Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:50

Ik heb moeite met alle soorten extremisme/activisme. Links, rechts, christelijk, moslim, dieren.. voor mij allemaal even erg. Ik vind dat iedereen mag kiezen wat ie wil, waar ie in gelooft, waar ie van houd, wat ie aan wil en waar ie blij van wordt. Dit zolang het anderen maar geen schade berokkend.

Van mij mogen alle godsdiensten afgeschaft worden. Denk dat 80% van alle oorlogen op godsdienst gebaseerd zijn. Maar goed veel mensen hebben er ook steun aan.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:08

janderegelaa schreef:
IMANDRA schreef:
Maar dat zeg ik toch niet? NL is niet perfect maar zeker ook niet slecht. Zaken als discriminatie kunnen altijd nog beter, en daar moeten we ook zeker aan werken. Genoeg zaken waar NL moet verbeteren ondanks dat ze bij die zaken misschien wel al in de top 5 zitten.

Etnisch profileren... ik weet het niet. Wat ik van mijn moeder (werkt vrij dicht met politie samen) zijn er ook de statistieken die het onderbouwen om een gekleurde man in een dure auto staande te houden in bepaalde situaties. Is dat omdat er echt meer criminaliteit is, of is het omdat die mensen meer in de gaten worden gehouden en dus ook vaker gepakt? Dat is dan de hamvraag.

Ik vind etnisch profileren zo gek niet. De kans dat een Marokkaanse jongen van 19 een gevierde zakenman is is nogal klein. Dus als ze die jongen in een nieuwe BMW 5 serie of een Porsche aanhouden vind ik dat niet zo raar.


Maar dat geldt net zo goed voor een blanke man van die leeftijd in zo’n auto. En of die net zo vaak wordt aangehouden is de vraag. Ik vind etnisch profileren an sich niet het probleem (zo lang het niet alléén de etniciteit is die geprofileerd wordt, maar het gecombineerd wordt met andere eigenschappen, & heel erg afhankelijk van de situatie) maar de vraag is of het ‘eerlijk’ wordt toegepast.

En juichende moslims? Je hebt overduidelijk niet door dat dat maar een klein gedeelte is geweest. Een klein deel breed uitgemeten door de media, true, maar het blijft maar een klein deel.

En de moslimgemeenschap neemt over het algemeen zeker afstand van aanslagen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:22

IMANDRA schreef:
janderegelaa schreef:

Ik vind etnisch profileren zo gek niet. De kans dat een Marokkaanse jongen van 19 een gevierde zakenman is is nogal klein. Dus als ze die jongen in een nieuwe BMW 5 serie of een Porsche aanhouden vind ik dat niet zo raar.


Maar dat geldt net zo goed voor een blanke man van die leeftijd in zo’n auto. En of die net zo vaak wordt aangehouden is de vraag. Ik vind etnisch profileren an sich niet het probleem (zo lang het niet alléén de etniciteit is die geprofileerd wordt, maar het gecombineerd wordt met andere eigenschappen, & heel erg afhankelijk van de situatie) maar de vraag is of het ‘eerlijk’ wordt toegepast.

En juichende moslims? Je hebt overduidelijk niet door dat dat maar een klein gedeelte is geweest. Een klein deel breed uitgemeten door de media, true, maar het blijft maar een klein deel.

En de moslimgemeenschap neemt over het algemeen zeker afstand van aanslagen.

