Abortus verboden in Alabama...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:43

Ik denk eerder dat mensen een transparante overheid willen.

Dus niet een overheid die gevraagd wordt opening van zaken te geven over de criminaliteit onder asielzoekers (wat je daar ook van vindt persoonlijk) en dan een lijstje maakt met
-diefstal fiets
-mishandeling
-winkeldiefstal
En andere relatief kleine feiten.

En dan onder het kopje 'overig' de zware zaken als moord/doodslag en verkrachting wegstopt.

Om vervolgens ook nog als een krant daar achter komt zegt: ja, dat heeft de politie zo gedaan.
Terwijl al snel bleek dat dit niet het geval kon zijn.

En dan komt het sorry, dit was echt niet de bedoeling hoor.

Nou het spijt me zeer, maar ik geloof voor nog geen 0.00001% dat het een foutje was.

En wat de oorzaak ook mag zijn en wat voor legitime redenen je kunt bedenken. Dit soort zaken moet je als overheid zien te voorkomen.

En dit is maar een voorbeeld wat ik pak omdat het zeer recent is.
Maar er zijn nog tientallen van dit soort grapjes te benoemen.
Dat geeft mij niet het gevoel een overheid te hebben die ik kan vertrouwen, maar een overheid die graag zijn eigen waarheid verzint en daar de boel voor belazert als het nodig is.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:08


tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:32

Marjoow schreef:
anjali schreef:
Ik ben tegen abortus om dezelfde reden dat ik vegetarier ben. Omdat ik vind dat alle leven beschermd moet worden.De argumenten van de andere partij ken ik wel hoor.Verkrachtende mannen moeten levenslang opgesloten in een hele strenge gevangenis als het aan mij ligt.


Ik vind dit zo'n kulargument he. Al het leven moet beschermd worden...

Maar het leven van de moeder, dat interesseert helemaal níemand.


Ik vroeg haar ook nog of ze dan geen veganist was, maar daar kwam geen reactie op. Mocht ze "maar" vegetariër zijn, is ze ten minste wel consequent in haar gedachtegang: het leven gaat voor alles, hoe miserabel dat leven dan ook moge zijn...

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:53

Als je vindt dat al het leven (dus ook dierenwereld) beschermd moet worden, dan ben je juist voor abortus...althans; dat zou je dan moeten zijn. Want dan erken je ook dat de mens veel te groot in aantal is geworden ten koste van ander leven op deze planeet. En om dat leven te beschermen zal de mens juist kleiner moeten worden in aantal.
Dat bereik je niet door vrouwen te verbieden een zwangerschap af te breken. Dan zal juist de mensheid alleen maar nog sneller groeien dan het al doet.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:34

Ik heb niet alles gelezen maar ik ben pro choise. Ik heb gelukkig die keuze nooit hoeven te maken maar ben wel meegegaan met een Koerds- islamitische vriendin vroeger, was net 16.... als zij die abortus niet had gedaan werd zij sowieso uitgekotst door haar familie... en hoe erg het ook is, ze is uiteindelijk met de betreffende vader getrouwd en heeft alsnog kinderen met hem gekregen maar wat ben ik blij dat zij het leed bespaard is gebleven van haar familie...

nps
Berichten: 1983
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:01

Foaly schreef:
Weet je wat ook zo verschrikkelijk krom is? Abortus verbannen, daar kan wel heel hard aan gewerkt worden. Maar na Sandy Hook, waar 20 basisschoolkinderen werden neergeschoten, was het een hulpeloos handen in de lucht, 'thoughts and prayers' en 'een ban gaat nooit werken, we zullen hier helaas niets aan kunnen doen'.

Pro-life, m'n hoela.


_/-\o_ lees zo de rest door maar zo dan, inderdaad ja! En dan wel de doodsstraf en dikke geweren kopen in de Walmart.

