Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:17

Zo dichtbij...
Ik had nog een sprankeltje hoop toen de eerste berichten kwamen.
Wat een angst moet ze gekend hebben :'(

Sannens
Berichten: 1403
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:54

Hutcherson schreef:
In Nederland kunnen we het heel mooi op websites en folders plaatsen hoe wij onze gedetineerden terug de maatschappij in helpen, maar feitelijk zit je gewoon je straf uit en daarna krijg je een duimpje omhoog en een 'succes he!' en sta je met je plastic zak op straat. Meestal zonder enig benul where to start.


Misschien moet je je eens inlezen, in plaats van dingen zonder enige bron verkondigen. Ja, er gaan veel mensen opnieuw de fout in. Maar er zijn minstens net zo veel mensen die dat niet doen, kijk maar in de volgende bron:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-recidive

In diezelfde bron worden ook verschillende manieren uitgelegd om te voorkomen dat mensen opnieuw de fout ingaan, maar daarin mis ik het specifieke onderdeel van het trappen systeem. De meeste gedetineerden komen namelijk niet zomaar zonder enig benul vrij. Dat gaat in fases, waarbij ze bijvoorbeeld overdag al uit de gevangenis mogen voor bijvoorbeeld werk of dagbesteding en daar 's nachts wel gewoon verblijven. Ook wordt er nog steeds gebruik gemaakt van enkelbanden tijdens een proeftijd.

Al die onderdelen worden toegekend op basis van goed gedrag, waardoor mensen beloond worden voor goed gedrag en zo kunnen werken aan de toekomt. Vaak wordt er ook geholpen bij sollicitatie procedures en andere adviezen. Lang niet iedereen krijgt een perfect integratietraject. Maar het is ook zeker niet zoals jij beschrijft.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:25

In België is ook gewoon het grote probleem dat hier mensen heel vaak worden vrijgesproken terwijl ze heel erge feiten gepleegd hebben, vaak rond seksueel misbruik en pedofilie. Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt, nu ik mensen hun verhaal hier over zie delen heb ik ook een beetje de moed om hiervoor uit te komen. De man in kwestie was al tweemaal voordien van pedofilie beschuldigd, twee verschillende zaken met verschillende slachtoffers, en aangehouden, maar is elke keer vrijgesproken wegens “gebrek aan bewijs” (als je een dossier van meer dan 500 pagina’s hebt met allerlei bekentenissen en beschuldigingen van seksueel misbruik denk ik niet dat je onschuldig bent maar bon) deze man staat tenslotte in het onderwijs, aangezien hij is vrijgesproken moet hij nergens vermelden dat hij meermaals aangeklaagd is voor pedofilie. Welkom in ons rechtssysteem :evaw:

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:43

Het Belgische rechtstsysteem kent geen TBS zoals in Nederland.
Gisteren was er een hoogleraar rechten op tv die dit keurig uitlegde, dit betekend in Belgie dat je na je straf uitgezeten te hebben, zonder noemenswaardige behandeling weer terug keer in de maatschappij.

In NL is het ook niet altijd top geregeld, maar door TBS wordt er wel veel meer aandacht aan behandeling besteed.

(bron: 1vandaag: uitzending 7-5-2019)

Rizette
Berichten: 4359
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:57

Nou dat het hier met TBS ook niet goed geregeld is, is wel duidelijk. De kliniek waar de moordenaar van Anne Faber verbleef had geen weet van de delicten die deze man gepleegd had. Men weet dus niet van de delicten die de bewoners gepleegd hebben en ook niet van bijv psychiatrisch verleden als de bewoner dit niet wil dit ivm de privacy van deze mensen. Te gek voor woorden. En dan worden ze ook nog eens onbegeleid vrij gelaten om te gaan en staan waar ze willen,dag en nacht enz. enz.

Anoniem

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:59

Net op de radio: Maar 10% van de verkrachtingen en aanranding worden effectief bestraft. Al de rest wordt geseponeerd. Intriest...

Sannens
Berichten: 1403
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:15

DeMolenhoek schreef:
Net op de radio: Maar 10% van de verkrachtingen en aanranding worden effectief bestraft. Al de rest wordt geseponeerd. Intriest...


Natuurlijk is dat triest, maar is het onlogisch? Mijn inziens niet.

Het is alom bekend dat verkrachtingszaken vaak pas na weken of maanden gemeld worden en er dan pas aangifte wordt gedaan. Dan is er geen bewijs meer en dan is het het woord van het slachtoffer tegen het woord van de dader.