Hoe vaak vínd je een blanke man van die leeftijd in zo’n auto? Er zullen er heus wel een paar zijn en ook die worden aangehouden. Ze maken er alleen geen ophef over. En dat doen allochtonen wel. Die gooien gelijk met de discriminatiekreet. Terwijl ze niet worden aangehouden omdat ze buitenlands zijn. Ze worden aangehouden omdat de auto waarin ze rijden vragen oproept. En inderdaad, er zijn staatjes die dit onderschrijven. Zoals je moeder al zei.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:34

janderegelaa schreef:
Ik zou niet weten wat voor een gevaar er van christenfundamentalisten moet komen. In elk geval geen terroristische aanslagen

Verenging van de geldende normen en waarden, zoals ik die al heb genoemd dus ga ik niet herhalen voor mensen die dat niet willen lezen. Maar vooralsnog een hypothetisch gevaar, dat klopt. Net zo goed als de 'homeopathische verdunning' van de westerse cultuur en mens vooralsnog een hypothetisch gevaar is.

Terroristische aanslagen worden overigens gepleegd door kleine groepen doorgeslagen religieuze idioten, niet door gewone moslims of christenen. Hier kennen we nog geen aanslagen op abortusklinieken zoals in de VS maar dat zijn dus voorbeelden van christenfundamentalistische idioten.

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:25

janderegelaa schreef:
IMANDRA schreef:
Maar dat zeg ik toch niet? NL is niet perfect maar zeker ook niet slecht. Zaken als discriminatie kunnen altijd nog beter, en daar moeten we ook zeker aan werken. Genoeg zaken waar NL moet verbeteren ondanks dat ze bij die zaken misschien wel al in de top 5 zitten.

Etnisch profileren... ik weet het niet. Wat ik van mijn moeder (werkt vrij dicht met politie samen) zijn er ook de statistieken die het onderbouwen om een gekleurde man in een dure auto staande te houden in bepaalde situaties. Is dat omdat er echt meer criminaliteit is, of is het omdat die mensen meer in de gaten worden gehouden en dus ook vaker gepakt? Dat is dan de hamvraag.

Ik vind etnisch profileren zo gek niet. De kans dat een Marokkaanse jongen van 19 een gevierde zakenman is is nogal klein. Dus als ze die jongen in een nieuwe BMW 5 serie of een Porsche aanhouden vind ik dat niet zo raar.
Dat vind ik ook niet zo gek. Maar de man waar ik het over heb, zijn gewoon normale mensen met modaal inkomen en worden te vaak staande gehouden terwijl ze in een klein autootje rijden.


janderegelaa schreef:
Ik zou niet weten wat voor een gevaar er van christenfundamentalisten moet komen. In elk geval geen terroristische aanslagen
Zelf heb ik het over extreem rechts Janderegelaar. Wist jij dat angstvallig onder de pet wordt gehouden dat in VS meer aanslagen op moslims wordt gepleegd door extreem rechts als andersom? Ik wist het, maar lees zelf maar
Citaat:
Jaarlijks worden in de VS meer aanslagen gepleegd en verijdeld uit rechts-extremistische dan uit islamitische hoek. Maar rechts Amerika houdt dat potje angstvallig toegedekt.
https://www.demorgen.be/nieuws/meer-aan ... gle.com%2F
En om dan gelijk op je verwijt te komen dat de moslims te weinig zichtbaar zijn als er aanslagen zijn geweest→ dat vind ik dus niet. Maar als er aanslagen zijn geweest op moslims, zou ik zeker meelopen in herdenkingsdemonstraties als die georganiseerd worden, maar waarom zou ik me daarvoor moeten verontschuldigen en me zichtbaar moeten maken dat ik dit verafschuw? Ook al ben ik geen moslima, is toch raar die gedachte. De moslims hebben net zo weinig met de aanslagen als ik met die van uiterst rechts. ik verafschuw en veroordeel beiden, zoals velen van moslims ook doen.

janderegelaa schreef:
Of ben je de juichende filmpjes vergeten van moslims in NL die feestvieren na 9/11?
Nee, die ben ik niet vergeten en dat was schandelijk en zum kotsen.

