Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Joyce_
Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:40

Electra63 schreef:
idylle schreef:
Al met al hoop ik dat niemand ooit met zoiets te maken krijgt.... beroepsgeheim.... Lijkt me onmenselijk als je vanwege beroepsgeheim niks mag zeggen in deze zaak, een zaak van leven en dood.... Hoe kun je dat ooit voor jezelf recht praten..... Lijkt me echt vreselijk...


Tja, die discussies zijn er ook vaak over advocaten. Iedere verdachte heeft recht op een advocaat, hoe gruwelijk de misdaden ook zijn.

Als behandelaar weet je dat je gehouden bent aan het medisch beroepsgeheim. Als je daar grote bezwaren tegen hebt, ben je niet de juiste persoon voor dat beroep.


Ik ben wel benieuwd: vervalt het medisch beroepsgeheim niet als de veiligheid van de patiënt of anderen daarmee gemoeid is? Als een patiënt zegt dat hij een bom op Schiphol gaat laten ontploffen, is je beroepsgeheim volgens mij niet veel meer waard. Zo werkt het in mijn werk in ieder geval en moet ik ook altijd tegen mijn cliënten zeggen.


quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:42

Dan mogen wij een melding doen. Maar niet zeggen van wie wat waar... uit Mn hoofd hoor... misschien dat electra het zeker weet

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Electra63
Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:48

quera schreef:
Dan mogen wij een melding doen. Maar niet zeggen van wie wat waar... uit Mn hoofd hoor... misschien dat electra het zeker weet


Ik zou dit altijd aan de Leidinggevende doorgeven.
Die kan een inschatting maken of melding noodzakelijk is.
LG kan contact opnemen met directie en die hebben daar protocollen voor.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:54

Ik las wel dat de psycholoog bedenkingen had toen hij met bebloede kleding terugkwam en dan denk ik, zorg dat die bebloede kleding word bewaard. Maar nee, alles is gewassen , door wie geen idee. Kunnen zijn ouders ook gedaan hebben. En nu is er kans dat ze hem niets kunnen maken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 10:26

bigone schreef:
Ik las wel dat de psycholoog bedenkingen had toen hij met bebloede kleding terugkwam en dan denk ik, zorg dat die bebloede kleding word bewaard. Maar nee, alles is gewassen , door wie geen idee. Kunnen zijn ouders ook gedaan hebben. En nu is er kans dat ze hem niets kunnen maken.


Ja dat is ook erg jammer, dat het dan gewassen wordt < al is dat ook makkelijk praten door buitenstaanders achteraf natuurlijk. In principe hoeft een bebloed shirt - ik weet niet hoeveel bloed erop zat - niet meteen alarmbellen af te laten gaan want je kunt ook een wond hebben van een val of zoiets.

Maar in deze specifieke situatie, als je eigenlijk weet dat deze persoon psychische problemen heeft en dan ook je bedenkingen hebt als je het bebloede shirt zag... dan ga je toch inderdaad ook denken van wat vreemd dat ze dan die kleren niet even bewaren. Maar ik kan me ook voorstellen dat ze niet meteen gaan denken dat hij iemand vermoord kan hebben en dat je dan DNA/bloed als bewijs moet gaan bewaren. We zijn allemaal maar mensen natuurlijk en reageren op dat moment zoals we denken dat het goed is en naar gelang van hoe het protocol is in hun werkomgeving.

Het is natuurlijk allemaal ook makkelijk gezegd als 'buitenstaander' zijnde, die niet tot in detail weet hoe regeltjes en protocols werken in zo'n instelling (ik als gewone burger zijnde is daar idd niet van op de hoogte). Ik kan me iig goed voorstellen dat je niet meteen van het ergste uit gaat als iemand zo binnen komt lopen, aangezien zulke situaties hier in NL vrij zelden voorkomen denk ik?

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:20

Ik begreep vandaag in een nieuwsartikel toch echt dat hij na het binnenkomen met bloed op zijn shirt en de verdenking van personeel al een keer eerder ontsnapte en die avond door zijn ouders is teruggebracht waarna hij de ochtend daarna weer ontsnapte en toen hebben ze pas melding gedaan.