Je kan ze dan niet veroordelen, want je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Gelukkig, want je hoort ook steeds vaker dat er zaken verzonnen worden om bijvoorbeeld een vreemdgaande man te straffen.

De enige oplossing voor die 10% is dat de slachtoffers sneller melden, wat natuurlijk een enorme drempel is vol schaamte en angst.
Laatst bijgewerkt door Sannens op 08-05-19 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:16

DeMolenhoek schreef:
Net op de radio: Maar 10% van de verkrachtingen en aanranding worden effectief bestraft. Al de rest wordt geseponeerd. Intriest...

Zal het er ook niet mee te maken dat een groot deel van de rechters mannen zijn?
De Tbs in Nl werkt toch ook niet,daar gebeuren toch ook best wel veel dingen met Tb'sers die gewoon vrij loslopen.

Ik blijf er bij dat ze de mensen die uitspraken over vrijlatingen en dergelijke doen ,verantwoordelijk moeten stellen voor hun uitspraken.Dan denken ze wel 2x na. Op straffen van verlies van je job zonder uitkering ,een hele flinke boete of verantwoordelijk zijn voor de schade van de slachtoffers van de dader die je heb laten gaan. Het is natuurlijk ook van de zotte dat je als dader in beroep kan gaan als een uitspraak je niet bevalt en dat je dan 8/10 x een lagere straf krijgt.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:23

Ja maar het is toch ook niet gek dat mensen een verkrachting steeds later of niet aangeven. Moet je zien hoe je door het slijk wordt gehaald door politie, rechters en advocaten om over de media nog maar te zwijgen.

Wat had je aan, wat dronk je, flirte je met hem, heb je wel nee gezegd, heb je wel hard genoeg gevochten, heb je niet gewoon spijt.

En dat er steeds meer valse beschuldigingen komen is pertinent ook niet waar, hier is al veelvuldig onderzoek naar gedaan.

Los dat ik meerdere vrouwen ken die verkracht zijn, die hier in Nederland naar de politie zijn gegaan met de naam van de gene die het gedaan heeft. En waar de politie weigert je aangifte op te nemen of iets mee te doen. Je zal wel gewoon spijt hebben,werd er gezegd. Wil je nu echt zijn leven kapot maken. Net alsof dat iets uitmaakt. Politie heeft nog geen minuut onderzoek gedaan. :?

Sannens
Berichten: 1403
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:28

beatje schreef:
Zal het er ook niet mee te maken dat een groot deel van de rechters mannen zijn?
De Tbs in Nl werkt toch ook niet,daar gebeuren toch ook best wel veel dingen met Tb'sers die gewoon vrij loslopen.


Wauw, die eerste uitspraak heb ik gewoon geen woorden voor. Ik vind die insinuatie echt heel laag en veroordelend naar het andere geslacht. Laat staan naar mensen die zoveel jaren hebben geleerd en een uitgebreide opleiding hebben gehad.

Dan even naar de TBS, want daar wilde ik eigenlijk op reageren. TBS is een behandeling, geen gevangenisstraf. Dus op een gegeven moment, als de behandeling goed verloopt, zullen ze terug gaan komen in de maatschappij. Dus dat lijkt me niet meer dan logisch.

beatje schreef:
Het is natuurlijk ook van de zotte dat je als dader in beroep kan gaan als een uitspraak je niet bevalt en dat je dan 8/10 x een lagere straf krijgt.


Heb je hier een bron van? Ik vind het namelijk nogal een heftige uitspraak zonder enig bewijs en ik ben benieuwd of die getallen echt zo liggen of dat het gekleurd is door de selectieve mediageving in dit land.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:39

Hier in belgie moet je in dit geval dus blijkbaar helemaal geen straf uitzitten in eerste instantie.
Was gister een interview met iemand van het parket hierover op het nieuws.

Die vent was veroordeeld tot 4 jaar gevangenis in 2016. Maar doordat hij in beroep ging, kon hij vrij de rechtbank verlaten.
Door personeelsgebrek bij justitie was het beroep pas voorzien voor nu in juni ergens.
Want veroordeelden die effectief ook vastzitten, krijgen voorrang bij het behandelen van het vonnis in beroep.