MarjanB schreef:
Van mij mogen alle godsdiensten afgeschaft worden. Denk dat 80% van alle oorlogen op godsdienst gebaseerd zijn. Maar goed veel mensen hebben er ook steun aan.
Ik begrijp je gevoel, maar ik vind de individuele vrijheid van denken, voelen en doen te belangrijk, dus mensen mogen ook geloven wat ze willen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:39

janderegelaa schreef:
IMANDRA schreef:

Maar dat geldt net zo goed voor een blanke man van die leeftijd in zo’n auto. En of die net zo vaak wordt aangehouden is de vraag. Ik vind etnisch profileren an sich niet het probleem (zo lang het niet alléén de etniciteit is die geprofileerd wordt, maar het gecombineerd wordt met andere eigenschappen, & heel erg afhankelijk van de situatie) maar de vraag is of het ‘eerlijk’ wordt toegepast.

En juichende moslims? Je hebt overduidelijk niet door dat dat maar een klein gedeelte is geweest. Een klein deel breed uitgemeten door de media, true, maar het blijft maar een klein deel.

En de moslimgemeenschap neemt over het algemeen zeker afstand van aanslagen.

Hoe vaak vínd je een blanke man van die leeftijd in zo’n auto? Er zullen er heus wel een paar zijn en ook die worden aangehouden. Ze maken er alleen geen ophef over. En dat doen allochtonen wel. Die gooien gelijk met de discriminatiekreet. Terwijl ze niet worden aangehouden omdat ze buitenlands zijn. Ze worden aangehouden omdat de auto waarin ze rijden vragen oproept. En inderdaad, er zijn staatjes die dit onderschrijven. Zoals je moeder al zei.


Waarschijnlijk net zo vaak. Ze maken er geen ophef over, maar is dat omdat het minder gebeurd of omdat ze gewoonweg minder worden aangehouden?

Een 19 jarige blanke jongen in een dikke auto zou ook vragen op moeten roepen.

En ik vraag me dus af of die statistieken kloppen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:43

@pien_2010: demorgen is een bijzonder links georiënteerd blad. Dus echte objectiviteit hebben ze niet.

Daarnaast spreken ze bij extreem rechts over kleinschalig geweld. Je kunt dan wel meer incidenten hebben maar wie maken de meeste dodelijke slachtoffers?

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:53

janderegelaa schreef:
IMANDRA schreef:
Maar dat zeg ik toch niet? NL is niet perfect maar zeker ook niet slecht. Zaken als discriminatie kunnen altijd nog beter, en daar moeten we ook zeker aan werken. Genoeg zaken waar NL moet verbeteren ondanks dat ze bij die zaken misschien wel al in de top 5 zitten.

Etnisch profileren... ik weet het niet. Wat ik van mijn moeder (werkt vrij dicht met politie samen) zijn er ook de statistieken die het onderbouwen om een gekleurde man in een dure auto staande te houden in bepaalde situaties. Is dat omdat er echt meer criminaliteit is, of is het omdat die mensen meer in de gaten worden gehouden en dus ook vaker gepakt? Dat is dan de hamvraag.

Ik vind etnisch profileren zo gek niet. De kans dat een Marokkaanse jongen van 19 een gevierde zakenman is is nogal klein. Dus als ze die jongen in een nieuwe BMW 5 serie of een Porsche aanhouden vind ik dat niet zo raar.

Nou, misschien zit ' ie op voetbal? Of heeft hij een coffeeshop, wat zowel legaal als winstgevend is. Het is echt onverstandig om zomaar conclusies te trekken. En bovendien janderegelaar, wanneer heb je voor het laatst een allochtoon gezien?

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:57

janderegelaa schreef:
@pien_2010: demorgen is een bijzonder links georiënteerd blad. Dus echte objectiviteit hebben ze niet.