Wat Askja al zegt. Ik begrijp dat je online niet je werkgever af gaat vallen, maar het is totaal krankzinnig dat dit zo kan. Wat als hij bij die eerste ontsnapping nog twee mensen vermoord had? Het zou je kind zijn verdorie.

En dat er onderscheid wordt gemaakt bij eventuele aanpassing van het beroepsgeheim lijkt mij toch niet zo ingewikkeld voor te stellen.
Je mag bij de politie ook niet op een winkelboef je wapen richten, maar bij ernstige levensdelicten weer wel. Dat principe kun je ooj hanteren bij beroepsgeheim.

Mijn idee is toch ook echt dat er wel een mate van bedrijfsblindheid zit in de ggz.

Electra63
Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:55

Dus als gewone modale behandelaar, miet je maar de geheimhoudingsplicht laten vallen, dus de wet overtreden? bij iedere verdenking? Daarbij voor anderhalf jaar de bak in? Geen VOG meer? Dus geen baan meer in de zorg? Dus de verantwoording leg je neer bij een woonbegeleider of verpleegkundige? Die psycholoog en zeker de psychiater, zitten nl. niet heel de dag op een afdeling.
Daarbij komt het regelmatig voor, dat cliënten vervuild, bebloed of verward terug komen van buiten.

Ga eens naar een open dag in de ggz of TBS

Als het anders moet, moet eerst de wet aangepast worden. Je kan van medewerkers niet verwachten dat zij de wet overtreden.

Askja
Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:09

1. Niemand stelt hier dat hulpverleners maar de wet moeten overtreden inzake het beroepsgeheim
2. De wet inzake beroepsgeheim zou als het gaat om gevaarlijke patienten/situaties inderdaad aangepast moeten worden (en ik denk dat de kans aanzienlijk is dat dit n.a.v. deze zaak ook gaat gebeuren)
3. Ook de politie werkt vertrouwelijk, dus zo gauw zal er geen sprake zijn van privacyschending. Het lijkt mij belangrijk dat politie en ggz/forensische klinieken gezamenlijk protocollen gaan ontwikkelen voor dit soort zaken. Gesteund door de wet, die daar ruimte voor moet geven.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-19 14:14

Askja schreef:
1. Niemand stelt hier dat hulpverleners maar de wet moeten overtreden inzake het beroepsgeheim
2. De wet inzake beroepsgeheim zou als het gaat om gevaarlijke patienten/situaties inderdaad aangepast moeten worden (en ik denk dat de kans aanzienlijk is dat dit n.a.v. deze zaak ook gaat gebeuren)
3. Ook de politie werkt vertrouwelijk, dus zo gauw zal er geen sprake zijn van privacyschending. Het lijkt mij belangrijk dat politie en ggz/forensische klinieken gezamenlijk protocollen gaan ontwikkelen voor dit soort zaken. Gesteund door de wet, die daar ruimte voor moet geven.


Er zou in mijn ogen ook inderdaad zeker wel ruimte moeten zijn voor verbetering/aanpassen van de wet zodat onderzoekers als justitie en politie minder tegengewerkt (kunnen) worden in een dergelijke zaak als deze, waarin 3 moorden worden onderzocht. Privacy is en blijft een belangrijk iets en moet zeker gewaarborgd blijven, maar het opsporen en straffen van een verdachte van 3 moorden verandert dingen wel een beetje (maar dat is ook veelal uit emotie gesproken want je wilt gewoon heel graag zien dat ze iemand kunnen bestraffen voor wat hier is gebeurd). Daarnaast is het ook niet zo dat ze gevoelige informatie zomaar naar buiten brengen en het voor jan en alleman beschikbaar is. Het was in dit geval bedoeld voor het onderzoek, waarvan je mag uitgaan dat politie en justitie ook netjes omgaat met gegeven beelden en de privacy zoveel mogelijk beschermen.