Komt er ook nog bij dat de ouders zo vaak gewaarschuwd hebben voor hun zoon bij politie en psychiatrie. Al jaren. :x

Wat moet dit ondraaglijk zijn voor iedereen die haar liefhad.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:42

Mijn bron zijn idd de uitspraken in het nieuws.Je hoort iedere keer beroep aangetekend hup straf na beneden.De laatse uitspraak is van gisteren de kasteelmoord.
maar ik kan me ook wel de zaken herinneren van dood gereden kinderen waarvan daders al meermaals veroordeeld zijn en toch weer in de zelfde fout hervallen.
Je kan het gekleurd door het nieuws noemen,maar dat is het gene wat we horen en ook de enkele keer dat de straf zwaarder uitvalt als verwacht,helaas is dat maar zelden.

En je kan best hoog en laag springen,maar er zijn meer mannelijke rechters als vrouwlijke.En aangezien er vaak mannelijke rechters uitspraken doen over verkrachtingen kan ik me voorstellen dat die vaak denken dat het toch uitgelokt is of dergelijke. Om het terug te trekken naar de zaak van Julie.Ik kan echt de beweegreden niet volgen waarom deze man nog losliep...Dat is toch niet anders dan het valt allemaal wel mee,de verkrachting waar hij voor veroordeeld was en waarom hij vrij liep was niet zijn eerste he.
En dit is echt geen foutje er komen vaker zulke zaken aan het licht he.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:53

beatje schreef:
Mijn bron zijn idd de uitspraken in het nieuws.Je hoort iedere keer beroep aangetekend hup straf na beneden.De laatse uitspraak is van gisteren de kasteelmoord.
maar ik kan me ook wel de zaken herinneren van dood gereden kinderen waarvan daders al meermaals veroordeeld zijn en toch weer in de zelfde fout hervallen.
Je kan het gekleurd door het nieuws noemen,maar dat is het gene wat we horen en ook de enkele keer dat de straf zwaarder uitvalt als verwacht,helaas is dat maar zelden.

Maar het zijn enkel de 'speciale' gevallen die in het nieuws komen. Imo kan je op bais van wat je in het nieuws hoort dit niet besluiten:
Citaat:
beatje schreef:
Het is natuurlijk ook van de zotte dat je als dader in beroep kan gaan als een uitspraak je niet bevalt en dat je dan 8/10 x een lagere straf krijgt.

In beroep kan je een hogere, een lagere of dezelfde straf krijgen. Maar de beschuldigde kan zelf beslissen al dan niet in beroep te gaan. In de meeste gevallen zal iemand in beroep gaan als hij (of zijn advocaat) denkt dat er redelijke argumenten zijn voor een lagere straf. Zijn die argumenten er niet is er weinig reden om in beroep te gaan.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:04

Beroep of geen beroep, was hij toen in hechtenis genomen was hij nu of binnen een jaar ook vrij en liep hij als een vrij man rond na het uitzitten van zijn straf. Zou dat iets veranderd hebben? Misschien was het dan een andere vrouw? Vekrachters komen quasi altijd ooit terug vrij. Sommigen gaan steeds verder, eindigen met moord. Anderen niet. Het is wel makkelijk te roepen dat rechters en politici in de fout gaan, maar hoe kan je zaken als dit voorkomen? Je kan niet in mensen hun hoofd kijken, je kan niet iedereen levenslang geven, ...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:14

Callisto04 schreef:
Je kan niet in mensen hun hoofd kijken, je kan niet iedereen levenslang geven, ...

Niet iedereen, nee. Je moet er wel eerst meer voor doen dan een appel stelen of verkeerd parkeren. Maar bij zeer zware vergrijpen? Waarom wordt er (ook internationaal) een probleem van gemaakt als je stelt dat je bij bepaalde vergrijpen, of je nu toerekeningsvatbaar bent of niet, je kans op meedraaien in de maatschappij definitief hebt verspeeld? Waar komt het absurde idee in ons rechtssysteem vandaan dat mensen automatisch recht zouden moeten hebben op een tweede kans, of uitzicht op een (terugkeer naar een) normaal leven?
Een eerste kans, prima. Dat is het hele idee achter het beginsel dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Maar waarom die haast automatische tweede kans?

Withers
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:20

Verschikkelijk wat er gebeurd is, en dat we allemaal machteloos staan tegenover zo'n brutaliteiten.

Het valt mij wel op dat er zoveel mensen vanuit gaan dat de rechter van de laatste verkrachtingszaak een fout maakte door hem in afwachting vrij te laten, terwijl deze rechter geen basis had om dit te beslissen; dat is al een eerste factor.