OK dank je wel Janderegelaar. Dan pak ik het zelfde nieuws item maar bij een christelijke gematigde krant bekend om zijn goede waarheidsgehalte https://www.trouw.nl/samenleving/in-de- ... ~a778bac1/
waarbij ik citeer
Citaat:
Jaarlijks worden in de VS meer aanslagen gepleegd en verijdeld uit rechts-extremistische dan uit islamitische hoek. Maar rechts Amerika houdt dat onder tafel.

en uit hetzelfde artikel:
Citaat:
Critici menen dat hier sprake is van selectieve waarneming. Als islamitische extremisten een aanslag trachten te plegen, dan staat het land op z'n kop. Komt terroristisch gevaar uit rechts-extremistische hoek - zoals bij Michael E. het geval lijkt, dan blijft het stil. En dat terwijl er jaarlijks meer aanslagen worden gepleegd of verijdeld uit rechts-extremistische dan uit islamitische hoek.


Dus los van het feit of de morgen wel of niet objectief zijn, in dit geval waren ze het dus wel.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:01

janderegelaa schreef:
Karl66 schreef:
En wat die moslims betreft, dat zijn net gewone mensen met gewone dromen en gewone verwachtingen. Iemand die moslim is wil ook gewoon in vrede leven met welvaart en welzijn en ze hopen dat hun kinderen het nog wat beter krijgen dan zijzelf. Dat er hier en daar een gek rondloopt die mensen opblaast en zichzelf moslim noemt, verandert daar niks aan.

Niet iedere moslim is een extremist maar er zijn er meer symphatisant dan je denkt. Of ben je de juichende filmpjes vergeten van moslims in NL die feestvieren na 9/11?

Wat mij persoonlijk stoort is dat de moslimgemeenschap zich nauwelijks laat horen als er weer een aanslag geweest is. Ze laten zich wel horen als er een moskee aangevallen wordt maar als er zoals nu recent weer een aanslag in Parijs gepleegd is hoor je niets. Laten ze daar iedere keer maar eens openlijk afstand van nemen.

En als je nou dit onderstaande stukje even leest, gewoon cijfertjes, en dan een conclusie trekt over moslimextremisme.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_terrorisme


Heb je het zelf ook gelezen? Want ja, schandalig al dat islamitisch terrorisme, vooral volgens de Amerikaanse definitie zoals op die pagina gebruikt wordt. Al die Amerikaanse soldaten die in het Midden Oosten, in landen waar ze niks te zoeken hebben, door moslims gedood worden. Tja als je dat terrorisme noemt, dan is het wel gemakkelijk om naar "die moslims" te wijzen.

En nee, als je als jonge autochtone Nederlander in een dure auto rijdt, dan wordt je niet aangehouden. Dan denken ze gewoon dat je een succesvolle vader hebt. Er is gewoon veel discriminatie in Nederland en met onze ogen dicht doen lossen we dat niet op. Soms is er niks tegen op etnisch profileren, stel er is een snacbar overvallen en het signalement is een getinte jongen in een grijze hoodie. Als de politie dan 500m verderop een getinte jongen in een grijze hoodie zien rennen, dan moeten ze die echt aanhouden om te kijken of hij de dader is en als het dan gewoon een jogger blijkt te zijn, dan heeft het niks met discriminatie te maken. Maar op het moment dat het alleen om een gekleurde jongen en een dure auto gaat, dan is dat discriminatie. Als we dat soort dingen toestaan en accepteren, dan is Nederland straks niet meer zo'n leuk land.
Eén van de redenen waarom Nederland zo'n goed land is om in te leven is omdat wij "die moslims" niet laten wegrotten in achterbuurten. Wij hebben wijkagenten, buurtvaders, buurtwerk en nog allerlei andere initiatieven om mensen bij onze samenleving te betrekken, om ze er deel van te laten uitmaken en daardoor ze ook mede verantwoordelijk voor onze samenleving te maken. Lukt dat altijd? Gaat dat altijd goed? Kan er niks beter? Nee natuurlijk niet, maar het is veel beter dan ze wegstoppen in banlieus bij Parijs of Molenbeek in België. Daarmee creëer je parallelle samenlevingen, waar geen controle op is en waar bevolkingsgroepen uiteindelijk niet meer naast elkaar leven maar tegenover elkaar staan.

En op het moment dat iemand als Baudet niet bezig is om mensen te verbinden maar angst te zaaien en zo mensen en groepen tegen elkaar op te zetten, is hij geen deel van de oplossing maar is hij deel van het probleem.

Oh en dat zou ik nog bijna vergeten. De vorige eeuw hadden we ook volop problemen met extremistisch terroristisch geweld. Of het nou om Rara ging, de IRA, de ETA of de Zuid Molukkers, het was toen echt niet veiliger dan nu.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 27-05-19 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:01

IMANDRA schreef:
Een 19 jarige blanke jongen in een dikke auto zou ook vragen op moeten roepen.


Welnee, die heeft hem gewoon van zijn vader geleend :+

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:05

fransje23 schreef:
IMANDRA schreef:
Een 19 jarige blanke jongen in een dikke auto zou ook vragen op moeten roepen.


Welnee, die heeft hem gewoon van zijn vader geleend :+

... als 'ie maar geen voetballer wordt, ze schoppen hem misschien halfdood... maar liever dat nog, dan het bord voor zijn kop van de zakenman...

Even he, al die wildwest schietpartijen in Amerika zijn zelden het idee van moslimterroristen, maar van homegrown mafkezen. Want mafkezen, die heb je echt overal.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:28

@Karl: of je hebt een bord voor je kop of je leest echt heel erg selectief.

Hier heb je de cijfers van het Europees Parlement. http://www.europarl.europa.eu/news/nl/h ... rrestaties

Zoek jij voor mij de cijfers van rechts of links geweld even op met het aantal doden erbij in Europa? Ik kan ze niet vinden namelijk.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:42

Goede tekst Karl +:)+ .

Mijn dochters rijden allebei vaak in de dikke Audi van hun vader en worden nooit aangehouden. Ze zijn allebei klein en komen net boven het stuur :D. En dat in Rotterdam waar ze regelmatig dit soort controles houden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 00:11

Pipodipo schreef:
Even he, al die wildwest schietpartijen in Amerika zijn zelden het idee van moslimterroristen, maar van homegrown mafkezen. Want mafkezen, die heb je echt overal.

Het laatste dat ik erover zeg want ik verlaat dit draadje. Ik zit op Bokt voor mijn plezier.

Moslimterrorisme is puur gericht op anders gelovenden. Dan kun je er wel van alles bijtrekken maar je moet puur de niet moslims nemen die moslims aanvallen. En dan is het ineens een heel stuk anders.

Fijne discussie nog allemaal.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:08

Ik ben meteen geen vrouw meer als ik iets niet meer mag en wat moet waar ik niet achter sta. Gelukkig kun je in Nederland eenvoudig aangeven dat je geen vrouw meer bent dan (ben ik af en toe ook niet als er een rij staat bij dames wc's.).
Maar mijn stem krijgt zo'n persoon niet meer, terwijl dat eerst wel tot de mogelijkheid behoorde (maar nooit op gestemd).

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:59

janderegelaa schreef:
Het laatste dat ik erover zeg want ik verlaat dit draadje. Ik zit op Bokt voor mijn plezier.
Fijne discussie nog allemaal.

Dat vind ik dus heel erg jammer Janderegelaar. Wij twee zijn het absoluut politiek heel erg oneens met elkaar. Jouw politieke ideeën vind ik echt verschrikkelijk. Maar ik vind jou niet als mens verschrikkelijk, en ik wijs jou als mens zeker niet af. Ik wil juist heel graag mensen proberen te begrijpen die op een partij als Baudet stemmen.
Ik discussiëer om die reden met je.

Zoals het voorbeeld van Demorgen die jij als uiterst links neerzette. Dat heb ik gelijk geverifieerd en de geschiedenis van die krant gelezen. Heel interessant. En je had gelijk. Dus heb ik van je geleerd. Je had ongelijk met het artikel dus als onwaar neer te zetten, want het artikel klopte wel→ zie artikel trouw.

Dat vind ik dus leuk discussiëren, en ik bedankte je dus omdat ik iets geleerd had.

Ik vind het jammer dat je weg gaat. We mogen het toch grondig met elkaar oneens zijn? Hier in het dorp, zal je waarschijnlijk wel goed doen? Heeft de meerderheid op Marie le Pen gestemd. Daar hebben we met de buren maar een verdrietig kopje koffie op gedronken. Die stemmen zijn proteststemmen op Macron. Zo werkt dat hier. Toch trek ik met mensen op die op Marie le Pen stemmen. Zij weten hoe afschuwelijk ik hun politieke denkbeelden vind, maar het zijn hele aardige mensen hoor. Dus ik hoop dat mijn post je toch terug doet keren. Ik vind je dapper, dat je voor je mening opkomt en tja ik kan je niet o vertuigen om anders te stemmen, en dat probeer ik ook niet.

Wel probeer ik van jou en anderen te leren, want mijn mening zal ook niet veranderen. Ik stem al 40 jaar groen links, omdat ik me al heel lang zorgen maak over het milieu en vind dat wij mensen echt rigoureus anders moeten omgaan met de aarde en diepgaande andere pijnlijke beslissingen moeten gaan nemen. Helaas blijk ik daar nog meer gelijk in te krijgen als dat ik zelf 40 jaar geleden dacht. Ik zeg helaas, want 40 jaar geleden hoopte ik nog dat ik te bezorgd was en het allemaal wel vanzelf goed zou komen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:40

Eens, agree to disagree is het fundament onder een zinvolle discussie over politiek, en onder de democratie in het algemeen.

Ik begrijp JdR ook wel weer, hij krijgt hier behoorlijk tegengas en weinig bijval. Heb overigens nergens van hem gelezen dat hij ook daadwerkelijk op Baudet heeft gestemd. Maar dat doet er ook niet per se toe.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:26

Wie hier niet met de wind mee l*lt krijgt altijd flink tegengas!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:31

Dat is niet uniek voor Bokt

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:36

Maar als je mening ergens op gebaseerd is en je er achter staat, zou je in principe toch geen last moeten hebben van tegengas? Dan verdedig je jouw mening met argumenten, heel simpel.

Mensen die partijen stemmen die niet gevestigde orde/oppositie zijn zeggen maar al te graag dat het goed is dat die eens wat tegengas geven tegen de gevestigde orde, maar op het moment dat ze zelf tegengas krijgen dan is dat bashen. Tja.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:37

Het is aan de andere kant ook wel weer redelijk par for the course voor (aanhangers van/leden van) PVV en FvD om weg te lopen als het moeilijk wordt :P

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:41

MarjanB schreef:
Ik heb moeite met alle soorten extremisme/activisme. Links, rechts, christelijk, moslim, dieren.. voor mij allemaal even erg. Ik vind dat iedereen mag kiezen wat ie wil, waar ie in gelooft, waar ie van houd, wat ie aan wil en waar ie blij van wordt. Dit zolang het anderen maar geen schade berokkend.

Van mij mogen alle godsdiensten afgeschaft worden. Denk dat 80% van alle oorlogen op godsdienst gebaseerd zijn. Maar goed veel mensen hebben er ook steun aan.


:j

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:42

Ach ik las vandaag nog op SM dat Henk Bres ervan overtuigd is dat er fraude is gepleegd bij de verkiezingen. De PVV had moeten winnen, want iedereen die hij kent heeft PVV gestemd. :D

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:51

Ibbel schreef:
Het is aan de andere kant ook wel weer redelijk par for the course voor (aanhangers van/leden van) PVV en FvD om weg te lopen als het moeilijk wordt :P

Inderdaad, dat blijkt wel.