Europese verkiezingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:39

oomens schreef:
Zo. Flinke opkomst hier, dus veel telwerk gehad. GL in ons bureau veruit de grootste, en Jezus leefde met 0 stemmen niet echt.

Jezus leefde in mijn stembureau ook niet :n (0 stemmen).

Wij hadden 600 stemmers (in maart 800).

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Europese verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:07

Het liep bij het stembureau waar ik stemde aardig door, niet megaveel, maar wel tevreden.

De uitslag kan ik wel mee leven. Jammer dat FvD stemmen heeft gekregen, maar gelukkig niet zoveel als verwacht. We zullen wat het effect zal zijn.

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:15

_Christina schreef:
Er wordt, denk ik, ook te weinig aandacht aan besteed. Door mensen zelf, maar ook door media en wie verder voor promotie verantwoordelijk zijn.
Behalve her en der een exitpoll zie ik nog nergens de uitslagen, jullie? Er staat wel bij dat de definitieve uitslagen zondag bekend worden gemaakt. Maar het is toch jammer dat er niet eens één interactief kaartje is met welke regio hoe gestemd heeft.
Leuk dat de opkomst iets hoger is dan de vorige keer, maar ik vind het bedroevend hoe weinig aandacht er aan wordt besteed. Net als met waterschap. Groot gejank dat mensen zich er niet genoeg voor interesseren, maar ze enthousiast maken ho maar.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Europese verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:18

Ze mogen de resultaten pas zondag écht bekend maken, als alle landen hebben gestemd. Voor nu zijn het dus inderdaad alleen maar exitpolls.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:23

_Christina schreef:
_Christina schreef:
Er wordt, denk ik, ook te weinig aandacht aan besteed. Door mensen zelf, maar ook door media en wie verder voor promotie verantwoordelijk zijn.
Behalve her en der een exitpoll zie ik nog nergens de uitslagen, jullie? Er staat wel bij dat de definitieve uitslagen zondag bekend worden gemaakt. Maar het is toch jammer dat er niet eens één interactief kaartje is met welke regio hoe gestemd heeft.
Leuk dat de opkomst iets hoger is dan de vorige keer, maar ik vind het bedroevend hoe weinig aandacht er aan wordt besteed. Net als met waterschap. Groot gejank dat mensen zich er niet genoeg voor interesseren, maar ze enthousiast maken ho maar.

Je weet dat de verkiezingen zondag pas afgelopen zijn en dat de meeste landen pas na Nederland stemmen? Om beïnvloeding te voorkomen, mogen de officiële voorlopige uitslagen pas na sluiting van de laatste stembureaus in Europa bekend worden gemaakt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Europese verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:43

Ik vertrouw zelf het meest op de geenpeil peilingen. :oo En die zeggen dat het exit PVV is voor het EP. Dat zou toch wat zijn.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:54

Magrathea schreef:
Ik vertrouw zelf het meest op de geenpeil peilingen. :oo En die zeggen dat het exit PVV is voor het EP. Dat zou toch wat zijn.

De PVV mag niet winnen, een partij die op komt voor het volk. Dat mag niet hè.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:56

pompadour schreef:
Magrathea schreef:
Ik vertrouw zelf het meest op de geenpeil peilingen. :oo En die zeggen dat het exit PVV is voor het EP. Dat zou toch wat zijn.

De PVV mag niet winnen, een partij die op komt voor het volk. Dat mag niet hè.


Voor welk volk :7

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:06

oomens schreef:
Je weet dat de verkiezingen zondag pas afgelopen zijn en dat de meeste landen pas na Nederland stemmen? Om beïnvloeding te voorkomen, mogen de officiële voorlopige uitslagen pas na sluiting van de laatste stembureaus in Europa bekend worden gemaakt.

Oh :)* nee, dat wist ik niet.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Europese verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:13

Ik was nog net op tijd gisteren, heb GroenLinks gestemd :D Was nog erg aan het twijfelen aangezien PvdD vaak de partij is waarop ik stem, maar dit keer dat GL mij wel beter.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:24

pompadour schreef:
Magrathea schreef:
Ik vertrouw zelf het meest op de geenpeil peilingen. :oo En die zeggen dat het exit PVV is voor het EP. Dat zou toch wat zijn.

De PVV mag niet winnen, een partij die op komt voor het volk. Dat mag niet hè.


Welk volk?


Heb namelijk niet het idee dat de PVV voor mij op komt.

En ook ik hoor bij “het volk”.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:28

Haha ja ik ben volgens mij ook volk maar de PVV doet niks voor mij _O-
Ja, andere landen tegen ons op zetten misschien, en haat zaaien. Nou, niet namens mij in elk geval :n

He ik heb een ideetje, is het misschien leuk om een algemeen / centraal politiek discussietopic te maken? Merkte met de PS/WS al dat er nadien nog wel behoefte was om dingen te bespreken :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Europese verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:53

Vind ik leuk.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Europese verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:01

Ik zou dat wel interessant vinden om mee te lezen, ik vind politiek nog steeds zeer lastig te doorgronden.

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Europese verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:36

Ja ik ben ook voor! Zelf van plan om komend jaar in de jeugdgemeenteraad te gaan en me daarna aan te sluiten bij een partij, dus ik vind het zeker leuk om over politiek te kletsen

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Europese verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:46

Zet dan hier ook even een linkje neer. :D

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Europese verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:56

Goed plan!

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:52

pompadour schreef:
Magrathea schreef:
Ik vertrouw zelf het meest op de geenpeil peilingen. :oo En die zeggen dat het exit PVV is voor het EP. Dat zou toch wat zijn.

De PVV mag niet winnen, een partij die op komt voor het volk. Dat mag niet hè.


Het gaat er niet om wat mag. Het gaat erom wat de kiezers beslissen.

Kijk eens kritisch naar je partij. Waarom is de aanhang verdwenen? Volgens mij juist omdat de PVV niet met daden opkomt voor het volk. Het blijft bij een hoop geblaat, beloftes die bij voorbaat al niet kunnen waargemaakt, samenwerking met anderen wordt onmogelijk gemaakt, geen geschikte mensen kunnen vinden, onbeschoft gedrag. Ze doen er zo'n beetje alles aan om geen aansluiting te vinden bij andere partijen. Alsof ze helemaal niets willen bereiken. Zo komt je niet op voor het volk.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Europese verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:47


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:50

Heb me al gemeld daar :j