Citaat:
"Een persoon kan wettelijk namelijk alleen aangehouden worden bij vluchtgevaar, niet bij hoge kans op nieuwe criminele feiten. Omdat Bakelmans telkens meegewerkt had met de procedure, was er geen reden om te denken dat hij zou vluchten." - Bron: De Morgen

Vervolgens sleept dit beroep zolang aan door trage werking (onvoldoende middelen bij justitie) en belandde de zaak onderaan de stapel van zaken met vluchtgevaar.

Citaat:
"De beroepsprocedure begon echter jaren aan te slepen. Omdat er geen aanhouding was, kreeg zijn zaak maar geen voorrang. Ook zouden grote besparingen de reden zijn voor de wachttijden." - zelfde bron

Dàt zijn voor mij de echte verantwoordelijken; ten eerste de regelgeving zelf die dit toelaat, en vervolgens de trage werking van het systeem. Dat de minister hiervoor geen verantwoordelijkheid voelt, terwijl hij als eindverantwoordelijke over dit systeem moet waken maakt mij kwaad en ongerust tegelijk. Waar zijn we mee bezig?! Imago boven functie, en er trappen nog massaal mensen in ook.

Citaat:
"Ik kan mij niet politiek verantwoordelijk voelen voor de beslissing van een rechter." - Justitieminister Geens - Bron: De Morgen

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:31

Ik volg Oomens helemaal.

Idd,men moet gewoon gaan inzien dat sommige mensen, na vervallen, op den duur gewoon hun kansen verspeeld hebben.

Iemand gaf hier ook ‘de kasteelmoord’, maar die 2 zaken zijn toch niet te vergelijken?
De ene spelen emoties mee. Die mens is geen gevaar voor de samenleving.
De dader hier is een gevaar en zal dat ook blijven.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:36

Volgens de dader had Julie zich zeer heftig verzet tegen de verkrachting en daarom had hij haar vermoord, wanneer je dit leest breekt je moederhart , arm meisje en arme familie. Ik hoop dat ze dit figuur levenslang achter de tralies gooien.

Sannens
Berichten: 1403
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:37

oomens schreef:
Callisto04 schreef:
Je kan niet in mensen hun hoofd kijken, je kan niet iedereen levenslang geven, ...

Niet iedereen, nee. Je moet er wel eerst meer voor doen dan een appel stelen of verkeerd parkeren. Maar bij zeer zware vergrijpen? Waarom wordt er (ook internationaal) een probleem van gemaakt als je stelt dat je bij bepaalde vergrijpen, of je nu toerekeningsvatbaar bent of niet, je kans op meedraaien in de maatschappij definitief hebt verspeeld? Waar komt het absurde idee in ons rechtssysteem vandaan dat mensen automatisch recht zouden moeten hebben op een tweede kans, of uitzicht op een (terugkeer naar een) normaal leven?
Een eerste kans, prima. Dat is het hele idee achter het beginsel dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Maar waarom die haast automatische tweede kans?


Omdat het zonder kans op terugkeer in strijd is met het Europese verdrag voor de rechten van de Mens. En over dat ‘men dat maar gewoon moet inzien’, zo’n verdrag wordt niet even zomaar bedacht en vastgesteld. Daar gaan jaren en jaren van onderzoek en debatten aan vooraf.

In Nederland zitten we daarmee al op het randje, maar door ons systeem met dat er binnen 27 jaar gekeken wordt naar of er mogelijk herbeoordeling plaats moet vinden bij levenslang, voldoen we daar wel aan.

TBS is daarin juist een gemakkelijke optie. TBS kan namelijk tot in den treuren verlengd worden, zodat een gek met hoge kans op herhaling nooit meer vrij kan komen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:52

Sannens schreef:
oomens schreef:
Niet iedereen, nee. Je moet er wel eerst meer voor doen dan een appel stelen of verkeerd parkeren. Maar bij zeer zware vergrijpen? Waarom wordt er (ook internationaal) een probleem van gemaakt als je stelt dat je bij bepaalde vergrijpen, of je nu toerekeningsvatbaar bent of niet, je kans op meedraaien in de maatschappij definitief hebt verspeeld? Waar komt het absurde idee in ons rechtssysteem vandaan dat mensen automatisch recht zouden moeten hebben op een tweede kans, of uitzicht op een (terugkeer naar een) normaal leven?
Een eerste kans, prima. Dat is het hele idee achter het beginsel dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Maar waarom die haast automatische tweede kans?


