Bomenkap voor 5G

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Bomenkap voor 5G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 11:51

Het viel mij op toen ik in NL was dat er zoveel bomen gekapt worden momenteel (hier in Belgie ook trouwens) en nu na wat googelen kwam ik dit tegen http://www.bomenkapmeldpunt.nl/beleid/b ... bereik-5g/
Wie weet hier wat meer over? Als dat idd zo is is dat natuurlijk heel erg... ook omdat je veel leest dat die 5G straling zo schadelijk is :(

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:54

:7 Had ik nog niks over gehoord. Triest is dat.
Enig idee waar in belgie ze hiermee al bezig zijn ?

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:55

Zou het?
Hier worden veel essen gekapt, vanwege essentakziekte

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:59

Marie111 schreef:
Zou het?
Hier worden veel essen gekapt, vanwege essentakziekte


Hier idem

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:02

Helaas in nl op dit moment heel veel bomenkap om allerlei redenen zinig en compleet onzinnig. Er is pas ook een goed artikel geweest over de massale ontbossing in nederland.

Alleen een paar in de omgeving, snelweg a1 richting Barnevekd, middenberm was natuurgebiedje nu een kale vlakte met een enkele boom. Reden ombekend. A1 rond Rijssen heel strook bos weg vanwege wegverbreding. Langs het spoor veel bomne weg ivm misschien kans op een afgewaaide tak. Dus moet alles weg. Resultaat een kale grasstrook zonder leven ipv geluidstegenhouders en veel vogels

Boeren die houtwallen weghalen (coulisselandschap achterhoek verdwijnt er rap door, is al wat ophef over) ivm schaalvergroting. Bomen ie weggaan vanwege ziekte is nog begrijpelijk. Bimen die weggaan vanwege blaadjes die vallen. Tsja, waar ik nu in de straat zit afgelopen jaar 8 bomen weggehaald omdat iemand klaagde over blaadjes in hun tuin in de herfst. Mooie volwassen grote bomen met stam doorsnede van een meter soms zelfs.

Sallandse heuvelrug gaat groot deel kaal vanwege "natuurontwikkeling" gebied moet verzanden en verarmen vinden ze -O- dus worden er paar honderd hectare bomen gekapt. Weg extra co2 opname wn weg lucht schoonmakers

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bomenkap voor 5G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:10

Er worden natuurlijk best veel "bijzondere" beweringen gedaan online, maar het is wel opvallend dat er zo rigoreus gekapt wordt dit jaar.... zo erg heb ik het nog niet eerder gezien. Of het toeval is...?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:11

Voor mij ook voor het eerst dat op de meest gekke plekken opeens bomen opgekapt worden en er niks of struikjes voor terugkomen. Hier in de regio een grote kaalslag dat zelfs niet natuurliefhebbers het gaat opvallen.

Paar zijn vanwege droogte vorig jaar gesneuveld dan is het begrijpelijk maar andere stukken gezonde goede beuken en eiken die hele wat jaren oud zijn. Gewoon zaag erin en alles leegtrekken. ;(
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-04-19 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:12

Tja bomen zijn vervelend want ze produceren alleen maar de zuurstof die we nodig hebben om te blijven leven :Y) internet en geld is véél belangrijker.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:13

En vergeet fijnstof en co2 niet die ze kunnen verminderen.

Maar ze vergen onderhoud, geven blaadjes en takken kunnen eraf vallen. De burger gaat klagen dus gemeente hup zaag erin. Merk wel dat ook steeds meer mensen bomen niet meer tolereren, zelfs mijn buren piepen opeens over bomen waar ze al 24 jaar naastwonen. Dat ze blaadjes geven -O-

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:40

was mij en met mij meerdere al opgevallen. nu zijn er natuurlijk ook productiebossen en als die gelijk geplant zijn worden ze ook gelijk gekapt. wat ook meespeelt is dat men van het gas afwil maar dan een pelletkachel, houtkachel oid neemt en daar is natuurlijk hout voor nodig.

daarnaast moet er zogenaamde groene elektriciteit gemaakt worden en biomassa is door de eu als groen aangewezen. veel mensen denken zelf niet meer na en gaan over op elektriciteit maar
biomassa is veel boom, struikmateriaal en de prijzen zijn erg hoog. voor veel grondeigenaren dus reden om te kappen. dus zo groen is dat helemaal niet als in de zin van goed voor milieu dier en mens.

en de manier waarop ze natuur maken in Nederland is sowieso krankzinnig, om tig hectare bomen te kappen ter verschraling of verzanding. tja.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Bomenkap voor 5G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:51

Het viel mij op langs de A2 tussen Nieuwegein en Utrecht, knooppunt Ouderijn. Daar hebben ze ook ineens veel bomen weggehaald. Geen idee waarom maar het is ineens zo kaal.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:16