Ik vind het verschrikkelijk dat dit ook maar wordt overwogen en ben compleet voor pro-choice. Heb het al eerder gezegd: ieder kind heeft er recht op gewenst en geliefd te zijn. Dit is echt een stap terug in de tijd en zo jammer.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:27

Stel ik word ongewenst zwanger en mag die baby niet weg laten halen. Dan ga ik wel door met leven en dat betekent dus duiken en flink ook, in de hoop dat de baby gewoon niet levend ter wereld komt. Indien wel: direct afstaan, nooit zien. Rotkind. Let wel, ik ben asexueel, dus ik kies nooit voor seks voor de lol, dus seks is dan al verkrachting. Dus dan volgt er sowieso al een aangifte.
Gelukkig mag je in Nederland tot iets van 24 weken abortus laten plegen. Ik heb van heel dichtbij meegemaakt dat iemand mogelijk door verkrachting zwanger was en daarbij dus al een vakantie geboekt had. Daar is netjes de afspraak gemaakt: vakantie gaat voor, daarna heb je nog tijd om indien nodig een abortus te laten plegen, maar je hoeft er niets om te laten. Gelukkig bleek er geen sprake van een ongewenste zwangerschap. Je hoeft dus ook niet op stel en sprong te beslissen.

Kortom, ik ben voor het zelfbeschikkingsrecht van de mens. En dus ook voor abortus.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:25

Rotkind? Dat kind kan er ook niks aan doen dat het ontstaan is, die heeft er net zo min om gevraagd als jij...
Rotvent, ja. Maar rotkind?

Overigens wel een illustratie van waarom ik pro-choice ben. Ziehier met welke basis het kind al ter wereld zou komen. Rotkind.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:31

secricible schreef:
Rotkind? Dat kind kan er ook niks aan doen dat het ontstaan is, die heeft er net zo min om gevraagd als jij...
Rotvent, ja. Maar rotkind?

En toch hè, je denkt het wel. Ik ben ongewenst zwanger geraakt ondanks spiraal, en ging mog net geen voodoo op mezelf en dat toepassen. Vervloekt heb ik het.

Het word ernstig onderschat hoe traumatiserend een ongewenste zwangerschap is. Zelfs als er geen verkrachting aan te pas komt en je woont in een land waar abortus is toegestaan.
Feit is dat er iets in je lijf groeit wat je als vrouw niet wilt hebben. Een verplichting voor het leven met bloedbad om het eruit te krijgen. Die gedachte is doodeng en traumatiserend voor wie dat niet wil.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:31

secricible schreef:
Rotkind? Dat kind kan er ook niks aan doen dat het ontstaan is, die heeft er net zo min om gevraagd als jij...
Rotvent, ja. Maar rotkind?

Overigens wel een illustratie van waarom ik pro-choice ben. Ziehier met welke basis het kind al ter wereld zou komen. Rotkind.

Waarom zou je het geen rotkind mogen noemen? Het is in dit geval overduidelijk ongewenst, parasiteert op degene die het moet dragen, veroorzaakt leed (bevalling, geluids- en stankoverlast, slaaptekort, etc.), gaat niet vanzelf weg, bezorgt de moeder een strafblad als ze er toch vanaf probeert te komen en kost waarschijnlijk nog geld ook. Dat het daar allemaal zelf niets aan kan doen, dat verzacht daar weinig aan. Rotweer kan ook niets aan zichzelf doen en kan toch echt rotweer zijn.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:33

oomens schreef:
Rotweer kan ook niets aan zichzelf doen en kan toch echt rotweer zijn.

:') echt, ik hou van je :')

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:44

oomens schreef:
Waarom zou je het geen rotkind mogen noemen? Het is in dit geval overduidelijk ongewenst, parasiteert op degene die het moet dragen, veroorzaakt leed (bevalling, geluids- en stankoverlast, slaaptekort, etc.), gaat niet vanzelf weg, bezorgt de moeder een strafblad als ze er toch vanaf probeert te komen en kost waarschijnlijk nog geld ook. Dat het daar allemaal zelf niets aan kan doen, dat verzacht daar weinig aan. Rotweer kan ook niets aan zichzelf doen en kan toch echt rotweer zijn.


Dit is het betere stand up comedy spul! _O- +:)+

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:59

oomens schreef:
secricible schreef:
Rotkind? Dat kind kan er ook niks aan doen dat het ontstaan is, die heeft er net zo min om gevraagd als jij...
Rotvent, ja. Maar rotkind?

