Sri lanka meerdere aanslagen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:07

Wat een verschrikkelijke situatie is dit. ;( Waar gaat het heen met de wereld? Ik hoop dat het hierbij blijft.. en dat de rust langzaam terug kan keren. Als ik een vakantie gepland had naar Sri Lanka had ik deze niet gecanceld denk ik.. waar zijn deze aanslagen niet tegenwoordig?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:25

anjali schreef:
Thatgrumpyh schreef:
Precies Moonfish, liefs wil ik zo snel mogelijk naar huis. Ik moet zeggen dat ik zelf niet rustig bij de zwembad zit. Jij bent hyperalert al wil je het niet. Heb de hele nacht wakker gelegen en bij elke geluid dacht ik dat er iets was. Maar ik ben ook doodsbang van de vliegveld, wil er liefs niet heen, maar het moet.

Ik zit in Negombo.

de veiligheidsmaatregelen op het vliegveld zijn momenteel heel erg streng las ik. maar daardoor zou het er nu een chaos zijn.Ik denk dus inderdaad dat je gewoon het beste kunt afwachten op je geplande vlucht.En in negombo zullen ze wel geen aanslagen op hotels doen want het zijn daar meestal eenvoudigere hotels en niet de 5sterren hotels waar ze zich op concentreren.Vervelende lui overigens en dat is nog zacht uitgedrukt.Ze treffen nl. onschuldige mensen.


Euh, je baseert je verhaal denk ik op voor de tsunami...
Negombo staan echt veel luxe hotels nu hoor. (Negombo is ook nauwelijks getroffen door de tsunami)

Ik zag net op twitter een foto van een bomvol (sorry) vliegveld


Afbeelding
Met de tekst:
Citaat:
As Sri Lankans we were unable to make your stay safe. We understand your leaving but don't forget this little paradise. We promise you to make this place safe when you return. Safe Travels..! #SriLanka #SriLankaAttacks

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:29

We moeten ook niet vergeten dat Sri Lanka ongeveer zo groot is als de Benelux. Als er in Brussel iets gebeurt, ga je dan ook biet naar Groningen?
Lastig hoor...

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:33

Pffft ben blij dat ik daar niet ben. Zit op de hotel kamer en kijkt naar Bear Grylls insecten eten haha

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 14:35

moonfish13 schreef:
Het zou ook wel heel ongezond zijn hoor, als je nog met plezier aan het zwembad lag.
Dan doet het je kennelijk niets al deze ellende, en dat zou best gek zijn.
Take it easy, adem in adem uit en ik zou bijna zeggen wees blij dat je woensdag pas mag vliegen, hopelijk is de rust dan wat meer teruggekeerd. :(:)
Het lijkt mij nu dat hoe langer het duurt voor je weg kunt hoe veiliger het vliegveld word als plek om heen te gaan.
Dan zal de bevolking denk ik ook iets meer weten, er meer georganiseerd zijn, en iedereen op en om het vliegveld zal gok ik alleen maar beter weten wat zijn of haar taak is. :(:)

Wat ik trouwens niet snap.
De mensen die hier achter zitten, met zoveel doden en gewonden ontkom je er toch niet aan dat er ook mensen die je zelf kent slachtoffer worden?
Je kunt toch moeilijk iedereen inlichten, zo van joh mijdt dat witte busje daar en daar want er gaat een bom af straks, dat lekt toch uit..
Ik snap echt niet dat je je daar lekker bij voelen kan, weten dat je ik noem wat goede vrienden ook in levensgevaar brengt.
Maargoed dit zijn ook geen mensen meer maar monsters, in elk geval hogerhand. -O-

Dit zijn extremisten die meestal zichzelf opblazen en die hebben echt geen gevoel bij het feit dat er bekenden onder de doden kunnen zitten. Aanslagen waren ook duidelijk op toeristen en katholieken gericht. Dus de kans dat daar mensen tussen zitten die ze kennen is nihil.

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:54

Thatgrumpyh schreef:
Pffft ben blij dat ik daar niet ben. Zit op de hotel kamer en kijkt naar Bear Grylls insecten eten haha


Vlieg je donderdag weer terug? Dat is gelukkig al bijna. Zit je nu de hele dag op je hotel kamer? Nare situatie zo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:24

Berichtje juist van een kennis, woonachtig in Colombo (een Singalese)
“Hi, I just used a vPN but still
No proper access
Things are still unpredictable but nothing major so far”

Inmiddels zijn er nog twee Nederlandse slachtoffers. Een meisje van 12 en haar moeder van in de 40.