Nu werk ik niet in een ggz instelling en ken ook de wetten inhoudelijk allemaal niet, dus dat is wederom dan weer makkelijk gezegd van mijn kant dus dit is puur als gewone burger zijnde die erop reageert met wat ze gelezen heeft en de kleine beetjes die ze wel weet erover (mede dankzij dit topic)

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:27

Electra63 schreef:
Dus als gewone modale behandelaar, miet je maar de geheimhoudingsplicht laten vallen, dus de wet overtreden? bij iedere verdenking? Daarbij voor anderhalf jaar de bak in? Geen VOG meer? Dus geen baan meer in de zorg? Dus de verantwoording leg je neer bij een woonbegeleider of verpleegkundige? Die psycholoog en zeker de psychiater, zitten nl. niet heel de dag op een afdeling.
Daarbij komt het regelmatig voor, dat cliënten vervuild, bebloed of verward terug komen van buiten.

Ga eens naar een open dag in de ggz of TBS

Als het anders moet, moet eerst de wet aangepast worden. Je kan van medewerkers niet verwachten dat zij de wet overtreden.

Dat bedoel ik met bedrijfsblindheid..meteen dat overdreven gedoe alsof iedereen ineens aan de politie uitgeleverd kan worden.

Ik zei ALS de wet aangepast wordt hoeft dat geen drama te zijn, en kunnen er prima werkbare afspraken gemaakt worden.
Het is onzin dat dan meteen de hele maatschappij in gevaar komt..
Dat is zoiets als stellen dat omdat je de politie wapens geeft voor ernstige zaken de hele maatschappij ineens moet vrezen zomaar overhoop geknald te worden door een politieagent.

Het gaat erom dat als je iemand hebt die zegt: joh, ik ga vandaag naar die en die heide en die komt terug met bloed op de kleren en er blijken twee mensen vermoord, je gewoon melding moet kunnen doen zonder te hoeven vrezen voor je baan.

We hebben het hier over onschuldige mensenlevens, niet over een theoretisch staaltje 'hoe bescherm ik mijn werk'.

En dat je het niet op iedereens schouder moet willen leggen snap ik ook. Maar daar kan ik elk werkveld prima een protocol voor worden opgestelt dat je bij twijfels of incidenten zoals dit de zaak voorlegt bij een chef/iemand die ervoor is uitgekozen enz..

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 10:22

Ook al is het topic een hele tijd stil geweest, wilde ik dit even delen:

https://www.1limburg.nl/thijs-h-bekent- ... nRMAUkYmps

De 27-jarige Thijs H. uit Brunssum bekent dat hij drie moorden heeft gepleegd.
Dat bleek vrijdag in de rechtbank in Maastricht tijdens een pro-formazitting.

Drie doden
De twintiger wordt verdacht van het doden van een vrouw in Den Haag en het doden van een vrouw en man op de Brunssummerheide in mei dit jaar. Voorbijgangers vonden de lichamen van de omgebrachte mensen. Na de moorden op de Brunssummerheide, meldde Thijs H. zich bij GGZ-instelling Mondriaan in Maastricht. Daar ontsnapte hij tijdens een steekpartij, iets waar hij zelf niet bij betrokken was volgens justitie. Hij werd na een klopjacht uiteindelijk opgepakt in Limburg.

Moordopdrachten
Eerder ontkende Thijs zijn betrokkenheid bij de moorden, maar vrijdag was hij duidelijk. "Ik beken dat ik deze moorden heb gepleegd." Datzelfde heeft hij op 2 augustus al verklaard bij de politie. Volgens Thijs kreeg hij 'opdrachten of berichten door' en is hij met het doel om te moorden op pad gegaan.
Op de vraag of hij gaat meewerken aan een onderzoek van het Pieter Baan Centrum, antwoordde de moordverdachte positief. "Ik ga volledig meewerken", zei de Brunssumse twintiger.