Overigens wel een illustratie van waarom ik pro-choice ben. Ziehier met welke basis het kind al ter wereld zou komen. Rotkind.

Waarom zou je het geen rotkind mogen noemen? Het is in dit geval overduidelijk ongewenst, parasiteert op degene die het moet dragen, veroorzaakt leed (bevalling, geluids- en stankoverlast, slaaptekort, etc.), gaat niet vanzelf weg, bezorgt de moeder een strafblad als ze er toch vanaf probeert te komen en kost waarschijnlijk nog geld ook. Dat het daar allemaal zelf niets aan kan doen, dat verzacht daar weinig aan. Rotweer kan ook niets aan zichzelf doen en kan toch echt rotweer zijn.


Moet heel erg hard om je lachen :')
Maar ik vind het sneu dat een kind al als rotkind ter wereld komt, alleen al omdat het niet gewenst is. Daarmee wordt kind niet gelukkig en moeder was sowieso al niet gelukkig met het kind. Weghalen is dan aan alle kanten beter, voor iedereens leven.

En palmera, snap helemaal dat je dat denkt. Al helemaal omdat een baby niet echt het toonbeeld van meewerkend is. Een baby is al zwaar als hij gewenst is, laat staan als je er ook nog niet op zit te wachten.
Soms kan een baby echt een rotkind zijn :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:17

Die abortus tot 24 weken is wel medisch, dan moet er iets mis zijn met het kindje. Na 20 weken is de rek er wel uit. Kinderen die geboren worden met 23 weken zijn al levensvatbaar en worden behandeld op de NICU. Als jij ongewenst zwanger bent en je wacht tot 24 weken is er ook wel iets mis met je.

En ook je eigen zo gewenste kind kan zo nu en dan een rotkind zijn :')

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:46

In Alabama heb je dus alleen de keuze om het ongeboren kind proberen op een 'nette' manier niet 9 maanden te hoeven dragen.

Gelukkig zijn we in Nederland wel anders. Bij verkrachting komt schaamte kijken en dan kan ik me voorstellen dat je niet direct naar de HA stapt bij een vermoeden van zwangerschap. Dat je wel even het op z'n beloop laat. Dom? ja, maar schaamte is echt iets waar je dan mee te maken gaat krijgen. Gelukkig is er in Nederland dus de optie abortus, je krijgt al levenslang en dan ook nog een kind?
Dan ben ik blij dat ik hier leef. Vrouwen horen het recht op een eigen keuze te hebben.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:21

Palmera schreef:
oomens schreef:
Rotweer kan ook niets aan zichzelf doen en kan toch echt rotweer zijn.

:') echt, ik hou van je :')


Deze uitspraak mag idd op een tegeltje :D

En idd rotkind, want ongewenst groeit dat ineens in je lichaam. Zeker heel traumatiserend als je dat niet wilt of het nu door verkrachting of niet is gebeurd.
Ik ben inmiddels 9 jaar samen met mijn man en zou ik zwanger raken door spiraal heen zou ik ook de pan uit flippen van paniek. En die hoop cellen zsm eruit willen hebben voor het me lichamelijk en geestelijk verder gaat belasten.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:51

Ook kinderen die gewenst zijn zijn soms rot kinderen inderdaad (al zou ik dat nooit hardop zeggen) als je er niet op zit te wachten dan moet je er gewoon "vanaf" kunnen komen.
Niet iedereen hoeft kinderen leuk te vinden, we verplichten toch ook niemand om de kleur roze mooi te vinden?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:37

Mars schreef:
Deze uitspraak mag idd op een tegeltje :D

En idd rotkind, want ongewenst groeit dat ineens in je lichaam. Zeker heel traumatiserend als je dat niet wilt of het nu door verkrachting of niet is gebeurd.
Ik ben inmiddels 9 jaar samen met mijn man en zou ik zwanger raken door spiraal heen zou ik ook de pan uit flippen van paniek. En die hoop cellen zsm eruit willen hebben voor het me lichamelijk en geestelijk verder gaat belasten.


