nacht worden, ofwel donker en licht?

Daarnaast wordt de ronding van de aarde ook bijvoorbeeld bij scherpschutters toegepast. Bij hele verre schotten moeten zij hun verticale gradenboog aanpassen omdat de aarde rond is. Stel ze schieten recht voor zich uit, dan zal de kogel boven het hoofd uitkomen, omdat het doel in kwestie iets lager staat vanwege de ronding van de aarde (zwaartekracht en andere factoren daargelaten). Hoe is dat te verklaren met een platte aarde?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Platte aarde, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:28

Ach, ik ga over een aantal jaar rond de wereld zeilen, en dan ook echt een compleet rondje. Als we eraf vallen dan zal ik het laten weten :D

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:45

Maar stél he.. Als Antarctica echt een grote ijsmuur is aan het 'einde van de wereld', zal het dan net zoiets zijn als The Truman Show? :P
Afbeelding

Of zou The Truman Show een hint zijn geweest.... >;) :roll: :')
Laatst bijgewerkt door Anne. op 05-06-19 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:46

gohya schreef:
Lijkt me toch aannemelijker dat de aarde plat is.Maar je kan er niet afvallen omdat het iets met de zwaartekracht ofso te doen zou hebben. Ik houd me twijfel of hij nou rond of plat is. Heb trouwens meer intresse in de zwarte gaten!


Waar is de rand dan?

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:46

NatasjavE schreef:
Yessy schreef:
Vallen de meeste mensen die hierin 'geloven' niet een beetje in de categorie vliegende spaghettimonster? Het is vermakelijk om argumenten te verzinnen voor een platte aarde maar ze weten dat het echt niet zo is? Iedereen met een beetje basis natuurkunde zou moeten weten dat een platte aarde onmogelijk is ivm zwaartekracht.



Nee volgens mij geloven de platte aarde aanhangers het echt.

De leden van de kerk van het vliegende spaghetti monster zien het echt als parodie.


Neuh ik zou er niet vanuit gaan dat ze het echt geloven, mijn neefje is een van die gasten die meermaals op internet verkondigd dat de aarde plat is en de meest verhitte discussies veroorzaakt op verjaardagen. Maar ondertussen maakt hij gewoon een grapje, net als de meeste mensen die deel uit maken van de “platte aarde internetkruistocht” :')

Er zullen heus wel een paar gekkies zijn die er serieus over zijn, zelfde voor chemtrails e.d.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:47

8nnemiek schreef:
Ach, ik ga over een aantal jaar rond de wereld zeilen, en dan ook echt een compleet rondje. Als we eraf vallen dan zal ik het laten weten :D


Graag dan ff een foto posten net voordat je eraf dondert :+ Dan hebben we die discussie gehad.


Mocht de aarde alsnog rond blijken, dan behouden vaart en veel plezier.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:50

Resistance: een van de manieren waarop mensen bij hele rare (of enge) conspiracies uitkomen is omdat het begint als geintje. Ik zou dan ook willen vragen om die plaatjes niet te herplaatsen, want bij sommige mensen die hier meelezen krijgt het een heel klein beetje meer aandacht en wordt het iets meer waarschijnlijk.

Ik heb vrij rationele mensen toch zien vallen in die valkuil, juist omdat ze er vanuit gingen dat ze echt niet in dat soort dingen zouden trappen - en ondertussen wel voor de gein bleven meelezen. En dan, op een bepaald moment, was het niet meer echt een geintje. Dus geef het zeker niet teveel aandacht of platform (of reclameinkomsten en clicks, want daar hebben ze ook wat aan.)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:03

Bedoel je deze plaatjes?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:22

Ik vind conspiracy theories echt geweldig om in te duiken. Wat betreft de platte aarde:
Alle informatie over de maan ect komt van NASA. En NASA wordt er van verdacht de maanlanding gefaked te hebben. (want er was een wapperende vlag en dat kan niet in de ruimte, de schaduwen kloppen niet, de originele tape is kwijt, de techniek waarmee je op de maan kan landen bestaat niet meer ect.)
Daarnaast alle foto's van de aarde zijn allemaal foto's bij elkaar, want ze kunnen het niet in one shot schieten, ze moeten om de aarde heen, foto's maken, en die foto's samen photoshoppen en tada. Dus dat zorgt ervoor dat mensen het weer niet helemaal vertrouwen.