---

In ieder geval wel een soort van eerste stap naar afsluiting voor de nabestaanden, hopelijk. Die zullen hier natuurlijk nooit overheen komen, maar nu kan er hopelijk wel gerechtigheid volgen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:27

Ik ben het ook aan het volgen. Ik hoop voor de nabestaande dat de hele zaak snel voorbij is. Daarna zal het echte afsluiten beginnen..... bekennen is gelukkig wel al een stap vooruit

[o]

SplashIsLief
Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:29

‘Fijn’ dat hij heeft bekend. Ben benieuwd wanneer de inhoudelijke behandeling plaats zal vinden :j

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 10:30

arabella2000 schreef:
Ik ben het ook aan het volgen. Ik hoop voor de nabestaande dat de hele zaak snel voorbij is. Daarna zal het echte afsluiten beginnen..... bekennen is gelukkig wel al een stap vooruit


Ja idd. Dit is in ieder geval al een stap in de juiste richting aangezien hij eerst ontkende.
Ook voor de rest van NL is dit nu wel een 'verademing' denk ik want je wilt uiteindelijk graag dat zo'n dader ook bekend zodat je zeker weet dat hij ook uit de maatschappij gehaald gaat worden ipv weten dat hij nog zou kunnen rondlopen.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:34

En nu nooit meer de maatschappij in aub.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 10:38

bigone schreef:
En nu nooit meer de maatschappij in aub.


If only.
Hij zal het wel gaan gooien op 'ontoerekeningsvatbaar' en een mildere straf gaan krijgen.
En dan met TBS ook weer uitstapjes mogen gaan maken en dat is dat.

Maar gezien het feit dat deze zaak nationaal wel goed bekend is geworden, hoop ik dat de rechters wat druk gaan voelen van de maatschappij en hem niet het voordeel van de twijfel gaan geven. Want als het idd is vanwege dat hij 'ziek' is, is het zeker ook voor hem erg om te moeten leven met wat hij heeft gedaan, maar dat is toch gewoon voor de maatschappij niet veilig om iemand waarvan je weet dat hij hiertoe in staat is, terug te laten in de maatschappij. Maar het zal me niks verbazen als hij over een aantal jaar onder toezicht alweer uitstapjes maakt. Is wel heel erg speculeren nu, maar goed.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:42

Uitstapjes maken?
Zo werkt dat niet in de tbs hoor ;)

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 10:44

quera schreef:
Uitstapjes maken?
Zo werkt dat niet in de tbs hoor ;)


Hoe kan het dan dat er zovelen 'kwijt raken' als ze een weekendje verlof hebben?
Ook bij TBS krijgen ze verlof toch... En zal me niks verbazen als hij dat tzt ook gaat krijgen < maar zoals gezegd, ik hoop dat hij een passende straf gaat krijgen. Maar dat is hier in NL nog wel een dingetje :+

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:47

cursebreaker schreef:
quera schreef:
Uitstapjes maken?
Zo werkt dat niet in de tbs hoor ;)


Hoe kan het dan dat er zovelen 'kwijt raken' als ze een weekendje verlof hebben?
Ook bij TBS krijgen ze verlof toch... En zal me niks verbazen als hij dat tzt ook gaat krijgen < maar zoals gezegd, ik hoop dat hij een passende straf gaat krijgen. Maar dat is hier in NL nog wel een dingetje :+

Lang niet elke tbs-er krijgt verlof, je hebt ook een long stay. Als je daar zit dan heb je geen verlof.

En als een tbs-er verlof krijgt dan is dat pas na jaren en met kleine stapjes. Dus ik heb geen idee hoe je bij weekendjes komt?

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 11:01

Misschien dat het dan andere klinieken zijn, geen TBS. Maar het komt toch zeer geregeld voor dat mensen niet terug gaan als ze een dag of weekend verlof hebben gehad (en dat het toezicht van het verlof van velen dus helemaal niet zo goed is). En dat zijn vaak mensen wat ook een gevaar voor de maatschappij kunnen zijn. Het is niet vreemd dat mensen nu al bang zijn dat Thijs ook tzt weer vrij gaat komen, misschien veel te vroeg, aangezien deze dingen toch soms zelfs zeer regelmatig gebeurd zijn in het verleden. Nu zal Thijs wel wat meer toezicht gaan krijgen ook ga ik vanuit en niet in aanmerking gaan komen voor verlof, in ieder geval niet de eerste jaren.