Omdat het zonder kans op terugkeer in strijd is met het Europese verdrag voor de rechten van de Mens. En over dat ‘men dat maar gewoon moet inzien’, zo’n verdrag wordt niet even zomaar bedacht en vastgesteld. Daar gaan jaren en jaren van onderzoek en debatten aan vooraf.

Dat verdrag had dan m.i. nooit op die manier opgesteld mogen worden. Mensenrechtenverdragen zijn leuk om moreel superieur anderen mee om de oren te slaan ("wat Hongarije/Turkije/Polen/China doet kan echt niet!"), en om jezelf op de borst te kloppen dat wij het hier 'stukken beter' doen, maar als ze in de praktijk betekenen dat je als maatschappij niet kunt bepalen onder welke voorwaarden iemand geen deel meer uitmaakt van een samenleving, dan strekt zo'n verdrag te ver. Dan wordt het belang van het individu zodanig boven dat van de samenleving gesteld, dat je je moet afvragen of je het wel zou moeten ratificeren.

Er is niets mis met in eerste instantie uitgaan van het goede in mensen. Echt niet. Het is wel mis als je, ook na bewijs van het tegendeel, door dergelijke verdragen verplicht bent nog steeds uit te blijven gaan van het goede in iemand.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:56


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:58

Nee Sannens dat is onzin. Iemand in mijn omgeving (heel dicht familielid) is meerdere malen door verschillende mannen op verschillende tijdstippen gemeld. Alles is binnen de 24 uur gemeld, alle sporen nog aanwezig en alles is geseponeerd. Zelfs toen ze bont en blauw was geslaan was het oordeel van de rechter dat ze waarschijnlijk ruwe seks hadden gehad en ze dit waarschijnlijk gewoon niet was bevallen. Ze had de dader in kwestie nog nooit gezien, nooit contact gehad. Dus je kunt midden op straat verkracht worden, in elkaar geslaan worden, direct naar de spoed voor bewijs + klacht. Sperma, dna, noem maar op. En dan nog geraken ze er mee weg. Dus nee, het ligt echt niet aan het te laat melden...

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:01

Jeetje de Molenhoek...daar schrik ik van. Wat erg voor haar. Heb je zoveel bewijs en komt zo'n l*l er gewoon mee weg _-:(

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:04

DeMolenhoek schreef:
Nee Sannens dat is onzin. Iemand in mijn omgeving (heel dicht familielid) is meerdere malen door verschillende mannen op verschillende tijdstippen gemeld. Alles is binnen de 24 uur gemeld, alle sporen nog aanwezig en alles is geseponeerd. Zelfs toen ze bont en blauw was geslaan was het oordeel van de rechter dat ze waarschijnlijk ruwe seks hadden gehad en ze dit waarschijnlijk gewoon niet was bevallen. Ze had de dader in kwestie nog nooit gezien, nooit contact gehad. Dus je kunt midden op straat verkracht worden, in elkaar geslaan worden, direct naar de spoed voor bewijs + klacht. Sperma, dna, noem maar op. En dan nog geraken ze er mee weg. Dus nee, het ligt echt niet aan het te laat melden...

Heftig , in Nederland kun je als slachtoffer nog een art.12 procedure starten om alsnog het OM tot een vervolging te dwingen , mogelijk zal in België misschien niet aanwezig zijn. Of in hoger beroep gaan .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:06

Wij hebben daar in de rechtbank de grootste onzin gehoord die er maar bestaat. Van de 4 zaken is alles geseponeerd. Jeugdzonde (was dus bewezen maar de dader was 16. Fouten maken hoort bij volwassen worden volgens de rechter) Nummer 2 had de dader psygische problemen en stelden ze hem niet aansprakelijk voor zijn daden. Nummer 3 bovenstaande dus en nummer 4 (Ja hoeveel pech kun je hebben) was ze al volwassen. Bewijs genoeg, wederom sperma, dna. Er kon geen contact aangetoond worden (tuurlijk niet, ze kende hem niet!) maar omdat ze midden in de nacht over straat liep in een rokje (kwam van een feest) werd het gezien als uitlokking en moesten wij het maar begrijpen dat sommige mannen daar slecht op reageren. Dat is dus het belgisch gerecht...