Helaas beleid van Staatsbosbeheer en Natuurmonument om alles te verschralen. Ze zien helaas meer in heide dan in bos.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:04

Ik denk niet persee aan 5g, maar ik denk wel dat de mensheid er pas achter komt dat je geld niet kunt eten als het al te laat is.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Bomenkap voor 5G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:08

ik vraag me af of dat allemaal wel zo goed is die 5G. En of het ook wel echt nodig is voor iets sneller internet. Zelfs hier in het buitengebied is het perfect te doen met 4G. Waarom moet alles weer geruim worden voor nog meer straling?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:10

Maffe is. Hei is een door de mens gemaakte vorm van natuur destijds. -O- was handiger voor oa schapen en ander vee. En vergt heel veel onderhoud om het niet te laten verbossen.

De niet meer te ontkomen straling is een heel ander verhaal. Overal wifi en andere stralingsbronnen. Onbekend wat het zo massaal voor een mens doet.

En is het werkelijk een harde noodzaak zo snel draadloos internet. Mensen in andere landen zonder razendsnel internet kunnen er ook mee leven. Dan maar geen tv kijken met je mobiel of gamen

Mijn foon werkt met 2 of 3 g en dat gaat ook meer dan best hoor. :P

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Bomenkap voor 5G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:11

Hier in het dorp waar ik woon hebben ze heel stuk bos weg gehaald voor begraafplaats en op andere plek voor nieuwe speeltuin

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:13

Speeltuin? Een speelbos van maken kan toch ook. :')

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:18

Hier is het ook gebeurd -O-
Vlak voor dat je Egmond aan Zee binnenkomt heb je een klein bos genaamd "Het Robbennoordbos" Dat is aangeplant door de egmonders zelf, Was een prachtig bosje waar je fijn met je hond kon wandelen, Totdat PWN besloot dat het gebied meer open moest zijn zodat er meer vlindertjes zouden komen en ze meer dan de helft van het bos hebben gekapt.
Er is tegen geprotesteerd maar PWN heeft zich daar niks van aangetrokken en heeft een gezond bos bijna volledig gekapt -O-

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:18

karuna schreef:
Speeltuin? Een speelbos van maken kan toch ook. :')


Nou ze konden het ook op de plek doen waar die eerst stond.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:20

Nog erger dus -O-

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:23

karuna schreef:
Nog erger dus -O-


Ja vreselijk een eerlijk is eerlijk de begraafplaats was ook niet echt nodig.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Bomenkap voor 5G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:27

5g is ook niet direct voor telefoons maar voor zelfrijdende auto's en vrachtwagens. die lopen op 5g.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:38


Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Bomenkap voor 5G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:39

Wacht even, 5g is nog niet actief met uitzondering van een paar testgebieden, de frequenties zijn nog niet verdeeld en de masten worden nog niet uitgerold. Verder wordt de uitrol gedaan door particuliere bedrijven als KPN, Vodafone en Ziggo, die echt niet zomaar ongevraagd bomen mogen gaan kappen. Maar er is weer eens iemand met een aluhoedjes theorie dat de bomen gekapt worden vanwege 5g en een paar berichten later is het al de waarheid.

Ja er worden veel bomen gekapt, vanwege natuurbeleid, vanwege economische activiteiten, vanwege de afloop van subsidies voor boeren maar niet vanwege 5g. Een discussie over het verkleinen van het bomenareaal lijkt me een prima idee, maar om dat aan de hand van fakenieuws te doen lijkt me dan weer minder slim.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 07:25

Het is natuurlijk onnozel om te stellen dat mensen denken dat de providers degenen zijn die de zaag ter hand genomen hebben en aan het kappen zouden zijn :P Nergens voor nodig om zo'n flauwe opmerking te maken.

Ik heb natuurlijk geen idee wat er nu precies achter zit, het kunnen prima andere redenen zijn.

Maar kan me op zich ook wel voorstellen dat àls je als overheid iets hebt dat je wilt gaan verkopen voor een liefst zo hoog mogelijke prijs, dat je dan voordat je de verkoopactiviteiten begint eerst ervoor zorgt dat de omstandigheden voor het functioneren zo optimaal mogelijk zijn.

En dan dus als overheid stimuleren dat er zaken verwijderd worden die de kopers verwijderd willen zien en daar beleid op maken. Nogmaals: geen idee of dat gebeurd maar het zou wel voor de hand liggen. Ik vind er niks mis mee dat mensen zich hardop afvragen of dit beleid er daadwerkelijk ligt en daaruit voortvloeiend - of het wenselijk is dat veel bomen wijken voor dit soort economische redenen :)