Maar goed, we gaan er idd maar gewoon vanuit dat er een goede uitspraak gaat komen en een terechte 'straf'. Voor deze jongen lijkt het me ook vreselijk als je 'heldere' momenten hebt en dan moet leven met de wetenschap dat je 2 mensen vermoord hebt. brr.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:16

Je hebt ook niet ineens een dag verlof, dit gaat met ministapjes. Van 30 minuten met 2 begeleiders tot hopelijk uiteindelijk dagverlof zonder begeleiders. Dan hebben ze een baan in de buurt bijvoorbeeld.

En ja sommige blijven hangen op begeleid verlof als blijkt dat het met begeleiding al moeilijk is voor de patiënt.

Vergeet ook niet dat wij de enige zijn met tbs. In andere landen zitten ze hun straf uit en komen direct weer in de maatschappij. Daardoor is het recidive ook hoger in andere landen.
In tbs gaat ook lang niet alles goed hoor. Maar al die mensen die nu nog in de tbs zitten hadden anders al weer op straat gelopen.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 11:17

Ja, dat is waar. Wat dat betreft mogen we ook blij zijn dat er TBS is, dat zeker.

Maar wat hier in NL toch wel overheerst onder de burgers is de angst toch dat zo'n persoon gewoon weer vrij komt op een gegeven moment en ik moet zeggen dat ik die angst wel deel. Daarentegen lopen er nu ook psychopaten rond waarvan niet bekend is dat ze niet in orde zijn en een gevaar voor de samenleving kunnen zijn. Zal ook altijd blijven. Maar van mij mag de wetgeving best wat strenger zijn hoor.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:24

Ik vond de volgende zaken vandaag erg verbijsterend
Citaat:
In de computers van #ThijsH vond het OM aanwijzingen dat er sprake was van hele andere motieven voor de moorden dan een psychose. Zoekvragen: “Hoe moet je je gedragen als een psychopaat? Hoe kun je politie en justitie om de tuin leiden? Why do some good people become evil?”


en
Citaat:
De OvJ zegt dat de ouders van #ThijsH niet erg meewerkten aan het onderzoek, sterker nog, dat ze bewijzen wegwerkten. Ze zouden zijn kleding en rugzak hebben gereinigd, en ook het mes dat hun zoon had gebruikt.


bron twitter Saskia Belleman

cursebreaker
Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Man en vrouw omgebracht in natuurgebied Brunsummerheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 11:47

Wow Anoeska, dat had ik nog niet eerder gelezen. Echt bizar dit!
Die zoek vragen van hem dan ook zeg, jeetje.
Maar dat van die ouders heb ik ook nog niet eerder gezien.
Hij is toch met die bebloede kleding enz. terug naar de instelling gegaan en niet zijn ouders?

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Lugea
Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:55

Fijn dat hij bekend heeft. Het lijkt me dat het wegmoffelen van bewijsmateriaal ook niet onbestraft mag blijven? Zowel als dit door zijn ouders gebeurd is als door de kliniek waar hij die nacht verbleef.

Ik vind het echt te bizar voor woorden dat het leven van een crimineel meer waard is in ons land dan dat van een onschuldige burger. Het past echter wel goed bij het pamperen dat we in Nederland goed kunnen. Het is vooral belangrijk dat dat soort mensen weer lekker de maatschappij in kunnen, dat ze dan onderweg wat onschuldige mensen vermoorden nemen we maar op de koop toe.

Natuurlijk is behandeling als in TBS goed, maar onze gevangenisstraffen zijn natuurlijk een schijntje in vergelijking met andere landen. Er zijn landen waar levenslang haar betekenis niet verloren heeft. Misschien moeten we ons wat minder focussen op de illusie dit soort mensen beter te kunnen maken en die tijd besteden aan het beschermen van de onschuldige burgers in ons land.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, IASCrawler, Pluttersput, Sababber, VogeltjeM, xxCYNNxx en 51 bezoekers