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:00

Ja, gebruik nu zelf VPN.

Ja, vliegen deze donderdag terug. Zijn tot nu toe alleen op de hotel gewest omdat wij in een buitenwijk zit. Had zo graag de schildpadden en oliefanteb gezien, maar het zit er niet in deze keer :(

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:50

Thatgrumpyh schreef:
Ja, gebruik nu zelf VPN.

Ja, vliegen deze donderdag terug. Zijn tot nu toe alleen op de hotel gewest omdat wij in een buitenwijk zit. Had zo graag de schildpadden en oliefanteb gezien, maar het zit er niet in deze keer :(

Heb je geen mogelijkheid vandaag naar Hikaduwa (2 a 3 uur rijden vanaf Colombo AirPort) te gaan en daar 1 of 2 overnachtingen te pakken? Daar zit ook een hatchery. Kan je gelijk het tsunami museum bezichtigen, en ben je weg uit de “Colombo sfeer”

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:08

bigone schreef:
moonfish13 schreef:
Het zou ook wel heel ongezond zijn hoor, als je nog met plezier aan het zwembad lag.
Dan doet het je kennelijk niets al deze ellende, en dat zou best gek zijn.
Take it easy, adem in adem uit en ik zou bijna zeggen wees blij dat je woensdag pas mag vliegen, hopelijk is de rust dan wat meer teruggekeerd. :(:)
Het lijkt mij nu dat hoe langer het duurt voor je weg kunt hoe veiliger het vliegveld word als plek om heen te gaan.
Dan zal de bevolking denk ik ook iets meer weten, er meer georganiseerd zijn, en iedereen op en om het vliegveld zal gok ik alleen maar beter weten wat zijn of haar taak is. :(:)

Wat ik trouwens niet snap.
De mensen die hier achter zitten, met zoveel doden en gewonden ontkom je er toch niet aan dat er ook mensen die je zelf kent slachtoffer worden?
Je kunt toch moeilijk iedereen inlichten, zo van joh mijdt dat witte busje daar en daar want er gaat een bom af straks, dat lekt toch uit..
Ik snap echt niet dat je je daar lekker bij voelen kan, weten dat je ik noem wat goede vrienden ook in levensgevaar brengt.
Maargoed dit zijn ook geen mensen meer maar monsters, in elk geval hogerhand. -O-

Dit zijn extremisten die meestal zichzelf opblazen en die hebben echt geen gevoel bij het feit dat er bekenden onder de doden kunnen zitten. Aanslagen waren ook duidelijk op toeristen en katholieken gericht. Dus de kans dat daar mensen tussen zitten die ze kennen is nihil.

Maar de meeste slachtoffers zijn toch Srilankanen!

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:24

Ze hebben evenweinig respect voor katholieke sirilankanen of gematigde islamistche sirilankanen of wat voor geloof ook. Het is vanuit hun en zeker als er een externe partij aan verbonden is om zoveel mogenlijk westerlingen mee te nemen omdat het dan wel nieuws is. Anders was het geen of dagnieuws.

Degene die ze dan mee martelaren zijn dan gewoon een opoffering voor hun zaak.

Alenthe05

Berichten: 1094
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:30

2 jaar geleden daar geweest, hele mooie reis gemaakt en genoten van de lieve mensen die daar wonen.

Was eindelijk die burgeroorlog voorbij en kwam toerisme weer op gang krijgen ze de tsunamie erover heen. Daarna kwam de toerisme weer op gang en nu dit... Mijn hart huilt... zoveel hrdwerkende onschuldige mensen...

Phonix
Berichten: 1093
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:55

LadyMadonna schreef:
Thatgrumpyh schreef:
Ja, gebruik nu zelf VPN.