Ik droomde vannacht dat ik door de pil heen zwanger was geworden en er pas achter kwam toen ik lag te bevallen. Nog nooit zo in paniek geweest in een droom. Probeerde het kind aan iedereen weg te geven maar niemand wilde haar. -O-

Avalanche

Berichten: 15984
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:03

germie schreef:
In Alabama heb je dus alleen de keuze om het ongeboren kind proberen op een 'nette' manier niet 9 maanden te hoeven dragen

Als je geld hebt, ja.

Als je arm bent, is anticonceptie onbetaalbaar, behalve condooms. Dus je moet geluk hebben met je kerel zeg maar. En dan nog.......

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:07

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer de wet effectief toegepast gaat worden.. hoeveel tijd ik nog heb om daar weg te geraken :')
Heb trouwens ook vernomen dat ze nu weer bezig zijn over same sex marriage, man man ze zijn op dreef :D

Avalanche

Berichten: 15984
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Abortus verboden in Alabama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:37

Ja, geen marriage licenses meer, zodat ze ter plekke kunnen weigeren om je te trouwen.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:44

Jes schreef:
Ook kinderen die gewenst zijn zijn soms rot kinderen inderdaad (al zou ik dat nooit hardop zeggen) als je er niet op zit te wachten dan moet je er gewoon "vanaf" kunnen komen.
Niet iedereen hoeft kinderen leuk te vinden, we verplichten toch ook niemand om de kleur roze mooi te vinden?


Weet niet of het n.a.v. Mijn bericht bedoeld was, maar dat ben ik helemaal met je eens.
Ik bedoel alleen maar, het lijkt me afschuwelijk om als "rotkind" ter wereld te komen, alleen omdat je bestaat, iets waar je zelf niet voor gekozen hebt. Als je moeder, over het algemeen je veilige haven de eerste jaren, al niet van je houdt, wat voor basis heb je dan? Ik krijg buikpijn van het idee dat kinderen met zo'n basis geboren moeten worden in sommige landen.
Je kan een vrouw inderdaad niet verplichten om van een kind te houden. Een abortus is dan volgens mij ook voor iedereen de beste keuze.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:54

MarcoBorsato schreef:
Die abortus tot 24 weken is wel medisch, dan moet er iets mis zijn met het kindje. Na 20 weken is de rek er wel uit. Kinderen die geboren worden met 23 weken zijn al levensvatbaar en worden behandeld op de NICU. Als jij ongewenst zwanger bent en je wacht tot 24 weken is er ook wel iets mis met je.


Er zijn documentaires van vrouwen die niet merkten dat ze zwanger waren voor ze opeens gingen bevallen. Als je de pil slikt kun je onttrekkingsbloedingen blijven krijgen ook al heb je een ongelukje.
En waar ligt de grens als de medische wetenschap zover vordert dat je zo'n foetus met 3 nmaanden al buiten de baarmoeder in leven kan houden? Als het ongewenst is moet de vrouw het laatste woord kunnen houden als zij echt niet willen. En uiteraard moet steriliseren van zowel mannen als vrouwen een stuk makkelijker worden op jongere leeftijd.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:01

__Sannne schreef:
Mars schreef:
Deze uitspraak mag idd op een tegeltje :D

En idd rotkind, want ongewenst groeit dat ineens in je lichaam. Zeker heel traumatiserend als je dat niet wilt of het nu door verkrachting of niet is gebeurd.
Ik ben inmiddels 9 jaar samen met mijn man en zou ik zwanger raken door spiraal heen zou ik ook de pan uit flippen van paniek. En die hoop cellen zsm eruit willen hebben voor het me lichamelijk en geestelijk verder gaat belasten.


Ik droomde vannacht dat ik door de pil heen zwanger was geworden en er pas achter kwam toen ik lag te bevallen. Nog nooit zo in paniek geweest in een droom. Probeerde het kind aan iedereen weg te geven maar niemand wilde haar. -O-

Dat is zeker een echte nachtmerrie. Gelukkig kun je in Nederland het direct afstaan bij de geboorte. Komt het tenminste nog ergens liefdevol terecht.

Het gekke is dat ik geen kinderhater ben. Ik vind mijn neefjes en nichtje best leuk. Maar een eigen kind? No way. Kinderen van een ander zijn na een paar uur weer weg. Maar ik zou echt een trauma krijgen als ik zwanger zou raken.

Roodvos

Berichten: 6659
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:50