Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:44

Kaitlyn schreef:
Liesje1611 schreef:
[ [url=m/LXJLaz.png]Afbeelding[/url] ]


_/-\o_
Zo pakkend. Ik vraag vriendinnen altijd even een berichtje te sturen als ze veilig thuis zijn, in het donker op de fiets heb ik geen oortjes met muziek meer in om de geluiden om me heen maar te kunnen horen, als ik in het donker over straat loop heb ik inderdaad 1 hand in de zak waar mijn sleutels inzitten.


Ik ook.. erg jammer dat dat nodig is eigenlijk.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:24

En dan lees je een dergelijk artikel met als kop: Psychiater die al tientallen daders behandelde: “Gevaarlijkste verkrachters krijgen soms de lichtste straf”

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190508_04385307


Als dit geweten is? Waarom DOEN ze dan niets? Als een systeem niet werkt, doe er dan alles aan om het systeem aan te passen zodat het wel werkt. Zo moeilijk is dat toch niet? Gewoon doen!

Wij zijn mensen, geen struisvogels!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:33

Omdat de politiek hier wat mee moet doen... een psychiater/psycholoog/ander soort behandelaar kan alleen doen wat binnen de mogelijkheden valt. Is een titel afgelopen dan moet je iemand vrijlaten of diegene er nu klaar voor is of niet...

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:37

Niemand mag in dit geval de hete aardappel doorschuiven. PUNT!

Signaleren, Signaleren, Signaleren! Tot de politiek niet anders kan dan iets te doen!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:42

Riel schreef:
Niemand mag in dit geval de hete aardappel doorschuiven. PUNT!

Signaleren, Signaleren, Signaleren! Tot de politiek niet anders kan dan iets te doen!

Dat wordt vaker gedaan als dat je denkt. Maar de politiek beloofd heelveel. Maar doet weinig ;)

Door de 1000-den regels wordt het er ook niet makkelijk op...

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Vermissing Julie van Espen (23) Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:28

waarom krijgt de dader zoveel eer?
Waarom staat zijn verhaal wat hij deed in de krant en niet het verhaal van Julie die voor haar leven heeft moeten vechten tegen een gek.
Waarom mag hij zijn banketstaaf vertellen ?
Julie heeft geen spoor van slachtoffers achtergelaten.
Julie heeft niet al tich keer voor de rechter gestaan.
Julie was onderweg naar vrienden en loerde niet vanuit een donker steegje naar wat liefde in zijn waan.
Julie kon niet op ieder moment weglopen.
Julie kon geen wapens klaarleggen.
Julie hoefde niets af te maken.
Dader jij bent de schoft, Jik hebt zoveel foute keuses gemaakt, Jij hebt zoveel kansen gehad om spijt te hebben en Julie te laten leven.
Maar helaas je dacht dit kan ik wel maken en hier kom ik mee weg voor een rechter, en vertel een zwetsverhaal zodat niemand me als moordenaar ziet.
Je bent geen beest, Je bent een mens en das veel erger.
Ik kan vechten, ben een stevige man, maar ben bang dat als hij mij aamgevallen had ik het ook niet overleefd had. Onverwacht aamgevallen worden door een voorbereidde gek, dan maak zelfs ik weinig kans. We leven niet in oorlogsgebied, waar je overal op voorbereid bent en met nekbescherming,steekwerend vest, en een zwaard rondfiets.
Gekken horen opgesloten te zitten en te weten dat ze er nooit mee wegkomen.