Ja, vliegen deze donderdag terug. Zijn tot nu toe alleen op de hotel gewest omdat wij in een buitenwijk zit. Had zo graag de schildpadden en oliefanteb gezien, maar het zit er niet in deze keer :(

Heb je geen mogelijkheid vandaag naar Hikaduwa (2 a 3 uur rijden vanaf Colombo AirPort) te gaan en daar 1 of 2 overnachtingen te pakken? Daar zit ook een hatchery. Kan je gelijk het tsunami museum bezichtigen, en ben je weg uit de “Colombo sfeer”


Helaas had we de mogelijkheid niet, en wij wisten niet of the avondklok door ging. Je wordt toch een beetje verlamd door zoiets. Ik moet gewoon een keertje terugkomen, er is zoveel dat ik wil zien.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:07


Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:17

LadyMadonna schreef:
Bizar... hoe gehersenspoeld kan je zijn?
https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... t-14507553


Daarom, we onderschatten de invloed en medewerking van de jihad vrouwen.
Binnenkort komt er een boek van uit trouwens. Met hun mooie gehersenspoelde verhalen en liefde en geen gevolgen daardoor. Terwijl ze actief betrokken zijn aan gruwelijke misdaden tegen de mensheid.

Wat een zielig bericht, arme kinderen die hier helemaal onschuldig in zijn en arme familie van de politiemannen.
Weten jullie de Filippijnen nog, ik hoop dat ze hier ook zo kort op de bal gaan spelen. Al lijkt het mij daae moeilijker, ook geen idee hoe goed het leger daar georganiseerd is.

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 11:38

Ik zag op Facebook een mooi initiatief voorbij komen.
www.geef.nl/nl/actie/urk-for-sri-lanka/donateurs

Mensen gaan daar naartoe om de kerken persoonlijk weer op te bouwen, samen met lokale bedrijven daar.
Geen omslachtig gedoe waarvan de helft dus naar directeuren gaat, maar 100% opbrengst voor sri lanka.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:19

Laten we eerst maar eens afwachten, ik heb contact met ern local in Colombo, en die geeft aan dat het nog erg onrustig is.
Moslim wordt aangeraden het vrijdag gebed over te slaan omdat men bang is voor vergeldingsacties.
Ook zouden er aanwijzingen zijn voor mogelijk meer aanslagen vanuit de NTJ (of splintergroepering daarvan).
Daarnaast is er ontzettend veel woede richting de regering....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:35

- Dodental wordt aangepast van 359 naar 253. Volgebs het ministerie van gezondheid is er een “rekenfout” gemaakt.

-Defence secretary treed af

- UK geeft extreem negatief reisadvies af, aanwijzingen voor nieuwe aanslagen

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:03

LadyMadonna schreef:
- Dodental wordt aangepast van 359 naar 253. Volgebs het ministerie van gezondheid is er een “rekenfout” gemaakt.

-Defence secretary treed af

- UK geeft extreem negatief reisadvies af, aanwijzingen voor nieuwe aanslagen

die "rekenfout"zou zijn dat er overal losse lichaamsdelen werden gevonden.Waardoor sommige dubbel geteld zijn.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:05

Inmiddels worden Nederlanders die nog in Sri Lanka zijn teruggehaald, en ze krijgen hun geld terug via het Calamiteitenfonds. Er is nu dus een negatief reisadvies.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:10

Normaal he, is bijna na elke aanslag en laat staan als een land verdeeld is. Ik maak mij meer zorgen om de sirilankanen dan de toeristen, die moeten daar blijven.

Er zijn overal sleepers cells ik gok dat als dit over gewaaid is een ander land aan de beurt is. We wisten ook wel dat het ging gebeuren, kalifaat afnemen zou nooit een overwinning zijn sinds ze terug naar hun basis gaan waar iedereen voor waarschuwde. We zullen het nooit leren vrees ik.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 11:59

Thatgrumpyh schreef:
Ja, gebruik nu zelf VPN.

Ja, vliegen deze donderdag terug. Zijn tot nu toe alleen op de hotel gewest omdat wij in een buitenwijk zit. Had zo graag de schildpadden en oliefanteb gezien, maar het zit er niet in deze keer :(

Ben je inmiddels veilig terug? Was het nog een chaos op het vliegveld?

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:02

Raar trouwens dat België geen negatief reisadvies heeft en nederland wel.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Sri lanka meerdere aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:03

Zal nog wel komen wellicht.
Ik verbaas me over de hoeveelheid fake news die in omloop is

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:30

LadyMadonna schreef:
Zal nog wel komen wellicht.
Ik verbaas me over de hoeveelheid fake news die in omloop is

Welk nieuws is fake nieuws?