75 jaar vrijheid op tv

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

75 jaar vrijheid op tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 12:50

Net herdenking in porthmouth gezien. Indrukwekkend. Hoor je ook dat deel van overlevenden van d day destijds nu weer de oversteek gaat doen 75 jaar na toen. Heftig :oo wat zal er door die mannen heengaan

Morgen meer weer op oa ned 1

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: 75 jaar vrijheid op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:37

Er was op NPO ook steeds een uitzending met Philip Freriks.
Ik vond het erg indrukwekkend en ook zeer triest dat die jongens toen zoveel angst hadden en hoe ze in de hinderlaag gedood werden. Zo jong allemaal.
Dat ze eigenlijk heel onverwacht die kant op gingen en het weer het eigenlijk helemaal niet toe liet, ze al ziek en uitgeput waren door de bootreis voor ze de kust op moesten. Echt vreselijk.
Er waren zelfs Duitse schutters die vertelden ze het echt verschrikkelijk vonden dat ze moesten schieten...
Wat een vreselijke tijd!

Iets wat zeker nooit vergeten mag worden want god, wat hebben wij het goed hier

Ik l*l niet met de wind mee nee...

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:40

Dat programma met Philip heb ik idd gevolgd. Heel interessant dat ze toen ook de Duitse kant lieten horen. De soldaten dan.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: 75 jaar vrijheid op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:50

Ik heb “in de voetsporen van D-Day” gevolgd. Ook aanrader. Hierin komen ook Duitse soldaten aan het woord, die destijds geen idee hadden van wat er allemaal gaande was mbt holocaust. Die dachten goed te doen door hun vaderland te dienen
En gister idd de herdenking gekeken.

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:51

LadyMadonna schreef:
Ik heb “in de voetsporen van D-Day” gevolgd. Ook aanrader. Hierin komen ook Duitse soldaten aan het woord, die destijds geen idee hadden van wat er allemaal gaande was mbt holocaust. Die dachten goed te doen door hun vaderland te dienen
En gister idd de herdenking gekeken.



Zo heet dat programma met Philip idd. Was even vergeten wat de naam van het programma was.

pien_2010
Berichten: 42817
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:00

Toen ik jong was, had ik eigenlijk niet zoveel met de Bevrijdingsdag en D-day. Nu ik 60 jaar ben, heb ik er zo verschrikkelijk veel mee. Mijn man, 76 jaar en ik 60 jaar, hebben al een heel leven gehad in vrijheid zonder oorlog.
Wij hebben dat te danken aan al die jonge jongens die hun leven gegeven hebben voor onze vrijheid. Het offer was groot, meer kun je als mens niet geven, mijn dankbaarheid is zeer groot.
Mijn kinderen zijn 28+, mijn kleinkinderen gaan ook al aardig naar de leeftijd van die jonge mensen die toen gestreden hebben en dat maakt het offer voelbaar als heel dichtbij..
59000!! mensen , jonge mensen hebben hun leven verloren. Dat is zo gigantisch. Wij kijken veel van de herdenkingen, veel films deze week over die tijd en ik kan het amper of niet met droge ogen bekijken. Mijn dankbaarheid voelt heel groot. Eigenlijk heb ik er geen woorden voor. Want hoe je het ook went of keert, mijn fijne leven in alle rust en vrede, met voldoende eten, zonder overheersing, heb ik aan al die jonge vaak en onbekende soldaten te danken.
Y;(

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:01

Mooi geschreven, Pien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers