Google beperkt toegang voor Huawei

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:24


Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:29

Ik snap niet dat jullie providers hier voor aansprakelijk zouden stellen.
Als je het toestel in de mediamarkt zou kopen heb je toch ook dat probleem.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:50

Je hoeft niet gelijk in paniek te raken. De huidige modellen blijven het gewoon naar behoren doen. :)

Ik vind het wel typisch dat één van de grootste concurrenten van Apple nu 'uitgeschakeld' wordt op zo'n manier... Ben geen complotdenker, hoor. :D

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:56

Hiraeth schreef:
Je hoeft niet gelijk in paniek te raken. De huidige modellen blijven het gewoon naar behoren doen. :)

Ik vind het wel typisch dat één van de grootste concurrenten van Apple nu 'uitgeschakeld' wordt op zo'n manier... Ben geen complotdenker, hoor. :D

Ik ben ook geen complotdenker maar vind het wel nogal wat dat Amerika op deze manier zoveel invloed uitoefent en we er met zn allen maar blind achteraan lopen...

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:44

Blacky94 schreef:
Hiraeth schreef:
Je hoeft niet gelijk in paniek te raken. De huidige modellen blijven het gewoon naar behoren doen. :)

Ik vind het wel typisch dat één van de grootste concurrenten van Apple nu 'uitgeschakeld' wordt op zo'n manier... Ben geen complotdenker, hoor. :D

Ik ben ook geen complotdenker maar vind het wel nogal wat dat Amerika op deze manier zoveel invloed uitoefent en we er met zn allen maar blind achteraan lopen...





Euhm misschien even logisch nadenken. Google is Amerikaans

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26872
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:52


Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:10

cp112 schreef:
Blacky94 schreef:
Ik ben ook geen complotdenker maar vind het wel nogal wat dat Amerika op deze manier zoveel invloed uitoefent en we er met zn allen maar blind achteraan lopen...





Euhm misschien even logisch nadenken. Google is Amerikaans

Joh. Het gaat mij er meer om dat Trump er ook nogal het nodige in te zeggen heeft gehad.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:27

Ik ben ook benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben. Leuk dat ze hun eigen besturingssysteem gaan uitbrengen, maar ik heb daar een beetje een Nokia-gevoel bij. Die hadden ook hun eigen besturingssysteem, met heel erg beperkte mogelijkheden.

Over mijn Huawei telefoon ben ik verder wel heel erg tevreden en ik moet nog bijna anderhalf jaar met dat toestel doen. Duimen dan maar dat het goedkomt.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:51

JoT schreef:
Ik ben ook benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben. Leuk dat ze hun eigen besturingssysteem gaan uitbrengen, maar ik heb daar een beetje een Nokia-gevoel bij. Die hadden ook hun eigen besturingssysteem, met heel erg beperkte mogelijkheden.

Over mijn Huawei telefoon ben ik verder wel heel erg tevreden en ik moet nog bijna anderhalf jaar met dat toestel doen. Duimen dan maar dat het goedkomt.



Nokia had niet een eigen besturingssysteem maar draaide gewoon op Windows.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:29

cp112 schreef:
JoT schreef:
Ik ben ook benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben. Leuk dat ze hun eigen besturingssysteem gaan uitbrengen, maar ik heb daar een beetje een Nokia-gevoel bij. Die hadden ook hun eigen besturingssysteem, met heel erg beperkte mogelijkheden.

Over mijn Huawei telefoon ben ik verder wel heel erg tevreden en ik moet nog bijna anderhalf jaar met dat toestel doen. Duimen dan maar dat het goedkomt.



Nokia had niet een eigen besturingssysteem maar draaide gewoon op Windows.


Was dat zo? Ik herinner het me anders. Hoe dan ook, ik was een Nokia fan, maar door het gebrek aan apps die je kon gebruiken was ik er snel klaar mee.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:45

Jep, Nokia was een zogenaamde Windows Phone. Bloed irritant en Windows had maar zelden updates en idd heel beperkte apps. Ze zijn er gelukkig ook zo goed als uit meen ik.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:43

Ik zag van de week dat Nokia gewoon Android is geworden. Althans de nokia's die ik voorbij heb zien komen.
Ben opzoek naar een nieuwe Smartfone, had net besloten dat het de huawei P20 lite ging worden, toen dit nieuws naar buiten kwam.
Dus de zoektocht naar een telefoon kon opnieuw beginnen.
Nu dus ook naar alle andere merken gekeken.
Maar Nokia weet ik nog niet zo goed wat te verwachten, dus word het waarschijnlijk toch een Samsung.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:30

Klopt ze zijn een aantal jaar geleden van Windows afgestapt omdat niemand een windowsphone wou :') ruk was 't ook haha.

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:42

Ik had ook een huawei op het lijstje staan als vervanger.
Ben vrees ik binnenkort aan een nieuwe toe, de mijne is 3 jaar oud en traag als stront. Best snel, dat ding heeft 200 euro gekost en ik vind eigenlijk dat ze na 3 jaar nog niet af horen te zijn. Accu is ook snel leeg.
En voor een bedrag tot 200 euro een goede smartphone vinden is soms al best lastig.

Je schijnt apps over te kunnen zetten, hoe doe je dat? (ik heb dus een aantal apps die nu betaald zijn, maar ik had nog de gratis versie).

Huawei maakt goede telefoons. Jammer als er geen android meer op kan of mag.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:59

germie schreef:
Ik had ook een huawei op het lijstje staan als vervanger.
Ben vrees ik binnenkort aan een nieuwe toe, de mijne is 3 jaar oud en traag als stront. Best snel, dat ding heeft 200 euro gekost en ik vind eigenlijk dat ze na 3 jaar nog niet af horen te zijn. Accu is ook snel leeg.
En voor een bedrag tot 200 euro een goede smartphone vinden is soms al best lastig.

Je schijnt apps over te kunnen zetten, hoe doe je dat? (ik heb dus een aantal apps die nu betaald zijn, maar ik had nog de gratis versie).

Huawei maakt goede telefoons. Jammer als er geen android meer op kan of mag.

Ik ben overgestapt van Huawei op de Samsung Galaxy A40. (216 euro + 5.95 thuiskopie heffing bij de KPN winkel, dus iets hoger dan je budget) 64gb intern geheugen, 4gb RAM, android 9, 16MP achter camera, 25mp front camera.
Ik wilde de huawei P20 Lite, maar ondanks dat Huawei zegt dat het op dit moment geen probleem is met het huidige aanbod, durfde ik het niet aan.

De Apps heeft Google Play/ mijn Google account zelf overgezet. Maar ik heb geen betaalde apps, dus weet niet of dat hetzelfde werkt. Er was maar 1 app die hij niet kon overzetten, die van mijn actiecamera.

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:26

Sabbientje schreef:
germie schreef:
Ik had ook een huawei op het lijstje staan als vervanger.
Ben vrees ik binnenkort aan een nieuwe toe, de mijne is 3 jaar oud en traag als stront. Best snel, dat ding heeft 200 euro gekost en ik vind eigenlijk dat ze na 3 jaar nog niet af horen te zijn. Accu is ook snel leeg.
En voor een bedrag tot 200 euro een goede smartphone vinden is soms al best lastig.

Je schijnt apps over te kunnen zetten, hoe doe je dat? (ik heb dus een aantal apps die nu betaald zijn, maar ik had nog de gratis versie).

Huawei maakt goede telefoons. Jammer als er geen android meer op kan of mag.

Ik ben overgestapt van Huawei op de Samsung Galaxy A40. (216 euro + 5.95 thuiskopie heffing bij de KPN winkel, dus iets hoger dan je budget) 64gb intern geheugen, 4gb RAM, android 9, 16MP achter camera, 25mp front camera.
Ik wilde de huawei P20 Lite, maar ondanks dat Huawei zegt dat het op dit moment geen probleem is met het huidige aanbod, durfde ik het niet aan.

De Apps heeft Google Play/ mijn Google account zelf overgezet. Maar ik heb geen betaalde apps, dus weet niet of dat hetzelfde werkt. Er was maar 1 app die hij niet kon overzetten, die van mijn actiecamera.

Die 216 euro is ook prima hoor. Klinkt ook niet zo slecht. Ik gooi er een microsd kaartje in voor de apps (staan er nu ook op). Maar moet nog even maandje wachten.
Ik ben verder niet merkgebonden gelukkig. Wat ik wel een pro vind aan huawei is dat ze zelf in hun android versie iets hebben gebouwd waardoor je heel gemakkelijk het overbodig gevulde geheugen weer vrij kunt maken. Ik weet niet of Samsung dat ook heeft. Maar als mijn telefoon echt niet meer wil, dan is het een scan doen, onzin vrijmaken en hup doet het weer 3 dagen als een zonnetje. Alleen het moment van reinigen van opslag komt steeds vaker.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:31

Dat heeft Samsung ook gewoon, optimalisatie.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:38

Hoeveel invloed heeft google dan op je gsm? Naar mijn weten gebruik ik google praktisch niet. Maar mischien meetr dan ik weet. Ben nog iemand die smst , belt en whatsap gebruikt. En foto's maakt. Daar voor heb ik zo'n extra geheugen kaartje. Heb dus ook een heel goedkope gsm. Zou voor mij zo'n huawei ook dan niks meer zijn ?

germie

Berichten: 25935
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:41

Google maps gebruik ik af en toe. Ook gebruik ik google soms als zoekmachine. Dus dat moet wel werken. En als je googleaccount niet meer gekoppeld kan worden?
Google is best dominant hoor.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:02

You tube, Gmail, Google maps, App store Google play, die kan je allemaal niet meer gebruiken.
Zitten behoorlijk wat apps aan Google verbonden.
Ik wilde volgend jaar voor de P30 gaan, heb nu de P10, dus ben erg benieuwd

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:40

Android is van Google dus ja je hebt Google nodig.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:04

Ik snap er niks van hoor. Maar gebruikt bv apple ook google. Want je hebt natuurlijk ook andere zoekmachines. Google maps of playstore gebruik ik niet.play store heb ik zelfs uit staan

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:55

beatje schreef:
Ik snap er niks van hoor. Maar gebruikt bv apple ook google. Want je hebt natuurlijk ook andere zoekmachines. Google maps of playstore gebruik ik niet.play store heb ik zelfs uit staan




Euh nee, apple is ios en heeft z'n eigen Istore.

Google is Android. Een android draait over het algemeen volledig op je Google account

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Google beperkt toegang voor Huawei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:00

Hmm weet gelijk weer waarom ik zo weinig doe op mijn telefoon. Ik dacht altijd dat google een app was.maar eigenlijk beheert het dus alle gsms