Daarnaast:
- Antartica is de rand om de aarde, daarom mag je er wel heen maar alleen onder begeleiding en er mogen geen vliegtuigen overheen vliegen.
- Het VN logo is een platte aarde
- wbt de bijbel en de aarde:
Revelation 7: After this I saw four angels standing at the four corners of the earth , holding back the four winds of the earth to prevent any wind from blowing on the land or on the sea or on any tree.

Of het allemaal echt klopt: geen idee. Maar ik vind het wel interessant allemaal

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:23

Citaat:
Waar is de rand dan?


Afbeelding

Antarctica (of arctica, zo goed heb ik niet opgelet) is de rand.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:24

@MarcoBorsato, ja, die plaatjes bedoel ik.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:41

Weet je wat ik dan altijd geweldig vind om te zeggen tegen zo’n mensen

“De flat-earthers hebben leden, van rond de hele wereld joh”

“Weet je, laten we samen een wereldreis maken, lekker rond de wereld toeren!”

“De aardbol is kleiner dan de zon! Zou je niet zeggen he”

Ga maar door

Ben ik de enige? Of ben ik gewoon zon mens dat graag andere mensen stangt :')

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:45

Mocht je je willen verbazen of jezelf een deuk lachen: dienie wakker op facebook. Af en toe neus ik daar eens en lach me dan blauw om alle onzin. Ik volg dat profiel alleen bewust niet.

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:00

WildDreams schreef:
Daarnaast wordt de ronding van de aarde ook bijvoorbeeld bij scherpschutters toegepast. Bij hele verre schotten moeten zij hun verticale gradenboog aanpassen omdat de aarde rond is. Stel ze schieten recht voor zich uit, dan zal de kogel boven het hoofd uitkomen, omdat het doel in kwestie iets lager staat vanwege de ronding van de aarde (zwaartekracht en andere factoren daargelaten). Hoe is dat te verklaren met een platte aarde?


Dit klopt niet helemaal. Kogels zijn net als alle andere dingen onderworpen aan de zwaartekracht. Dat betekent dat je daarvoor verticaal moet compenseren, een kogel volgt namelijk een kogelbaan, duh. Maar waar ze bij lange afstanden ook voor moeten compenseren is het corriolis effect. Door de beweging van de draaiende aarde moet er naar links (noordelijk halfrond) of rechts (zuidelijk halfrond) gecorrigeerd worden om het doel te kunnen raken.

WildDreams

Berichten: 2424
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:52

Karl66 schreef:
WildDreams schreef:
Daarnaast wordt de ronding van de aarde ook bijvoorbeeld bij scherpschutters toegepast. Bij hele verre schotten moeten zij hun verticale gradenboog aanpassen omdat de aarde rond is. Stel ze schieten recht voor zich uit, dan zal de kogel boven het hoofd uitkomen, omdat het doel in kwestie iets lager staat vanwege de ronding van de aarde (zwaartekracht en andere factoren daargelaten). Hoe is dat te verklaren met een platte aarde?


Dit klopt niet helemaal. Kogels zijn net als alle andere dingen onderworpen aan de zwaartekracht. Dat betekent dat je daarvoor verticaal moet compenseren, een kogel volgt namelijk een kogelbaan, duh. Maar waar ze bij lange afstanden ook voor moeten compenseren is het corriolis effect. Door de beweging van de draaiende aarde moet er naar links (noordelijk halfrond) of rechts (zuidelijk halfrond) gecorrigeerd worden om het doel te kunnen raken.

Klopt inderdaad niet in de praktijk, daarom zeg ik ook zwaartekracht en andere factoren daargelaten. Ik bedoel dat theoretisch in een zwaartekrachtloze ruimte, groot genoeg, de kogel te hoog uitkomt door de ronding van de aarde. Dit pas je ook toe in de berekening met zwaartekracht en dergelijke. Of heb ik dat ook fout? Kan hoor, is ruim 2 jaar geleden :P